Je kunt bij die OGAE-poll beter niet in de top-5 staanquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:46 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Toch wel opvallend dat Nederland vooralsnog niet in de top 5 staat. Misschien moeten we de verwachtingen wat bijstellen en rekenen op een plek 8-9-10 of zo en daar blij mee zijn.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:42 schreef grazz het volgende:
In IJsland vanavond de eerste previewshow. Ze hebben de eerste helft van semi 1 beoordeeld. Max aantal punten is 48. Uitslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja en Zweden op 3 en Frankrijk op 1 dus het kan nog alle kanten op! Kom op Stien!quote:Op maandag 11 april 2022 08:24 schreef Mandy040986 het volgende:
Stien staat ook nog steeds op 2 in de ESC United member ranking met 908 punten.
https://eurovoix.com/2022/04/12/italy-ogae-poll-2022/quote:The final results of OGAE Italy are as follows:
France – 12 points
United Kingdom – 10 points
The Netherlands – 8 points
Poland – 7 points
Sweden – 6 points
Ukraine – 5 points
Spain – 4 points
Finland – 3 points
Australia – 2 points
Norway – 1 point
The top ten is currently as follows:
Italy – 71 points
Sweden – 68 points
Spain – 48 points
The Netherlands – 34 points
United Kingdom – 34 points
France – 34 points
Poland – 27 points
Norway – 19 points
Ukraine – 18 points
Albania – 16 points
https://eurovoix.com/2022/04/13/infe-poll-2022-romania/quote:The votes from INFE Romania are:
Spain – 12 points
Albania – 10 points
The Netherlands – 8 points
Cyprus – 7 points
Sweden – 6 points
Italy – 5 points
Poland – 4 points
Ukraine – 3 points
Estonia – 2 points
Austria– 1 point
The current top ten are:
Spain – 68 points
Italy – 64 points
Sweden – 58 points
The Netherlands – 42 points
Albania – 35 points
United Kingdom – 34 points
Poland – 31 points
Greece – 25 points
Finland – 22 points
Ukraine – 22 points
Bij EIC ging het (niet geheel verrassend) helemaal los toen Spanje kwam.quote:Op woensdag 13 april 2022 09:00 schreef TheVulture het volgende:
Spanje is wel typisch ESF-fanmateriaal, die staan volgende maand echt geen top 5
In de televote zie ik het misschien nog wel gebeuren. Jury-wise denk ik het niet. Dat gaan we binnenkort vast zien met de Eurojury. Dat zijn niet direct fans dus die stemmen ook gewoon op dingen die onder fans niet goed scoren. De juryuitslag zit vaak best wel in het verlengde van de Eurojury. Daar ben ik dus wel benieuwd naar, vooral voor Spanje.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:06 schreef drxanax het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat Spanje top 5 gaat scoren. Dit is een copycat. Al zo vaak gedaan. Top 10 misschien maar meer ook niet.
Enige pluspunt voor haar is dat er in dat specifieke genre eigenlijk totaal geen concurrentie is, dat was bijvoorbeeld vorig jaar wel totaal anders.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:06 schreef drxanax het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat Spanje top 5 gaat scoren. Dit is een copycat. Al zo vaak gedaan. Top 10 misschien maar meer ook niet.
Ik gok zelf dat Portugal zelf heel vaak bij de OGAEs op plek 11-20 zal staan. Steeds net niet genoeg. Tijdens de halve finale moet dat wel genoeg zijn om door te mogen naar de finale denk ikquote:Op woensdag 13 april 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel opvallend dat Portugal nog geen punten heeft, zag online wel veel mensen die daar helemaal weg van waren.
Het enige wat in mijn ogen in de buurt komt van haar nummer/genre is Albaniëquote:Op woensdag 13 april 2022 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Enige pluspunt voor haar is dat er in dat specifieke genre eigenlijk totaal geen concurrentie is, dat was bijvoorbeeld vorig jaar wel totaal anders.
En Australië, wat dacht je daarvan. Die gast komt met een nummer + uitvoering die helemaal made for Eurovision is, en dan scoort het zo slecht. Ik vind er ook niks aan hoor, daar niet van, maar ik vrees wel dat de jury's er toch voor gaan. Tegenwoordig heeft het publiek een betere smaak dan de jury.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel opvallend dat Portugal nog geen punten heeft, zag online wel veel mensen die daar helemaal weg van waren.
Zingen kan Sheldon wel zeker, maar dat is ook geen garantie voor veel punten.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En Australië, wat dacht je daarvan. Die gast komt met een nummer + uitvoering die helemaal made for Eurovision is, en dan scoort het zo slecht. Ik vind er ook niks aan hoor, daar niet van, maar ik vrees wel dat de jury's er toch voor gaan. Tegenwoordig heeft het publiek een betere smaak dan de jury.
Ik denk nog steeds dat Spanje wel een jury-liedje is. Het heeft een goede act, met een sterke dansroutine. In combinatie met het liedje is het typisch iets wat een jaar of 10 terug actueel zou zijn. Juryleden zijn vaak van die 40’ers en 50’ers, een beetje het type van die ene oom die probeert hip te zijn en de tijgeest aan te voelen. Laten we ze voor het gemak het type Smit, Dekker, Vol, Maas, Van Tijn, Boszhard noemen, en die zijn hier ongetwijfeld meer van onder de indruk dan de gemiddelde televoter die dit al veel vaker en beter heeft gezien.quote:Op woensdag 13 april 2022 10:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
In de televote zie ik het misschien nog wel gebeuren. Jury-wise denk ik het niet. Dat gaan we binnenkort vast zien met de Eurojury. Dat zijn niet direct fans dus die stemmen ook gewoon op dingen die onder fans niet goed scoren. De juryuitslag zit vaak best wel in het verlengde van de Eurojury. Daar ben ik dus wel benieuwd naar, vooral voor Spanje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |