Ik vind het ook niet zo'n sterke motivatie.quote:Op maandag 11 april 2022 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook staat ergens in het stuk:
Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”
Als dit werkelijk haar uitgangspunt is om te gaan werken, had ze allang een baan gehad.
Deze vrouw doet al jaren haar best om zo veel mogelijk aandacht in de media te generen.quote:Op maandag 11 april 2022 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Lekker pissen op mensen in de bijstand vanwege een paar voorbeelden.
Deze mensen krijgen jaarlijks een grijpstuiver. Zelfs al zitten er een paar boefjes bij, wat zij krijgen is helemaal niks vergeleken bij de enorme subsidies en verkwisting richting te toch al rijke medemens. Voor iedere tesla had ook iemand een jaar bijstand kunnen krijgen en voor die Tesla wordt je niet helemaal vernederd en je privacy afgenomen.
Dat van de prikkels is zeker waar! Haar prikkel staat in de OP:quote:Op maandag 11 april 2022 10:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Bijstand is 270 per week en minimumloon 400. Dat is een substantieel verschil (ik weet niet wat het verschil is als alle toeslagen en arbeidskorting verrekend is)
Het probleem met de bijstand is, is dat mensen die een halfjaar in de bijstand zitten er bijna niet meer uitkomen. Daarom kennen we sinds dit kabinet een minister van participatie (Armoedebestrijding, Participatie en Pensioenen) omdat er geleerd hebben dat mensen een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan (lees: durven!). Een aantal gemeentes hebben een afdeling participatie waar ze fulltime bezig zijn om de mensen te motiveren weer te gaan werken en daar worden goede resultaten mee geboekt. Zie je eigen omgeving, iedereen kent wel iemand die zich enorm druk omdat hij of zij al een halfjaar werkloos thuis zit (na studie), kan je nagaan als iemand vijf jaar thuis zit. Het is niet altijd onwil, het is vaak angst. En als je met iemand praat die in de bijstand zit, hoor je dat er altijd een verhaal achter zit
Nou geen lastige vragen gaan stellen hè, Yvette heeft het al zwaar zat.quote:Op maandag 11 april 2022 12:14 schreef Phoebster het volgende:
Domme vraag misschien![]()
Maar wat voor emotionele problemen neemt een ergotherapeut mee van cliënten die een coach niet meeneemt?
Ja dus? Een uitkering is niet vrijblijvend, daarnaast kun je ook bij 2 zaakjes werken.quote:Op maandag 11 april 2022 11:39 schreef descon het volgende:
[..]
Vaak niet fulltime. Dat veranderd de rekensom in combi met de bijstand nogal.
[..]
Klopt, maar dat bereik je niet via de media. Zij heeft professionele coaching nodig om te starten; vrijwilligerswerk of een andere vorm van laagdrempelige participatie. Dat heeft ze echter klaarblijkelijk allemaal al geprobeerd. Dan is het niet zo gek dat er verontwaardigd gereageerd wordt door voor haar volstrekt vreemden.quote:Op maandag 11 april 2022 12:13 schreef Harvest89 het volgende:
Ze komt nu naar buiten met dat verhaal. Het is bizar, maar ze heeft duidelijk steun, begrip en een duw in de goede richting nodig van de samenleving, en geen afstrafbeleid of een maatschappelijke schandpaal.
Nee, dat schiet op bij 2 zaken. Zul je bij beiden vaste roosters moeten hebben die ook nog eens op elkaar afgestemd zijn. Ow..en je hebt dat gezeik er nog bij voor een habbekrats extra aan inkomstenquote:Op maandag 11 april 2022 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dus? Een uitkering is niet vrijblijvend, daarnaast kun je ook bij 2 zaakjes werken.
Geen idee of je berekening klopt, maar stel het klopt.quote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Heb net even een snelle berekening gemaakt. Bijstandsmoeder, 1 kind van 7 jaar oud, geen huisgenoten, huur 700 kaal.
Bijstandsuitkering netto 1091
huurtoeslag 328
zorgtoeslag 111
kinderbijslag 93
kindgebonden budget 375
Netto op de rekening: 1998 euro
Ik schrik hier toch van. Ik ben een ingenieur en heb een redelijke baan en zit netto op 3k, waarvoor ik elke dag van 6:00-17:30 uit huis ben. Trek daar nog even je reiskosten vanaf en het verschil is wel erg klein.
What ever, ik snap al die sneeuwvlokjes niet zo, gewoon werken met je kut ipv vaag gezeur over: ik wil coach worden, prima dat je dat wilt, maar zolang je daar nog niets mee kunt verdienen ga je maar Pizza's bezorgen ofzo.quote:Op maandag 11 april 2022 12:29 schreef descon het volgende:
[..]
Nee, dat schiet op bij 2 zaken. Zul je bij beiden vaste roosters moeten hebben die ook nog eens op elkaar afgestemd zijn. Ow..en je hebt dat gezeik er nog bij voor een habbekrats extra aan inkomsten
Kan je beter op zoek naar 1 baan met meer uren.
Ik zou met kind erbij net zoveel overhouden of misschien nog iets minder als haar, aangezien ik geen kindgebonden budget zou krijgen, geen subsidie op woningkosten, geen zorgtoeslag en gewoon rond de 400 euro eigen bijdrage aan kinderopvang...quote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Heb net even een snelle berekening gemaakt. Bijstandsmoeder, 1 kind van 7 jaar oud, geen huisgenoten, huur 700 kaal.
huurtoeslag 328
zorgtoeslag 111
kinderbijslag 93
kindgebonden budget 375
Ik schrik hier toch van. Ik ben een ingenieur en heb een redelijke baan en zit netto op 3k, waarvoor ik elke dag van 6:00-17:30 uit huis ben. Trek daar nog even je reiskosten vanaf en het verschil is wel erg klein.
Heb jij een kind?quote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
huurtoeslag 328
zorgtoeslag 111
kinderbijslag 93
kindgebonden budget 375
Nivelleren kun je lerenquote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Kind heeft hier niet voor gekozen. Zodra kind 18 is, blijft er niet veel over.quote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
huurtoeslag 328
zorgtoeslag 111
kinderbijslag 93
kindgebonden budget 375
Ze werkt al jaren als cultureel ondersteunster, Joost mag weten wat dat is. Klinkt leuk maar zal geen baan zijn waar iemand geld voor krijgt. Kletsmevrouw in een culturele instelling?quote:Op maandag 11 april 2022 12:24 schreef Justinn het volgende:
[..]
Klopt, maar dat bereik je niet via de media. Zij heeft professionele coaching nodig om te starten; vrijwilligerswerk of een andere vorm van laagdrempelige participatie. Dat heeft ze echter klaarblijkelijk allemaal al geprobeerd. Dan is het niet zo gek dat er verontwaardigd gereageerd wordt door voor haar volstrekt vreemden.
Als je aandacht zoekt via de media dan krijg je die aandacht ook; gepresenteerd op je bord zonder filter. Daar is niets nieuws aan.
Ander onderwerp, maar hetzelfde zie je regelmatig met starters met een studieschuld van 80k die ook verzanden in excuses om hun situatie (lees een dergelijke buitenproportionele schuld maken) te rechtvaardigen. Daar ga je via de media ook niet de aandacht mee krijgen waar je op hoopt.
Als je meer nuanceert is bijstand + toeslagen echt geen vetpot, en zeker niet aantrekkelijk. Om maar te noemen:quote:Op maandag 11 april 2022 12:26 schreef Hi_flyer het volgende:
Het idee van een basisinkomen is leuk, maar ze kunnen dan beter beginnen met het afschaffen van het toeslagencircus en het minimumloon stevig verhogen. Die loopt al enorm lang achter op de daadwerkelijke inflatie waardoor alles nu overeind gehouden moet worden met die idiote toeslagen. Het is belachelijk dat iemand die 3200 per maand (bruto) verdient (in een gezin van 2 volwassen) nog steeds toeslagen krijgt / nodig heeft. Allemaal subsidie voor uitknijpende bedrijvenquote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Waarom geen basisloon invoeren? Voor iedereen van 18 jaar en ouder.
Probleem zit hem in het UWV en het circus er omheen. Er zijn genoeg instanties die weten dat bepaalde personen gewoon kansloos zijn en blijven.quote:Op maandag 11 april 2022 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze mensen krijgen jaarlijks een grijpstuiver. Zelfs al zitten er een paar boefjes bij, wat zij krijgen is helemaal niks vergeleken bij de enorme subsidies en verkwisting richting te toch al rijke medemens. Voor iedere tesla had ook iemand een jaar bijstand kunnen krijgen en voor die Tesla wordt je niet helemaal vernederd en je privacy afgenomen.
Weet niet of een basisloon de oplossing is, ben wel met je van mening dat het hele toeslagen & subsidie gebeuren eens afgeschaft mag worden. Dat is gewoon inefficient rondpompen van geld en zou je gewoon met een goede inkomsten belasting moeten afvangen.quote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Het loon dat je dan extra verdient, kan dan iets zwaarder belast worden dan nu, omdat je toch al die basis hebt, allebei.
Voordelen, geen mensen meer nodig voor controleren illegaal samenwonen, want dan mag het.
Er komen huizen vrij.
Mensen die erbij werken, hebben meer te besteden dan nu en terecht.
De hoogte zal dan ongeveer zijn wat nu de alleenstaande bijstand is, zo'n 1000 euro.
Dat toeslagencircus is er sinds 2005 en is misschien nog achterlijker dan dat leenstelsel voor hoger onderwijs studenten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het idee van een basisinkomen is leuk, maar ze kunnen dan beter beginnen met het afschaffen van het toeslagencircus en het minimumloon stevig verhogen. Die loopt al enorm lang achter op de daadwerkelijke inflatie waardoor alles nu overeind gehouden moet worden met die idiote toeslagen. Het is belachelijk dat iemand die 3200 per maand (bruto) verdient (in een gezin van 2 volwassen) nog steeds toeslagen krijgt / nodig heeft. Allemaal subsidie voor uitknijpende bedrijven
Mogelijk wordt het dan nog wat schever, want kinderopvang is niet gratis.quote:Op maandag 11 april 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb jij een kind?
Anders is je vergelijking krom
Ik zou ook voor geen goud willen ruilen hoor. Laat mij maar lekker financieel onafhankelijk zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 12:53 schreef Justinn het volgende:
[..]
Als je meer nuanceert is bijstand + toeslagen echt geen vetpot, en zeker niet aantrekkelijk. Om maar te noemen:
* Er vanuit gaande dat je (met 3k netto) wel een koopwoning hebt, bouw je vermogen op door aflossen en waardestijgingen. Dat geeft perspectief.![]()
* bijstand is gebaseerd op gezamenlijk inkomen en een vangnet voor alleen levensonderhoud. M.a.w. als je gezamenlijke huishouding voert met 2 inkomens (van laten we zeggen 2k netto p.p.) is het verschil in welvaart al vrij groot.![]()
* de kindgebonden zaken vervallen wanneer het kind 18 wordt.![]()
* altijd afhankelijk van overheidsgeld, voorwaarden uit de uitkering en nooit iets duurs kunnen bezitten...![]()
Als bijstandsgerechtigden evenveel overhouden en de werkende klasse erop vooruit gaat, mis ik ergens een groot bedrag.quote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Het loon dat je dan extra verdient, kan dan iets zwaarder belast worden dan nu, omdat je toch al die basis hebt, allebei.
Voordelen, geen mensen meer nodig voor controleren illegaal samenwonen, want dan mag het.
Er komen huizen vrij.
De hoogte zal dan ongeveer zijn wat nu de alleenstaande bijstand is, zo'n 1000 euro.
quote:Op maandag 11 april 2022 14:07 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Dat toeslagencircus is er sinds 2005 en is misschien nog achterlijker dan dat leenstelsel voor hoger onderwijs studenten
*Pas op! Werken kost geld!*quote:Op maandag 11 april 2022 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dus? Een uitkering is niet vrijblijvend, daarnaast kun je ook bij 2 zaakjes werken.
jammer dat ik belasting betaal voor uitvreters zoals jij. walgelijk dat je bewust daarvoor kiest terwijl je blijkbaar prima kan werken.quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is.
Als je ergens minstens een half jaar in dienst bent bouw je pensioen op (tenminste bij mijn detacheerder)quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
*Pas op! Werken kost geld!*
Heb je een bijstandsuitkering en vind je een baan van 10-15-20 uur? NIET DOEN! Heb je een uitkering en bieden ze je een nulurencontract aan? NIET DOEN! De reden van deze vreemde gouden tip is: de kans is groot dat je er netto op achteruit gaat.
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is. M'n participatiecoach kon me geen ongelijk geven. Ze noemde het voorbeeld van 2 mensen die hetzelfde werk verrichten, maar de één bouwt pensioen op en krijgt een hoger salaris. De ander werkt met behoud van uitkering, verdient minder en bouwt niks op. Haar woorden: het is oneerlijk, maar ik probeer iedere uitkeringsgerechtigde een zo aangenaam mogelijk leven te bieden met de beperkte instrumenten die ik heb. Helaas treft niet iedereen zo'n Oskar Schindler in de hel die participatiewet heet.
Bijstand is een vangnet, een net waarmee je mensen gevangen houdt. Dat is de contraproductieve oplossing in een 'gaaf' land. Stoppen met participeren is de eerste stap naar èchte participatie.
Mensen die niet willen en paratiseren op de samenleving mogen wat mij betreft onder de brug slapen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
jammer dat ik belasting betaal voor uitvreters zoals jij. walgelijk dat je bewust daarvoor kiest terwijl je blijkbaar prima kan werken.
maar goed zoals hierboven staat; werken loont wel degelijk. je zal op deze manier geen steek opschieten in het leven of wat opbouwen waar je trots op kan zijn.
Ik heb zo'n gevoel dat je dan lang kunt wachten.quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is.
Zo iemand is helemaal niet voornemens om ooit nog een sollicitatiegesprek te voeren, dat is wel duidelijk uit z'n verhaal. Want ja dat basisinkomen gaat er namelijk niet komen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe zie je het trouwens voor je bij een sollicitatie als je een gat van meer dan 13 jaar op je CV hebt? Wat ga je dan zeggen?
Ja, want daar gaat geen overlast van komen natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2022 14:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mensen die niet willen en paratiseren op de samenleving mogen wat mij betreft onder de brug slapen.
Vrijwilligerswerk is zeker ook teveel gevraagd?quote:Op maandag 11 april 2022 14:26 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
*Pas op! Werken kost geld!*
Heb je een bijstandsuitkering en vind je een baan van 10-15-20 uur? NIET DOEN! Heb je een uitkering en bieden ze je een nulurencontract aan? NIET DOEN! De reden van deze vreemde gouden tip is: de kans is groot dat je er netto op achteruit gaat.
Ik tik in september ook de 13 jaar aan. Ik ga pas weer werken als het neoliberale slavernijverhaal is afgerond en het #basisinkomen gerealiseerd is. M'n participatiecoach kon me geen ongelijk geven. Ze noemde het voorbeeld van 2 mensen die hetzelfde werk verrichten, maar de één bouwt pensioen op en krijgt een hoger salaris. De ander werkt met behoud van uitkering, verdient minder en bouwt niks op. Haar woorden: het is oneerlijk, maar ik probeer iedere uitkeringsgerechtigde een zo aangenaam mogelijk leven te bieden met de beperkte instrumenten die ik heb. Helaas treft niet iedereen zo'n Oskar Schindler in de hel die participatiewet heet.
Bijstand is een vangnet, een net waarmee je mensen gevangen houdt. Dat is de contraproductieve oplossing in een 'gaaf' land. Stoppen met participeren is de eerste stap naar èchte participatie.
Hij is nu 45 aan zijn username te zien. Hij is dus al werkloos sinds zijn 32e. Het zou me verbazen als hij nog door de CV selectie komt.quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat je dan lang kut wachten.
Ik ben er ook een voorstander van hoor, maar mensen blijven op dezelfde idioten stemmen.
Hoe zie je het trouwens voor je bij een sollicitatie als je een gat van meer dan 13 jaar op je CV hebt? Wat ga je dan zeggen?
Komt iig weer een huis vrij voor mensen die wel wat willen bijdragen aan de samenleving.quote:Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaat geen overlast van komen natuurlijk.
Of we bouwen gewoon meer huizen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Komt iig weer een huis vrij voor mensen die wel wat willen bijdragen aan de samenleving.
Mensen zoals Yvette laten metselen als tegenprestatiequote:
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.quote:
Zielig voor de dieren.quote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.
We geven ze Groningen, inclusief die huizen, zijn wel opknappertjes, maar dat is niet erg met veel tijd overquote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we per stad een bosperceel vrijgeven voor mensen die parasiteren. Kunnen ze met wat sloophout zelf een 'huis' bouwen.
Je hebt ook gezien wat voor dingetjes het waren? Zo uit me hoofd vrijwilliger bij Oeral en dat soort meuk.quote:Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij is dit een hoax , als ik haar linkedin bekijk heeft ze de afgelopen jaren verschillende banen/dingen gedaan
Mei 18 tm dec 19 trainingen geven, hierna kreeg ze een kind dus ca vaquote:Op maandag 11 april 2022 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt ook gezien wat voor dingetjes het waren? Zo uit me hoofd vrijwilliger bij Oeral en dat soort meuk.
Is parasiteren een leuk woord om te gebruiken ja? Hoe staat het eigenlijk met zieke parasieten? Mogen die wel een woning?quote:Op maandag 11 april 2022 14:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
VVD acteur. Dat zou wat zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 15:09 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij is dit een hoax , als ik haar linkedin bekijk heeft ze de afgelopen jaren verschillende banen/dingen gedaan
Mensen die om medische (lichamelijk of psychisch) redenen niet kunnen werken mogen zeker wel een huis, een uitkering en verdere ondersteuning van de Staat en de samenleving.quote:Op maandag 11 april 2022 15:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is parasiteren een leuk woord om te gebruiken ja? Hoe staat het eigenlijk met zieke parasieten? Mogen die wel een woning?
Wat niet kunnen en niet willen is is een beetje vaag tegenwoordig.quote:Op maandag 11 april 2022 15:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mensen die om medische (lichamelijk of psychisch) redenen niet kunnen werken mogen zeker wel een huis, een uitkering en verdere ondersteuning van de Staat en de samenleving.
En ja mensen die niets willen (dat is anders dan kunnen) bijdragen aan de samenleving maar wel maandelijks gemeenschapsgeld ontvangen parasiteren op de samenleving. Dat mag ook gewoon benoemd worden.
Dat is aan het UWV om te beoordelen. Over het algemeen is het vrij snel duidelijk of iemand niet wil of niet kan.quote:Op maandag 11 april 2022 15:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat niet kunnen en niet willen is is een beetje vaag tegenwoordig.
Iemand zonder armen zou gewoon op kantoor kunnen werken. Als die in een uitkering zit, zou je hem/haar zomaar als parasiet kunnen bestempelen.
Oke, dus jij volgt gewoon puur de beoordeling van het UWV (waar overigens de keuring door de jaren heen belachelijk streng is geworden waardoor keuringsartsen daar zelfs niet meer willen werken)?quote:Op maandag 11 april 2022 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat is aan het UWV om te beoordelen. Over het algemeen is het vrij snel duidelijk of iemand niet wil of niet kan.
Ga bij het UWV klagen, of bij de regering.quote:Op maandag 11 april 2022 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oke, dus jij volgt gewoon puur de beoordeling van het UWV (waar overigens de keurig door de jaren heen belachelijk streng is geworden waardoor keuringsartsen daar zelfs niet meer willen werken)?
Dat is lekker makkelijk.
Straks is "niet kunnen" alleen nog maar voor kasplantjes in het ziekenhuis.
Tjah ik werk al een paar jaar met chronische pijn maar ik werk gewoon door en ga niet mijn hand ophouden.quote:Op maandag 11 april 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
jammer dat ik belasting betaal voor uitvreters zoals jij. walgelijk dat je bewust daarvoor kiest terwijl je blijkbaar prima kan werken.
maar goed zoals hierboven staat; werken loont wel degelijk. je zal op deze manier geen steek opschieten in het leven of wat opbouwen waar je trots op kan zijn.
Hoezo? Ik heb alles op de rit. Ik ben alleen niet zo'n fan van het maandelijkse bijstandsbashtopic vol met telkens dezelfde onderbuik posts.quote:Op maandag 11 april 2022 15:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ga bij het UWV klagen, of bij de regering.
Prima dat ze te lui is om te werken, maar doe dan geen jankverhaal in de krant.quote:Op maandag 11 april 2022 16:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb alles op de rit. Ik ben alleen niet zo'n fan van het maandelijkse bijstandsbashtopic vol met telkens dezelfde onderbuik posts.
Iemand die geen huis mag en maar onder een brug moet slapen. Ik hoop dat die persoon dan jouw huis leegrooft ipv de mijne.
Mooi. Ik ook niet.quote:Op maandag 11 april 2022 16:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb alles op de rit. Ik ben alleen niet zo'n fan van het maandelijkse bijstandsbashtopic vol met telkens dezelfde onderbuik posts.
Gaat niet gebeuren.quote:Iemand die geen huis mag en maar onder een brug moet slapen. Ik hoop dat die persoon dan jouw huis leegrooft ipv de mijne.
Jammer dat je de bijstand koppelt aan crimineel gedrag. Weinig verheffend en weinig inclusief.quote:Op maandag 11 april 2022 16:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Iemand die geen huis mag en maar onder een brug moet slapen. Ik hoop dat die persoon dan jouw huis leegrooft ipv de mijne.
Niet mijn post maar ik zie ook zin: Iemand die geen huis mag en maar onder een brug moet slapen.quote:Op maandag 11 april 2022 16:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Jammer dat je de bijstand koppelt aan crimineel gedrag. Weinig verheffend en weinig inclusief.
alle toeslagen, bijslagen, aftrekposten en subsidies afschaffen en de lastendruk voor werkende mensen daarmee verlagen. De enorme overhead aan controlerende, toekennende en regels verzinnende ambtenaren etc wegbezuinigen en dat geld ook in lastenverlichting steken.quote:Op maandag 11 april 2022 13:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het idee van een basisinkomen is leuk, maar ze kunnen dan beter beginnen met het afschaffen van het toeslagencircus en het minimumloon stevig verhogen. Die loopt al enorm lang achter op de daadwerkelijke inflatie waardoor alles nu overeind gehouden moet worden met die idiote toeslagen. Het is belachelijk dat iemand die 3200 per maand (bruto) verdient (in een gezin van 2 volwassen) nog steeds toeslagen krijgt / nodig heeft. Allemaal subsidie voor uitknijpende bedrijven
Want overspannen kan alleen als neurochirurg of SEH artsquote:Op maandag 11 april 2022 16:01 schreef nostra het volgende:
Godverdomme overspannen raken als ergotherapeut en fietstaxi. Sodemieter toch een eind op.
Ik vind het nog steeds vreemd dat geen enkele politieke partij dit op zijn agenda heeft staan.quote:Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Gia het volgende:
Er komen huizen vrij.
Dat is niet waar. Er zijn politieke partijen die dit op hun agenda hebben staan.quote:Op maandag 11 april 2022 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds vreemd dat geen enkele politieke partij dit op zijn agenda heeft staan.
Wijs me de weg dan maar.quote:Op maandag 11 april 2022 17:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn politieke partijen die dit op hun agenda hebben staan.
Nou ja, niet als fietstaxi nee. Echt hoor.quote:Op maandag 11 april 2022 17:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Want overspannen kan alleen als neurochirurg of SEH arts
je kan toch zelf googlen.quote:Op maandag 11 april 2022 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wijs me de weg dan maar.
De Piratenpartij, meen ik.quote:Op maandag 11 april 2022 18:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wijs me de weg dan maar.
Ok, het is dus niet waar.quote:
Hooguit over hun angst om kiezers te verliezen.quote:Op maandag 11 april 2022 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Piratenpartij, meen ik.
Maar dat geen enkele mainstream partij het op het programma heeft staan zou iets moeten zeggen over de haalbaarheid.
Je kan dus niet google-en of je bent net zo lui als Yvette.quote:Op maandag 11 april 2022 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, het is dus niet waar.
En nog 1 en D66 heeft er dacht ik wel iets over gezegd in partijprogramma.quote:Op maandag 11 april 2022 18:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Piratenpartij, meen ik.
Maar dat geen enkele mainstream partij het op het programma heeft staan zou iets moeten zeggen over de haalbaarheid.
Nee, sufkut. Ik heb voor de 2de kamer verkiezingen alle verkiezingprogramma's doorzocht op de term basisinkomen en die ben ik 1 keer tegengekomen (ik geloof inderdaad bij de piratenpartij). Dus jij zwamt uit je nek.quote:Op maandag 11 april 2022 18:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je kan dus niet google-en of je bent net zo lui als Yvette.
Lui dusquote:Op maandag 11 april 2022 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, sufkut. Ik heb voor de 2de kamer verkiezingen alle verkiezingprogramma's doorzocht op de term basisinkomen en die ben ik 1 keer tegengekomen (ik geloof inderdaad bij de piratenpartij). Dus jij zwamt uit je nek.
En trouwens:
[ afbeelding ]
Niet onder de kreet basisinkomen. Zij willen iets met belastingcompensatie doen. Waar je dus alleen maar meer ambtenaren voor nodig hebt en je nog steeds met het huidige toeslagensysteem blijft zitten.quote:Op maandag 11 april 2022 18:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En nog 1 en D66 heeft er dacht ik wel iets over gezegd in partijprogramma.
Verstand van de materie. In tegenstelling tot jij. Wie is er dan lui?quote:
https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten/basisinkomenquote:De Partij voor de Dieren wil dat er een onderzoek komt naar de mogelijkheden voor het (gefaseerd) invoeren van een basisinkomen voor iedere Nederlandse burger. Wij willen dat pilots op dit gebied gestimuleerd worden.
Verder helemaal mee eens. Rake constatering.quote:Op maandag 11 april 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Deze vrouw is gewoon een uitvreter, maakt maximaal gebruik van de voorzieningen, chanteert de maatschappij door een kind te nemen. Een prachtig voorbeeld dat solidariteit slechts 1 kant op gaat.
Dan ben je als gewoon timmerman, metselaar, loodgier, machinebankwerker of winkelmedewerker toch trots dat je krom mag betalen aan belastingen, accijns, sociale lasten en bijdragen. Je moet landen als de DDR 1 ding nageven, in die vorm van Socialisme werden dit soort mensen wel goed aangepakt. Gek he, dat mensen populisten stemmen.
Ik kwam er vandaag achter dat een bijstands-duo met hun dreumes sinds twee weken in een woonboot wonen.quote:Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er is zo'n tv-programma van de EO waar diverse gezinnen worden geportretteerd over hun inkomsten en uitgaven. Daar zit ook zo'n gescheiden moeder bij die al heel lang in de bijstand zit en in een tiny house woont. Lijkt heel erg op dit verhaal.
Ze blijkt wat te doen in de culturele sector, waar gewoon nooit geld is voor mensen die serieus wat doen. Vrijwilligers hebben we ook keihard nodig in onze samenleving.quote:Op maandag 11 april 2022 22:35 schreef Daboman het volgende:
Altijd wel jammer voor de beeldvorming, die verhalen zoals in de OP. Ik mis nog een hoop informatie om zomaar te oordelen dat er geparasiteerd wordt, ik denk eerlijk gezegd dat dat zinnetje dat ze zelf zou hebben gezegd "verleng mijn contract dan maar niet" nogal uit zijn verband is gerukt, misschien liep er bijvoorbeeld al een verbetertraject wegens onvoldoende functioneren. Maar goed, als we met z'n allen gaan roepen dat dit hard moet worden afgestraft krijgen we taferelen zoals in de toeslagenaffaire. Ik zou dan liever wat meer aan de solidaire kant gaan zitten, met wat meer risico dat er ook wat geld gaat naar gevallen wat niet zou moeten.
Mijn eigen ervaring met het sociale vangnet is dat het prima geregeld is, met genoeg controles, zowel voor de klanten, als voor de uitvoerders. Helaas regelmatig onverhoopt gebruik moeten maken van de WW, maar ik ben over het algemeen ook zo weer weg. Maar de garantie dat dat steeds weer lukt is er nooit.
jeah, zoals een kind krijgen van een donor als men je weer aan het werk wil zetten...quote:Op maandag 11 april 2022 22:35 schreef Daboman het volgende:
Altijd wel jammer voor de beeldvorming, die verhalen zoals in de OP. Ik mis nog een hoop informatie om zomaar te oordelen dat er geparasiteerd wordt, ik denk eerlijk gezegd dat dat zinnetje dat ze zelf zou hebben gezegd "verleng mijn contract dan maar niet" nogal uit zijn verband is gerukt, misschien liep er bijvoorbeeld al een verbetertraject wegens onvoldoende functioneren. Maar goed, als we met z'n allen gaan roepen dat dit hard moet worden afgestraft krijgen we taferelen zoals in de toeslagenaffaire. Ik zou dan liever wat meer aan de solidaire kant gaan zitten, met wat meer risico dat er ook wat geld gaat naar gevallen wat niet zou moeten.
De macht in Nederland ligt niet in de Kamer, ministers of partijen, die zijn alleen maar goed voor de bühne, de ware macht in Nederland ligt op de ministeries en andere Ambtenaren clubjes. Daar worden plannen gemaakt, doorgerekend, adviezen geschreven, wetten bedacht. Die gaan niet het hele systeem van omverdeling, toe en bijslagen en aftrekposten radicaal veranderen, dat zou namelijk een enorme hoeveelheden voetjes onder het bureau op de keien zetten.quote:Op maandag 11 april 2022 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet onder de kreet basisinkomen. Zij willen iets met belastingcompensatie doen. Waar je dus alleen maar meer ambtenaren voor nodig hebt en je nog steeds met het huidige toeslagensysteem blijft zitten.
Ja, dat was wel allang duidelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 02:47 schreef Stikkelbaars het volgende:
Yvette had al lang een baan bij de Action, Lidl, Wibra of Zeeman gehad als ze niet zo kieskeurig zou zijn.
Als je in deze economie geen baan kan vinden, waarbij werkgevers zitten te springen om werknemers, dan doe je iets niet goed. Ik vermoed dat Yvette eigenlijk helemaal geen baan (meer) wil.
Ja klopt ook zo'n werkschuwe zeug. Die kan prima werken, maar teert op een uitkering.quote:Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er is zo'n tv-programma van de EO waar diverse gezinnen worden geportretteerd over hun inkomsten en uitgaven. Daar zit ook zo'n gescheiden moeder bij die al heel lang in de bijstand zit en in een tiny house woont. Lijkt heel erg op dit verhaal.
En wij accepteren deze kieskeurigheid. Dat bedoelde ik met in de VS had deze vrouw al lang een baan gehad. Daar hebben ze minder geduld met deze kieskeurigheid. Waarmee ik niet zeg dat we het systeem van de VS moeten overnemen. Dat moet ik erbij zetten aangezien sommige dit niet kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 02:47 schreef Stikkelbaars het volgende:
Yvette had al lang een baan bij de Action, Lidl, Wibra of Zeeman gehad als ze niet zo kieskeurig zou zijn.
Als je in deze economie geen baan kan vinden, waarbij werkgevers zitten te springen om werknemers, dan doe je iets niet goed. Ik vermoed dat Yvette eigenlijk helemaal geen baan (meer) wil.
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).quote:Op maandag 11 april 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dit.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef Gunner het volgende:
Ik ga niet eens de moeite nemen om te lezen wat je nu schrijft. Als je gewoon weigert te werken omdat je een aantal verknipte beelden hebt dan verdien je gewoon dat commentaar.
Eens en oneens, want Ivan heeft wel degelijk een punt met de ellende die flexwerk heet. Daar bouw je namelijk ook geen flikker mee op. Je kunt er wel goed je gezondheid mee naar de tering helpen, dat wel.quote:Op maandag 11 april 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iedere harde werker die om vijf uur opstaat om naar het werk te gaan zal dit fluitend doen in de wetenschap bij te kunnen dragen aan jouw manier van leven en de arrogantie die je in dit soort posts uitquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).
In de afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt aan herstel van mijn gezondheid, die in de 10 werkzame jaren daarvoor stelselmatig is afgebroken door de onzekere martelgang die flexwerk heet. Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn ouders en vliegende keep voor mijn zus die zich als verpleegkundige naar de tering werkt.
Ik zie om mij heen veel mensen met een baan omvallen, omdat het systeem hen uitknijpt als citroenen. De mens is een wegwerpartikel geworden in een wegwerpmaatschappij. Het systeem is stelselmatig rot, maar mensen zien het pas als het te laat is, als ze zelf vermalen worden door de ambtelijke molen. Onbegrijpelijk dat men het maar laat gebeuren. Wat dat betreft zie ik parallellen met hoe de wereld (en het Russische volk) lijdzaam toekijkt hoe Putin de Oekraïne naar de verdommenis helpt.
De 'parasiet' en 'uitvreter' roeptoeters zijn in mijn ogen de neoliberale wappie's van deze tijd in een complot van (al dan niet gespeelde) onwetendheid... bespeeld door de volksmenners aan de top van de uitbuitpyramide die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en effectieve oplossingen krampachtig tegenhouden. Uit respect voor de onwetendheid van voornoemde wappie's zal ik mijn sardonische lach proberen te bedwingen.![]()
Dat is ook zo. Maar zeggen dat je niet meer gaat werken zolang er geen basisinkomen is dat toont niet echt een goede wil aan en dat is wat hier ergernis oproept. Ik ben blij dat er een goed sociaal stelsel is in Nederland maar helaas tref je dan ook dit soort klaplopers erin aan.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Eens en oneens, want Ivan heeft wel degelijk een punt met de ellende die flexwerk heet.
Oh nee dat ben ik met je eens, daarom ook en-en.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar zeggen dat je niet meer gaat werken zolang er geen basisinkomen is dat toont niet echt een goede wil aan en dat is wat hier ergernis oproept.
Weet je wat een stress dat geeft, dat ze dan een goede bestemming zou moeten zoeken voor dat geld. Slapeloze nachten!quote:
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En wij accepteren deze kieskeurigheid. Dat bedoelde ik met in de VS had deze vrouw al lang een baan gehad. Daar hebben ze minder geduld met deze kieskeurigheid. Waarmee ik niet zeg dat we het systeem van de VS moeten overnemen. Dat moet ik erbij zetten aangezien sommige dit niet kunnen bedenken.
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verder blijft die hele participatiewet natuurlijk een gedrocht.
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele levenquote:Op dinsdag 12 april 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?
Het alternatief is mensen op de bank te laten zitten. Daar wordt iemand alleen maar ongelukkiger van
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele leven
Een baan. Ze kan namelijk best wel veel. HBO afgerond, vrijwilligerswerk en weet te zzp-en.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?
Die tentenkampen in diverse steden doet vermoeden
Groningen, begreep ik.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.
Amen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).
In de afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt aan herstel van mijn gezondheid, die in de 10 werkzame jaren daarvoor stelselmatig is afgebroken door de onzekere martelgang die flexwerk heet. Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn ouders en vliegende keep voor mijn zus die zich als verpleegkundige naar de tering werkt.
Ik zie om mij heen veel mensen met een baan omvallen, omdat het systeem hen uitknijpt als citroenen. De mens is een wegwerpartikel geworden in een wegwerpmaatschappij. Het systeem is stelselmatig rot, maar mensen zien het pas als het te laat is, als ze zelf vermalen worden door de ambtelijke molen. Onbegrijpelijk dat men het maar laat gebeuren. Wat dat betreft zie ik parallellen met hoe de wereld (en het Russische volk) lijdzaam toekijkt hoe Putin de Oekraïne naar de verdommenis helpt.
De 'parasiet' en 'uitvreter' roeptoeters zijn in mijn ogen de neoliberale wappie's van deze tijd in een complot van (al dan niet gespeelde) onwetendheid... bespeeld door de volksmenners aan de top van de uitbuitpyramide die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en effectieve oplossingen krampachtig tegenhouden. Uit respect voor de onwetendheid van voornoemde wappie's zal ik mijn sardonische lach proberen te bedwingen.![]()
Niemand kan jouw mening rotten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iedere harde werker die om vijf uur opstaat om naar het werk te gaan zal dit fluitend doen in de wetenschap bij te kunnen dragen aan jouw manier van leven en de arrogantie die je in dit soort posts uit
Ja die snapte ik ook niet. Een ergotherapeut helpt je revalideren en zelfhulpmiddelen regelen zodat je weer zelfstandig kunt wonen. Het is geen psycholoog.quote:Op maandag 11 april 2022 12:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nou geen lastige vragen gaan stellen hè, Yvette heeft het al zwaar zat.
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.
Oh en de verplichte verhuisclausule is helemaal achterlijk
1. Dat riekt naar slavenarbeidquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Wat ontgaat mij hier?
Google helpt me niet met die verhuisclausule dus ik weet niet waar je het over hebt
Hear hear, mijn zegen heb je in elk geval.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik ben werkgever. Ik zit niet te wachten op iemand die (in het begin) twee dagen 3 uur per week een beetje wil/kan werken. Daar ga ik niet de volle mep voor betalen, ik ben geen sociale werkplaatsquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Dat riekt naar slavenarbeid
2. Zoveel mensen stromen niet door.
Wil men dat die mensen dat werk doen? Dan betaal je ze er gewoon voor in dienstverband.
Die verhuisclausule behelst dat een gemeente mag dwingen dat je verhuist naar een plek waar wel werk is. Hoe dat zit met de kosten, woonruimte, kinderen etc. is niet helemaal duidelijk en tevens is onduidelijk hoe dit precies te rijmen valt met die andere participatie-idee, namelijk dat je voor je eigen omgeving (familie en buurt) zorgt, en zij voor jou.
Wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 3 uur per week werkt?quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben werkgever. Ik zit niet te wachten op iemand die (in het begin) twee dagen 3 uur per week een beetje wil/kan werken. Daar ga ik niet de volle mep voor betalen, ik ben geen sociale werkplaats
Er stromen inderdaad niet veel mensen door, maar niet veel is duizend keer meer dan niemand die door stroomt.
Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat die verhuisclausule ooit gebruikt is. Ik zou niet weten hoe je dat realistisch zou kunnen vormgeven.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Dat riekt naar slavenarbeid
2. Zoveel mensen stromen niet door.
Wil men dat die mensen dat werk doen? Dan betaal je ze er gewoon voor in dienstverband.
Die verhuisclausule behelst dat een gemeente mag dwingen dat je verhuist naar een plek waar wel werk is. Hoe dat zit met de kosten, woonruimte, kinderen etc. is niet helemaal duidelijk en tevens is onduidelijk hoe dit precies te rijmen valt met die andere participatie-idee, namelijk dat je voor je eigen omgeving (familie en buurt) zorgt, en zij voor jou.
Een uit de diepste krochten van de neoliberale hel bedachte uitvinding die de mens geheel reduceert tot economisch wegwerpartikel.
Dat het uberhaupt is opgekomen in iemands brein is al erg genoeg. Dat het volstrekt onrealistisch is heeft er inderdaad toe geleid dat het nauwelijks wordt ingezet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat die verhuisclausule ooit gebruikt is. Ik zou niet weten hoe je dat realistisch zou kunnen vormgeven.
Verder wel grotendeels met je eens trouwens (ook wel eens leuk). Met de gedachte achter de participatiewet is nog niet eens zo heel veel mis, maar de precieze uitwerking en de gevolgen ervan zijn stuk voor stuk waardeloos.
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 3 uur per week werkt?
En ja, leuk... maar de sociale werkplaats bestaat dus niet meer.![]()
Het ruikt ook naar slavenarbeid.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".
Dat is dan ook het geval.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".
Die kregen nog onderdak.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het ruikt ook naar slavenarbeid.
Het is niet zo dat slaven vroeger helemaal niets kregen. Die werden onder dwang aan de arbeid gezet en kregen net genoeg te eten en onderdak.
Met als gevolg dat ze minder waard zijn op de arbeidsmarkt dan wanneer ze een tijd werkloos zijn. En dan hebben we het nog niet over de absurde definities van fraude in diezelfde wet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Wat ontgaat mij hier?
Google helpt me niet met die verhuisclausule dus ik weet niet waar je het over hebt
Wat een klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met als gevolg dat ze minder waard zijn op de arbeidsmarkt dan wanneer ze een tijd werkloos zijn. En dan hebben we het nog niet over de absurde definities van fraude in diezelfde wet.
Dat laatste natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook het geval.
Maar wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 6 uur p/w werkt?
Of bedoel je dat je geen normaal uurloon wil betalen?
Omdat hij of zij dat niet doet. Iemand die maximaal een paar uurtjes niet 100% gemotiveerd aan komt klooien kost bijna meer dan het oplevert. Die persoon zou normaliter nooit aangenomen zijn. Die mensen zitten niet voor niks al jaren fulltime soap te kijken op de bankquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als iemand gewoon dat werk verricht, waarom niet?
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat hij of zij dat niet doet. Iemand die maximaal een paar uurtjes niet 100% gemotiveerd aan komt klooien kost bijna meer dan het oplevert. Die persoon zou normaliter nooit aangenomen zijn. Die mensen zitten niet voor niks al jaren fulltime soap te kijken op de bank
Echt he, verwachten dat iemand zich voor de volle 100% inzet terwijl hij/zij nog minder rechten heeft dan een moordenaar in strafrechtelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.
Nou nou dat klinkt wel heel lomp, zo gaat het er zo ver ik weet niet aan toe. Kan ook niet aangezien we meer dan 400.000 mensen in de bijstand hebben zitten en dat is al heel wat jaren het gevalquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.
Nope, genoeg voorbeelden van mensen die een bachelor hebben gehaald, werkloos zijn geraakt en vervolgens een aantal maanden straatjes mochten vegen in de stad. Wat denk je precies dat dat voor gevolgen heeft voor je waarde op de arbeidsmarkt? Dan kun je beter een half jaar werkloos thuis zitten dan een half jaar papiertjes moeten prikken of plantjes bewateren.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat een klinkklare onzin.
Alsof een werkgever liever iemand heeft die niet werkt dan iemand die de afgelopen tijd wel heeft gewerkt. Prima dat je het met mij oneens wil zij maar nu maak je het wel heel bont
Edit: dit topic gaat over langdurig werkloze mensen. Die dus in de bijstand zitten.
Nou ja, ik zou denk ik zoiets dus nooit op mijn CV zetten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, genoeg voorbeelden van mensen die een bachelor hebben gehaald, werkloos zijn geraakt en vervolgens een aantal maanden straatjes mochten vegen in de stad. Wat denk je precies dat dat voor gevolgen heeft voor je waarde op de arbeidsmarkt? Dan kun je beter een half jaar werkloos thuis zitten dan een half jaar papiertjes moeten prikken of plantjes bewateren.
Nee, groot gelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou denk ik zoiets dus nooit op mijn CV zetten.
Professionele wasknijper assembleur.quote:
Dat zet je die werkervaring toch niet op je cv?quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, genoeg voorbeelden van mensen die een bachelor hebben gehaald, werkloos zijn geraakt en vervolgens een aantal maanden straatjes mochten vegen in de stad. Wat denk je precies dat dat voor gevolgen heeft voor je waarde op de arbeidsmarkt? Dan kun je beter een half jaar werkloos thuis zitten dan een half jaar papiertjes moeten prikken of plantjes bewateren.
Het leidt er toe dat mensen liever een baan kiezen waarbij ze aanmerkelijk minder verdienen dan dat ze zich 40 uur per week inzetten enkel voor behouden van bijstand.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat zet je die werkervaring toch niet op je cv?
Ik heb moeite je serieus te nemen, ik heb het gevoel dat je doel is om te kankeren
Een speciale werkplek waarbij je plantjes water mag gaan geven terwijl die dat de dag daarvoor al hebben gehad, maar nu lijkt het nog ergens op want dat is beter dan aan je duimen draaien? Fantastisch inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Deze post lijkt in het niets op je vorige postings.... Dat stuk van de correspondent is stuitend, het is verschrikkelijk. Bijstandsfraude wordt zo achterlijk hard bestraft, ik word er misselijk van.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:34 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het leidt er toe dat mensen liever een baan kiezen waarbij ze aanmerkelijk minder verdienen dan dat ze zich 40 uur per week inzetten enkel voor behouden van bijstand.
We hebben het qua kosten al snel over zo'n 6 tot 8 miljard per jaar. En wat kopen we daarvoor?
- Een taakstraf omdat je vrijwilligerswerk doet
- Verdringen van regulier werk
- Reïntegratietrajecten die de werkloosheid niet verkorten maar verlengen (!)
- Een significante vermindering van loon omdat mensen liever nog ergens schoon gaan maken dan tijdelijk werkloos zijn
- Een handjevol mensen die dankzij dergelijke trajecten wel doorstromen naar regulier werk
- Bijstandsgerechtigden die dagelijks plantjes water moeten geven, ook al hebben die de dag daarvoor al gehad.
Of je stond eerst op de vuilniswagen, had het prima naar je zin, kreeg een salaris waarmee je je hoofd boven water kon houden, maar je werkplek wordt wegbezuinigd. Je vraagt bijstand aan en prompt een maand later sta je hetzelfde werk te doen, maar dan alleen maar om je bijstand te behouden.
Het is echt ziekmakend. En anno 2022 nog absurd dat mensen, nadat er al jaren allerlei vernietigende rapporten binnenstromen waaruit telkens weer blijkt dat de effectiviteit hiervan op individueel niveau heel erg mager is, dit nog toejuichen.
Als je beweert dat het doel enkel is om te kankeren dan heb je al een jaar of 10 niet echt op zitten letten op wat er nou precies met die groep gebeurt.
Deze signalen zijn al jaren bekend, maar soit.quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Deze post lijkt in het niets op je vorige postings.... Dat stuk van de correspondent is stuitend, het is verschrikkelijk. Bijstandsfraude wordt zo achterlijk hard bestraft, ik word er misselijk van.
Dat staat in diezelfde post, hoe dat er uit ziet..quote:Je geeft onder andere ook aan:
Verdringen regulier werk? Klinkt supergoed, maar wat is het?
Nee, omdat het alternatief bestaat uit vernederende toestanden en niemand daar op zit te wachten.quote:Liever schoonmaken dan WW. Dat doen mensen omdat bijstand bestaat?
Onder andere, ja. Heel zinvol werk is het niet, anders was het wel betaald. Of je komt op verdringing uit.quote:Plantjes water geven? Dat doen al die gemeentes met de mensen in de bijstand?
Woede?quote:Je gooit van alles op een hoop, toont veel woede.
Er is geen alternatief. Het idee dat werklozen wat moeten doen voor de maatschappij klinkt wellicht leuk maar in de praktijk kan dat nooit werken. Dat vereist immers maatwerk en daar is de overheid niet toe in staat. Alle andere opties kosten je vooral heel veel geld terwijl je niet de groep aanpakt die je eigenlijk aan zou willen pakken.quote:Maar wat wil je dan? Iedereen een zak geld in de bijstand en doe lekker je ding zoals de bijstander het graag wil zonder verplichtingen?
Flexwerk is ook echt zorgelijk inderdaad. Ik zit zelf op mijn 14e contract terwijl ik nog geen 14 jaar op de arbeidsmarkt zit. Ik begrijp dan ook nooit echt waar die cijfers vandaan komen dat de meeste mensen een vast contract zouden hebben, volgens mij zien die cijfers er heel anders uit als je zou corrigeren voor leeftijd. De zittenblijvers gaan burnout, zeker in recente tijden zie ik dat gewoon m'n halve team in een traject zit of op zoek is naar iets anders. Het is de vraag wie er blij van wordt. Het kost gewoon geld, een team dat niet lekker in zijn vel zit presteert gewoon veel minder.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eens en oneens, want Ivan heeft wel degelijk een punt met de ellende die flexwerk heet. Daar bouw je namelijk ook geen flikker mee op. Je kunt er wel goed je gezondheid mee naar de tering helpen, dat wel.
Dat er uitvreters zijn geloof ik direct. Men onderschat m.i. echter dat sinds die hele neoliberale omwenteling op de arbeidsmarkt het voor een heel hoop mensen - uiteraard vooral aan de onderkant - een rat race aan het worden is waarbij zekerheid ook nog eens steeds meer erodeert.
Verder blijft die hele participatiewet natuurlijk een gedrocht.
Als je met een bachelor geen normaal werk kan vinden dan ben je of een randdebiel of heb je een compleet kansloze studie gevolgd.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het verdringen van normaal werk en de bezuinigingen in de vorm van het steeds meer toepassen van vrijwilligers is idd nog wel het kwalijkste.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:34 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het leidt er toe dat mensen liever een baan kiezen waarbij ze aanmerkelijk minder verdienen dan dat ze zich 40 uur per week inzetten enkel voor behouden van bijstand.
We hebben het qua kosten al snel over zo'n 6 tot 8 miljard per jaar. En wat kopen we daarvoor?
- Een taakstraf omdat je vrijwilligerswerk doet
- Verdringen van regulier werk
- Reïntegratietrajecten die de werkloosheid niet verkorten maar verlengen (!)
- Een significante vermindering van loon omdat mensen liever nog ergens schoon gaan maken dan tijdelijk werkloos zijn
- Een handjevol mensen die dankzij dergelijke trajecten wel doorstromen naar regulier werk
- Bijstandsgerechtigden die dagelijks plantjes water moeten geven, ook al hebben die de dag daarvoor al gehad.
Of je stond eerst op de vuilniswagen, had het prima naar je zin, kreeg een salaris waarmee je je hoofd boven water kon houden, maar je werkplek wordt wegbezuinigd. Je vraagt bijstand aan en prompt een maand later sta je hetzelfde werk te doen, maar dan alleen maar om je bijstand te behouden.
Het is echt ziekmakend. En anno 2022 nog absurd dat mensen, nadat er al jaren allerlei vernietigende rapporten binnenstromen waaruit telkens weer blijkt dat de effectiviteit hiervan op individueel niveau heel erg mager is, dit nog toejuichen.
Als je beweert dat het doel enkel is om te kankeren dan heb je al een jaar of 10 niet echt op zitten letten op wat er nou precies met die groep gebeurt.
We kunnen daar misschien wat zinnigs van zeggen als we weten wat voor werk je doet, ben je vaak van werkgever gewisseld. De vacatures die ik zie zijn altijd 'tijdelijk contract met de intentie/uitzicht op een vaste aanstelling"quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:04 schreef Daboman het volgende:
Flexwerk is ook echt zorgelijk inderdaad. Ik zit zelf op mijn 14e contract terwijl ik nog geen 14 jaar op de arbeidsmarkt zit. Ik begrijp dan ook nooit echt waar die cijfers vandaan komen dat de meeste mensen een vast contract zouden hebben,
Tsja, dat betekent niet dat dat mensen echt wordt aangeboden. Daarnaast zie ik om mij heen dat veel mensen hun vaste contract opzeggen voor concurrerende werkgevers met betere arbeidsvoorwaarden.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
We kunnen daar misschien wat zinnigs van zeggen als we weten wat voor werk je doet, ben je vaak van werkgever gewisseld. De vacatures die ik zie zijn altijd 'tijdelijk contract met de intentie/uitzicht op een vaste aanstelling"
Ik weet niet maar ze hebben die Tesla niet gratis gehad ofzoquote:Op maandag 11 april 2022 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is mij inderdaad ook tig keer beloofd. In plaats daarvan wordt tot in het oneindige verlengd. Later werd dat "verlenging bij goed functioneren". Nog weer later werden de jaarcontracten halfjaar contracten. Daarna kwam er een uitzendbeding in waar ik tevens ook zonder pensioenregeling begon. En nu gaat steeds meer op ZZP basis. Voor hoogopgeleid werk. Over het salaris mag ik niet klagen, maar dit doet iets met je mentale gesteldheid. Gelukkig had ik een stevige onderhandelingspositie om mijn laatste betrekking, waarbij ik via een intermediair werkte en aanvullend WW had met een beetje backing van UWV om te zetten in een vast contract bij de opdrachtgever met een pittige salarisverhoging.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
We kunnen daar misschien wat zinnigs van zeggen als we weten wat voor werk je doet, ben je vaak van werkgever gewisseld. De vacatures die ik zie zijn altijd 'tijdelijk contract met de intentie/uitzicht op een vaste aanstelling"
Voor bijstand moet je ook werk verrichten.quote:Op woensdag 13 april 2022 20:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ze hebben die Tesla niet gratis gehad ofzo
Zoals?quote:Op woensdag 13 april 2022 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor bijstand moet je ook werk verrichten.
Meerdere sollicitaties per week doen, allerlei trainingen en ze regelen vaak werk op de sociale werkplaats om je "in een werkritme" te krijgen. Daarnaast moet je je hele administratie overleggen iedere maand. Waaronder je bankafschriften. Meerdere gesprekken met je begeleider iedere maand. Ik vergeet vast nog wel wat.quote:
Klopt, en dat is echt geen pretje heb ik van dichtbij gezien. Maar ik gok dat het bij de mevrouw in kwestie anders gaat, want dit kun je onmogelijk 13 jaar volhouden. Op een gegeven moment is ieder baantje goed genoeg.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Meerdere sollicitaties per week doen, allerlei trainingen en ze regelen vaak werk op de sociale werkplaats om je "in een werkritme" te krijgen. Daarnaast moet je je hele administratie overleggen iedere maand. Waaronder je bankafschriften. Meerdere gesprekken met je begeleider iedere maand. Ik vergeet vast nog wel wat.
Daarnaast zijn er ook nog super cynische gemeentes die hun groendienst hebben ontslagen en diezelfde ontslagen mensen dan vanuit de bijstand voor de helft van het geld een "tegenprestatie" laten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |