ICQ, een van de eerste populaire sociale media.quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:30 schreef dikkedaniel het volgende:
Goenavund,
Als je naast iemand zn post op zn fok profielfoto klikt, kom je op een pagina met info over de gebruiker.
Daarstaat een veld met ISQ :$ :$
What the hell is ISQ??![]()
![]()
[ afbeelding ]
oh dat klinkt als lang geleden. gek dat daar nog een veld voor bestaat in t fok profiel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
ICQ, een van de eerste populaire sociale media.
Je kreeg een nummer bij de registratie en dat was je manier van contact leggen met anderen.
Het fonetische 'I Seek You' is de hoeksteen geweest voor de lettercombinatie.
Ja ach, zolang er niemand last van heeft kan het er ook wel blijven staan. Lijkt mij.quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:37 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
oh dat klinkt als lang geleden. gek dat daar nog een veld voor bestaat in t fok profiel.
Ik had nog een 6cijferig UIN.quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:33 schreef noodgang het volgende:
ICQ![]()
Uh-oow
Je ICQ nummer niet nog uit je hoofd kennen
Neuh, dat is niet zo gek hoor. Het is gewoon nooit weggehaaldquote:Op donderdag 31 maart 2022 23:37 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
oh dat klinkt als lang geleden. gek dat daar nog een veld voor bestaat in t fok profiel.
a/s/lquote:Op zondag 3 april 2022 01:31 schreef Marsenal het volgende:
Dat je zo gauw met wildvreemden sprak was inderdaad erg leuk er aan.
check mijn mention in de vbl sc, prima plaatje die je 2 jaar geleden had gepostquote:Op zondag 3 april 2022 05:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet zo gek hoor. Het is gewoon nooit weggehaald
Bij mij was het meer TMF chat - ICQ - mIRC - CU2 - MSN - Hyves - Facebookquote:Op zondag 3 april 2022 00:51 schreef Fer het volgende:
TMF Chat > mIRC > ICQ > MSN > Facebook zoiets?
Ik had er nog een Voicechat tussen ergens, toen (ca 2000) kon je al echt met elkaar praten via een microfoon of headsetje.quote:Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Bij mij was het meer TMF chat - ICQ - mIRC - CU2 - MSN - Hyves - Facebook
Waarbij er redelijk wat overlap tussen verschillende dingen zat.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik had nog een 6cijferig UIN.
Die dingen zijn geld waard
Ik zat ook op tmfchat, via chattersweb.nlquote:Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Bij mij was het meer TMF chat - ICQ - mIRC - CU2 - MSN - Hyves - Facebook
Waarbij er redelijk wat overlap tussen verschillende dingen zat.
Als ik mijn account probeer te herstellen krijg ik:quote:Op woensdag 6 april 2022 19:35 schreef boertie het volgende:
Wachtwoord laten mailen gaat niet want ik had toen geregistreerd met een Freemail adres en dat bestaat niet meer. Bovendien ben ik daar ook het wachtwoord allang van vergeten
quote:The specified email address is not linked with an ICQ New account
hij vraagt een telefoonnummer geen icq nummer. telefoonnummer heb ik volgens mij nooit gebruiktquote:Op maandag 4 april 2022 10:08 schreef Domnivoor het volgende:
Ik was er vroeg bij, rond 1997, en heb het een paar jaar gebruikt.
Even gecheckt: ik kan nog steeds inloggen op de webversie https://web.icq.com/
Ik ook niet. Je kan nog steeds zonder telefoonnummer inloggen. Ergens op het menu in de hoek klikken.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:00 schreef Karina het volgende:
[..]
hij vraagt een telefoonnummer geen icq nummer. telefoonnummer heb ik volgens mij nooit gebruikt
ow met mijn neus gekeken dusquote:Op woensdag 6 april 2022 20:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ook niet. Je kan nog steeds zonder telefoonnummer inloggen. Ergens op het menu in de hoek klikken.
links boven zag ik wat maar ik weet mijn wachtwoord niet meer wel mijn nummer maar ook niet meer welk emailadres er aan hangtquote:
Ik heb mijn emailadres van destijds opnieuw geclaimd, maar ICQ zegt 'm niet te kennen. Is van eind jaren '90.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:07 schreef Karina het volgende:
[..]
links boven zag ik wat maar ik weet mijn wachtwoord niet meer wel mijn nummer maar ook niet meer welk emailadres er aan hangtvast een die ik niet meer heb.
ik gok dat mijn emailadres van A2000 (of hoe heette datquote:Op woensdag 6 april 2022 20:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb mijn emailadres van destijds opnieuw geclaimd, maar ICQ zegt 'm niet te kennen. Is van eind jaren '90.
Ik had hotmail, en dat adres heb ik (naar aanleiding van dit topicquote:Op woensdag 6 april 2022 20:22 schreef Karina het volgende:
[..]
ik gok dat mijn emailadres van A2000 (of hoe heette dat) was. of hotmail maar die gebruik ik al jaaaren niet meer.
quote:Op woensdag 6 april 2022 20:26 schreef Domnivoor het volgende:
Het was even diep in mijn geheugen graven maar ik weet mijn wachtwoord van ca. 25 jaar geleden nog.
wow! ik heb de hoop dat ik het ergens ooit heb opgeschreven/bewaard want nu wil ik het natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2022 20:26 schreef Domnivoor het volgende:
Het was even diep in mijn geheugen graven maar ik weet mijn wachtwoord van ca. 25 jaar geleden nog.
Wat leuk!quote:Op woensdag 6 april 2022 20:36 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb mijn vrouw ontmoet via ICQ. Was zo eind 1999
Oh echt? Dat was juist het leukste.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:46 schreef DrDarwin het volgende:
Laatst ICQ nog eens geprobeerd, maar je kon niet meer random zoeken naar mensen die online zijn.
Mijn pa werd een keer helemaal ziek toen hij een folder genaamd “bh down” zag nadat ik op de pc had gezeten en webcams net nieuw hot en happening waren (het begin van het selfie tijdperkquote:Op maandag 4 april 2022 10:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zat ook op tmfchat, via chattersweb.nl
En chatfun. Daar had je een trivia die ik uit mijn hoofd kende en daarom won ik altijd. Een van de vragen was, wat is een ulevel en dat was een snoepje.
Op mirc had ik een coole talker die mijn aantal berichten telde
[ afbeelding ]
Ik was 9 ofzo en als je mirc opstartte kreeg je deze dude te zien. Mijn vader zag dat en dacht dat ik met volwassen mannen zat te praten, kreeg toen giga bonje
Waarschijnlijk wel ja. Nu is het cultureel erfgoed.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:29 schreef dikkedaniel het volgende:
Dus dat regeltje in je bio over ICQ zit al vanaf het begin van t fokforum in de broncode??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |