85% ja? Geef eens een bron.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:55 schreef Red_85 het volgende:
Wat voor effect heeft het al de industrie 85% verbruikt?
Symboolpolitiek van robotje jetten en hugo de leugenaar.
Ga je nou feiten vragen voor het bashen van D66?quote:
Oh wacht sorry, mijn fout.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga je nou feiten vragen voor het bashen van D66?
Ja, iemand moet die miljarden ook opbrengen he.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
De staatskas waarvanuit ze miljarden gaan stoppen in maatregelen om onhaalbare klimaatdoelen te halen?
Dat zeg ik ook niet. Het is de overheid, zogenaamd de "volksvertegenwoordig", die juist blijft verspillen.quote:In een absurd dure tijd de burger aansporen om te gaan besparen, lijkt me een absolute no-brainer. Dus wat is daar mis mee? Wie ben jij om te bepalen waar de regering voor zou moeten staan? De regering is er in ieder geval niet om alles maar goedkoop te houden zodat 'de burger' onbeperkt kan blijven verspillen.
Men mag best kritisch zijn na zoveel jaar wanbeleid. Regeren is vooruit zien en handelen naar landsbelang. Interesse in politiek is niet voor veel mensen weggelegd, men kijkt liever naar NPO zodat ze zelf niet na hoeven te denken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ze gaan de belasting erop verlagen, komen met subsidies en advies wat gewoon logisch is.
Again, het is makkelijker om er lekker tegenaan te schoppen. Want tja, niet jouw kabinet dus alles is kut
85% lijkt mij ook wat aan de hoge kant maar wat het precieze percentage wel is weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik bergrijp uit je posts dat jij wel (enigszins) een idee hebt om welk percentage het gaat, dus vertel!quote:
Percentage energie voor de industrie met electriciteit en andere brandstoffen erbij was in 2019 iets van 42% van het totaal. Alleen aardgas moet ik uitzoeken, maar is bij lange na geen 80-85%. Ik denk eerder veel lager dan 42% omdat er nogal onzuinig wordt omgesprongen met stroom in de industrie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
85% lijkt mij ook wat aan de hoge kant maar wat het precieze percentage wel is weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik bergrijp uit je posts dat jij wel (enigszins) een idee hebt om welk percentage het gaat, dus vertel!
Nee, het effect op het milieu is dat er geld is om alternatieven te subsidiëren. Snap je? Die miljarden, waar je je net nog zo druk om maakte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, iemand moet die miljarden ook opbrengen he.
Je zou kunnen besparen door vliegtuigen die leeg rondvliegen zodat de bemanning hun uren maakt aan de grond kunnen houden en de regels aanpassen, dát doet iets voor het milieu.
Je kan ook belasting heffen op tickets. Zo laag dat iedereen toch wel blijft vliegen, maar genoeg om een lekkere extra bron van inkomsten te zijn. En wat is het effect voor het milieu: 0.
Hou toch op, de belastingen worden vaak zat verlaagd. En als er daadkrachtig wordt doorgepakt, dan zou dat betekenen dat er juist veel meer dingen verboden worden en onbetaalbaar duur, waar je je net nog zo druk om zat te maken. Waarom denk je dat alles met subsidie gaat?quote:Dat zeg ik ook niet. Het is de overheid, zogenaamd de "volksvertegenwoordig", die juist blijft verspillen.
Geen visie, geen daadkrachtige aanpak. Alle "oplossingen" zijn "belasting verhogen".
Ik geef een praktisch voorbeeld wat METEEN het milieu verbeterd en dat is niet goed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, het effect op het milieu is dat er geld is om alternatieven te subsidiëren. Snap je? Die miljarden, waar je je net nog zo druk om maakte.
Ja, zoals de BTW op groente en fruit.quote:Hou toch op, de belastingen worden vaak zat verlaagd.
Ah, omdat de BTW op G&F niet omlaag is gegaan, gaan er nooit belastingen omlaag? Goed argument!quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik geef een praktisch voorbeeld wat METEEN het milieu verbeterd en dat is niet goed.
Nee, er MOET geld geharkt worden. Anders helpt het niet.
Ja, zoals de BTW op groente en fruit.
Oh nee, dat "kunnen de systemen niet aan". Wie gelooft dat soort lulsmoezen eigenlijk echt?
We kunnen het ook hebben over de 17 cent accijns verlaging op brandstof die uit je eigen portemonnee komt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, omdat de BTW op G&F niet omlaag is gegaan, gaan er nooit belastingen omlaag? Goed argument!
Mee eens hoor, en er is genoeg te verbeteren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:30 schreef Antares1981 het volgende:
[..]
Men mag best kritisch zijn na zoveel jaar wanbeleid. Regeren is vooruit zien en handelen naar landsbelang. Interesse in politiek is niet voor veel mensen weggelegd, men kijkt liever naar NPO zodat ze zelf niet na hoeven te denken.
Hoezo uit eigen portemonnee?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
We kunnen het ook hebben over de 17 cent accijns verlaging op brandstof die uit je eigen portemonnee komt.
Maar verlicht me, noem eens wat meer belastingverlagingen want op wonen en vervoer is hierzo alles aardig verhoogd.
quote:De thermostaat is vaak standaard ingesteld op mannen.
https://nos.nl/artikel/24(...)en-zullen-dat-merken
Dat bepaal ik lekker zelf wel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:03 schreef theunderdog het volgende:
Als je 19 graden 'koud' vindt, dan zou ik eens een dokter bezoeken. Want dan is er lichamelijk meer aan de hand. Of je stopt gewoon met aanstellen
Hoeveel denk jij weg te halen bij 'kerken en moskeeën'?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:28 schreef RamboDirk het volgende:
Het voelt een beetje karig om als overheid in de 21e eeuw je bevolking letterlijk in de koud te laten. Haal die gasbelasting tijdelijk weg en bezuinig op minder vitale levensbehoeften als cultuur, kerken, moskeeen, wegenonderhoud etc.
Ga googlen dan vind je je antwoord.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel denk jij weg te halen bij 'kerken en moskeeën'?
Je hebt dus dokter's hulp nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat bepaal ik lekker zelf wel.
En dus niet de overheid.
Mart Smeets truien that is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef Dutchguy het volgende:
De kachel gaat bij mij lager zodra ik truien in de 2e Kamer zie.
Ik wil minimaal een trui met een dekentje zien voordat ik overstag ga!quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef Dutchguy het volgende:
De kachel gaat bij mij lager zodra ik truien in de 2e Kamer zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |