abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204283033
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
Zijn we nu tegen GGD-tests of zelftests of allebei?
Ik ben tegen geen enkele test, mag dat ook?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_204283053
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:47 schreef pullup het volgende:

[..]
Ik ben tegen geen enkele test, mag dat ook?
Ja tuurlijk.
Tap tap tap
pi_204283378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap de aversie niet helemaal tegen het testen.
Het is in zoverre toch "fijn" dat je de zekerheid hebt of je corona hebt ja/nee.

Op basis daarvan kun je je contacten informeren, eventueel gezinsleden extra in de gaten houden en weer een herstelbewijsje scoren.
En zo blijft het hele corona-circus in stand. Vooral door te blijven testen bij de GGD. Als je een positieve zelftest hebt, weet je dat corona hebt. Je herstelt er niet wonderbaarlijk sneller door.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:16:56 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204283410
quote:
Het is in zoverre toch "fijn" dat je de zekerheid hebt of je corona hebt ja/nee.

Op basis daarvan kun je je contacten informeren, eventueel gezinsleden extra in de gaten houden en weer een herstelbewijsje scoren.
Vind je? Ziek is ziek en of het corona of griep is maakt uiteindelijk niet zoveel uit zolang je dit gewoon thuis kan uitzieken.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:17:18 #245
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_204283420
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
Zijn we nu tegen GGD-tests of zelftests of allebei?
In principe ben ik momenteel tegen beide. Waarom ik toch zelftests doe, is omdat ik een kwetsbare persoon in mijn omgeving heb, die volgens haar van haar behandelend arts absoluut geen corona mag krijgen. Maar ze mag schijnbaar wel gewoon verkouden worden of griep krijgen. Tja. Ik ga er maar in mee.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_204283475
quote:

En waarom is dat nog belangrijk? Tijden zijn inmiddels veranderd. En zonder PCR test weet je ook wel prima of je het wel of niet hebt. Als je klachten hebt en je zelftest is positief, waarom dan nog gaan testen?
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:22:14 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204283490
quote:

En wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.

Verder is een zelftest vrij accuraat als het om een positieve uitslag gaat. Daar heb je geen GGD-test voor nodig.
pi_204283535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vind je? Ziek is ziek en of het corona of griep is maakt uiteindelijk niet zoveel uit zolang je dit gewoon thuis kan uitzieken.
Behalve dan dat je met lichte klachten eerder thuisblijft als je covid hebt dan een verkoudheidje. Mag ik hopen dan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_204283559
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En zo blijft het hele corona-circus in stand. Vooral door te blijven testen bij de GGD. Als je een positieve zelftest hebt, weet je dat corona hebt. Je herstelt er niet wonderbaarlijk sneller door.
Voor het herstel maakt het niks uit nee.
Maar voor alle andere zaken wel.
pi_204283586
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
n wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.

Verder is een zelftest vrij accuraat als het om een positieve uitslag gaat. Daar heb je geen GGD-test voor nodig.
Nou ja precies zoals ik zeg, bevestiging, informeren contacten en niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd.
Ik snap best dat het voor iemand anders zinloos lijkt omdat je "herstel" er niet door wordt beinvloed maar er zijn toch genoeg andere redenen om je wel te laten testen.

Net als iemand mondkapjes wil dragen moet diegene het lekker zelf weten, idem met naar de GGD gaan.
Ik heb er iig geen enkel issue mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 maart 2022 @ 13:37:22 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_204283621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.

Voor 't buitenland is zo'n herstelbewijs wel handig overigens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:38:12 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204283623
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat je met lichte klachten eerder thuisblijft als je covid hebt dan een verkoudheidje. Mag ik hopen dan.
Moet dat dan? We hebben allemaal de gelegenheid gehad om te vaccineren en boosteren whatever dus het is wat mij betreft ieder voor zich, als ik me goed genoeg voel om me onder de mensen te begeven dan doe ik dat, of ik nu covid zonder symptomen heb of iets anders.
pi_204283624
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja precies zoals ik zeg, bevestiging, informeren contacten en niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd.
Ik snap best dat het voor iemand anders zinloos lijkt omdat je "herstel" er niet door wordt beinvloed maar er zijn toch genoeg andere redenen om je wel te laten testen.

Net als iemand mondkapjes wil dragen moet diegene het lekker zelf weten, idem met naar de GGD gaan.
Ik heb er iig geen enkel issue mee.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.

En ik weet de ziekenhuizen/IC etc voornamelijk ongevaccineerden.
pi_204283687
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd". Maakt dat nog iets uit? Ik was er eerst ook heel fel op dat mensen zich moesten laten vaccineren. Maar ik merk nu dat de wappies die corona hebben exact dezelfde klachten hebben als de gevaccineerden bij besmetting. Niets meer en niets minder. Over gewoon gezonde mensen heb ik het dan. Wie interesseert zich nog of iemand wel of niet gevaccineerd is.

En ik weet de ziekenhuizen/IC etc voornamelijk ongevaccineerden.
Wat bedoel je met "niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd" -> Door een besmetting/GGD test krijg hier weer een geldige QR.

Ik ben wel gevaccineerd niet geboosterd.
Uiteindelijk een besmetting doorgemaakt maar anders had ik geen QR code meer gehad.
En om te reizen heb je deze nog steeds nodig.
pi_204283781
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voor het herstel maakt het niks uit nee.
Maar voor alle andere zaken wel.
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?
pi_204283795
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Welke andere zaken? Je kan toch zelf de mensen op de hoogte brengen?
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
pi_204283982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En als je stopt met testen voor een herstelbewijs, dan stoppen ze uiteindelijk ook met dat ... vaccinpaspoort. Als mensen er niet meer aan meewerken, dan kan de overheid ook niks.
Deze andere zaken:

- Contacten informeren
- Eventueel gezinsleden extra in de gaten houden
- Een herstelbewijs scoren

En ja, die 1e twee kan ook basis van een zelftest, maar dan is de GGD uitslag betrouwbaarder (hiermee bedoel ik dus de testuitslag, ik neem aan dat als je positief getest bent je zelf even naar de directe contacten appt/belt en niet het BCO door de GGD laat doen).

Verder zie ik het meer als leven en laten leven, als iemand naar de GGD wil, lekker doen.
Als iemand een mondkapje op wilt, lekker doen.
Etc.
pi_204284007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Dit is wishful thinking en zie ik nooit gebeuren.
Zelfs als het draagvlak 0 was had de overheid nog altijd de mogelijkheid om het af te dwingen.
pi_204284016
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen :)
blablablabla
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:51:40 #260
65846 Bocaj
47th President.
pi_204284236
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Komt er nog een spannende variant onze kant op, of was dit het wel? Zou mooi zijn als we de 3000 delen kunnen halen :)
We zitten midden in een oorlog en jij wil een nieuwe variant op het coronavirus... man man man :P
(Het ziekenhuis wil ook wel eens op vakantie!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')