abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2022 @ 13:37:22 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_204283621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.

Verder is een zelftest vrij accuraat als het om een positieve uitslag gaat. Daar heb je geen GGD-test voor nodig.
Voor 't buitenland is zo'n herstelbewijs wel handig overigens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:38:12 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204283623
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat je met lichte klachten eerder thuisblijft als je covid hebt dan een verkoudheidje. Mag ik hopen dan.
Moet dat dan? We hebben allemaal de gelegenheid gehad om te vaccineren en boosteren whatever dus het is wat mij betreft ieder voor zich, als ik me goed genoeg voel om me onder de mensen te begeven dan doe ik dat, of ik nu covid zonder symptomen heb of iets anders.
pi_204283624
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja precies zoals ik zeg, bevestiging, informeren contacten en niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd.
Ik snap best dat het voor iemand anders zinloos lijkt omdat je "herstel" er niet door wordt beinvloed maar er zijn toch genoeg andere redenen om je wel te laten testen.

Net als iemand mondkapjes wil dragen moet diegene het lekker zelf weten, idem met naar de GGD gaan.
Ik heb er iig geen enkel issue mee.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.

En ik weet de ziekenhuizen/IC etc voornamelijk ongevaccineerden.
pi_204283687
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.

En ik weet de ziekenhuizen/IC etc voornamelijk ongevaccineerden.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd" -> Door een besmetting/GGD test krijg hier weer een geldige QR.

Ik ben wel gevaccineerd niet geboosterd.
Uiteindelijk een besmetting doorgemaakt maar anders had ik geen QR code meer gehad.
En om te reizen heb je deze nog steeds nodig.
pi_204283781
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voor het herstel maakt het niks uit nee.
Maar voor alle andere zaken wel.
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?
pi_204283795
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
pi_204283982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
Deze andere zaken:

- Contacten informeren
- Eventueel gezinsleden extra in de gaten houden
- Een herstelbewijs scoren

En ja, die 1e twee kan ook basis van een zelftest, maar dan is de GGD uitslag betrouwbaarder (hiermee bedoel ik dus de testuitslag, ik neem aan dat als je positief getest bent je zelf even naar de directe contacten appt/belt en niet het BCO door de GGD laat doen).

Verder zie ik het meer als leven en laten leven, als iemand naar de GGD wil, lekker doen.
Als iemand een mondkapje op wilt, lekker doen.
Etc.
pi_204284007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Dit is wishful thinking en zie ik nooit gebeuren.
Zelfs als het draagvlak 0 was had de overheid nog altijd de mogelijkheid om het af te dwingen.
pi_204284016
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen :)
blablablabla
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:51:40 #260
65846 Bocaj
47th President.
pi_204284236
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen :)
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man man :P
(Het ziekenhuis wil ook wel eens op vakantie!)
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 14:53:49 #261
236264 crew  capricia
pi_204284251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man man :P
Wat dat betreft heeft Rusland wel een slechte timing. Ze hadden die aanval op Oek beter twee jaar eerder kunnen doen..toen het halve westen in lockdown zat. >:)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204284314
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
blablablabla
pi_204284385
We hebben het punt bereikt dat Corona voor verreweg de meeste mensen gewoon een griepje is. Ik kan me niet herinneren dat mensen hun vrienden/familie ook waarschuwden vroeger toen ze de normale griep hadden. Of een zware verkoudheid. Mensen bleven gewoon thuis als de klachten te hevig waren. Hell, veel mensen gingen zelfs dan nog lekker rustig naar kantoor. Snap niet zo waarom we dan nu zo krampachtig moeten gaan doen. Tijdens de eerste periode van Corona was dat heel goed te begrijpen, was toch wat gradaties erger dan een normale griep. Maar nu?
pi_204284473
twitter

Je begint onderhand af te vragen wat de volgende oplossing is...
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:20:47 #265
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204284479
Voor de liefhebbers:

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:24:37 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204284508
Wat doen ze nu eigenlijk in andere “zerocovid” landen? Zoals Australië/Nieuw-Zeeland?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:25:37 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204284517
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben het punt bereikt dat Corona voor verreweg de meeste mensen gewoon een griepje is. Ik kan me niet herinneren dat mensen hun vrienden/familie ook waarschuwden vroeger toen ze de normale griep hadden. Of een zware verkoudheid. Mensen bleven gewoon thuis als de klachten te hevig waren. Hell, veel mensen gingen zelfs dan nog lekker rustig naar kantoor. Snap niet zo waarom we dan nu zo krampachtig moeten gaan doen. Tijdens de eerste periode van Corona was dat heel goed te begrijpen, was toch wat gradaties erger dan een normale griep. Maar nu?
Omdat we corona 2 jaar lang op een voetstuk hebben gehesen waar het intussen niet meer thuis hoort.
pi_204284563
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als de griep, verkoudheids- of andere virussen qua reproductie en ernst niet onderdoen voor corona, dan kun je je dit inderdaad afvragen.
Misschien is het dan alleen de incidentie die het verschil zou mogen rechtvaardigen?
I'll give you something to do
pi_204284607
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:20 schreef 4-elements het volgende:
Voor de liefhebbers:

[ twitter ]
26 doden :{
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:39:13 #270
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_204284612
quote:
De komende twintig jaar gaan we nog wel nieuwsberichten krijgen van een ‘spannende nieuwe variant’ die misschien wel het weer riskant gaat maken!

En dan gebeurt er iedere keer niks.
Makkelijk eerste
pi_204284621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:20 schreef 4-elements het volgende:
Voor de liefhebbers:

[ twitter ]
Ook nog stug die alert niveaus er bij blijven plaatsen....
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:47:09 #272
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204284670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De komende twintig jaar gaan we nog wel nieuwsberichten krijgen van een ‘spannende nieuwe variant’ die misschien wel het weer riskant gaat maken!

En dan gebeurt er iedere keer niks.
Tot nu toe volgen we nog steeds het Spaanse Griep scenario. Gelukkig maar.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:54:54 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204284726
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:31 schreef galantis het volgende:

[..]
Als de griep, verkoudheids- of andere virussen qua reproductie en ernst niet onderdoen voor corona, dan kun je je dit inderdaad afvragen.
Misschien is het dan alleen de incidentie die het verschil zou mogen rechtvaardigen?
Nou ja, ik heb intussen alweer een paar keer meegemaakt dat er collega's naar kantoor kwamen, en ook mensen bij de voetbalclub, terwijl ze flink liepen te proesten en snotteren. Maar 'de coronatest was negatief'.

Kennelijk is alles gewoon bon ton zolang het maar geen Covid is en dat vind ik dan toch wel een tikje hypocriet. Ziek is ziek en al is het geen Covid, ik zit ook niet te wachten op andere verkoudheidsvirussen, griepjes en -bacillen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:55:56 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204284737
quote:
ik hoor niet bij de mensen die denken dat het helemaal voorbij is maar denk niet dat het ons nog veel pijn gaat doen behalve misschien nog een prikje halen
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:58:33 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204284763
We moeten nog "gewoon"massaal bang blijven hoor, van een paar uur geleden:

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')