https://filmkrant.nl/inte(...)elman-mevrouw-faber/quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Foto van haar zaaddonor graag.
Duidelijk. Ik had al een dergelijk vermoeden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://filmkrant.nl/inte(...)elman-mevrouw-faber/
Het is die linker.
Ja. Bij wel meer dingen had ze iets meer moeten nadenken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik had al een dergelijk vermoeden.
Misschien had Eva iets meer moeten nadenken voor ze haar benen spreidde.
Ja, dit verhaal is gewoon te grappig. Een foutje kan iedereen overkomen. Maar je drie keer laten bezwangeren door dezelfde man die blijkbaar geen fuck om zijn kinderen geeft is van een domheid die zelden wordt aangetroffen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:48 schreef marc0871 het volgende:
Echt waar![]()
Gaan we het hier nog een keer over hebben![]()
Een paar dagen geleden kwam dit artikel uit maart 2021 ook al ter sprake in dit topic
KLB / Help! Ik sta op straat!
Mijn vrees zat er al in dat je een relaas zou geven over je eigen ervaringen met de hulpverlening in Nederland. Ik zal verder niet meer ingaan op jouw persoonlijke verhaal, jij kent je eigen verhaal het beste en ongetwijfeld heb je naar gelang de omstandigheden op dat moment de beste keuzes gemaakt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n moeder woonde in een kleine gemeente in Zuid-Limburg. En nee, het is niet per definitie een budgettaire kwestie. Een groot deel van de frustratie bij m'n moeder zat in het moeilijk kunnen vinden van de juiste loketten/personen en in de stroperigheid van procedures.
[..]
Dat vind ik een tamelijk calvinistisch idee, dat je moet boeten voor foute keuzes. Je doet alsof iemand die fouten maakt een crimineel is. Wat we allemaal met elkaar gemeen hebben, is dat we fouten maken.
[..]
Vind je dat niet een non-argument, 'het leven is nu eenmaal oneerlijk dus we gaan lekker afgeven op de actrice'? Je kunt er op z'n minst voor kiezen om je eigen houding aan te passen.
[..]
De situatie die ik schetste was dat we de erfenis hadden aanvaard omdat we wisten dat er geen schulden waren en daarna ineens de kredietcrisis losbarstte. Dat hadden we niet kunnen voorzien. En ook zo is het leven: je kunt eenvoudigweg domme pech hebben.
Ik heb overigens de erfenis van mijn moeder beneficiair aanvaard omdat ik wist dat er schulden waren en de afwikkeling ervan was een grote lijdensweg. Ik was verdrietig vanwege het overlijden van m'n moeder en moest tegelijkertijd met schuldeisers afspraken zien te maken. Ondanks een uitstekend advies van een notaris was het een lastig proces waarin niet altijd duidelijk was wat ik moest doen. Ik vond het bijvoorbeeld logisch om de huur van het appartement te betalen - op dat moment was ik nog niet bij een notaris geweest - maar goddank heb ik de helderheid van geest gehad om daarmee te wachten. In zo'n kwetsbare tijd is een fout eenvoudig gemaakt en het systeem kan dan onverbiddelijk zijn.
[..]
En dat is waarin we van elkaar verschillen. Ik ben van mening dat het leven hard kan zijn en we dus vooral ons best moeten doen wat liever voor elkaar te zijn, zonder dat op instanties zonder een gezicht af te schuiven en er gemakshalve vanuit te gaan dat die adequaat functioneren. Want nee, die functioneren ook in Nederland vaak niet adequaat.
Zou je ook de update in de OP willen zetten. Inmiddels hoogzwanger van een derde en sinds gister weer een andere woonplek en het is weer/nog steeds uit met vader van kinderen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Bij wel meer dingen had ze iets meer moeten nadenken.
Ja, dat gedeelte kan me niks schelen. Moet ze lekker zelf weten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, dit verhaal is gewoon te grappig. Een foutje kan iedereen overkomen. Maar je drie keer laten bezwangeren door dezelfde man die blijkbaar geen fuck om zijn kinderen geeft is van een domheid die zelden wordt aangetroffen.
Allemaal leuk en aardig maar iedere dag is er wel een berichtje over het woning tekort.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mijn vrees zat er al in dat je een relaas zou geven over je eigen ervaringen met de hulpverlening in Nederland. Ik zal verder niet meer ingaan op jouw persoonlijke verhaal, jij kent je eigen verhaal het beste en ongetwijfeld heb je naar gelang de omstandigheden op dat moment de beste keuzes gemaakt.
Met betrekking tot het maken van fouten vind ik wel dat er consequenties aan vast moeten zitten. Hoe vervelend die soms ook zijn. Anders krijg je een precedent werking waar je u tegen zegt, heeft niks met calvinisme te maken meer met gezonde volwassenheid. Waar regelingen zijn wordt nu eenmaal misbruik van gemaakt. Je ziet nu al dat sommige mensen meerdere malen in de schuldsanering terecht komen. Eigenlijk belachelijk.
Ik ga mijn houding zeker niet aanpassen voor iemand die 3 kinderen uitpoept bij een vader die blijkbaar niet of nauwelijks in beeld is. Als je zo volwassen bent om 3 kinderen te maken ben je ook zo volwassen om er voor te zorgen en niet te gaan bedelen om geld voor een woning. Zeker als je in een land woont waar je niet eens hoeft te werken als je het echt niet wilt. Ze kan gewoon bijstandsmoeder worden in een gemeente naar keuze. Daar kan ik echt weinig medelijden mee hebben. Dan snap ik dat mensen daar een pittige menig over hebben.
Als er jonge kinderen in het spel zijn zul je verbaasd zijn hoe snel er een sociale huurwoning te regelen is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar iedere dag is er wel een berichtje over het woning tekort.
Verder is het voor particuliere huurbazen voordelig om met tijdelijke contracten te werken. Hierdoor heb je ook een groep zwervende huurders.
Haar oproep was ook vooral dat eens een woonplek voor onbepaalde tijd wil hebben.
Ook in Amsterdam?quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als er jonge kinderen in het spel zijn zul je verbaasd zijn hoe snel er een sociale huurwoning te regelen is.
Ook in Amsterdam. Maar ze kan zo terecht in Purmerend, Hoorn, Lelystad, Dronten of Biddinghuizen. Maar dat zal allemaal wel te min zijn. Uiteindelijk heeft ze momenteel geen regulier werk dus is ze niet regionaal gebonden.quote:
Nee, natuurlijk niet.quote:
Je doet allerlei aannames en hebt geen benul van wat ze wel en niet bereid is te doen. Je redeneert gewoon toe naar de conclusie dat ze een gemakzuchtig wijf is dat geen sympathie verdient.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ook in Amsterdam. Maar ze kan zo terecht in Purmerend, Hoorn, Lelystad, Dronten of Biddinghuizen. Maar dat zal allemaal wel te min zijn. Uiteindelijk heeft ze momenteel geen regulier werk dus is ze niet regionaal gebonden.
Doe toch niet zo neerbuigend man.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik had al een dergelijk vermoeden.
Misschien had Eva iets meer moeten nadenken voor ze haar benen spreidde.
Jij doet allemaal aannames dat ze vooral heel zielig is en haar handje vastgehouden moet worden door het leven. We weten het allebei niet hé.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je doet allerlei aannames en hebt geen benul van wat ze wel en niet bereid is te doen. Je redeneert gewoon toe naar de conclusie dat ze een gemakzuchtig wijf is dat geen sympathie verdient.
Heb een update erbij gezet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zou je ook de update in de OP willen zetten. Inmiddels hoogzwanger van een derde en sinds gister weer een andere woonplek en het is weer/nog steeds uit met vader van kinderen.
Drie kinderen maken en ze dan geen dak boven het hoofd kunnen bieden, leg er dan gewoon een knoop in.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doe toch niet zo neerbuigend man.
Wat is er dan mis met die kerel? Ik lees gewoon dat het een documentairemaker is.
Hij zal het te druk hebben met filmpjes maken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Drie kinderen maken en ze dan geen dak boven het hoofd kunnen bieden, leg er dan gewoon een knoop in.
Die kerel ziet er verder normaal uit. Documentairemaker lijkt me ook geen red flag beroep.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Drie kinderen maken en ze dan geen dak boven het hoofd kunnen bieden, leg er dan gewoon een knoop in.
Hij noemt zich documentaire maker, Eva zelf zegt dat hij cameraman is en geen stuiver heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die kerel ziet er verder normaal uit. Documentairemaker lijkt me ook geen red flag beroep.
Maar Sjoukje had al een sterk vermoeden, alsof het een of andere drugsdealer is.
Klopt, hij is wel heel lief met oppassenquote:Op woensdag 2 februari 2022 14:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die kerel ziet er verder normaal uit. Documentairemaker lijkt me ook geen red flag beroep.
Maar Sjoukje had al een sterk vermoeden, alsof het een of andere drugsdealer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |