Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Complotwappie het volgende:
Slecht nieuws. Proteïne wordt het beste opgenomen uit vlees (en zuivel). Iig niet goed uit plantaardige zooi.
Megastallen met kippen zijn relatief weinig schadelijk voor het milieu, maar daar houdt het niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.
En als je toch vlees wil blijven eten, kijk dan eens naar pluimvee. Daar is maar zo'n 3 kilo voer nodig per kilo vlees, dat scheelt een factor 4 met rundvlees. Of tik eens een eitje.
Nu al?quote:
Als dat voordeel zo evident was, hadden we geen beleid nodig lijkt mijquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende: [..] Nou, in dit geval is het meer kaviaar dan, denk ik, want als een goede gezondheid geen stroop is dan weet ik niet wat wel stroop is
![]()
Ik heb nu al moeite om een beetje aan de aanbevolen hoeveelheid eiwitten voor een actieve sporter te komen. Tis goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.
En als je toch vlees wil blijven eten, kijk dan eens naar pluimvee. Daar is maar zo'n 3 kilo voer nodig per kilo vlees, dat scheelt een factor 4 met rundvlees. Of tik eens een eitje.
95% van de bevolking is geen "actieve sporter", dus betrek niet alles op jezelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nu al moeite om een beetje aan de aanbevolen hoeveelheid eiwitten voor een actieve sporter te komen. Tis goed.
Ik ben er straks wel de dupe van.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
95% van de bevolking is geen "actieve sporter", dus betrek niet alles op jezelf.
Nee, begrijp ik. Je moet het meer in vergelijking zien met varkens, koeien, geiten en schapen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Megastallen met kippen zijn relatief weinig schadelijk voor het milieu, maar daar houdt het niet op natuurlijk.
Als de prijs niet klopt of een andere supermarkt heeft het goedkoper dan krijg je het gratis.quote:
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigenquote:
Man, man, weet je niet dat schnitzel kalf of varken moet zijn? Pfft.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat nog een heerlijk kipschnitzeltje naar binnen gooit
Ja, door alternatieven goedkoper te maken, niet vlees nog duurderquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigen
Vooral plofkip.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, begrijp ik. Je moet het meer in vergelijking zien met varkens, koeien, geiten en schapen.
Dan scoort pluimvee relatief hoog t.o.v. het benodigde voedsel om 1 kilo vlees te kweken.
Gewoon verbieden, alleen nog toestaan voor de elitequote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef sp3c het volgende:
kipschnitzel is wel echt heel matig hoor, zeker die kant en klare bullshit
daarop mag de belasting best omhoog
precies, laat die er maar van 'genieten'quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gewoon verbieden, alleen nog toestaan voor de elite
Nogmaals, ik bepaal zelf wel wat ik eet en wanneer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |