Voor 't buitenland is zo'n herstelbewijs wel handig overigens.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.
Verder is een zelftest vrij accuraat als het om een positieve uitslag gaat. Daar heb je geen GGD-test voor nodig.
Moet dat dan? We hebben allemaal de gelegenheid gehad om te vaccineren en boosteren whatever dus het is wat mij betreft ieder voor zich, als ik me goed genoeg voel om me onder de mensen te begeven dan doe ik dat, of ik nu covid zonder symptomen heb of iets anders.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je met lichte klachten eerder thuisblijft als je covid hebt dan een verkoudheidje. Mag ik hopen dan.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja precies zoals ik zeg, bevestiging, informeren contacten en niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd.
Ik snap best dat het voor iemand anders zinloos lijkt omdat je "herstel" er niet door wordt beinvloed maar er zijn toch genoeg andere redenen om je wel te laten testen.
Net als iemand mondkapjes wil dragen moet diegene het lekker zelf weten, idem met naar de GGD gaan.
Ik heb er iig geen enkel issue mee.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd" -> Door een besmetting/GGD test krijg hier weer een geldige QR.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.
En ik weet de ziekenhuizen/IC etc voornamelijk ongevaccineerden.
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor het herstel maakt het niks uit nee.
Maar voor alle andere zaken wel.
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?
Deze andere zaken:quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
Dit is wishful thinking en zie ik nooit gebeuren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man manquote:Op donderdag 31 maart 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen
Wat dat betreft heeft Rusland wel een slechte timing. Ze hadden die aanval op Oek beter twee jaar eerder kunnen doen..toen het halve westen in lockdown zat.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man man![]()
(Het ziekenhuis wil ook wel eens op vakantie!)
quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man man![]()
(Het ziekenhuis wil ook wel eens op vakantie!)
Omdat we corona 2 jaar lang op een voetstuk hebben gehesen waar het intussen niet meer thuis hoort.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben het punt bereikt dat Corona voor verreweg de meeste mensen gewoon een griepje is. Ik kan me niet herinneren dat mensen hun vrienden/familie ook waarschuwden vroeger toen ze de normale griep hadden. Of een zware verkoudheid. Mensen bleven gewoon thuis als de klachten te hevig waren. Hell, veel mensen gingen zelfs dan nog lekker rustig naar kantoor. Snap niet zo waarom we dan nu zo krampachtig moeten gaan doen. Tijdens de eerste periode van Corona was dat heel goed te begrijpen, was toch wat gradaties erger dan een normale griep. Maar nu?
Als de griep, verkoudheids- of andere virussen qua reproductie en ernst niet onderdoen voor corona, dan kun je je dit inderdaad afvragen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben het punt bereikt dat Corona voor verreweg de meeste mensen gewoon een griepje is. Ik kan me niet herinneren dat mensen hun vrienden/familie ook waarschuwden vroeger toen ze de normale griep hadden. Of een zware verkoudheid. Mensen bleven gewoon thuis als de klachten te hevig waren. Hell, veel mensen gingen zelfs dan nog lekker rustig naar kantoor. Snap niet zo waarom we dan nu zo krampachtig moeten gaan doen. Tijdens de eerste periode van Corona was dat heel goed te begrijpen, was toch wat gradaties erger dan een normale griep. Maar nu?
De komende twintig jaar gaan we nog wel nieuwsberichten krijgen van een ‘spannende nieuwe variant’ die misschien wel het weer riskant gaat maken!quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen
Tot nu toe volgen we nog steeds het Spaanse Griep scenario. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De komende twintig jaar gaan we nog wel nieuwsberichten krijgen van een ‘spannende nieuwe variant’ die misschien wel het weer riskant gaat maken!
En dan gebeurt er iedere keer niks.
Nou ja, ik heb intussen alweer een paar keer meegemaakt dat er collega's naar kantoor kwamen, en ook mensen bij de voetbalclub, terwijl ze flink liepen te proesten en snotteren. Maar 'de coronatest was negatief'.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Als de griep, verkoudheids- of andere virussen qua reproductie en ernst niet onderdoen voor corona, dan kun je je dit inderdaad afvragen.
Misschien is het dan alleen de incidentie die het verschil zou mogen rechtvaardigen?
ik hoor niet bij de mensen die denken dat het helemaal voorbij is maar denk niet dat het ons nog veel pijn gaat doen behalve misschien nog een prikje halenquote:Op donderdag 31 maart 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |