quote:
Op zondag 27 maart 2022 13:58 schreef raptorix het volgende:[..]
Het punt is dat ViaPlay buiten F1 vrij weinig bied (tenzij je het voor het Darts doet), dan is het voor mij goedkoper om aan F1 uit te geven, ViaPlay kost nu rond de 150 euro per jaar, dat vind ik wel heel dunnetjes voor het huidige aanbod.
Ik kijk voornamelijk:
F1, darts (alles);
Eredivisie (vrijwel alleen Ajax), IndyCar (+/- 50% van de races).
Ik had vorig jaar een
Ziggo Sport Totaal Go abbo voor 9,99 per maand. Die had ik voor F1 en IndyCar (waarvan ik +/- de helft van de races gezien heb). Darten kun je grofweg opsplitsen in TV-toernooien en niet TV-toernooien. RTL7 had de uitzendrechten van de TV-toernooien, maar met uitzondering van het WK werden de middagpartijen weggestopt achter de betaalmuur van Videoland. Daar had ik geen abbo op, dus de nodige wedstrijden heb ik op alternatieve wijze moeten bekijken. Voor de niet TV-toernooien had ik een abbo bij PDCtv (49,99 Britse ponden per jaar). Eredivisie kan ik zien via KPN (als onderdeel v.h. compleet pakket dat ik bij die provider afneem), waar de belangrijkste wedstrijden van Ajax zonder extra abbo te zien zijn. Rest kijk ik als ik zin heb alternatief.
Nu heb ik ViaPlay voor 8,25 per maand (1 jaar lang). Die heb ik voor F1 en de TV-toernooien van het darts. Ook heb ik nog het abbo bij PDVtv. Die paar IndyCar races heb ik tot nu toe op alternatieve wijze weten te bekijken. Wat Eredivisie betreft is er niets veranderd.
Financieel is dit eerste jaar voor mij goedkoper dan wat ik had. Ondanks dat het hele darts achter een betaalmuur is gegaan. Qua inhoud boeit het mij niet. Darts moet het sowieso al niet van de analyses hebben en de achtergronden in de F1 kun je overal op internet lezen. Wat er op de baan gebeurd zie ik zelf ook wel. Een uitzending als F1 Café kan ik heus missen. Tegenwoordig kun je op vrijdagavond weer naar de kroeg.