Onder Slot is het veldspel gewoon prima, dat is ook wel eens anders geweest de afgelopen jarenquote:Op donderdag 7 april 2022 11:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Maar wat zou jij dan graag willen zien? Het was voor jou een beter scenario geweest als er na de winter geen Europees voetbal meer was ?
Dat biedt bij Feyenoord nou ook niet bepaald garanties voor een goed seizoen in de Eredivisie.![]()
Het is de eerste keer in 20 jaar dat de club zo ver komt Europees. En kijk, als je het aan kunt, de plekken op de ranglijst er maar op na: ook toen werden ze bijna nooit tweede of eerste. Ondanks het enorme voordeel van het ontbreken van Europees voetbal.
Feyenoord kan altijd van Heracles verliezen, daar heeft het geen kwartfinale ECL voor nodig.
We moesten in de 2e seizoenshelft pas in maart weer Europees spelen en toch zijn we in die periode niet dichter bij de 1e plek gekomen.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Onder Slot is het veldspel gewoon prima, dat is ook wel eens anders geweest de afgelopen jarenmaar je ziet wel dat het systeem dat hij hanteert gecombineerd met vermoeidheid na een Europees duel ons punten heeft gekost. Dat is niet alleen bij Feyenoord en volkomen begrijpelijk verder. Om je vraag te beantwoorden: had inderdaad liever de focus gehad op de competitie omdat daar uiteindelijk veel meer op het spel staat. Het is nu eenmaal het geld dat regeert.
Als je bij godsgratie ooit weer eens tweede of eerste wordt heb je ook wel wat aan dit Conference League seizoen. Ben het wel met je eens dat er achteraf meer in zat dit jaar.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Onder Slot is het veldspel gewoon prima, dat is ook wel eens anders geweest de afgelopen jarenmaar je ziet wel dat het systeem dat hij hanteert gecombineerd met vermoeidheid na een Europees duel ons punten heeft gekost. Dat is niet alleen bij Feyenoord en volkomen begrijpelijk verder. Om je vraag te beantwoorden: had inderdaad liever de focus gehad op de competitie omdat daar uiteindelijk veel meer op het spel staat. Het is nu eenmaal het geld dat regeert.
Ik begrijp je opzich wel, voor de toekomst van de club is een Champions League ticket waarschijnlijk belangrijker dan een Conference League winst.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Als geld het uitgangspunt is zou ik toch wat meer op de ECL richten dan op de competitie. Je blijft emmeren over die tweede plek maar PSV staat 7 punten los.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ideale scenario is natuurlijk beiden behalen zoals in 2002. Maar inmiddels is de laatste keer dat een Nederlandse club (min Ajax) zich geplaatst heeft via de voorrondes 20 jaar geleden geweest.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als geld het uitgangspunt is zou ik toch wat meer op de ECL richten dan op de competitie. Je blijft emmeren over die tweede plek maar PSV staat 7 punten los.
Hoe dan ook moet je ook gewoon op twee fronten het goed kunnen doen. Gewoon en en, ipv of.
Het salaris van Zirkzee is dan binnen!quote:Op donderdag 7 april 2022 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Bovendien is de stand tot nu toe: ¤ 8.325.243, ook niet verkeerd (en ja, in vergelijking met CL is het niets, maar we kunnen het best goed gebruiken). Halve finale halen is weer 2 miljoen erbij.
(bron: https://www.uecl-voetbal.nl/prijzen-beker#feyenoord )
Dit is nog exclusief inkomsten stadion/horeca toch?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:48 schreef Scrummie het volgende:
Bovendien is de stand tot nu toe: ¤ 8.325.243, ook niet verkeerd (en ja, in vergelijking met CL is het niets, maar we kunnen het best goed gebruiken). Halve finale halen is weer 2 miljoen erbij.
(bron: https://www.uecl-voetbal.nl/prijzen-beker#feyenoord )
Ik had het echt nog moeten zien als PSV niet die gelijkmaker in de laatste minuut had gescoord. Min de directe confrontatie was het gat dan 3 punten over 5 potjes geweest, dat had nog best gekund.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:50 schreef fetX het volgende:
Tweede plek had gekund dit jaar, maar is gewoon niet meer realistisch. Dus lekker laten gaan en proberen dit cupje te winnen en derde te worden.
Volgens vriend @Caland was dat Dessers.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als je bij godsgratie ooit weer eens tweede of eerste wordt heb je ook wel wat aan dit Conference League seizoen. Ben het wel met je eens dat er achteraf meer in zat dit jaar.
Is er al bekend wie er in de spits staat?
Ja, puur de premies die je van de UEFA krijgt dacht ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit is nog exclusief inkomsten stadion/horeca toch?
Jouw bestelde gehaktballen staan NU genoteerd.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit is nog exclusief inkomsten stadion/horeca toch?
Afgaande op het beproefde recept degene die de persconferentie bijwoont staat in de basis, inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Volgens vriend @:caland was dat Dessers.
We krijgen PSV nog thuis dus 4 punten.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als geld het uitgangspunt is zou ik toch wat meer op de ECL richten dan op de competitie. Je blijft emmeren over die tweede plek maar PSV staat 7 punten los.
Hoe dan ook moet je ook gewoon op twee fronten het goed kunnen doen. Gewoon en en, ipv of.
Dat is naar ik verwacht precies 1 punt teveel. Met 3 punten verschil had ik het nog moeten zien. Maar denk jij dat PSV die tweede plek gaat verzilveren dan? Dat doen ze toch nooit?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
We krijgen PSV nog thuis dus 4 punten.
Ze zullen wel een geplaatste status hebben dit keer? En een ronde later instromen omdat Nederland is geklommen op de ranking. Zo lastig is die route niet meer dan.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is naar ik verwacht precies 1 punt teveel. Met 3 punten verschil had ik het nog moeten zien. Maar denk jij dat PSV die tweede plek gaat verzilveren dan? Dat doen ze toch nooit?
Nog steeds 2 voorrondes volgens mij. Ik moet het nog zien allemaal. Het lukt Nederlandse clubs vrijwel nooit via die voorrondes.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zullen wel een geplaatste status hebben dit keer? En een ronde later instromen omdat Nederland is geklommen op de ranking. Zo lastig is die route niet meer dan.
mycroftgodenquote:Op zondag 23 mei 2021 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh god krijgen we dit gezeik weer.
Laat ons lekker blij zijn, het is voor de ontwikkeling van jonge spelers komend seizoen en inkomsten voor de club essentieel dat Europees voetbal is veilig gesteld. Ook al is dat dan op een vrij erbarmelijk niveau. Het is niet dat wij er zo goed voor staan of Europees gezien wereldprestaties hebben geleverd de afgelopen jaren.
Dat kan maar er zijn wel wedstrijden geweest waar je duidelijk de vermoeidheid zag. Bijvoorbeeld in de arena, daar had echt meer ingezeten.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We moesten in de 2e seizoenshelft pas in maart weer Europees spelen en toch zijn we in die periode niet dichter bij de 1e plek gekomen.
Klopt, maar PSV heeft wel een brede selectie die in de zomer goed genoeg zou moeten zijn. Het enige probleem is de onzekerheid van Van Nistelrooyquote:Op donderdag 7 april 2022 11:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nog steeds 2 voorrondes volgens mij. Ik moet het nog zien allemaal. Het lukt Nederlandse clubs vrijwel nooit via die voorrondes.
(Even los van de discussie eerder dat ik een verzwakt Feyenoord in de zomer ook niet snel een groepsfase ticket zie pakken.)
Volgens dit matige artikel zijn het nog steeds 3 voorrondes:quote:Op donderdag 7 april 2022 12:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, maar PSV heeft wel een brede selectie die in de zomer goed genoeg zou moeten zijn. Het enige probleem is de onzekerheid van Van Nistelrooy
Feyenoord had dit seizoen ook wel een belachelijk programma na Europese wedstrijden op donderdag waaronder:quote:Op donderdag 7 april 2022 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan maar er zijn wel wedstrijden geweest waar je duidelijk de vermoeidheid zag. Bijvoorbeeld in de arena, daar had echt meer ingezeten.
De verwachting in mei was ook dat Feyenoord totaal niet mee zou doen voor de tweede plek omdat de kloof tussen PSV en Feyenoord enorm was. Terug naar het hier en nu is plek 2 is gewoon veel belangrijker vanuit sportief en financieel oogpunt.quote:
Volgens dit overzicht van Bert KassiesGod is het de 3e voorronde: https://kassiesa.net/uefa/AccessList2022.htmlquote:Op donderdag 7 april 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens dit matige artikel zijn het nog steeds 3 voorrondes:
https://www.voetbalprimeu(...)n-kampioenschap.html
Dat is hoe dan ook lastig, tegen clubs als Fenerbahce enzo is de kans toch een stuk kleiner dat je doorgaat dan tegen een Elfsborg.Maar we gaan het zien. Ik heb niet zoveel vertrouwen in PSV, die verliezen waarschijnlijk ook Gakpo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |