Het lijkt dat de mondkapjesdeal nog wer een vervolg krijgt. FTM en de Volkskrant menen bewijs te hebben dat Hugo zich ermee bemoeide. Zelf ontkent hij het nog altijd.quote:De Jonge ontkent gelogen te hebben over rol in mondkapjesdeal
https://www.nu.nl/politie(...)-mondkapjesdeal.html
Voormalig minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge ontkent zich bemoeid te hebben met de mondkapjesdeal van mede-CDA'er Sywert van Lienden. Eerder op woensdag meldde de Volkskrant dat De Jonge dat wel deed, terwijl de inkoop van beschermingsmiddelen niet zijn verantwoordelijkheid was.
Wat er niet aan de berichtgeving klopt, wilde hij desgevraagd niet onderbouwen omdat er nog een onderzoek loopt. "Het voelt ongemakkelijk om er niet op te kunnen reageren. Maar dat onderzoek zal duidelijkheid geven hoe het wél is gegaan."
De Volkskrant meldde op basis van WhatsApp-berichten die zijn vrijgegeven door het ministerie van Financiën hoe De Jonge in zijn vorige baan bij een hoge ambtenaar aandrong op contact met Sywert van Lienden.
De Jonge nam op 10 april 2020, een week voordat de overheid een bestelling plaatste bij Van Lienden, via WhatsApp contact op met Bas van den Dungen, de secretaris-generaal van het ministerie van Financiën. "Je kunt die Sywert beter inside pissing out hebben dan outside pissing in", schreef De Jonge. "Met een klein beetje verdraagzaamheid moet dat lukken. Hoop echt dat het lukt."
De Jonge heeft altijd gezegd dat hij geen betrokkenheid had bij de deal. Dat was niet gelogen, benadrukte De Jonge woensdag. De minister zei in juli vorig jaar dat hij berichten van Van Lienden had doorgestuurd naar Martin van Rijn, die hiervoor verantwoordelijk was.
Omdat de informatie die is gepresenteerd hand geselecteerd is door De Jonge, een zeer legitieme kwestie.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet de minister voor jou bepalen of jij genoeg informatie hebt Hijink?
Tering. Hoe kan ditquote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Selectie van De Jonge? Schorsen maar weer, kom maar met het niet geselecteerde deel.
Dit kan toch niet jongens.
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij gaan aan Conny Helder nog heel veel plezier beleven. Na een uurtje debat al een hoofdpijndossier voor het kabinet, een fenomeen.
Klopt maar dat moet hij dan zelf bepalen of het genoeg is of niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omdat de informatie die is gepresenteerd hand geselecteerd is door De Jonge, een zeer legitieme kwestie.
Een gênante vertoning is hetquote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Selectie van De Jonge? Schorsen maar weer, kom maar met het niet geselecteerde deel.
Dit kan toch niet jongens.
Ze durfde kennelijk Hugo ook niet onder bus te gooien door het gewoon te delen.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger isquote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.
Is dat niet aan de 2e Kamer in plaats van aan de Jonge?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar dat moet hij dan zelf bepalen of het genoeg is of niet.
Ja Hugo stopte dat lijk bij zijn voorganger in de kast.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger is
Het gaat om continue liegen tegenover de Kamer. Telkens roepen dat je geen documenten hebt en een week later blijkt het er wel te zijn en ene keer wil ze het niet delen maar als Hugo het wil dan doet ze het wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Hanca het volgende:
En dit is precies de reden dat dit debat pas in juni, met het deloitte rapport in de hand, gevoerd had moeten worden. Domme haast weer van de kamer, die graag half of onvolledig geïnformeerd wordt. De kamer moet dit echt zichzelf verwijten.
Dat bedoel ik dus. Hijink moet zelf bepalen of hij genoeg informatie heeft en niet Helder.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat niet aan de 2e Kamer in plaats van aan de Jonge?
Van Ark is haar voorganger toch?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger is
Dat had ik even de verkeerde 'hij' voor mequote:Op donderdag 7 april 2022 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Hijink moet zelf bepalen of hij genoeg informatie heeft en niet Helder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |