abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204488323
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
  woensdag 20 april 2022 @ 08:50:51 #252
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204488351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:46 schreef Mondkapje het volgende:
Mannen weten pas sinds De Voice dat ze zich een beetje moeten gedragen in het bijzijn van vrouwen. Als je vanaf dat punt nu eens gaat werken, en alles daarvoor niet al te zwaar opneemt want niemand zei er iets van. Het werd normaal gevonden.
Nee, nee en nog eens nee
pi_204488355
quote:
_O- Alsof dat het eerste schandaal is. Hele #metoo vergeten?
pi_204488372
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog héél lang bezig. Pas sinds De Voice is iedereen wakker heb ik het idee. Zelfs in de verpleging gebeurt het, door patienten! Ja, dat kon ik je ook wel vertellen, heb ooit stage gelopen als paramedicus. Mannelijke patienten die neukbewegingen maken, het komt allemaal voor. Ook dat moet nu stoppen, overal moet het stoppen.
pi_204488389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog héél lang bezig.
En dat is prima, haal het maar tevoorschijn. Zodat men weet dat men ook na 10 of 20 jaar nog geconfronteerd kan worden met zulk gedrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204488395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
Als je dit soort zaken blijft oprakelen, blijven we nog héél lang bezig. Pas sinds De Voice is iedereen wakker heb ik het idee.
Ik vind het prima dat er mensen toen pas wakker werden maar dat betekent niet dat we alles daarvoor maar onder het tapijt moeten vegen omdat er mensen al jaren liggen te slapen terwijl de feiten er al die tijd lagen.
pi_204488399
Wel een interessante analyse in Trouw over waarom Kaag niks zegt:
https://www.trouw.nl/poli(...)aar-partij~b5ae3884/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204488484
Ik denk dat Kaag gewoon niet te snel wil oordelen, eerst alle feiten op tafel.
pi_204488495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kaag gewoon niet te snel wil oordelen, eerst alle feiten op tafel.
De feiten liggen al een jaar in de kast :)
pi_204488516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 09:23:42 ]
pi_204488527
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze hebben mediastilte afgesproken bij D66. Slechts korte nietszeggende verklaringen komen mondjesmaat als het niet anders kan. Vrijdag komt het bestuur met een verklaring, vrijdag begint toevallig ook 2 weken voorjaarsreces en dan hopen ze dat het over waait. Kan het kastje gewoon weer dicht.
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.

Daarbij heeft dit niks met het reces te maken, dit speelt niet in de Tweede Kamer. De pers gaat niet met reces.
pi_204488557
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het pas vrijdag komt, komt juist omdat Kaag verder deze hele week in het buitenland zit. Hadden ze haar echt uit de wind willen houden, dan was er al een verklaring.

Daarbij heeft dit niks met het reces te maken, dit speelt niet in de Tweede Kamer. De pers gaat niet met reces.
Ze is gisteren pas vertrokken? Die verklaring had ook gewoon zaterdagmiddag gegeven kunnen worden. Ze hebben er immers een jaar over na kunnen denken. 2e paasdag was ook een uitgelezen kans om nieuw leiderschap te tonen.
Vrijdag begint het reces. Vrijdag even een verklaring eruit gooien en dan twee weken rust en hopen dat de woede wat bedaard is. Klassieke tactiek om slecht nieuws vlak voor het weekend te brengen. Nu met reces gemaximaliseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 09:32:39 ]
  woensdag 20 april 2022 @ 09:32:26 #263
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204488570
quote:
Dit is fout op zoveel manieren...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204488652
Uitspraak van Kaag vorig jaar 11 maart.

quote:
Kaag (D66): 'Plekje in hel voor vrouwen die elkaar niet steunen'
Bron RTL

quote:
Uit schriftelijke communicatie in handen van de Volkskrant blijkt echter dat het slachtoffer de partijleider rond april 2021 ‘attendeerde’ op de belastende conclusies uit het rapport. Kaag wilde daarover niet met het slachtoffer in gesprek, maar verwees haar door naar de advocaat van de partij. In december 2020 had de vrouw ook tweemaal tevergeefs contact opgenomen met Kaag.
Bron Volkskrant

Kaag wist sinds april dus al gewoon van de aanwezigheid van een andere (achtergehouden) conclusie en haar manier van het slachtoffer steunen was.... haar doorverwijzen naar de advocaat van de partij. Iemand die wordt betaald om de belangen van de partij te behartigen, niet van de leden. Kaag is klaar.... dit is niet de eerste keer dat haar eigen hoogmoed als een boemerang terugkomt. Nieuw leiderschap, opkomen voor vrouwen.... maar als de macht lonkt zet ze al haar principes op zij. IJskoude vrouw. Altijd al gevonden. :r D66 onwaardig.
pi_204488740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:46 schreef alpeko het volgende:
Uitspraak van Kaag vorig jaar 11 maart.
[..]
Kaag is klaar.... dit is niet de eerste keer dat haar eigen hoogmoed als een boemerang terugkomt. Nieuw leiderschap, opkomen voor vrouwen.... maar als de macht lonkt zet ze al haar principes op zij. IJskoude vrouw. Altijd al gevonden. :r D66 onwaardig.
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.

Het lijkt me sterk dat de leden nu Kaag weg willen hebben en ik verwacht ook niet dat wat er nu naar buiten is gekomen veel invloed gaat hebben op toekomstige verkiezingen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als er meer naar buiten komt.

Kaag is echt voorlopig nog niet klaar, die blijft minister en politiek leider van D66.
pi_204489180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Kaag klaar is bepalen voorlopig hooguit de leden (al gaan die technisch gezien natuurlijk niet over haar ministerschap, maar als de meerderheid haar weg wil hebben zal ze wel weg gaan). En op termijn bepalen de kiezers dat.

Het lijkt me sterk dat de leden nu Kaag weg willen hebben en ik verwacht ook niet dat wat er nu naar buiten is gekomen veel invloed gaat hebben op toekomstige verkiezingen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen als er meer naar buiten komt.

Kaag is echt voorlopig nog niet klaar, die blijft minister en politiek leider van D66.
Waarom ben je daar zo zeker van?
pi_204489208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stukje zelf-reflectie wellicht? Als je zo hoog opgeeft over de strijd tegen seksisme en je vervolgens doodleuk het slachtoffer van je partijgenoot meerdere keren de deur wijst en doet alsof je neus bloedt, dan moet je jezelf gaan afvragen of je nog wel geloofwaardig bent.

[ Bericht 15% gewijzigd door alpeko op 20-04-2022 11:30:51 ]
pi_204489260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom ben je daar zo zeker van?
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger en sowieso is een minister wegsturen voor zoiets als leden (en dus niet als kamer, die heeft er niets mee te maken) natuurlijk behoorlijk ingewikkeld.
De enige kans is als ze zelf op zou stappen. Maar dan is ze wel gelijk klaar in de Nederlandse politiek (ze kan dan de kamer ook niet meer in) en ik denk niet dat ze dat wil.
pi_204489286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat ik de leden Kaag niet weg zie sturen, er is geen adequate vervanger
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is. John de Mol komt ook niet weg met: we sturen Ali B niet weg want we hebben nog geen nieuwe coach gevonden :P Als de feiten van de Volkskrant kloppen en Kaag wel degelijk wist van de inhoud, dan is dat zeer schadelijk voor de partij en haar geloofwaardigheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door alpeko op 20-04-2022 11:44:28 ]
pi_204489291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”

Beide verwijten zijn terecht, maar het is als partij wel lastig
zie email 27 oktober
pi_204489314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:34 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik snap je punt en ik zie ze ook niet snel weggestuurd worden door de leden. Er zullen - logischerwijs - anderen worden geslachtofferd maar het mag natuurlijk geen reden zijn om iemand niet weg te sturen omdat er geen adequate vervanger is.
Maar als partij kijk je daar wel naar.

Normaal zou ik Jetten en Paternotte best goede vervangers vinden, maar waarschijnlijk staan die hier niet verder vanaf dan Kaag. En het is qua stemmenkanon wel een stap omlaag, weg de ambitie voorlopig om de premier te leveren.
pi_204489345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat maakt dit ook zo ongelofelijk lastig en pijnlijk. Als je niets doet is het verwijt: “u beschermt slachtoffers niet” doe je wel iets dan is het “daar bent u een jaar te laat mee met uw doofpot”

Beide verwijten zijn terecht, maar het is als partij wel lastig
Absoluut maar hoe kan het dat er een andere conclusie naar buiten is gebracht dan de conclusie die daar in de kast ligt? Daar is gewoon gerotzooid in campagnetijd. Ze hadden toen eerlijk moeten zijn en Van Drimmelen keihard moeten laten vallen. Dat had ze heus niet veel schade gedaan. Nu hebben ze hem proberen te sparen uit een soort van dankjewel voor zijn bijdrage aan de campagne en vervolgens krijg je het een jaar later dubbel zo hard terug. Ik snap dat niet. Geen haar beter dan de Rutte-doctrine waar men zo de mond van vol had.
  woensdag 20 april 2022 @ 11:45:32 #273
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_204489367
D66 lijkt wel op een slechte versie van The Witches.
Waarom wachten tot vrijdag
  woensdag 20 april 2022 @ 11:46:53 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204489369
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:45 schreef KingRadler het volgende:
D66 lijkt wel op een slechte versie van The Witches.
Waarom wachten tot vrijdag
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 09:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit is een mogelijkheid.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 20 april 2022 @ 13:26:12 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204490180
quote:
Wat een ontiegelijk gelul.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')