Genau!quote:Op maandag 11 april 2022 10:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Grappig om te lezen. Dit is mijn ervaring precies zo in Spanje. Huurde vorig jaar een auto pal naast het vliegveld in Barcelona. De eerste weg waar ik op kwam was direct de snelweg in de spits dus ik was nog even onzeker hoe het zou verlopen maar de Spanjaard is vrij galant op de weg. Maakt inderdaad ruimte en is het verkeer is gewoon relaxed. Toen wij weer aankwamen in Nederland viel het mij direct weer op hoe gesjeesd het allemaal was.
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..quote:Op maandag 11 april 2022 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe gemakkelijker je het de mens maakt, hoe meer ze aan andere dingen gaan lopen ergeren. In India heb je geen tijd voor huftergedrag, je moet je volledig focussen om te overleven. De enige oplossing is (helaas) volledig autonoom rijden.
Weet je meteen waar je EU geld is gebleven.quote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.quote:Op maandag 11 april 2022 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het ligt niet aan 'gemak' of ongemak, het ligt aan de gruwelijk irritante zeikerige bemoeimentaliteit van de Nederlandse automobilist..
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..quote:Op maandag 11 april 2022 12:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Mensen zijn mensen... er is een reden voor bepaald gedrag en dat hangt niet af van de nationaliteit van een persoon, eerder van de omstandigheden en het wegennet. Naar mijn idee dus juist doordat ons wegennet zo goed is en ook wel relatief druk. In Londen rijden is net zo'n drama en daar gunt ook niemand elkaar een meter ruimte. Mij gelukkig wel omdat ik toerist ben met stuur aan andere kant, dan kom je er vaak nog wel mee weg met wat sorry handgebaren.
Ik vind het trouwens in NL nog wel meevallen, de meeste mensen rijden gewoon normaal hoor. En je moet ook een beetje leren het spelletje mee te spelen, laat je 1 sec. een gaatje vallen dan wordt het gebruikt. Laten ze je er niet tussen bij het invoegen dan druk je jezelf gewoon er tussen.
Asociaal gedrag werkt ook een soort van aanstekelijk. Dus iemand voegt op laatste moment tussen dan wordt de andere persoon boos en gaat ie juist de volgende die er tussen wil klemrijden, dan denkt hij weer wat een aso...
Nooit geredenquote:Op maandag 11 april 2022 10:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
E65 in Kroatië, als een biljartlaken.
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
West heb ik 40 jaar gewoond, dat is gewoon oorlog om elke vierkante meter asfalt, zeker in de spits.. Als je daar de aardige sociale pief uit gaat hangen kom je nooit op je bestemming aan; dan mis je afslagen en alles, want als je jezelf er niet gewoon tussen ramt, kom je nergens
Heel de mentaliteit in Zuid Europa is anders, en op de weg merk je dat vrij snel.quote:Op maandag 11 april 2022 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat bovenstaand verhaal nog steeds is samen te voegen onder de simpele conclusie:
Nederland is gewoon té vol.
Man, zelfs op een donderdagavond na 23:00 terug rijdend van Schiphol was het drukker op de snelweg hier dan smiddag's doordeweeks in Spanje.
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..quote:Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens. Zo gauw als je de grens over komt, zijn klootzakken die langzaam links rijden, de invoegstrook niet gebruiken waarvoor het is, etc. weer schering en inslag.
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maakt mij niet zo heel veel uit wat jij gelooft.. ik rijd 70k per jaar, waarvan 55 - 60 in het buitenland, en ik constateer het elke keer weer... Alles gaat redelijk smooth, totdat je de NL grens over rijdt, dan is het meteen weer huilen om te janken. En dan blijf ik nog voornamelijk aan de oostkant vh land ook..
Bekend verschijnsel idd.. ik woonde in het westen ook op een plek waar zo'n weggetjes was, en als er eentje doorreed zette ik hem gewoon stil midden op de weg.. ik ga niet de berm kapot- en mijn auto ranzig maken omdat een ander geen verstand heeft.. haast, haast, haast, ikke, ikke, ikke, en de rest kan lekker stikken..quote:Op maandag 11 april 2022 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu schijnen in het oosten huizen minder duur te zijn waardoor er een gemêleerder gezelschap aan weggebruikers ontstaat hier. Is oa goed te zien aan het gebruik van passeerstroken. Import vertikt het om daar even tien seconden te wachten.
En dan ben ik daarna misschien ook aso want ik vertik het dan om voor zo iemand de berm in te gaan.
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.quote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Precies.. en het is ook behoorlijk opvallend dat gele platen in Duitsland en België wel gewoon opflikkeren naar rechts, maar zodra ze de grens over rijden moeten ze blijkbaar de vangrails weer vasthouden, anders vallen ze van de weg ofzo..
In Duitsland weten ze natuurlijk dat je harder mag en dat veel mensen dat ook gewoon doen, en in Bels mag je ook gewoon nog 120, maar zodra je dan weer in Kaasland bent mag je weer lekker op de linkerrijstrook de boel gaan zitten gallen en zieken.. Dat is dus gewoon mentaliteit, en heeft geen reet te maken met drukte, want dat stukje onder Maastricht is helemaal niet druk, maar het is daar wel gewoon schering en inslag dat ze zitten te slakken op rijstrook 1.
Daar zitten spiegels en vaak zelfs camera's tegenwoordig.. dat maakt het niet meteen veilig, maar je ziet wel een heel stuk meer..quote:Op donderdag 14 april 2022 21:38 schreef Fer het volgende:
Vandaag bijna getuige hoe de auto voor mij, zich rechts voor de vrachtwagen wilde wringen. De truck stopte echte minder dan 0,5m vanaf de bestuurdersportier.
Echt een wonder dat die trucker, die auto toch nog zag in de dooie hoek.
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinigquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zie ze met name in Duitsland ook regelmatig vervelend links rijden, die gele platen. Dan rijden ze op een stuk waar geen limiet geldt 120 op de linkerbaan.
Je snapt het niet; het is dan toch net de bedoeling dat je wat meer op die andere trapt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:08 schreef PLY het volgende:
Bumperklevers het ergst, paar keer gehad.
Ff je remlichten laten branden zonder te remmen, worden ze snel kleiner in je spiegel
Zodra ik op de A12 DLD inrij, ben ik al extra op mijn hoede. Hoe vaak ik daar zulke situaties al gezien hebquote:Op donderdag 14 april 2022 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had vanmiddag een serieus ABSje vlakbij Kleve vanaf 200 ofzo.. samen met een Benz SLK lekker aan het stampen, 150 meter afstand ofzo, zoals het een beetje hoort, en daar had ik had er echt 140 van nodig toen er een fucking Subaru Vivio (met gele plaat) van achter een vrachtwagen even wilde gaan inhalen zonder te kijken met ehm.. 95 ofzo.. Die Merc lag er echt bijna bovenop, en remde een akelig stuk harder dan mijn Skowda, dat scheelde echt weinig
Die Benz volop seinen en zijn knipper aan, maar die idioot gooide hem er zo voor met ik denk iets van 200 meter te gaan voor we bij hem waren
De wijze les van vandaag: altijd rekening blijven houden met het feit dat er een hoop doorgewinterde sufferds om je heen rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |