Precies dat. Het verschijnt prominent op de voorpagina van de kranten. De minister reageert er zelf op en dan zou je als kamer tot na de zomer achterover moeten gaan hangen? Vind ik niet logisch.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja en nee. Je kunt nu als Kamer moeilijk negeren dat Hugo al (of pas want hoezo vergeet je dat) in juni wist dat ie betrokken was of betrokkenheid had en dus de Kamer onvolledig of niet volledig had genformeerd. Daar gaat het onderzoek van Deloitte niet over. Kort gezegd: hij heeft de Kamer bedonderd door dat te verzwijgen, ontkennen of op bijzondere wijze vergeten te zijn dat ie appte met Sywert.
Er is dan ook geen kamermeerderheid voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Heeft maandenlang glashard gelogen. Dan zou je gewoon af moeten zijn.
[..]
Zo ging het met Zijlstra, maar met narcisten lukt zoiets niet.
De huidig verantwoordelijk minister had dan de Kamer te woord kunnen staan met : U zult het volledige onderzoek moeten afwachten en doeoeoeghh. Om eoa vage reden vond het Kabinet (Rutte?) het kennelijk een goed idee dat Hugo ging kwaken om zich spartelend te laten afschieten in de schiettent.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is het wijs om het onderzoek in zijn geheel af te wachten. En niet met halve informatie een debat aan het vragen. Toch?
Nee. Die was er voor het debat niet en is er na het debat ook niet. Je kon al snel zien dat de coalitie Hugo de Jonge gewoon weg laat komen met dit gelieg.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is dan ook geen kamermeerderheid voor.
Ik vind dat een minister die heel goed werk heeft gedaan in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog wel krediet verdient.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hij krediet heeft verdiend, ben ik het niet mee eens. Hij zou gewoon evenveel krediet moeten hebben als ieder ander. En dat krediet is op als je maanden glashard hebt staan liegen en hebt lopen pushen voor deze flutdeal. Ook nog eens op basis van compleet verkeerde argumenten, zoals de beeldvorming over Hugo de Jonge.
Of hij goed werk heeft gedaan, daar kun je over van mening verschillen. En al zou hij krediet hebben, dan zou dat na dit gedoe wel weer op moeten zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat een minister die heel goed werk heeft gedaan in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog wel krediet verdient.
Klopt, daarom dus wat mij betreft die waarschuwing (afkeuring), dan is wel duidelijk dat het krediet op is en opnieuw moet worden opgebouwd met goed werk.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of hij goed werk heeft gedaan, daar kun je over van mening verschillen. En al zou hij krediet hebben, dan zou dat na dit gedoe wel weer op moeten zijn.
Hmmm.. totaal andere discussie en (persoonlijk) zeer afhankelijk met of en op welke wijze iemand is geraakt door de "crisis".quote:Op donderdag 7 april 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dat een minister die heel goed werk heeft gedaan in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog wel krediet verdient.
Daar gaan we het dan niet over eens worden. Een minister zou boven elke twijfel verheven moeten zijn. Dat stadium is bij Hugo de Jonge definitief een gepasseerd station.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, daarom dus wat mij betreft die waarschuwing (afkeuring), dan is wel duidelijk dat het krediet op is en opnieuw moet worden opgebouwd met goed werk.
SPANNENDquote:
quote:Op donderdag 7 april 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Benieuwd naar GL.quote:
Het blijft triest dat wat overduidelijk en intrinsiek fout is, wordt geaccepteerd omdat een bestuur van geen wijken weet en elkaar afdekt.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is dan ook geen kamermeerderheid voor.
Volgens mij is PVV eerst, toch? Dan kan PvdA geen motie van wantrouwen indienen, want de PVV zal ze voor zijn.quote:
Nee: https://www.tweedekamer.n(...)73-b833-fc0d570bfa92quote:Op donderdag 7 april 2022 20:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is PVV eerst, toch? Dan kan PvdA geen motie van wantrouwen indienen, want de PVV zal ze voor zijn.
Ok, we zullen zien.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee: https://www.tweedekamer.n(...)73-b833-fc0d570bfa92
Kuiken staat als eerst op de sprekerslijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |