abonnement Unibet Coolblue
pi_204403284
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En toch ... ipv aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, sturen wij nog meer wapens waardoor de ellende nog langer zal blijven duren.
Is totale vernietiging van 1 der kampen dan echt de enige oplossing voor beëindiging van deze oorlog ?
Of is WW3 dan mss toch het einddoel ?
Wat moeten wij aan de onderhandelingstafel doen dan?
Over de rug van Oekraïne beslissen wat er met dag land gebeurt?
Net zoals is gebeurd met Tsjechoslowakije in de jaren dertig?
Waarbij andere landen wel even hebben besloten dat Sudetenland naar Duitsland gaat, zonder dat Tsjechoslowakije daar iets over te zeggen had?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 12:57:24 #77
5428 crew  miss_sly
pi_204403287
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daarom aan de onderhandelingstafel zoals hiervoor werd gezegd. Maar daar wil Zelensky niks van weten geloof ik.
Er wordt constant onderhandeld. Hoeft met de huidige technologie niet allemaal meer fysiek aan de onderhandelingstafel te zijn. En als Rusland te hoge eisen stelt, gaat Ukraïene daar uiteraard niet mee akkoord.

Je kunt dit echt niet alleen bij Zelensky neerleggen. Ongeacht wat je van beide mannen vindt, ze zullen allebei niet erg geneigd zijn water bij de wijn te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204403304
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daarom aan de onderhandelingstafel zoals hiervoor werd gezegd. Maar daar wil Zelensky niks van weten geloof ik.
Er zijn al onderhandelingen geweest.
Maar Rusland moet eerst stoppen met het offensief voordat er valt te onderhandelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204403307
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er wordt constant onderhandeld. Hoeft met de huidige technologie niet allemaal meer fysiek aan de onderhandelingstafel te zijn. En als Rusland te hoge eisen stelt, gaat Ukraïene daar uiteraard niet mee akkoord.

Je kunt dit echt niet alleen bij Zelensky neerleggen. Ongeacht wat je van beide mannen vindt, ze zullen allebei niet erg geneigd zijn water bij de wijn te doen.
Hoe langer de oorlog voortduurt hoe lager de kansen van Rusland.

Rusland loopt zich helemaal stuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403314
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er zijn al onderhandelingen geweest.
Maar Rusland moet eerst stoppen met het offensief voordat er valt te onderhandelen.
Lijkt me niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403316
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er wordt constant onderhandeld. Hoeft met de huidige technologie niet allemaal meer fysiek aan de onderhandelingstafel te zijn. En als Rusland te hoge eisen stelt, gaat Ukraïene daar uiteraard niet mee akkoord.

Je kunt dit echt niet alleen bij Zelensky neerleggen. Ongeacht wat je van beide mannen vindt, ze zullen allebei niet erg geneigd zijn water bij de wijn te doen.
Welke eisen heeft Rusland volgens jou?
pi_204403325
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe langer de oorlog voortduurt hoe lager de kansen van Rusland.

Rusland loopt zich helemaal stuk.
Dus de gevechten zijn niet totdat de laatste Oekraïener dood is, maar totdat Rusland is bezweken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204403341
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me niet.
Dat is altijd zo.
Eerst een staakt het vuren, dan overleg.
Je kunt niet verwachten dat de leiding van Oekraïne de tijd besteedt aan onderhandelingen die juist nodig hebben om het Russische offensief af te wenden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 13:03:09 #84
5428 crew  miss_sly
pi_204403346
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Welke eisen heeft Rusland volgens jou?
Wat er tot nu toe over bekend is, en daarvan is maar de vraag of het klopt: never nooit NATO-lid, demilitairisering, Donbass en Krim opgeven, Zelensky weg, andere regering.

Zelensky heeft sowieso aangegeven dat hij vindt dat er een referendum moet komen voor hij kan instemmen met welke voorwaarden dan ook.

Bovendien: als je werkelijk echt wil onderhandelen, zorg je voor een staakt het vuren. Onderhandelen met het mes figuurlijk op je keel door alle aanvallen die op hetzelfde moment plaatsvinden, zijn geen echte, eerlijke onderhandelingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204403361
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 13:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de gevechten zijn niet totdat de laatste Oekraïener dood is, maar totdat Rusland is bezweken.
Die kans geef ik het wel, maar Oekraïne krijgt atoombom dreiging als ze tot in de Krim willen pushen.

Het is maar gevaarlijk zooitje allemaal. Als Rusland niks qua vrede wilt tekenen blijft er een dreiging op grote destructie bestaan.

Mja dan blijven de sancties ook hoog...

Golden bridge theorie is wel een goede.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403377
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe langer de oorlog voortduurt hoe lager de kansen van Rusland.

Rusland loopt zich helemaal stuk.
Klopt. De wapenleveringen vanuit Europa en de VS nemen alleen maar toe en kunnen nog jaren door gaan terwijl de Russische slagkracht met elke dag vechten afneemt. De Russen willen voor 9 mei de oorlog speciale militaire missie beslecht hebben omdat ze dit niet heel lang meer vol kunnen houden. Ze gaan nu va banque in het zuiden en oosten van Oekraïne omdat een groter offensief niet meer mogelijk is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204403412
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klopt. De wapenleveringen vanuit Europa en de VS nemen alleen maar toe en kunnen nog jaren door gaan terwijl de Russische slagkracht met elke dag vechten afneemt. De Russen willen voor 9 mei de oorlog speciale militaire missie beslecht hebben omdat ze dit niet heel lang meer vol kunnen houden. Ze gaan nu va banque in het zuiden en oosten van Oekraïne omdat een groter offensief niet meer mogelijk is.
En Ukraine gaat de Krim weer terugpakken.. En Rusland mogelijk een nuke inzetten ter afschrikking.
Who knows.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 11 april 2022 @ 13:15:20 #88
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204403456


Wat een man met ook al zo'n narcistisch trekje.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 11 april 2022 @ 13:15:27 #89
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204403458
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
En Ukraine gaat de Krim weer terugpakken.. En Rusland mogelijk een nuke inzetten ter afschrikking.
Who knows.
Moeten ze vooral doen, het reguliere leger is meh dus jaag vooral de rest van de planeet op de kast.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204403483
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403495
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Moeten ze vooral doen, het reguliere leger is meh dus jaag vooral de rest van de planeet op de kast.
Tzou allemaal niet rationeel zijn.

Maar Poetin is gekrenkt in eer vanwege militair falen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403502
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een man met ook al zo'n narcistisch trekje.
Heb jij die prachtige NPO documentaire van gisteren al bekeken, controlaltdelete?
https://www.npostart.nl/z(...)4-2022/VPWON_1340890

Ik ben heel erg benieuwd wat jij er van vind? Wat vind jij het mooiste deel: de danskwaliteiten van Zelensky, de dappere strijd van hem tegen de Russen, het stuk waarin Zelensky met zijn geslachtsdeel de piano bespeelt,
het fragment waarin hij vol trots het document ondertekend waarmee Oekraïne kandidaat-lid word van de Europese Unie of het stuk waarin Donald Trump probeert Zelensky te misleiden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204403890
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb jij die prachtige NPO documentaire van gisteren al bekeken, controlaltdelete?
https://www.npostart.nl/z(...)4-2022/VPWON_1340890

Ik ben heel erg benieuwd wat jij er van vind? Wat vind jij het mooiste deel: de danskwaliteiten van Zelensky, de dappere strijd van hem tegen de Russen, het stuk waarin Zelensky met zijn geslachtsdeel de piano bespeelt,
het fragment waarin hij vol trots het document ondertekend waarmee Oekraïne kandidaat-lid word van de Europese Unie of het stuk waarin Donald Trump probeert Zelensky te misleiden?
Een narcistische miljonair die de geschiedenis ingaat dat hij zijn land heeft laten regeren door neo nazi bewegingen en (net als zn voorgangers) niets heeft gedaan om de burgeroorlog te stoppen volgens het Minsk akkoord.

Op dit moment is Mariupol vrijwel geheel gezuiverd van de Azov nazi's die een waar schrikbewind uitoefenden onder de bevolking en onder de reguliere Oekrainische strijdkrachten.
Vele getuigenissen over de Azov Nazi's die zich tussen de bevolking verscholen en zo bewust de bevolking tot mikpunt maakten.
Er zijn duizenden doden gevallen onder het reguliere Oekrainische leger die op dit moment geindentificeerd worden en begraven door de Russen omdat Kiev ze WEIGERT op te halen om fatsoenlijk begraven te worden.
Niet voor niets want al die doden maakt meneer Zelensky uiteraard niet populair want hij roept toch dat ze winnen?

Een grote poppenkast en het Westen loopt er met wijd open ogen in.
Eerlijk gezegd hoop ik dat deze oorlog snel over is en dat Oekraine gesplitst wordt.
Snel Zelenski en z,'n nazis bij de EU halen en laat de rest maar bij Rusland horen.
Dan zullen we eens zien hoeveel geld het gaat kosten om dat corrupte land fatsoenlijk te maken.
Ik denk dat de meesten hier op FOK dit niet eens gaan meemaken want dat duurt een eeuwigheid.
Oh en ondertussen zullen de Amerikanen straks wel weer een ander land hebben gevonden om heibel te schoppen en de EU mee te trekken in hun machtslust.

Dus trek de knipjes alvast maar open want onze betrouwbare vriend Rutte gaat vast miljoenen beloven aan KIEV.
  maandag 11 april 2022 @ 14:45:22 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204404285
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:54 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Een narcistische miljonair die de geschiedenis ingaat dat hij zijn land heeft laten regeren door neo nazi bewegingen en (net als zn voorgangers) niets heeft gedaan om de burgeroorlog te stoppen volgens het Minsk akkoord.

Op dit moment is Mariupol vrijwel geheel gezuiverd van de Azov nazi's die een waar schrikbewind uitoefenden onder de bevolking en onder de reguliere Oekrainische strijdkrachten.
Vele getuigenissen over de Azov Nazi's die zich tussen de bevolking verscholen en zo bewust de bevolking tot mikpunt maakten.
Er zijn duizenden doden gevallen onder het reguliere Oekrainische leger die op dit moment geindentificeerd worden en begraven door de Russen omdat Kiev ze WEIGERT op te halen om fatsoenlijk begraven te worden.
Niet voor niets want al die doden maakt meneer Zelensky uiteraard niet populair want hij roept toch dat ze winnen?

Een grote poppenkast en het Westen loopt er met wijd open ogen in.
Eerlijk gezegd hoop ik dat deze oorlog snel over is en dat Oekraine gesplitst wordt.
Snel Zelenski en z,'n nazis bij de EU halen en laat de rest maar bij Rusland horen.
Dan zullen we eens zien hoeveel geld het gaat kosten om dat corrupte land fatsoenlijk te maken.
Ik denk dat de meesten hier op FOK dit niet eens gaan meemaken want dat duurt een eeuwigheid.
Oh en ondertussen zullen de Amerikanen straks wel weer een ander land hebben gevonden om heibel te schoppen en de EU mee te trekken in hun machtslust.

Dus trek de knipjes alvast maar open want onze betrouwbare vriend Rutte gaat vast miljoenen beloven aan KIEV.
Waar heb je het in vredesnaam over? De grootste neonazistische partij in Oekraïne, Svoboda, behaalde in de laatste verkiezingen welgeteld 1 van de 450 zetels. Er zijn inderdaad bedenkelijke bewegingen op dat gebied in Oekraïne maar hun politieke invloed is werkelijk marginaal. Ja, er zijn nazi's in Oekraïne (net als in Nederland, Duitsland, Italië, Polen, etc). Nee, het is geen enorm probleem: het is niet alsof de Oekraïense politiek en machtsstructuur doordrenkt zijn met nazi's, en dat die ook daadwerkelijk invloed hebben.

Ik vraag me ook een beetje af waarom die vermeende nazi's in Oekraïne zo problematisch voor jou zijn, terwijl er precies zo'n neonazistisch element in Rusland aanwezig is.
Huilen dan.
pi_204404299
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Isdatzo het volgende:

Ik vraag me ook een beetje af waarom die vermeende nazi's in Oekraïne zo problematisch voor jou zijn, terwijl er precies zo'n neonazistisch element in Rusland aanwezig is.
Zitten die ook in het nationale leger?
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 14:49:10 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204404316
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daarom aan de onderhandelingstafel zoals hiervoor werd gezegd. Maar daar wil Zelensky niks van weten geloof ik.
Dat is niet waar, denk ik, want er is vanaf een vrij vroeg stadium onderhandeld door beide partijen. Dus doen alsof Zelensky dat tegenhoud is vrij opzichtig onwaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204404369
twitter
  maandag 11 april 2022 @ 15:00:37 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204404391
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zitten die ook in het nationale leger?
De extreemrechtse elementen binnen het Azov-bataljon zijn inderdaad problematisch, maar dat zegt verder niks over de invloed van neonazi's in Oekraïne als geheel. Zie ook de verkiezingsuitslagen.

Het is werkelijk belachelijk om Oekraïne weg te zetten als broeinest van neonazisme.
Huilen dan.
  maandag 11 april 2022 @ 15:01:15 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204404397
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar heb je het in vredesnaam over? De grootste neonazistische partij in Oekraïne, Svoboda, behaalde in de laatste verkiezingen welgeteld 1 van de 450 zetels. Er zijn inderdaad bedenkelijke bewegingen op dat gebied in Oekraïne maar hun politieke invloed is werkelijk marginaal. Ja, er zijn nazi's in Oekraïne (net als in Nederland, Duitsland, Italië, Polen, etc). Nee, het is geen enorm probleem: het is niet alsof de Oekraïense politiek en machtsstructuur doordrenkt zijn met nazi's, en dat die ook daadwerkelijk invloed hebben.

Ik vraag me ook een beetje af waarom die vermeende nazi's in Oekraïne zo problematisch voor jou zijn, terwijl er precies zo'n neonazistisch element in Rusland aanwezig is.
Vermeend? Het probleem bestaat wel degelijk, dat hebben we ook andermaal kunnen zien aan bijvoorbeeld die video van die inlichtingenofficier met nazi-gerelateerde symboliek. Het betreft een vrij kleine groep binnen Oekraïne, die schijnbaar ook steeds kleiner wordt. Zelfs Zelenskyy heeft dit niet geprobeerd te ontkennen. Ik vind het daardoor vreemd dat sommige users hier het issue proberen te bagatelliseren of zelfs doen alsof het probleem niet zou bestaan.

Hoe komt dat toch eigenlijk? Waarom ligt het zo enorm gevoelig bij sommigen als het bestaan van dit nazistische element wordt genoemd? En de achterliggende reden is natuurlijk dat bepaalde users zich zo hebben laten meeslepen in deze oorlog dat zij dit zien als een strijd tussen 100% goed (Oekraïne) en 100% fout (Rusland). Hier is geen middenweg meer in mogelijk, en daardoor is zelfs het benoemen van de aanwezigheid van het nazi-probleem binnen Oekraïne als een aanval op de 'goede kant' wordt gezien die veel kwaad bloed zet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 april 2022 @ 15:02:59 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204404410
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

Het betreft een vrij kleine groep binnen Oekraïne,
Precies wat ik zeg dus :z .
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')