Nee, nee en nog eens neequote:Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
quote:Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
En dat is prima, haal het maar tevoorschijn. Zodat men weet dat men ook na 10 of 20 jaar nog geconfronteerd kan worden met zulk gedrag.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog héél lang bezig.
Ik vind het prima dat er mensen toen pas wakker werden maar dat betekent niet dat we alles daarvoor maar onder het tapijt moeten vegen omdat er mensen al jaren liggen te slapen terwijl de feiten er al die tijd lagen.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog héél lang bezig. Pas sinds De Voice is iedereen wakker heb ik het idee.
De feiten liggen al een jaar in de kastquote:Op woensdag 20 april 2022 09:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kaag gewoon niet te snel wil oordelen, eerst alle feiten op tafel.
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
De feiten liggen al een jaar in de kast
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.
Ze is gisteren pas vertrokken? Die verklaring had ook gewoon zaterdagmiddag gegeven kunnen worden. Ze hebben er immers een jaar over na kunnen denken. 2e paasdag was ook een uitgelezen kans om nieuw leiderschap te tonen.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.
Daarbij heeft dit niks met het reces te maken, dit speelt niet in de Tweede Kamer. De pers gaat niet met reces.
Dit is fout op zoveel manieren...quote:Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Bron RTLquote:Kaag (D66): 'Plekje in hel voor vrouwen die elkaar niet steunen'
Bron Volkskrantquote:Uit schriftelijke communicatie in handen van de Volkskrant blijkt echter dat het slachtoffer de partijleider rond april 2021 ‘attendeerde’ op de belastende conclusies uit het rapport. Kaag wilde daarover niet met het slachtoffer in gesprek, maar verwees haar door naar de advocaat van de partij. In december 2020 had de vrouw ook tweemaal tevergeefs contact opgenomen met Kaag.
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:46 schreef alpeko het volgende:
Uitspraak van Kaag vorig jaar 11 maart.
[..]
Kaag is klaar.... dit is niet de eerste keer dat haar eigen hoogmoed als een boemerang terugkomt. Nieuw leiderschap, opkomen voor vrouwen.... maar als de macht lonkt zet ze al haar principes op zij. IJskoude vrouw. Altijd al gevonden.D66 onwaardig.
Waarom ben je daar zo zeker van?quote:Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.
Het lijkt me sterk dat de leden nu Kaag weg willen hebben en ik verwacht ook niet dat wat er nu naar buiten is gekomen veel invloed gaat hebben op toekomstige verkiezingen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als er meer naar buiten komt.
Kaag is echt voorlopig nog niet klaar, die blijft minister en politiek leider van D66.
Stukje zelf-reflectie wellicht? Als je zo hoog opgeeft over de strijd tegen seksisme en je vervolgens doodleuk het slachtoffer van je partijgenoot meerdere keren de deur wijst en doet alsof je neus bloedt, dan moet je jezelf gaan afvragen of je nog wel geloofwaardig bent.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger en sowieso is een minister wegsturen voor zoiets als leden (en dus niet als kamer, die heeft er niets mee te maken) natuurlijk behoorlijk ingewikkeld.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van?
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is. John de Mol komt ook niet weg met: we sturen Ali B niet weg want we hebben nog geen nieuwe coach gevondenquote:Op woensdag 20 april 2022 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”quote:Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
De feiten liggen al een jaar in de kast
Maar als partij kijk je daar wel naar.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is.
Absoluut maar hoe kan het dat er een andere conclusie naar buiten is gebracht dan de conclusie die daar in de kast ligt? Daar is gewoon gerotzooid in campagnetijd. Ze hadden toen eerlijk moeten zijn en Van Drimmelen keihard moeten laten vallen. Dat had ze heus niet veel schade gedaan. Nu hebben ze hem proberen te sparen uit een soort van dankjewel voor zijn bijdrage aan de campagne en vervolgens krijg je het een jaar later dubbel zo hard terug. Ik snap dat niet. Geen haar beter dan de Rutte-doctrine waar men zo de mond van vol had.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”
Beide verwijten zijn terecht, maar het is als partij wel lastig
quote:Op woensdag 20 april 2022 11:45 schreef KingRadler het volgende:
D66 lijkt wel op een slechte versie van The Witches.
Waarom wachten tot vrijdag
Dit is een mogelijkheid.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.
Wat een ontiegelijk gelul.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |