De OGAE poll bestaat uit de favorieten van de officiele OGAE fanclubs van 43 verschillende landen.quote:Every year the fan clubs arrange an OGAE Poll, where each OGAE fan club vote on their favorites.
8 punten voor ons van de Fransenquote:The results of OGAE France are as follows:
Italy – 12 points
Sweden – 10 points
Netherlands – 8 points
United Kingdom – 7 points
Poland – 6 points
Spain – 5 points
Finland – 4 points
Norway – 3 points
Austria – 2 points
Ukraine – 1 points
Inderdaad ja. Volgens mij hadden ze vorig jaar bijvoorbeeld de top 3 jurylanden goedquote:Op zondag 27 maart 2022 19:48 schreef Fred_B het volgende:
Ik verwacht dat de Eurojury ergens medio april begint. Dat is ook wel de score die boeit, OGAE is net zo representatief als Amsterdam als voorbeeld voor politiek Nederland.
Lijkt me een realistische top 5quote:
quote:The Euro Jury Returns For 2022
The Euro Jury returns for 2022 as we ask a jury of artists, musicians, and songwriters to vote on this year’s Eurovision Song Contest entries.
The Euro Jury will be returning this year as we bring you the most accurate prediction of the results for the contest in May. Over 100 jurors are currently voting for their favourites and will be taking part in the event which will culminate in the reveal of the winner on April 29.
Participating jury members are asked to rank their top ten songs of this year’s Eurovision Song Contest, which will then be combined with the results of other jurors from their country to make up one national result. This national result, when added to those of other countries, will produce the final ‘jury vote’.
The jury is formed of artists, songwriters, and musicians that have competed at the Eurovision Song Contest, or the Junior Eurovision Song Contest. You of course will also get to have a say in the results with 50% of the points being determined by an online vote.
From mid-April until the final day the results of each jury will be revealed in a series of articles. These articles will name the top ten of each jury and reveal the top three, the exact points however will not be revealed until April 29.
On April 29 we will then reveal the full results from 40th to 1st place, with the exact points of each juror and the national juries being revealed in the evening. We will start to reveal the jury members on Twitter during the next few days.
The Euro Jury has correctly identified the winner of Eurovision with both Netta (2018) and Duncan Laurence (2019) topping the overall leaderboard in The Euro Jury and the Eurovision Song Contest itself.
The Euro Jury also has a strong track record of identifying the majority of songs that will finish in the top five:
2021 – Four out of five
2019 – Four out of five
2018 – Two out of five
2017 – Three out of five
2016 – Three out of five
2015 – Four out of five
2014 – Two out of five
Uit nieuwsgierigheid: is Zweden nou je favoriet ("10 punten") of is Noorwegen je favoriet (omdat die op 1 staatquote:Op dinsdag 5 april 2022 20:48 schreef NailQueen het volgende:
JAA voor het eerst gestemd op de OGAE Poll!(Die kan je nu vinden in de nieuwsbrief)
Mijn top 10:
10. Zweden
9. IJsland
8. Moldavie
7. Estland
6. Tsjechie
5. VK
4. Finland
3. Polen
2. Portugal
1. Noorwegen
Dit was best lastig aangezien je S10 niet mag meenemen
quote:The INFE Poll 2022 has continued today with the first results from INFE club in North Macedonia.
The INFE Poll returns this year for its sixth edition, as fan clubs vote for their favourite songs. INFE is the International Network of Fanclubs of Eurovision and is formed of twenty-one clubs across the continent. Since 2017 the club has been voting ahead of the contest on their favourite acts.
The votes from INFE North Macedonia are:
United Kingdom – 12 points
Serbia – 10 points
Italy – 8 points
Sweden – 7 points
Greece – 6 points
Estonia – 5 points
Ukraine – 4 points
Portugal – 3 points
Malta – 2 points
Croatia – 1 point
The current top five is:
Italy – 18 points
Sweden – 15 points
Austria / United Kingdom – 12 points
Greece – 11 points
Serbia – 10 points
The results of previous editions of the INFE Poll saw the following acts named as winners:
2021 – Switzerland – Gjon’s Tears
2020 – Lithuania – The Roop
2019 – The Netherlands – Duncan Laurence
Oh dit waren de punten die ik gegeven had. Je kon 10 punten t/m 1 punt geven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 22:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid: is Zweden nou je favoriet ("10 punten") of is Noorwegen je favoriet (omdat die op 1 staat)?
Toch apart dat je dan niet de klassieke douze points uit mag delenquote:Op dinsdag 5 april 2022 22:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh dit waren de punten die ik gegeven had. Je kon 10 punten t/m 1 punt geven.
Dus 10 punten voor Zweden
Ik denk sowieso wel dat waar we nu staan in de odds het maximaal haalbare is (zo zonder staging etc.). Top 5 is denk ik nooit echt een rele verwachting geweest.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:46 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Toch wel opvallend dat Nederland vooralsnog niet in de top 5 staat. Misschien moeten we de verwachtingen wat bijstellen en rekenen op een plek 8-9-10 of zo en daar blij mee zijn.
Je kunt bij die OGAE-poll beter niet in de top-5 staanquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:46 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Toch wel opvallend dat Nederland vooralsnog niet in de top 5 staat. Misschien moeten we de verwachtingen wat bijstellen en rekenen op een plek 8-9-10 of zo en daar blij mee zijn.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:42 schreef grazz het volgende:
In IJsland vanavond de eerste previewshow. Ze hebben de eerste helft van semi 1 beoordeeld. Max aantal punten is 48. Uitslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja en Zweden op 3 en Frankrijk op 1 dus het kan nog alle kanten op! Kom op Stien!quote:Op maandag 11 april 2022 08:24 schreef Mandy040986 het volgende:
Stien staat ook nog steeds op 2 in de ESC United member ranking met 908 punten.
https://eurovoix.com/2022/04/12/italy-ogae-poll-2022/quote:The final results of OGAE Italy are as follows:
France – 12 points
United Kingdom – 10 points
The Netherlands – 8 points
Poland – 7 points
Sweden – 6 points
Ukraine – 5 points
Spain – 4 points
Finland – 3 points
Australia – 2 points
Norway – 1 point
The top ten is currently as follows:
Italy – 71 points
Sweden – 68 points
Spain – 48 points
The Netherlands – 34 points
United Kingdom – 34 points
France – 34 points
Poland – 27 points
Norway – 19 points
Ukraine – 18 points
Albania – 16 points
https://eurovoix.com/2022/04/13/infe-poll-2022-romania/quote:The votes from INFE Romania are:
Spain – 12 points
Albania – 10 points
The Netherlands – 8 points
Cyprus – 7 points
Sweden – 6 points
Italy – 5 points
Poland – 4 points
Ukraine – 3 points
Estonia – 2 points
Austria– 1 point
The current top ten are:
Spain – 68 points
Italy – 64 points
Sweden – 58 points
The Netherlands – 42 points
Albania – 35 points
United Kingdom – 34 points
Poland – 31 points
Greece – 25 points
Finland – 22 points
Ukraine – 22 points
Bij EIC ging het (niet geheel verrassend) helemaal los toen Spanje kwam.quote:Op woensdag 13 april 2022 09:00 schreef TheVulture het volgende:
Spanje is wel typisch ESF-fanmateriaal, die staan volgende maand echt geen top 5
In de televote zie ik het misschien nog wel gebeuren. Jury-wise denk ik het niet. Dat gaan we binnenkort vast zien met de Eurojury. Dat zijn niet direct fans dus die stemmen ook gewoon op dingen die onder fans niet goed scoren. De juryuitslag zit vaak best wel in het verlengde van de Eurojury. Daar ben ik dus wel benieuwd naar, vooral voor Spanje.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:06 schreef drxanax het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat Spanje top 5 gaat scoren. Dit is een copycat. Al zo vaak gedaan. Top 10 misschien maar meer ook niet.
Enige pluspunt voor haar is dat er in dat specifieke genre eigenlijk totaal geen concurrentie is, dat was bijvoorbeeld vorig jaar wel totaal anders.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:06 schreef drxanax het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat Spanje top 5 gaat scoren. Dit is een copycat. Al zo vaak gedaan. Top 10 misschien maar meer ook niet.
Ik gok zelf dat Portugal zelf heel vaak bij de OGAEs op plek 11-20 zal staan. Steeds net niet genoeg. Tijdens de halve finale moet dat wel genoeg zijn om door te mogen naar de finale denk ikquote:Op woensdag 13 april 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel opvallend dat Portugal nog geen punten heeft, zag online wel veel mensen die daar helemaal weg van waren.
Het enige wat in mijn ogen in de buurt komt van haar nummer/genre is Albaniquote:Op woensdag 13 april 2022 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Enige pluspunt voor haar is dat er in dat specifieke genre eigenlijk totaal geen concurrentie is, dat was bijvoorbeeld vorig jaar wel totaal anders.
En Australi, wat dacht je daarvan. Die gast komt met een nummer + uitvoering die helemaal made for Eurovision is, en dan scoort het zo slecht. Ik vind er ook niks aan hoor, daar niet van, maar ik vrees wel dat de jury's er toch voor gaan. Tegenwoordig heeft het publiek een betere smaak dan de jury.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel opvallend dat Portugal nog geen punten heeft, zag online wel veel mensen die daar helemaal weg van waren.
Zingen kan Sheldon wel zeker, maar dat is ook geen garantie voor veel punten.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En Australi, wat dacht je daarvan. Die gast komt met een nummer + uitvoering die helemaal made for Eurovision is, en dan scoort het zo slecht. Ik vind er ook niks aan hoor, daar niet van, maar ik vrees wel dat de jury's er toch voor gaan. Tegenwoordig heeft het publiek een betere smaak dan de jury.
Ik denk nog steeds dat Spanje wel een jury-liedje is. Het heeft een goede act, met een sterke dansroutine. In combinatie met het liedje is het typisch iets wat een jaar of 10 terug actueel zou zijn. Juryleden zijn vaak van die 40’ers en 50’ers, een beetje het type van die ene oom die probeert hip te zijn en de tijgeest aan te voelen. Laten we ze voor het gemak het type Smit, Dekker, Vol, Maas, Van Tijn, Boszhard noemen, en die zijn hier ongetwijfeld meer van onder de indruk dan de gemiddelde televoter die dit al veel vaker en beter heeft gezien.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
In de televote zie ik het misschien nog wel gebeuren. Jury-wise denk ik het niet. Dat gaan we binnenkort vast zien met de Eurojury. Dat zijn niet direct fans dus die stemmen ook gewoon op dingen die onder fans niet goed scoren. De juryuitslag zit vaak best wel in het verlengde van de Eurojury. Daar ben ik dus wel benieuwd naar, vooral voor Spanje.
12 points to norway en dan ligt het eeraanwie er verder nog inzittenquote:
Vooralsnog niet echt, maar ik denk dat met de start van EuroJury (vanaf morgen elke dag om 10 en 17 uur) er wel een kleine schifting plaats kan vinden als blijkt dat een bepaald land het boven verwachting goed doet.quote:Op zondag 17 april 2022 22:37 schreef drxanax het volgende:
Leuk om te zien dat "we" het zo goed doen in deze polls! Heeft dit ook invloed op de wedkantoren?
Die landjes die maar n of twee juryleden hebbenquote:
quote:Italy - 20p
Spain - 14p
United Kingdom - 14p
Finland - 10p
Netherlands - 10p
Armenia - 8p
Australia - 4p
Cyprus - 4p
Denmark - 4p
France - 4p
Georgia - 4p
Greece - 4p
Malta - 4p
Serbia - 4p
Sweden - 4p
Ukraine - 4p
Die hebben Belgi, Duitsland en UK in de Top 3, dus die vinden onze regio blijkbaar sowieso wel leukquote:
Misschien niet geheel ontoevallig dat ze juist dit jaar een nummer hebben dat door een land in onze regio ingezonden had kunnen worden.quote:Op maandag 18 april 2022 19:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die hebben Belgi, Duitsland en UK in de Top 3, dus die vinden onze regio blijkbaar sowieso wel leuk
Zeg dat wel, Al zijn het nog vooral zuidelijke landen die vandaag punten hebben gegeven. Benieuwd hoe ze het in het Noorden gaan doen.quote:Op maandag 18 april 2022 22:07 schreef molloot200 het volgende:
De Italianen schieten er wel gelijk vandoor h.
Malta vorig jaar ook volgens mij.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:13 schreef molloot200 het volgende:
Itali na 6 landen nog steeds een clean sweep en overal in de top 10
Ze doen de landen alfabetisch dus een specifieke spanningsopbouw is het niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:18 schreef Em31 het volgende:
Ik weet niet of de Eurojury ook opbouwt en Zweden later op komt zetten
Dit kan je meer vergelijken met de jury's op ESF toch? Daar werd Malta derde volgens mij.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Malta vorig jaar ook volgens mij.
Die won de Eurojury zelfs, maar werd 7e in de finale.
Oh viel me niet eens opquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:26 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze doen de landen alfabetisch dus een specifieke spanningsopbouw is het niet.
In 2018 scoorde Oostenrijk daar onverwacht hoog en dat bleek later de jurywinnaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit kan je meer vergelijken met de jury's op ESF toch? Daar werd Malta derde volgens mij.
Oh, da’s ook zo. Ik weet niet meer op welke plek Malta bij de Jury stond.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit kan je meer vergelijken met de jury's op ESF toch? Daar werd Malta derde volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarbij het ESF linkerrijtje bij de jury's als volgt was (met tussen haakjes de placering bij de Eurojury):
1. Switzerland (2)
2. France (3)
3. Malta (1)
4. Italy (6)
5. Iceland (5)
6. Bulgaria (9)
7. Portugal (13)
8. Russia (29)
9. Ukraine (18)
10. Greece (23)
11. Finland (11)
12. Israel (4)
13. Belgium (28)
Ik kon me nog wel herinneren dat Israel toen heel erg omhoog kwam bij die jury en dat bleek later ook. Die zijn met twee vingers in de neus naar de finale gegaan. En als zij een betere running order hadden gehad, waren ze ook hoger geindigd denk ik.
Heb hier erg gemengde gevoelens over.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:09 schreef TheVulture het volgende:
De UK gaat ook erg lekker bij Eurojury, terwijl Polen nog nergens te zien is.
Het zijn wel redelijk willekeurige landen tot nu toe, door de alfabetische volgorde.quote:
Zou me niet eens echt verbazen als het er 0 gaan zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zijn wel redelijk willekeurige landen tot nu toe, door de alfabetische volgorde.
Al kunnen we misschien beter tot de volgende ronde wachten met het extrapoleren van het resultaat van Nederland, aangezien Belgi dan komt
Hier zou ik ook maar niet te veel op rekenen aangezien alle Belgen in deze jury Waals zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Al kunnen we misschien beter tot de volgende ronde wachten met het extrapoleren van het resultaat van Nederland, aangezien Belgi dan komt
Ik verwacht wel wat punten van de Griekse Eurojuryquote:🇧🇪 Belgium
.Fen – Participated in Belgium’s Eurovision 2011 selection
Sarina Cohn – Participated in Belgium’s Eurovision 2011 selection
Olivier Kaye – Participated in Romania’s Eurovision 2019 selection
quote:?? Greece
Stefania - Represented Greece at Eurovision 2020/2021
Argo - Represented Greece at Eurovision 2016
Van de sadboy-bijdragen komt Zwitserland ineens het meeste bovendrijven, ten koste van Polen, Australie en Azerbaijan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:49 schreef molloot200 het volgende:
Polen, Australi en Azerbeidzjan doen als drie vrij gelijke ballads sowieso niet zo veel. Bijzonder, want ik dacht dat minstens n van die drie wel naar boven zou schieten (waar ik Polen als meest logisch schatte).
En toch denk ik nog steeds dat minstens twee van die drie (al dan niet alledrie) gaan kwalificeren.
En zo geschiedde.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou me niet eens echt verbazen als het er 0 gaan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |