abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2022 @ 20:01:04 #176
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204530697
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 19:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De ViaPlay app is voor de meeste moderne TVs te krijgen. in ieder geval meer TVs dan waarop F1TV beschikbaar is.

De app is verkrijgbaar voor

Samsung (model uit 2016 of later)
LG (model uit 2016 of later)
Sony Android TV
Philips Android TV
Nvidia Shield Android TV

https://www.streamwijzer.nl/viaplay-op-tv/
De officiële F1TV app schijnt inmiddels op geen enkele tv meer beschikbaar te zijn. Lees ik elders. Maar goed, het punt ging niet over F1TV.

Ik wilde alleen maar zeggen dat wij vast niet de enigen zijn die nog een oude smart-tv hebben waar geen app voor is. Zeker als je verder geen gebruik maakt van streamingdiensten (of alleen van Netflix, want die werkt nog wel) dan mis je die apps ook niet. Waarom zou je dan een nieuwe tv kopen?

Ikzelf heb trouwens ook helemaal geen behoefte aan een nieuwe tv zolang deze het nog doet. We kijken nauwelijks tv en voor de dingen die we willen zien voldoet 'ie prima. Alles behalve Netflix gaat gewoon via de Chromecast.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 24 april 2022 @ 20:11:45 #177
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204530786
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 20:01 schreef Jane het volgende:

[..]
De officiële F1TV app schijnt inmiddels op geen enkele tv meer beschikbaar te zijn. Lees ik elders. Maar goed, het punt ging niet over F1TV.

Ik wilde alleen maar zeggen dat wij vast niet de enigen zijn die nog een oude smart-tv hebben waar geen app voor is. Zeker als je verder geen gebruik maakt van streamingdiensten (of alleen van Netflix, want die werkt nog wel) dan mis je die apps ook niet. Waarom zou je dan een nieuwe tv kopen?

Ikzelf heb trouwens ook helemaal geen behoefte aan een nieuwe tv zolang deze het nog doet. We kijken nauwelijks tv en voor de dingen die we willen zien voldoet 'ie prima. Alles behalve Netflix gaat gewoon via de Chromecast.
Het nadeel van Chromecast is dat het nog meer vertraging oplevert dan de stream zelf al heeft. Normaal gesproken geen probleem, maar bij live sporten vind ik dat irritant als je niet gespoilerd wil worden in de desbetreffende topics of op social media.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 24 april 2022 @ 20:30:18 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204530986
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 20:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Het ging (mij) erom dat @ootjekatootje leek te verwachten dat de app spontaan op haar tv zou verschijnen door het afsluiten ve Viaplay-abbo. Dat is niet zi, die moet je zelf installeren

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-04-2022 21:05:49 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204531051
Wij hebben een smart tv, maar we krijgen hem niet op wifi. Dus is de laptop aangesloten met hdmi kabel.
Zo kijken we netflix en bijvoorbeeld viaplay, als er iets niet bij ziggo op kanaal 200 word uitgezonden.
Dit weekend voor het eerst grandprix radio via de app geprobeerd en dat ging goed. Gelukkig had de buurman nog een speaker die we met bluetooth konden verbinden met de telefoon. Hadden we perfect geluid en Olav erbij.
We zijn niet zo technisch. Nu op zoek naar een eigen bluetooth speaker voor als we zonder de buurman kijken.
  zondag 24 april 2022 @ 21:02:29 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204531614
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het ging (mij) erom dat @:ootjekatootje leek te verwachten dat de app dpontaan op haar tv zou verschijnen door het afsluiten ve Viaplay-abbo. Dat is niet zi, die moet je zelf installeren
Dit inderdaad, ik heb het abonnement afgesloten via KPN, dan verwacht ik na het opnieuw opstarten inderdaad ergens een knopje/app/zender van Viaplay. :@
  zondag 24 april 2022 @ 21:03:54 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204531651
Ik weet ondertussen wel dat het ongeveer 25 seconden scheelt met GP radio. Dat afstellen gaat prima.
  zondag 24 april 2022 @ 21:08:33 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204531760
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 21:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit inderdaad, ik heb het abonnement afgesloten via KPN, dan verwacht ik na het opnieuw opstarten inderdaad ergens een knopje/app/zender van Viaplay. :@
Er is een Viaplay-zender (kanaal) op KPN. Kanaal 225?
Maar de app moet je dus zelf op je tv installeren. Zou ik wel doen als dat kan op je tv, want dan loop je het minst achter (van alle mogelijkheden die er zijn om te kijken). Maar het verschil met GP radio wordt dan dus wel groter, dus je moet opnieuw uitvogelen hoe je moet syncen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-04-2022 21:28:32 ]
  zondag 24 april 2022 @ 21:16:59 #183
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204531969
Het leven is zo veel makkelijker als je gewoon investeert in de nieuwe Google TV Chromecast. Echt, op entertainment gebied is dat de beste investering die ik de afgelopen 20 jaar heb gedaan.
  zondag 24 april 2022 @ 22:13:30 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204532706
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 21:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het leven is zo veel makkelijker als je gewoon investeert in de nieuwe Google TV Chromecast. Echt, op entertainment gebied is dat de beste investering die ik de afgelopen 20 jaar heb gedaan.
ligt hier ook, das misschien de oplossing.

Maar ik ben van het gemak, abonnement betalen. Kids blij, tv aan en kijken maar. En met vijf is die pauzeknop heilig, en die vind ik nu link met Gp radio en viaplay.

Met de beeldkwaliteit van Viaplay heb ik trouwens geen problemen, alleen tijdens de eerste race gehad.
  zondag 24 april 2022 @ 22:14:08 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204532713
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is een Viaplay-zender (kanaal) op KPN. Kanaal 225?
Maar de app moet je dus zelf op je tv installeren. Zou ik wel doen als dat kan op je tv, want dan loop je het minst achter (van alle mogelijkheden die er zijn om te kijken). Maar het verschil met GP radio wordt dan dus wel groter, dus je moet opnieuw uitvogelen hoe je moet syncen.
Ja, kanaal 225, maar dat zijn alleen de kwalificatie en de race.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 april 2022 @ 22:14:44 #186
284411 crew  heywoodu
pi_204532719
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 21:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Beetje onhandig dat 'ie in het stopcontact moet, maar goed, dat is dan maar zo. Werkt lekker inderdaad.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 april 2022 @ 22:15:27 #187
284411 crew  heywoodu
pi_204532727
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ik ben van het gemak, abonnement betalen. Kids blij, tv aan en kijken maar.
Dat is precies wat je met zo'n app hebt, inclusief de pauzeknop. TV of Chromecast aan, app selecteren en hup, kijken.
  zondag 24 april 2022 @ 22:18:59 #188
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204532764
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is precies wat je met zo'n app hebt, inclusief de pauzeknop. TV of Chromecast aan, app selecteren en hup, kijken.
Ja, die app heb ik op mijn iPad en inderdaad dat kan met een chromecast, maar ik vind het teveel gedoe. Daarom prefereer ik Ziggo met F1.

Kan er iemand de race terugkijken? Als je een feestje hebt? Ik zag wat BNN’ers bij rtl Boulevard kijken op hun telefoon. :@

Ja ik vraag het maar, sorry.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 april 2022 @ 22:21:52 #189
284411 crew  heywoodu
pi_204532786
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, die app heb ik op mijn iPad en inderdaad dat kan met een chromecast, maar ik vind het teveel gedoe. Daarom prefereer ik Ziggo met F1.
Met de nieuwe Chromecast, waar hierboven op gewezen werd, heb je geen tablet of telefoon nodig. De app installeer je op die Chromecast zelf, dus om te kijken heb je níks anders nodig dan de TV waar de Chromecast in hangt (en de afstandsbediening). Je streamt niet iets ergens naartoe, de app staat op de Chromecast zelf.

Op die app kun je dan gewoon kijken wat je wilt, wanneer je wilt. Je kunt nu de race gaan kijken, je kunt nu ook de training van vrijdag kijken, of de Formule 3 van gisteren. Wat je wilt.
  zondag 24 april 2022 @ 22:22:09 #190
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204532787
quote:

[..]

Kan er iemand de race terugkijken? Als je een feestje hebt? Ik zag wat BNN’ers bij rtl Boulevard kijken op hun telefoon. :@

Ja, kun je gewoon via de app terugkijken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 24 april 2022 @ 22:22:13 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204532790
quote:

[..]

Ja, terugkijken kan. Via de app. Installeer gewoon de app op je tv (mits die dat aankan), dan heb je gewoon alle functies die je wil. Werkt niet anders dan Netflix :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-04-2022 17:16:42 ]
  zondag 24 april 2022 @ 22:29:57 #192
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204532859
Bedankt jongens voor alle antwoorden! ^O^
  zondag 24 april 2022 @ 22:36:50 #193
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204532916
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 10:48 schreef zijle het volgende:

[..]
Wat ook wel echt een plus van F1TV is zijn de live interviews met de teamleiders tijdens de sessies. Ze kunnen direct schakelen met de pitmuur vanaf de commetaarpositie
Absoluut!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204534348
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 22:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Met de nieuwe Chromecast, waar hierboven op gewezen werd, heb je geen tablet of telefoon nodig. De app installeer je op die Chromecast zelf, dus om te kijken heb je níks anders nodig dan de TV waar de Chromecast in hangt (en de afstandsbediening). Je streamt niet iets ergens naartoe, de app staat op de Chromecast zelf.

Op die app kun je dan gewoon kijken wat je wilt, wanneer je wilt. Je kunt nu de race gaan kijken, je kunt nu ook de training van vrijdag kijken, of de Formule 3 van gisteren. Wat je wilt.
Dit dus. Ik heb die Google TV Chromecast en daar staan oa Viaplay, Netflix, HBO Max en Prime op. Maar ook de KPN Itv app. Ik heb twee van die dingen en op de slaapkamer heb ik niet eens meer een KPN ontvanger aangesloten.

Ook in de woonkamer kijk ik die paar dingen die ik op de reguliere tv wil zien vaak via de Google TV.
pi_204537544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:28 schreef tralalala het volgende:

[..]
Eerste 4 maanden kost het bijna niets icm Ziggy en kanaal 200 is gewoon een pluspunt.
Na die 4 maanden kunnen ze de schijt krijgen.
Dit, ja. Kinderachtig kut commentaar, zeg: mega, super, gigantisch, enorm. We zijn toch geen kinderen? :Z En dan Allard Kalff, wat komt hij over als een zak hooi; droog, monotoon en kneuterig, lijkt wel alsof er een aardappel in zijn anus vastzit, zo moeilijk praat 'ie }:|

"En ik wil ook nog even wat zeggen over...", zei die met zijn vinger omhoog voor de schooljuf _O-
pi_204539044
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dit, ja. Kinderachtig kut commentaar, zeg: mega, super, gigantisch, enorm. We zijn toch geen kinderen? :Z En dan Allard Kalff, wat komt hij over als een zak hooi; droog, monotoon en kneuterig, lijkt wel alsof er een aardappel in zijn anus vastzit, zo moeilijk praat 'ie }:|

"En ik wil ook nog even wat zeggen over...", zei die met zijn vinger omhoog voor de schooljuf _O-
Je vergeet ultra
pi_204539149
Dat autootje rijden is per definitie alleen maar voor mensen die in het weekend niks beters te doen hebben dan voor de tv hangen, dus ik zou zeggen wees blij dat Ziggo geen F1 meer uitzendt, en bestel geen viaplay! Dan kom je nog eens buiten. Win-win situatie dus want die Verstappen-hype gaat natuurlijk ooit eindigen.
  Moderator / Redactie FP maandag 25 april 2022 @ 20:00:19 #198
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_204539887
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:31 schreef DjVero het volgende:

[..]

Duo commentaar werkt maar half vind ik. Ze hadden het bij 1 commentator moeten houden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204541467
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 18:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
Dat autootje rijden is per definitie alleen maar voor mensen die in het weekend niks beters te doen hebben dan voor de tv hangen, dus ik zou zeggen wees blij dat Ziggo geen F1 meer uitzendt, en bestel geen viaplay! Dan kom je nog eens buiten. Win-win situatie dus want die Verstappen-hype gaat natuurlijk ooit eindigen.
Ik ben anders lekker 8 kilometer gaan wandelen zondag. Was precies voor de race weer terug en had via langs de lijn nog e.e.a. meegekregen. Na 23 jaar F1 volgen is het leuk wel eens een keer op een hypetrain mee te liften. Benieuwd wanneer de uitstaphalte komt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_204542627
Lancering Viaplay in Nederland ‘overtreft verwachtingen’

quote:
Het Zweedse concern stelt dat er in het eerste kwartaal van dit jaar in totaal 778.000 betalende abonnees bijkwamen in alle markten waar het bedrijf actief is. Nederland was goed voor het overgrote deel van de klantenaanwas, aldus NENT, dat daarbij geen precieze aantallen noemde. In totaal telt Viaplay bij zijn internationale divisie 1,2 miljoen betalende kijkers. Daarvan is Nederland de belangrijkste markt, laat het concern weten. Inclusief de Noordse thuismarkten telt Viaplay nu 4,8 miljoen betalende abonnees.
500k huishoudens schat ik dan.

Doe dat x150 euro en je komt op 75 miljoen per jaar, klinkt die 30-35 die ze betalen voor F1 opeens zo gek niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')