Reageerde op de ts die dat (inderdaad ten onrechte) steltquote:Op zondag 27 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In bescherming? Ze heeft gewoon een contract.
Dit.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In bescherming? Ze heeft gewoon een contract.
Ah, je hebt gelijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:47 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Reageerde op de ts die dat (inderdaad ten onrechte) stelt
De verhuurder wist wat ie kocht in 2015 en dat huurders belachelijk veel in bescherming worden genomen in dit land
Ach, de verhuurder compenseert dat echt wel met de huren die voor de andere twee appartementen en de winkel betaald worden.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:47 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Reageerde op de ts die dat (inderdaad ten onrechte) stelt
De verhuurder wist wat ie kocht in 2015 en dat huurders belachelijk veel in bescherming worden genomen in dit land
Nog even een paar minuten langer onder de warme douche staanquote:Op zondag 27 maart 2022 15:12 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon lekker altijd op 22 graden stoken nu.
Wat? Energierekening te hoog? Ga dan maar voor mij isoleren lul.
Alleen al met een naam als Stichting Administratiekantoor Amsterdam Retail Properties (AARP) klinkt al alsof ze de bewoners maximaal willen naaien voor een "mooi stuk rendement"quote:Op zondag 27 maart 2022 14:37 schreef Rambolin het volgende:
De Stichting Administratiekantoor Amsterdam Retail Properties (AARP) kocht het pand aan de Nieuwendijk in 2015 voor 850.000 euro van het Victoria Hotel.
Waarschijnlijk tot ze de huur opzegt, dat zal in de praktijk dus inderdaad zijn als ze dood is want voor 180¤ krijg je tegenwoordig niet eens een bezemkast in hartje Amsterdam.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:30 schreef Enawh het volgende:
Maar tot wanneer mag ze dan daar blijven voor dat bedrag ?
Tot haar dood ?
Nee dat is niet waar, er zijn contracts vormen waarbij deze huur verhoging ook niet juridisch mogelijk is.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef SpecialK het volgende:
Wat is de maximale huurverhoging die hier uit te slepen is eigenlijk? Ik lees hier
https://www.rijksoverheid(...)or-een-huurverhoging
dat de verhuurder dus na een goedgekeurde aanvraag al meteen 25 euro per maand meer kan vragen en ... het taalgebruik is een beetje vaag.. of dit is dan 3 jaar lang zo of hij mag 3 jaar lang 25 euro er bovenop gooien en dat vanaf dan nieuwe regels gelden. Ik ga er vanuit dat je elk jaar met 25 euro mag verhogen... tot 400 euro en daarna met 2.3%.
Dat is volgens mij de enige manier om dit aan te pakken. Consistent elk jaar de maximale verhoging vragen. Dan zit je over 20 jaar op 430 euro.![]()
Mja dan ben je wel aan het inlopen en op die manier is het pand door te verkopen aan de volgende eigenaar.. zolang ook die maar elk jaar het maximale verhoogt.
Ze lopen dus gewoon achter door jaren lang inactie en slapen. Eigenschulddikkebult
Ok dus dit is gewoon een heel raar contract wat ooit door een debiel is opgesteld... want ik lees ook dat de energiekosten er al fixed-price in zittenquote:Op zondag 27 maart 2022 15:54 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, er zijn contracts vormen waarbij deze huur verhoging ook niet juridisch mogelijk is.
quote:Op zondag 27 maart 2022 15:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tot ze de huur opzegt, dat zal in de praktijk dus inderdaad zijn als ze dood is want voor 180¤ krijg je tegenwoordig niet eens een bezemkast in hartje Amsterdam. Nederland
De verhuurder probeerde te graaien door illegaal de huur te verhogen (dus stelen ) en de rechter heeft hier natuurlijk gehakt van gemaaktquote:Op zondag 27 maart 2022 15:25 schreef iamredleader het volgende:
Interessante casus. Vooral als je de stelling "verhuur is diefstal" ernaast legt. Want wie is nu de dief? Zomaar een vraag voor @:sirdanilot die er een nogal uitgesproken mening op nahoudt.
Hangt er vanaf of je wel mag onderverhuren volgens het huurcontract. Dat mag lang niet altijd.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Lekker onderverhuren voor 1000 euro per maand en zelf een dikke woning op t platteland kopen.
22? 25! Hoeven de buren ook minder te stoken.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:12 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon lekker altijd op 22 graden stoken nu.
Wat? Energierekening te hoog? Ga dan maar voor mij isoleren lul.
Dan ben je wel heeel dom als je zoiets gaat kopen.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De verhuurder probeerde te graaien door illegaal de huur te verhogen (dus stelen ) en de rechter heeft hier natuurlijk gehakt van gemaakt
Verkoop breekt geen huur. De verhuurder kan simpelweg wachten totdat de huurder zelf besluit te verhuizen (wat onwaarschijnlijk is ) of komt te overlijden .
Ze zouden het appartement ook aan de huurder ter verkoop kunnen aanbieden ik denk zomaar dat, als je zo'n lage huur betaalt , je inmiddels wel genoeg spaarcenten hebt om het over te kopen.
Maar er zitten nog twee andere appartementen in het pand die wel voor de hoofdprijs verhuurd worden dus ik denk niet dat de verhuurder er vanaf wil.
De werkgever van die vrouw, zon 40 jaar geleden.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok dus dit is gewoon een heel raar contract wat ooit door een debiel is opgesteld... want ik lees ook dat de energiekosten er al fixed-price in zitten
Wie doet dat
Wellicht hele goede werknemer of de vorige eigenaar kreeg nog wat in natura betaald.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:35 schreef probeer het volgende:
[..]
De werkgever van die vrouw, zon 40 jaar geleden.
Destijds was de afgesproken 400 gulden een marktconforme prijs. Ze schijnen echter nooit de moeite genomen te hebben enige huurverhogingen af te spreken / door te voeren.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:39 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wellicht hele goede werknemer of de vorige eigenaar kreeg nog wat in natura betaald.
Dit wordt gekocht met de arrogantie dat ze het contract toch wel kunnen breken op 1 of andere manier.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dan ben je wel heeel dom als je zoiets gaat kopen.
Dan betaal je daarna alleen aan je energierekening meer dan je huur nu.
Heeft geen enkel financieel voordeel om te gaan kopen.
Zou in die 40 jaar dan ook geen een enkele renovatie aan dat pand of appartement hebben plaatsgevonden?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit wordt gekocht met de arrogantie dat ze het contract toch wel kunnen breken op 1 of andere manier.
Overigens is het misschien lastig voor te stellen maar er is een hele periode geweest waarin er geen huurder te vinden was voor die oude gare pandjes in een stad. Deze deal kon voor dat hotel indertijd wel eens een hele mooie zijn geweest en juist voor die tijd een mooi voorbeeld van verrijking.
Klopt. En niet zo heel lang geleden kon je je (ver)koophuis aan de straatstenen niet kwijt. Verkopers deden er zelfs een gratis auto bij. Dat was tien jaar geleden of zo? Onbegrijpelijk hoe die markt zo verandert.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit wordt gekocht met de arrogantie dat ze het contract toch wel kunnen breken op 1 of andere manier.
Overigens is het misschien lastig voor te stellen maar er is een hele periode geweest waarin er geen huurder te vinden was voor die oude gare pandjes in een stad. Deze deal kon voor dat hotel indertijd wel eens een hele mooie zijn geweest en juist voor die tijd een mooi voorbeeld van verrijking.
Dit inderdaad. Zij hebben het heus niet makkelijk. Een verdomd zware tegenvaller voor hun investeringsportefeuille. Ook hier leven wij mee.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:55 schreef Farenji het volgende:
Arme pandjesbaas!! Hopelijk vinden ze de kracht en energie om deze moeilijke situatie een plek in hun leven te geven. Thoughts & prayers!
De huurovereenkomst wordt niet beëindigd door het overlijden van de huurder (artikel 7:229 lid 1 BW). De erfgenamen van de overleden huurder treden immers als rechtsopvolgers op in de rechten en plichten van de lopende huurovereenkomst.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De verhuurder probeerde te graaien door illegaal de huur te verhogen (dus stelen ) en de rechter heeft hier natuurlijk gehakt van gemaakt
Verkoop breekt geen huur. De verhuurder kan simpelweg wachten totdat de huurder zelf besluit te verhuizen (wat onwaarschijnlijk is ) of komt te overlijden .
Ze zouden het appartement ook aan de huurder ter verkoop kunnen aanbieden ik denk zomaar dat, als je zo'n lage huur betaalt , je inmiddels wel genoeg spaarcenten hebt om het over te kopen.
Maar er zitten nog twee andere appartementen in het pand die wel voor de hoofdprijs verhuurd worden dus ik denk niet dat de verhuurder er vanaf wil.
De grillen van de markt. Er zit ook een soort geruststellende gedachte in wat mij betreft: voor je het weet is de situatie weer volledig veranderd. En kansen komen altijd.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:51 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Klopt. En niet zo heel lang geleden kon je je (ver)koophuis aan de straatstenen niet kwijt. Verkopers deden er zelfs een gratis auto bij. Dat was tien jaar geleden of zo? Onbegrijpelijk hoe die markt zo verandert.
Volgensmij werkt dit ook niet zo. Recent nog paar maal dat ouder(s) overlijden en kind de huurwoning uit moet. Verhuurder stond in recht al was dat ethisch niet zo makkelijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:56 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
De huurovereenkomst wordt niet beëindigd door het overlijden van de huurder (artikel 7:229 lid 1 BW). De erfgenamen van de overleden huurder treden immers als rechtsopvolgers op in de rechten en plichten van de lopende huurovereenkomst.
Als ik erfgenaam was van die huurder, zou ik de huur niet opzeggen.
Nou als die vrouw een kind heeft zit die er straks warmpjes bijquote:Op zondag 27 maart 2022 16:56 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
De huurovereenkomst wordt niet beëindigd door het overlijden van de huurder (artikel 7:229 lid 1 BW). De erfgenamen van de overleden huurder treden immers als rechtsopvolgers op in de rechten en plichten van de lopende huurovereenkomst.
Als ik erfgenaam was van die huurder, zou ik de huur niet opzeggen.
De wet is toch duidelijk?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Volgensmij werkt dit ook niet zo. Recent nog paar maal dat ouder(s) overlijden en kind de huurwoning uit moet. Verhuurder stond in recht al was dat ethisch niet zo makkelijk.
quote:Artikel 229 1. De dood van de huurder of de verhuurder doet de huur niet eindigen. 2. Indien de erfgenamen van de huurder niet bevoegd zijn de zaak aan een ander in gebruik te geven, kunnen zij, onderscheidenlijk zijn echtgenoot of geregistreerde partner in het geval zijn nalatenschap overeenkomstig artikel 13 van Boek 4 wordt verdeeld, gedurende zes maanden na het overlijden van hun erflater de overeenkomst op een termijn van tenminste een maand opzeggen. 3. Indien een huurder twee of meer erfgenamen nalaat, is de verhuurder verplicht zijn medewerking te verlenen aan de toedeling van de rechten en verplichtingen van de overleden huurder uit de huurovereenkomst door de gezamenlijke erfgenamen aan een of meer van hen, tenzij de verhuurder tegen een of meer van de aangewezenen redelijke bezwaren heeft. De eerste zin is niet van toepassing indien de nalatenschap ingevolge artikel 13 van Boek 4 is verdeeld.
Ja, eigenlijk een soort van "marktconform salaris" maar dan helemaal omgekeerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:01 schreef Gehrman het volgende:
De verhuurder wil een 'normale huurprijs' e.g. een exorbitante huur gebaseerd op kunstmatige schaarste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |