Dit is een eendaagse stijging toch? Dus een vorm van uitmiddeling van een hele goede daling naar een gewoon goede daling? Of moet ik me al weer druk gaan maken?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
In totaal zijn vandaag 1.586 nieuwe besmettingen gerapporteerd in Nederland; dat zijn er 556 meer dan gisteren. Het aantal besmettingen ligt boven het zevendaags gemiddelde, van 1.430. Het percentage positieve tests is gestegen, van 53,3 naar 55,3. Ook het reproductiegetal is gestegen, van 0,72 naar 0,95.
Nee, lijkt mij prima. Ik vind het niet zorgwekkend. Hopelijk dalen we de komende dagen weer vrolijk verder.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit is een eendaagse stijging toch? Dus een vorm van uitmiddeling van een hele goede daling naar een gewoon goede daling? Of moet ik me al weer druk gaan maken?
Bij lage aantallen krijg je vanzelf ook meer schommelingen, omdat er ergens bijvoorbeeld veel getest is. Als er bijvoorbeeld een paar gevallen zijn in een verzorgingstehuis, en ze testen iedereen dan vinden ze vast nog meer besmettingen. Bij tienduizend besmettingen per dag zie je zulke dingen niet terug in de overall data, met tientallen besmettingen per dag zie je het gelijk terug. We komen nu zo langzamerhand in het gebied dat een paar van zulke uitbraken merkbaar gaat worden in de overall trend. Je gaat dan vaker dagcijfers krijgen die boven die van de dag ervoor, en boven het weekgemiddelde zitten, terwijl er wel degelijk nog een dalende trend is.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit is een eendaagse stijging toch? Dus een vorm van uitmiddeling van een hele goede daling naar een gewoon goede daling? Of moet ik me al weer druk gaan maken?
+3quote:
Zie PIquote:Op woensdag 11 mei 2022 16:53 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
+3
-11
Per saldo daalt het dus nog. In het kader van het "positiviteitstopic".
3,1416 (afgerond, anders blijf ik bezig) uit mijn hoofd?quote:
Post iconquote:Op woensdag 11 mei 2022 18:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
3,1416 (afgerond, anders blijf ik bezig) uit mijn hoofd?
quote:
Zo ken ik je weer.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:59 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is geen wijziging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 51 (relatieve daling 7,8%). Het zijn daarmee precies 600 bezette bedden in totaal.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 12 mei: (geen wijziging);
- woensdag 11 mei: 42 (absolute stijging 3; relatieve stijging 7,7%);
- dinsdag 10 mei: 39 (absolute daling 1; relatieve daling 2,5%);
- maandag 9 mei: 40 (absolute daling 1; relatieve daling 2,4%);
- zondag 8 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 7 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 6 mei: 41 (absolute daling 8; relatieve daling 16,3%);
- donderdag 5 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 12 mei: 558 (absolute daling 51; relatieve daling 8,4%);
- woensdag 11 mei: 609 (absolute daling 11; relatieve daling 1,8%);
- dinsdag 10 mei: 620 (absolute stijging 18; relatieve stijging 3,0%);
- maandag 9 mei: 602 (absolute daling 25; relatieve daling 4,0%);
- zondag 8 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 7 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 6 mei: 627 (absolute daling 15; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 5 mei: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Ik was mezelf niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Ja zo werkt dit topic niet.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:45 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ckdown-weer-in-beeld
Nou, aan ons om dit positief recht te draaien. Ga u gang.![]()
Ik begin: ik mag toch hopen dat ze vaccins aan het aanpassen zijn op Omikron en dat we in september eventueel nog een "boosterprikronde" krijgen (uiteraard voor iedereen vrijwillig).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |