abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2022 @ 16:44:40 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_204491505
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:01 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft haar ogen heel erg ontstoken. Heb zo'n medelijden met haar.

Ik ben wel blij dat ik vandaag bij haar ben gebleven en mijn man mee met schoolreisje van kleuter. Voor mijn idee gaat er nogal eens wat ten koste van Poffertje. Nou kan ik tenminste echt lekker voor haar zorgen. O+
Ik zag de foto nog en omg, mijn middelste had dit ook regelmatig. Hij leek soms echt een alien met die ogen, sneu en hilarisch tegelijk _O-
Beterschap voor Poffertje!
disclaimer
pi_204491512
Ja, Zielie is ook fel en agressief richting haar broer toe. Ze kan hem zo uit het niks bitchslappen of bijten. Echt niet grappig. Ze denkt vast dat ze speelt, maar ondertussen zit ik de hele dag met twee jankende kinderen. :')
Protège moi de mes désirs.
pi_204491611
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeel :D Ik denk dat ik binnenkort de mouwen er eens af ga halen als het iets warmer wordt 's nachts :)
[..]
Haha dat valt reuze mee hoor!
- Haal Aapie uit bed en leg hem naast man
- Loop de trap af
- Koelkast open, melk eruit
- Melk in flesje en 30 seconden in de magnetron
- Flesje in Aapie
- Paar minuten later Aapie weer naar bed

Prima te doen :D Hooguit 10 minuten werk. Alleen nu ik ziek ben val ik niet zo makkelijk in slaap, dat is wel killing :X
[..]
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijk O+ Als het wat warmer wordt haal ik ze er wel weer af, lijkt mij zelf ook prettiger. Toen Aapie jonger was hielden we het 's nachts ook op 18 graden maar met de huidige energieprijzen en ons slecht geïsoleerde huis kan dat er niet meer vanaf _O-
Het is meer het gevoel dat ik zelf heb, volgens mij vindt Bubbles het ook wel prima. Ik bedoel ze lag als kleine baby ingebakerd dus over beklemmend gesproken.. :') :D . En ja met de energieprijzen, ik snap je helemaal hoor :P. Hier gaat het binnenkort weer een godsvermogen kosten om alles een beetje koel te houden.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:

[..]
Maat 21 :P

Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot. }:| :'(
Oh oke, Bubbles draagt ook 20,5/21, ze leken zo groot in de foto maar misschien is dat ook wel vrij groot, geen idee van :P. Volgens mij zijn Zielie en Bubbles sowieso wel vrij groot O+.

Die felheid herken ik hier ook, en ze is mega snel gefrustreerd als iets niet lukt inclusief krijsen/huilen. Diep ademhalen.. :D. Tandjes komen goed door nu, ze zit constant met haar halve hand in haar mond gepropt.
pi_204494067
Ik heb hier ook zooo'n andere dreumes dan z'n broer. Omg. Jip is echt een engeltje. Nu heb ik de duivel gebaard :') Hij is continu in beweging, wil alleen maar lopen en overal op klimmen. Ik moet hem vaak uit de vensterbank plukken of van de leuning van de bank halen. Hij lacht me keihard uit als ik zeg dat hij niet op de triptrap mag staan en doet het dan toch :') Hij valt dus ook best vaak, maar dat gaat dan op een of andere manier bijna altijd goed? Denk dat ie stuntman wordt :D

Maar naast het hele fysieke is ie ook wel echt heel lief en kan hij ook heel lief spelen. En hij wil nog een triljoen keer aan de borst als we samen thuis zijn en vandaag was hij aan het drinken en gebaarde vervolgens tijdens het drinken met zijn vrije hand "Mmmmm lekker" en dat vond ik zoooooo schattig O+ O+ dus het is niet alleen maar een duiveltje :P maar ik wil wel graag ogen in m'n achterhoofd :')
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 21:08:59 #155
382129 crew  Donna
pi_204494090
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:43 schreef SQ het volgende:

MaJo, zolang het voor jezelf niet zo warm wordt dat je iets moet aanpassen hoef je dat voor Aapie ook niet te doen ;)
Ik slaap altijd in en onder hetzelfde dus die vlieger gaat hier niet op. :P
  woensdag 20 april 2022 @ 21:26:13 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_204494254
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik slaap altijd in en onder hetzelfde dus die vlieger gaat hier niet op. :P
Hoezo gaat de vlieger dan niet op? Waarom zou het voor het kind dan wel moeten?
Mijn kinderen slapen ook zomer en winter in dezelfde outfit onder hetzelfde dekbed. Oké, die kunnen dan nog kiezen om lichaamsdelen naar buiten te hangen als het te warm wordt, dat kan in een slaapzak niet, maar het is dus niet perse nodig om een heel arsenaal aan opties te hebben voor een baby/dreumes lijkt me.
disclaimer
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 21:33:32 #157
382129 crew  Donna
pi_204494335
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoezo gaat de vlieger dan niet op? Waarom zou het voor het kind dan wel moeten?
Zij hebben er wel last van als het steenkoud is boven en wij niet.
En als het warmer wordt wil de oudste ook een shortama aan (en dan veranderen wij zelf dus ook niks).

Als ze ouder worden trekt dat misschien ook wel gelijk, maar voor nu hebben we zomer en winter (en koude winter) pyjama's en slaapzakken.
pi_204494520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: met dit weer vind ik het lastig om te bepalen welke slaapzak ik aan moet doen bij Aapie. Omdat de nachten nog vrij koud zijn doe ik nog steeds zijn winterslaapzak met mouwen aan maar ik zit eraan te denken die er binnenkort af te halen. Wat zijn überhaupt stelregels hiervoor?
Samenvatting: nee. Kijk naar je kindje (is die te koud/warm?) en is de slaapkamer dezelfde temperatuur als jullie slaapkamer? :)

Onze kinderen dragen weliswaar geen slaapzak maar trekken hetzelfde aan als wij en slapen ook onder hetzelfde als wij.
pi_204494525
En omdat schattig: Zielie danst echt de heeele dag op alles. Hier danste ze op het geluid van de Flamingo’s. :') O+

https://m.imgur.com/TwObGtI
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 23:33:07 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204495369
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:

[..]
Maat 21 :P

Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot. }:| :'(
Aapie is ook lomp. En dan niet zozeer in het kapot maken van dingen maar wel steeds omvallen, tegen dingen aanstoten etc. Hij zit continu onder de butsen en bulten :X

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja als je erin zit valt het inderdaad wel mee, dat is ook zo. A-tje heeft soms ineens 2x per nacht de speen nodig en als je dan een week doorslaapt, ben je na 1 zo'n nacht helemaal brak. :X

Hier ook slechte isolatie, maar we slapen direct onder het dak en in de punt blijft de warmte van de zon toch wel wat hangen altijd.
Dat is wel waar ja, het went. Hij heeft een paar maanden wel doorgeslapen en dat was dus weer even terug de harde realiteit in toen hij dat niet meer deed :D

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:43 schreef SQ het volgende:
Goud is ook fel ja. Hij slaat en krabt me nu ook constant en heeft dagelijks driftbuien, echt supergezellig. Ik denk dat dit een nog ergere dramaqueen wordt dan zijn grote zus. :')

Wb slaapzakken, mijne slaapt nog gewoon in langemouwenslaapzak en pyjama. Ik slaap zelf namelijk ook nog gewoon in pyjama onder een dekbed. Als het echt warmer wordt gaat eerst de pyjama er uit en daarna de mouwen van de slaapzak.
Maar goed, de "kamer" is niet verwarmd, en als het echt warm is gaat de airco aan. Dus we liggen hier nooit te plakken onder een lakentje ofzo.

MaJo, zolang het voor jezelf niet zo warm wordt dat je iets moet aanpassen hoef je dat voor Aapie ook niet te doen ;)
Dat laatste is wel een goede stelregel ^O^ Zelf lig ik ook nog in pyjama met sokken aan onder een dikke deken _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:49 schreef arvensis het volgende:

[..]
Samenvatting: nee. Kijk naar je kindje (is die te koud/warm?) en is de slaapkamer dezelfde temperatuur als jullie slaapkamer? :)

Onze kinderen dragen weliswaar geen slaapzak maar trekken hetzelfde aan als wij en slapen ook onder hetzelfde als wij.
Hij slaapt in de kamer naast ons en de temperatuur is inderdaad hetzelfde (graad of 16 's nachts).

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef arvensis het volgende:
En omdat schattig: Zielie danst echt de heeele dag op alles. Hier danste ze op het geluid van de Flamingo’s. :') O+

https://m.imgur.com/TwObGtI
Wat cute O+ Aapie is ook zo'n danser, hij vindt het ook superleuk als we voor hem zingen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 23:34:43 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204495374
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:33 schreef Donna het volgende:

[..]
Zij hebben er wel last van als het steenkoud is boven en wij niet.
En als het warmer wordt wil de oudste ook een shortama aan (en dan veranderen wij zelf dus ook niks).

Als ze ouder worden trekt dat misschien ook wel gelijk, maar voor nu hebben we zomer en winter (en koude winter) pyjama's en slaapzakken.
Shortama :? Ik heb even gekeken maar dat is een pyjama met korte mouwen? Wat een stomme naam zeg :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 07:17:05 #162
382129 crew  Donna
pi_204495797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Shortama :? Ik heb even gekeken maar dat is een pyjama met korte mouwen? Wat een stomme naam zeg :')
Hahaha. Ja ik gebruik het ook niet in spreektaal nee.
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 14:34:24 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204498282
Jullie hebben het wel eens over “de banaan” en ik snapte nooit precies wat jullie daarmee bedoelen. Mijn man zegt dat dit het overstrekken naar achteren is, klopt dit? Want in dat geval doet Aapie ook absoluut de banaan _O-

Hij is vandaag een beetje hysterisch. Met verschonen krijst hij het uit, worstelt zich los, echt geen land mee te bezeilen. En dan even later weer poeslief :?
pi_204498583
Ja dat Jantje huilt Jantje lacht is hier ook aan de orde van de dag :P.
pi_204502414
Ja dat is de banaan @MaJo

Ohhhh lopende Goudje @SQ dat dronkemansloopje is zo cute!

Pep heeft waterpokken en kan staan (maar nog niet zitten) dus we hebben hier de hele dag minitantrums en pieps.

Hij wil ook graag spelen met t water van de kat (kan dat echt nergens buiten bereik zetten) en uit de openslaande deuren naar buiten klimmen over de wielen van de kinderwagen heen die tijdelijk als blokkade dient (lees: tot hij veilig naar buiten kan klimmen want een hekje kan er ook niet). We hebben nu ook magneetslotjes op de kasten en verder loop ik m de hele dag uit penibele situaties te vissen en af te leiden :x

Ik realiseer me met deze dondersteen pas dat Melba dus echt NOOIT ergens aan zat. Omg wat was die braaf. :')

En deze eet dus bijna alles, vooral als t op ons bord ligt. Pad Thai was een dikke hit. Verzot op broccoli en sperziebonen en zelfs spruitjes. Ik weet niet wat ik meemaak hier.
Kwak
pi_204502863
Kijk nou toch!

Mooie sprong!
In ongeveer 5 maanden van 71,8 naar 78,8 cm en 8,7 kilo naar 9,7 kilo. (1 jr 9 mnd)
pi_204502870
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 21:22 schreef NicolasJoy het volgende:

Is mama zo klein? :+
:D Ten opzichte van haar toch zeker niet!

Ik haalde haar vandaag op bij de opvang (doet vriend normaal altijd) en ze begon meteen te roepen toen ze me zag: 'mama-tje mama-tje mama-tje!!!' O+

Ik zag een Efteling foto, over een paar weekjes gaan wij ook.

En volgens mij ligt het aan 2de kind hoor. Hier ook zo een die dingen bedenkt die je zelf niet kan bedenken. (Een grote harde sticker gebruiken als lepel, haar hele armen vol plakken met diezelfde stickers, met krap 18 maanden niet meer in een kinderstoel willen zitten, maar los op de trip trap, zichzelf voorzien van koekjes uit de snoeplade en die lekker op de bank opeten als je even niet kijkt. Etc. )

Fijn zo'n goede eter kwakzor. Dat was kleuter ook (nu iets minder, maar nog wel oke). Dreumes eet over het algemeen alleen vlees (maar niet alles), pasta, bami en rijst. Saus of groente weigert ze structureel. Ik probeer het los te laten en ga ervan uit dat ze pakt wat ze nodig heeft en hoop dat ze ooit toch weer groente gaat eten.
Fruit en brood eet ze gelukkig wel graag.
  vrijdag 22 april 2022 @ 07:55:24 #168
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204504165
Zielie wilde met 12-13 maanden ook echt niet meer in het babyzitje op de kinderstoel zitten. Ze klom er ook zelf in. Dus we hebben dat babyzitje maar weggehaald toen. :D Gaat verrassend goed.
  vrijdag 22 april 2022 @ 09:23:37 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204504647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 22:24 schreef Nolita het volgende:

[..]
:D Ten opzichte van haar toch zeker niet!

Ik haalde haar vandaag op bij de opvang (doet vriend normaal altijd) en ze begon meteen te roepen toen ze me zag: 'mama-tje mama-tje mama-tje!!!' O+

Ik zag een Efteling foto, over een paar weekjes gaan wij ook.

En volgens mij ligt het aan 2de kind hoor. Hier ook zo een die dingen bedenkt die je zelf niet kan bedenken. (Een grote harde sticker gebruiken als lepel, haar hele armen vol plakken met diezelfde stickers, met krap 18 maanden niet meer in een kinderstoel willen zitten, maar los op de trip trap, zichzelf voorzien van koekjes uit de snoeplade en die lekker op de bank opeten als je even niet kijkt. Etc. )

Fijn zo'n goede eter kwakzor. Dat was kleuter ook (nu iets minder, maar nog wel oke). Dreumes eet over het algemeen alleen vlees (maar niet alles), pasta, bami en rijst. Saus of groente weigert ze structureel. Ik probeer het los te laten en ga ervan uit dat ze pakt wat ze nodig heeft en hoop dat ze ooit toch weer groente gaat eten.
Fruit en brood eet ze gelukkig wel graag.
Ja Melba eet echt heel erg beperkt, is een sensory issue zeg maar. Die at tot een maand of tien ook alles maar daarna bleef er steeds minder over.
Kwak
  maandag 25 april 2022 @ 07:46:51 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204534095
Omg haat aan waterpokken. Zemelenbadjes helpen wel wat, en zinkzalf om de grote uit te drogen, maar god wat is die arme Pep ellendig.

Vannacht hebben J en ik om de beurt een half uurtje hier en daar geslapen, t arme jonkje kon echt de slaap niet vatten van de jeuk. Zn hele bilspleet zit ook vol ;( en hij had 40 graden koorts…

Hij heeft af en toe wat geslapen op mijn borst en heel af en toe tussen ons in.
Kwak
  maandag 25 april 2022 @ 07:50:03 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204534105
Awww Pep, wat sneu ;( . Beterschap!
Resistance is futile.
pi_204534106
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 07:46 schreef kwakz0r het volgende:
Omg haat aan waterpokken. Zemelenbadjes helpen wel wat, en zinkzalf om de grote uit te drogen, maar god wat is die arme Pep ellendig.

Vannacht hebben J en ik om de beurt een half uurtje hier en daar geslapen, t arme jonkje kon echt de slaap niet vatten van de jeuk. Zn hele bilspleet zit ook vol ;( en hij had 40 graden koorts…

Oh wat naar ;( Beterschap!
  maandag 25 april 2022 @ 08:56:51 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204534432
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 07:46 schreef kwakz0r het volgende:

Herkenbaar, hier had prul ze laatst ook zo erg. Heb er een hele nacht mee op de bank gehangen, zij huilen, ik proberen te troosten... wat een drama.

Ze heeft er ook nog best wel littekens van (eentje op haar kin, veel op haar onderrug en buik), ik hoop dat die nog wegtrekken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204535173
Even binnenvallen: peuter hier had laatst ook waterpokken. Niks hielp (van wat hier al genoemd is), maar Kidsclin Coolmousse wel. Misschien voor jullie ook?

In ieder geval sterkte, het is echt heel naar ;(
pi_204539943
Hier geen idee wat er speelt, maar al sinds vrijdagavond 39-40 graden koorts, regelmatig spugen ..
Wel relatief vrolijk, dus hopelijk snel voorbij deze ellende..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')