abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 april 2022 @ 09:40:25 #1
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204369343
De titel zegt genoeg! Kom maar op, wie denken jullie dat er gaan kwalificeren per semi? Zeker voor de repetities even leuk te kijken wat we denken t.o.v. na de repetities :)


SF1

SF2
  vrijdag 8 april 2022 @ 09:45:48 #2
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204369383
Mijn eigen voorzet:

Eerste halve finale:
1. Oekraïne
2. Noorwegen
3. Nederland
4. Albanië
5. Moldavië
6. Armenië
7. Portugal
8. Griekenland
9. Litouwen
10. Zwitserland
Voor de nummer 10 twijfel ik op dit moment tussen Letland (veel televote, amper jury) en Zwitserland (veel jury, amper televote).

Tweede halve finale:
1. Zweden
2. Estland
3. Polen
4. Finland
5. Cyprus
6. België
7. Australië
8. Roemenië
9. Servië
10. Georgië
Met Georgië als outsider en verrassing. Gaat live gewoon solid zijn en fun genoeg voor een top 10 plek denk ik :Y Tsjechië gaat het verpesten met matige vocals helaas. Malta ( :r ) strijdt wel mee om een 10e plek na OK jury en weinig tele.

[ Bericht 9% gewijzigd door molloot200 op 08-04-2022 10:13:02 ]
pi_204370630
Eerste halve finale:
1. Oekraïne
2. Noorwegen
3. Nederland
4. Albanië
5. Moldavië
6. Armenië
7. Portugal
8. Griekenland
9. Oostenrijk
10. Zwitserland

Bij de repetities zal de verwachting ongetwijfeld nog wel iets aanpassen, maar in dit stadium denk ik dat het belangrijkste is hoeveel impact Oekraïne gaat maken. Dat is sowieso veel, maar als het een echt landslide wordt bij de televoting, gaat het relatieve belang van diaspora/buren en jury-stemmen omhoog.

De eerste 9 lijken me wel logisch. Dezelfde als Molloot, en dan Oostenrijk. Die zangeres hoeft met de backings op tape alleen maar een beetje mee te murmelen op het podium, dus dat zal wel goedkomen. 10e een jury-liedje, dat zomaar heel slecht kan scoren bij de televoting, al geldt dat dan ook voor Litouwen. Kroatië zou er ook nog door kunnen glippen.

Tweede halve finale:
1. Zweden
2. Estland
3. Polen
4. Finland
5. Cyprus
6. België
7. Tsjechië
8. Australië
9. Servië
10. Roemenië

Ook hier 9 dezelfde. Alleen ligt de lat hier zo laag dat de onderste 3 moeiteloos kunnen ingeruild worden met landen die een betere indruk maken bij de repetities. Tsjechië komt er vanaf deze startpositie wel door, zeker na 4 ongezellige liedjes. Georgië lijkt me wat te veel de indruk maken van een joke-act, waardoor dat waarschijnlijk onderste 3 wordt bij de jury. Die straften immers The Roop al keihard af, met een veel sterkere inzending.

Deze tweede semi gaat met Azerbeidzjan, San Marino, Malta, Montenegro, Noord-Macedonië en Israël ook een drama worden als het gaat om jury deals trouwens :{
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204501523
Nu we de meeste pre-partys gehad hebben, doe ik ook eens een gok :)

Eerste halve finale:
1. Oekraine (No brainer)
2. Moldavie (Deze wordt nog steeds zwáár ondergeschat)
3. Nederland (Ja hoor, dat gaat gewoon gebeuren :Y )
4. Albanie (Een knaller die gewoon doorgaat)
5. Noorwegen (No brainer)
6. Griekenland (Deze glipt er stiekem tussendoor)
7. Litouwen (Wordt denk ik het meest gered door de jury)
8. Armenie (Voordeel van de laatste positie)
9. Oostenrijk (Tenminste als de vocalen goed zijn. Anders wordt dit een gevalletje Polen 2018 of Finland 2019)
10. Letland (Wordt dan gered door het publiek) of IJsland (Wordt dan het meest gered door de jury)

Op de 10de plek zou ik nog Kroatie kunnen zetten. Die zou, net als Belgie in 2021, nét door de jury gered kunnen worden.

Tweede halve finale:
1. Zweden (No Brainer, wordt sowieso de winnaar van deze halve finale)
2. Estland (No Brainer)
3. Polen (Een radiovriendelijk nummer dat makkelijk door gaat)
4. Belgie (Justin Timberlake-achtig nummer dat makkelijk door gaat)
5. Servie (Ik ben er geen fan van maar qua originaliteit gaat het zeker door)
6. Finland (Hopelijk zingen ze wel wat zuiver maar het nummer is verder prima)
7. Cyprus (Glipt net als buurland Griekenland er stiekem tussendoor)
8. Tsjechie (Als de "techniek" hun niet in de steek laat, kan dit gered worden door de laatste positie)
9. Roemenie (Ik denk dat dit catchy genoeg is om door te gaan)
10. Malta (Dit wordt 100% gered door de jury)

Malta zou ik nog kunnen omwisselen met Australie. Eigenlijk wil ik het graag omwisselen met Georgie, maar daarvan zie ik een kwalificatie niet gebeuren. Ergens denk ik dat Montenegro nog een kans maakt. Dat wordt óf een dooddoener óf het wordt gered door de staging. De 12 punten van Servie krijgen ze toch wel.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:39:08 #5
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_204505193
Mijn voorspelling:
SF1
1. Albanie (Knallende opener)
2. Litouwen (Bijzonder en intrigerend)
3. Zwitserland (klein liedje, goed gezongen, is de enige mannelijke ballad in deze SF)
4. Oekraine (vooral sympathiestemmen want het nummer is niet heel briljant)
5. Nederland ( w/ )
6. Moldavie (Mits de staging goed is, want die zanger is live heel schreeuwerig)
7. Portugal (Kwaliteit, is ook voor IJsland en zal dus meer indruk maken)
8. Oostenrijk (Als de zang van Pia Maria ok is)
9. Griekenland (Gaan altijd wel door als ze iets goeds sturen)
10. Noorwegen (Publiekslieveling)

SF2
1. Finland (Prima rocksong, bekende naam)
2. Servie (Bijzonder, maar hier is vast een markt voor)
3. Georgie (Vrolijk, bijzonder, valt op)
4. Cyprus (Enige midtempo etnische song van dit jaar, genoeg mensen die dit waarderen)
5. Ierland (Mits de staging ok is, lekker popdeuntje te midden van veel matige meuk)
6. Estland (Gewoon prima nummer)
7. Polen (Same)
8. Montenegro (Enige balkan-powerballad in de competitie. Mits goed gezongen is hier genoeg markt voor)
9. Belgie (Goed nummer, gaat makkelijk door)
10. Zweden (Same)
pi_204510648
Semi 1:
- Nederland
- Griekenland
- Noorwegen
- Moldavië
- Oekraïne
- Albanië
- Letland
- Oostenrijk
- Armenië
- Portugal

Semi 2:
- Servië
- Finland
- Australië
- Cyprus
- Estland
- Polen
- België
- Zweden
- Tsjechië
- Roemenië
pi_204511364
Semi 1:
1. Albanië (4)
2. Letland
3. Litouwen (10)
4. Zwitserland
5. Slovenië
6. Oekraïne (1)
7. Bulgarije
8. Nederland (5)
9. Moldavië (2)
10. Portugal (8)
11. Kroatië
12. Denemarken
13. Oostenrijk (6)
14. IJsland
15. Griekenland (3)
16. Noorwegen (7)
17. Armenië (9)

Semi 2:
1. Finland (6)
2. Israël
3. Servië (4)
4. Azerbeidzjan (9)
5. Georgië
6. Malta
7. San Marino
8. Australië
9. Cyprus (5)
10. Ierland
11. Noord-Macedonië
12. Estland (3)
13. Roemenië (10)
14. Polen (2)
15. Montenegro (7)
16. België
17. Zweden (1)
18. Tsjechië (8)
pi_204512161
1e halve finale:

1. Albanië: Ronela Hajati – Sekret
2. Letland: Citi zēni – Eat Your Salad
3. Litouwen: Monika Liu – Sentimentai
4. Zwitserland: Marius Bear – Boys Do Cry
5. Slovenië: LPS – Disko
6. Oekraïne: Kalush Orchestra – Stefania
7. Bulgarije: Intelligent Music Project – Intention
8. Nederland: S10 – De Diepte
9. Moldavië: Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov – Trenuleţul
10. Portugal: Maro – Saudade, saudade
11. Kroatië: Mia Dim¨ić -Guilty Pleasure
12. Denemarken: Reddi – The Show
13. Oostenrijk: LUM!X & Pia Maria – Halo
14. IJsland: Sigga, Beta og Elín – Með hækkandi sól
15. Griekenland: Amanda Tenfjord – Die Together
16. Noorwegen: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana
17. Armenië: Rosa-Linn – Snap

2e halve finale:

1. Finland: The Rasmus – Jezebel
2. Israël: Michael Ben David – I.M
3. Servië: Konstrakta – In corpore sano
4. Azerbeidzjan: Nadir Rüstəmli – Fade To Black
5. Georgië: Circus Mircus _ Lock Me In
6. Malta: Emma Muscat – I Am What I Am
7. San Marino: Achille Lauro – Stripper
8. Australië: Sheldon Riley – Not The Same
9. Cyprus: Andromache – Ela
10. Ierland: Brooke Scrullion – That’s Rich
11. Noord-Macedonië: Andrea – Circles
12. Estland: Stefan – Hope
13. Roemenië: WRS – Llamame
14. Polen: Ochman – River
15. Montenegro: Vladana – Breathe
16. België: Jérémie Makiese – Miss You
17. Zweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer
18. Tsjechië: We Are Domi – Lights Off

[ Bericht 0% gewijzigd door aERodynamIC1970 op 23-04-2022 00:01:26 ]
pi_204564207
Semi 1:
Oekraïne
Nederland
Noorwegen
Albanië
Armenië
Moldavië
Oostenrijk
Griekenland
Letland
Denemarken

Semi 2:
Zweden
Estland
Polen
België
Servië
Australië
Cyprus
Finland
Roemenië
Georgië
pi_204585173
Op de valreep, de voorspelling voor de repetities (niet op volgorde trouwens)

Semi 1:
Albanië
Nederland
Oekraïne
Griekenland
Armenië
Litouwen
Noorwegen
Moldavië
Portugal
Kroatië

Semi 2:
Servië
Zweden
Cyprus
Polen
Estland
Finland
Georgië
Australië
Tsjechië
Israel
pi_204585293
Ook maar even ja, er zijn nog net geen repetitiebeelden.

Semi 1:
Albanië
Armenië
Griekenland
Letland
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Portugal
Zwitserland

Semi 2:
Australië
Azerbeidzjan
België
Cyprus
Estland
Finland
Polen
Servië
Tsjechië
Zweden
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_204585390
Hier ga ik even wat statistiekjes van maken
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_204586034
Een tussenstand na 10 lijstjes:

Semi 1:
1. Albanië 10
= Griekenland 10
= Moldavië 10
= Nederland 10
= Noorwegen 10
= Oekraïne 10
7. Armenië 9
8. Oostenrijk 7
= Portugal 7
10. Letland 5
= Litouwen 5
11. Zwitserland 4
12. Denemarken 1
= IJsland 1
= Kroatië 1
= Bulgarije 0
= Slovenië 0

Semi 2:
1. Cyprus 10
= Estland 10
= Finland 10
= Polen 10
= Servië 10
= Zweden 10
7. Australië 7
= België 7
= Roemenië 7
10. Tsjechië 6
11. Georgië 4
12. Azerbeidzjan 3
13. Malta 2
= Montenegro 2
15. Ierland 1
= Israël 1
17. Noord-Macedonië 0
18. San Marino 0
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:31:35 #14
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204630526
Ik ga voor een ronde twee van Semi-final 1, want ik zie de repetitie van Noorwegen, Armenië en IJsland niet zo heel veel meer veranderen aan mijn voorspellingen-lijstje.

100% door: Oekraïne, Nederland, Griekenland, Noorwegen en ook Armenië wel met de staging zoals we hem hebben gezien
Daarna begint voor mij eigenlijk al het lastig te voorspellen gedeelte. Portugal zou ik dan als nummer 6 zien, maar begrijpt iedereen dit en wordt het niet te saai? Dan Zwitserland, die door jury waarschijnlijk gemakkelijk doorgaat en qua jury niet. IJsland is een mogelijkheid. En eerlijk is eerlijk, live klinkt Bulgarije gewoon heel goed en het ziet er op de repetitievideo wel gelikt uit hoor. Ik zie ze het wel flikken. Als échte underdog. Litouwen zie ik ook een kans maken. Letland ook wel, die wint het gemakkelijk van Moldavië en Slovenië. Kroatië heb ik (helaas) ook afgeschreven. Denemarken geef ik nog wel een kans :Y Oostenrijk met die vocals... nee :') Albanië is op dit moment chaotisch op alle vlakken... met name op cameragebied. Dat moet gefixt, maar ik geef ze nu nog het voordeel van de twijfel. Een eerste plek in de running order werkt uiteraard niet mee als daarna act na act er een stuk stabieler uit ziet.

Voorspelling voor de top 17 zoals ik het op dit moment zie:
1. Oekraïne
2. Noorwegen
3. Armenië
4. Griekenland
5. Nederland
6. Portugal
7. Zwitserland
8. Albanië
9. Bulgarije (fuck it, er is een publiek voor dit soort nummers, met name een deel van de jury's en het ziet er gewoon beter uit dan bijna alle andere rehearsal video's en klinkt goed; en men weet straks niet het hele fandom-haat verhaal hierachter natuurlijk)
10. Litouwen
11. Letland (maar Albanië kan er ook nog weleens uit vallen door de chaos in het voordeel van Letland; iets wat San Marino in 2021 ook best wel omlaag trok toen, zo'n chaos op het podium en toen ook nog moeten beginnen)
12. Denemarken
13. IJsland
14. Kroatië
15. Moldavië
16. Oostenrijk
17. Slovenië (I hate it here ;( )
pi_204666094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:21 schreef libranl het volgende:
Semi 1:
1. Albanië (4)
2. Letland
3. Litouwen (10)
4. Zwitserland
5. Slovenië
6. Oekraïne (1)
7. Bulgarije
8. Nederland (5)
9. Moldavië (2)
10. Portugal (8)

11. Kroatië
12. Denemarken
13. Oostenrijk (6)
14. IJsland
15. Griekenland (3)
16. Noorwegen (7)
17. Armenië (9)

Ik blijf bij deze qualifiers (maar niet dezelfde volgorde)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:06:19 #16
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204686328
Laatste gokje voor vanavond nu ook de juryshow is geweest:

1. Oekraïne
2. Griekenland
3. Armenië
4. Noorwegen
5. Nederland
6. Moldavië
7. Letland
8. Albanië
9. Zwitserland
10. Bulgarije

Waarbij iets van de onderste drie ook nog vervangen kan worden eventueel door Portugal en Litouwen. (Of Oostenrijk als het niet helemaal de soep in loopt :@ )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 11:01:40 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204686881
Semi #1
Oekraïne
Griekenland
Noorwegen
Nederland
Armenië
Portugal
Albanië
Moldavië
IJsland

Laatste kan echt van alles zijn behalve Bulgarije, Slovenië en Denemarken. Die zijn denk ik kansloos. Hoop zelf op Oostenrijk.

Als IJsland maar kwalificeert.
pi_204686967
In volgorde van zekerheid:

1. Oekraïne
2. Griekenland
3. Nederland
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Portugal
7. Moldavië
8. Albanië
9. Letland
10. Zwitserland

Met name de nummer 10 kan alle kanten op. Drie liedjes die voor Oekraïne zitten en zich kwalificeren, voelt als vrij veel, maar ze staan dan ook 8/9/10. Maar ik denk dat de jury Zwitserland net gaat redden en in navolging van de Eurojury ook nog wel wat aan Letland gaat geven (hoewel de jury-rehearsal gisteren suggereerde dat Moldavië de strijd in dat genre won, en met Noorwegen erbij drie van dat soort liedjes is ook weer vrij veel).

Dus er is nog hoop voor Oostenrijk, ondanks zang en de ongemakkelijkheid van een scratchende DJ, IJsland, ondanks het weinig opwindende lied en heel misschien Litouwen, als eerste 'kwaliteitsinzending' van de avond, maar dan alleen als de jury dat geweldig vond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:13:19 #19
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_204686986
(willekeurige volgorde)
Semi 1
1. Nederland
2. Oekraine
3. Griekenland
4. Noorwegen
5. Moldavië
6. Armenië
7. Letland
8. Oostenrijk
9. Albanië
10. Zwitserland

Semi 2:
1. Polen
2. Zweden
3. Roemenië
4. Ierland
5. Cyprus
6. Australië
7. Finland
8. Tsjechië
9. Servië
10. Estland
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:13:55 #20
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204686996
Ik denk niet dat Albanië en Letland het allebei gaan redden.

En wat betreft Zwitserland, Marius scoorde zo goed bij de Eurojury dit jaar. Ik vraag me af of we dat terug gaan zien in de uitslag dit jaar.
pi_204687034
Ik heb dit jaar een handvol inzendingen geluisterd, dus ga er vrijwel blanco in voor het eerst. Nooit gedacht dat ik het zou volhouden, maar nu wel enorm zin in vanavond want dan hoor ik de meeste inzendingen voor het eerst *O* Ik post mijn top 10 na de show.
~The present is all there is~
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:18:59 #22
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204687035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:13 schreef lashatumbai het volgende:
Ik denk niet dat Albanië en Letland het allebei gaan redden.

En wat betreft Zwitserland, Marius scoorde zo goed bij de Eurojury dit jaar. Ik vraag me af of we dat terug gaan zien in de uitslag dit jaar.
Dit denk ik ook niet. En dan denk ik persoonlijk dat Letland iets toegankelijker is "voor het grote publiek".

Ik ben wel bang voor de reactie die Ronela dan gaat hebben, dat zal niet mals zijn :@
pi_204687121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Dit denk ik ook niet. En dan denk ik persoonlijk dat Letland iets toegankelijker is "voor het grote publiek".

Ik ben wel bang voor de reactie die Ronela dan gaat hebben, dat zal niet mals zijn :@
Op zich moet Albanië het kunnen redden op basis van het liedje zelf, ondanks het belabberde optreden. Ze gaan ook nog wel wat regionale punten krijgen van Griekenland, Bulgarije, Kroatië en Slovenië en wat diaspora uit Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Dat moet genoeg zijn om ze richting de 110-120 punten te duwen die nodig zijn voor kwalificatie.

Letland gaat denk ik rond de 10e plaats scoren bij zowel jury als televoters, waarbij die jury vooral gebaseerd is op de Eurojury. Ik denk dat het ondanks Moldavië en Noorwegen net memorabel genoeg is om nog wat marge over te houden, maar deze is heel onzeker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:28:36 #24
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204687131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:18 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Dit denk ik ook niet. En dan denk ik persoonlijk dat Letland iets toegankelijker is "voor het grote publiek".

Ik ben wel bang voor de reactie die Ronela dan gaat hebben, dat zal niet mals zijn :@
Albanië heeft zich de afgelopen drie jaar gekwalificeerd, maar ook maar net steeds. Dus ik denk dat het dubbeltje dit keer de verkeerde kant op gaat vallen. Maar ze zal vast haar ongezouten mening wel laten horen daarna...

Ik zou het ook wel echt sneu vinden voor haar. Ze droomt hier echt al jaren van.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:35:58 #25
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204687196
Mocht Albanië trouwens niet doorgaan dan is het vervolg wel dat we de komende tien jaar weer dramatische ballads krijgen, just so you know :+
pi_204687263
Opdat ze beide naar de finale gaan _O_
Zal zo nog even mijn voorspelling voor vanavond aanleveren.
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_204690095
De helft hiervan weet ik zeker. Zou met 7-8 uit 10 wel tevreden zijn.

Armenië
Griekenland
IJsland
Letland
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Portugal
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_204690173
Wie zou er uit de laatste envelop komen vanavond?

Het is één van de zeldzame steken die de Nederlandse organisatie vorig jaar liet vallen, dat ze de publiekswinnaars in de semi’s in de tiende envelop deden, waardoor dat moment van alle spanning ontdaan was. Hopelijk wordt het vanavond spannender.

Ik zou zelf gaan voor Portugal. Geen gegarandeerde qualifier, maar ook niet de nummer 9 of 10 en één met waarschijnlijk de nodige fans voor de buis. Ook in Portugal zelf is het ESF populair, dus dat maakt de show daar leuker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204690575
Oké ook op de valreep nog even een voorspelling voor semi 1:

Vrij zeker:
- Nederland
- Oekraïne
- Armenië
- Griekenland
- Noorwegen
Lijken mij nog wel waarschijnlijk:
- Moldavië
- Letland
- Albanië
Complete gok/voorgevoel:
- IJsland
- Kroatië

Ik denk dat Portugal de surprise NQ gaat worden hier, en dat IJsland dat plekje wel eens kan inpikken. Ik denk dat IJsland toch kans maakt op een íets hogere jury vote dan Portugal. Kroatië heb ik sinds het begin een gevoel over gehad dat het wel eens de surprise Q kan worden omdat het liedje een enorme oorworm is, en vrienden die alle liedjes maar één keer hebben gehoord gingen toch wel daarvoor ineens. Complete gok.

Mijn persoonlijk ideale top 10 zou anders zijn: Nederland, Oekraïne, Noorwegen, Armenië, Slovenië, Letland, Litouwen, IJsland, Portugal en Kroatië of Denemarken. (Ik hoop stiekem dat er hier meer dan 6/7 van doorgaan, maar zie het nog niet gebeuren helaas)
pi_204690761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:46 schreef Fred_B het volgende:
Wie zou er uit de laatste envelop komen vanavond?

Het is één van de zeldzame steken die de Nederlandse organisatie vorig jaar liet vallen, dat ze de publiekswinnaars in de semi’s in de tiende envelop deden, waardoor dat moment van alle spanning ontdaan was. Hopelijk wordt het vanavond spannender.

Ik zou zelf gaan voor Portugal. Geen gegarandeerde qualifier, maar ook niet de nummer 9 of 10 en één met waarschijnlijk de nodige fans voor de buis. Ook in Portugal zelf is het ESF populair, dus dat maakt de show daar leuker.
Zie ik wel gebeuren ja. IJsland of Litouwen zou ik ook leuk vinden, voor dezelfde redenen. En Letland om hun reactie te zien _O-.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:31:20 #31
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204690839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:46 schreef Fred_B het volgende:
Wie zou er uit de laatste envelop komen vanavond?

Het is één van de zeldzame steken die de Nederlandse organisatie vorig jaar liet vallen, dat ze de publiekswinnaars in de semi’s in de tiende envelop deden, waardoor dat moment van alle spanning ontdaan was. Hopelijk wordt het vanavond spannender.

Ik zou zelf gaan voor Portugal. Geen gegarandeerde qualifier, maar ook niet de nummer 9 of 10 en één met waarschijnlijk de nodige fans voor de buis. Ook in Portugal zelf is het ESF populair, dus dat maakt de show daar leuker.
Als ik aan het roer was: Letland. Omdat de reactie waarschijnlijk heel leuk zal zijn, en omdat Letland na Montenegro het land is met de langste NQ-streak. Sinds 2016 al niet meer gekwalificeerd. Anouk kwam ook pas als laatste uit de envelop na jaren van NQs, en nu is dit íets minder, maar het is wel leuk om die spanning voor dat land tot het eind te bewaren :Y
pi_204690927
Als je kijkt naar de odds en wat er net onder de top 10 staat, dan heb ik nergens het idee dat er een verrassing komt waar niemand op zit te wachten.
Soms heb je van die halve finales waarvan je denkt: "Wat?!? Gaat die door? Maar dat kon niet volgens de odds. Kut, nu zijn er nog maar een paar plekjes over en mijn favorieten moeten nog door!", dat gevoel heb ik bij deze halve finale niet.
Maar wie weet komt dat nog en gaat Bulgarije uit een envelop komen :P
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:40:44 #33
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204690929
Laat ik ook maar een gok wagen.

Er zijn eigenlijk maar 2 landen die ik echt niet zie doorgaan. Denemarken en Slovenië (sorry @molloot200)

Maar ik voorspel deze 10:

Oekraïne
Nederland
Griekenland
Noorwegen
Armenië
Moldavië
Letland
Zwitserland
IJsland
Portugal
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204692238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 20:04 schreef NailQueen het volgende:
Nu we de meeste pre-partys gehad hebben, doe ik ook eens een gok :)

Eerste halve finale:
1. Oekraine (No brainer)
2. Moldavie (Deze wordt nog steeds zwáár ondergeschat)
3. Nederland (Ja hoor, dat gaat gewoon gebeuren :Y )
4. Albanie (Een knaller die gewoon doorgaat)
5. Noorwegen (No brainer)
6. Griekenland (Deze glipt er stiekem tussendoor)
7. Litouwen (Wordt denk ik het meest gered door de jury)
8. Armenie (Voordeel van de laatste positie)
9. Oostenrijk (Tenminste als de vocalen goed zijn. Anders wordt dit een gevalletje Polen 2018 of Finland 2019) Dit wordt Portugal. Een goed 'rustpunt' maar wordt het meest gered door de jury.
10. Letland (Wordt dan gered door het publiek) of IJsland (Wordt dan het meest gered door de jury)

Op de 10de plek zou ik nog Kroatie kunnen zetten. Die zou, net als Belgie in 2021, nét door de jury gered kunnen worden.

Op de valreep een laatste oordeel. Het meeste laat ik zo. Alleen Oostenrijk vervang ik door Portugal. Omdat Pia Maria vocaal niet sterk is, denk ik dat dit hetzelfde resultaat wordt als Polen 2018 (Light Me Up) en Finland 2019 (Look Away).
pi_204692370
Denk dat dit de uitslag ongeveer zou kunnen zijn:

1. Oekraïne: Kalush Orchestra – Stefania
2. Noorwegen: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana
3. Griekenland: Amanda Tenfjord – Die Together
4. Nederland: S10 – De Diepte
5. Moldavië: Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov – Trenuleţul
6. Letland: Citi zēni – Eat Your Salad
7. Armenië: Rosa-Linn – Snap
8. Albanië: Ronela Hajati – Sekret
9. Portugal: Maro – Saudade, saudade
10. IJsland: Sigga, Beta og Elín – Með hækkandi sól
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:13:59 #36
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_204692951
Vandaag:

Nederland
Oekraïne
Albanië
Armenië
Oostenrijk
Griekenland
Moldavië
Noorwegen
Portugal
Zwitserland
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
pi_204693411
In random volgorde:

Noorwegen
Portugal
Griekenland
Nederland
Letland
Armenië
Griekenland
Moldavië
IJsland
Oekrainë

[ Bericht 3% gewijzigd door joko97 op 10-05-2022 20:56:25 ]
pi_204693920
De kwaliteit is in de breedte hoog dit jaar, vind ik. Weinig zwakke broeders en zelfs de landen die bij de wedkantoren onderaan de lijst van deze halve finale bungelen zijn vocaal sterk. De top zes van wedkantoren lijken me zekerheden:

Oekraïne
Griekenland
Noorwegen
Nederland
Armenië
Portugal

Moldavië
Letland
Albanië: dan toch. Zal vast meer jurypunten moeten kunnen verzamelen dan pakweg een Oostenrijk, dat wel een erg goede televote nodig heeft om gebrek aan jurypunten te compenseren, lijkt mij

IJsland: kan weleens aardig scoren in deze halve finale bij uiteraard Scandinavië, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Baltische staten, Slovenië, Portugal. Verder niet of nauwelijks, denk ik.
Litouwen: ik gun het Monika, televote beetje onbekend. Veel punten vast uit Letland en Oekraïne (bij gebrek aan Polen het meest een bondgenoot) en wat diaspora wellicht. Vermoedelijk ook wel uit Alpenlanden, Scandinavië, Nederland. Redt het denk ik net niet.
pi_204699532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:40 schreef koffieleuk het volgende:
De helft hiervan weet ik zeker. Zou met 7-8 uit 10 wel tevreden zijn.

Armenië
Griekenland
IJsland
Letland
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Portugal
8/10, heel nice. Ben ontzettend blij voor Zwitserland en vooral Litouwen O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 23:48:55 #40
375570 crew  Cyan9
pi_204700199
Ik zit ook op 8/10, als ik uit ga van m'n persoonlijke ranking. Ik heb het wel eens slechter gedaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204701935
Ik had er maar 7 goed _O-, maar ik ben blij dat Portugal en IJsland allebei door zijn, had ik niet verwacht. Wel echt heel jammer van Letland :Y
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:27:50 #42
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_204702018
8 goed, niet verwacht dat zowel IJsland als Portugal zouden kwalificeren en Armenië heb ik onderschat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 mei 2022 @ 11:12:53 #43
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204702979
Zeker door:
Zweden
Polen
Australië
Estland
Servië
Finland
België
Cyprus

Zeker niet door:
Montenegro
North Macedonië
Georgië
San Marino
Ierland (al vind ik het best een leuk nummer)

De rest vecht voor de laatste twee plekken. Denk Tsjechië en Azerbaijan. Laatste vind ik echt niks, maar jury geilt wel op dit soort nummers en ze zullen vast wel wat televoting stemmen pakken diaspora.
pi_204703281
Na de semi te hebben gezien, waren mijn 10 finalisten:

- Letland: Vrolijke boel. Dit had de opener moeten zijn.
- Zwitserland: Twijfel, maar neig naar net wel. Zanger heeft indringende blik en een mooie stem. Het lied vond ik niet zo sterk. Optreden te donker. Denk dat hij door de jury is gered.
- Oekraïne: geen uitleg nodig.
- NL: emosie was duidelijk voelbaar, mooi in beeld gebracht, lied is sterk genoeg voor een finaleplek.
- Moldavië: Net een carnavalsact. Heb er niks mee, maar ze brengen wel vrolijkheid. Opvallend genoeg voor een finaleplek.
- Portugal: Dromerige sfeer en prachtige samenzang. Twijfelde alleen of dit wel genoeg indruk zou maken, dus het was voor mij niet één waarvan ik helemaal overtuigd was.
- Denemarken: Ik vond dit van het scherm spatten en het lied bleef ook goed hangen.
- Griekenland: Niet mijn lied, maar wel sterk gebracht. Ik heb opgeschreven: mogelijke semi winnaar? Is bij de jury boven ons geëindigd denk ik.
- Noorwegen: Vreselijk, maar televote gaat hier sowieso voor.
- Armenië: Fris popliedje, fijne act, dame komt likeable over.

8/10 dus goed gegokt.
~The present is all there is~
  donderdag 12 mei 2022 @ 01:01:58 #45
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204714278
De semi van morgen (of vandaag, hoe je het bekijkt), is lastig te voorspellen wat mij betreft. Op dit moment ga ik hiervoor:

1. Zweden
2. Polen
3. Tsjechië
4. Australië
5. Servië
6. San Marino
7. Azerbeidzjan
8. Estland
9. Finland
10. Roemenië
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 08:19:27 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204714958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
8 goed, niet verwacht dat zowel IJsland als Portugal zouden kwalificeren en Armenië heb ik onderschat.
Armenië vond ik na performance wel een zekerheidje, bij IJsland en Portugal vreesde ik wel voor de zaak. Wat ik wel typisch vind is dat Kroatie het jaarlijks met een prima nummer met goede vocalen het niet redt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204715134
Liedjes van vanavond ken ik buiten België, Zweden en Cyprus geen van allen geloof ik. Was niet echt onder de indruk van genoemde drie songs.
Ik zie het vanavond wel, misschien vanmiddag nog even tijd om wat songs op te zoeken voordat we ze live zien.

Wie zijn de favorieten vanavond?

Oja, Georgië ken ik natuurlijk wel. Dat uiterst sympathieke, grappige nummer dat geen enkele kans maakt want te apart/origineel/niet-ESF-materiaal.
Daar juich ik wel voor.

Tot vanavond! :W
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:08:46 #48
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204715347
Een stuk lastiger voorspellen voor vanavond inderdaad. Ik denk dan dat het deze 10 gaan worden.

Servië
Azerbeidzjan
Malta
Estland
Polen
Roemenië
België
Zweden
Tsjechië
Cyprus
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204715519
Oke mijn voorspelling voor vanavond:

Lijken vrij zeker:
- Servie
- Zweden
- Polen
- Estland
- Azerbeidzjan
- Australie
- Tsjechie

En dan denk ik nog deze twee:
- Roemenie
- Finland

Voor de laatste spot kan het echt iedereen zijn bijna denk ik, complete wildcard. Ik denk dat het tussen Israel/Cyprus/Belgie/Ierland/Malta/Montenegro/San Marino gaat, maar ik ga gewoon even mijn hoop neerzetten die héél onwaarschijnlijk is, maar omdat ik weet echt niet wie de laatste is van de eerder genoemde op dit moment:
- Georgie
pi_204715673
Dinsdag had ik er 9 van de 10 goed, Zwitserland zag ik echt niet aankomen en had veel liever Letland op die plek gehad. Albanie was voor mij een zekere Q voor het het optreden, maar haar performance was gewoon niet om aan te zien, aan het einde van de 3 minuten wilde ik mijn ogen eruit krabben.
Armenie zag ik eerst ook niet aankomen, maar na haar optreden was dit wel een zekere Q. Griekenland was best pitchy vlak voor de lange uithaal, hopelijk doet ze het zaterdag beter. De zanger van Kalush Orchestra zong wel zuiver, een hele verademing vergeleken met de voorgaande live optredens van de band.

Vanavond weet ik vrij zeker dat Zweden, Cyprus, Polen, Australie en Estland doorgaan. De rest is eigenlijk heel erg afwachten. Israel is sowieso NQ, wordt waarschijnlijk net zo cringe als Albanie. Tsjechie moet loepzuiver zingen om erdoorheen te komen. De rest is echt een vraagteken. Hoop wel dat Roemenie naar de finale gaat, is wel een aanstekelijk liedje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')