De truc is ook om je niet te testenquote:Op donderdag 31 maart 2022 07:47 schreef D_A het volgende:
Helaas, na twee jaar verlies ik m'n status als ubermensch

Zelfde hier. Ook snip- en snipverkouden maar telkens negatieve zelftests.quote:Op donderdag 31 maart 2022 06:47 schreef SilverEyes het volgende:
Zere keel, snotneus, hoofdpijn. Dacht: nu is het zo ver. Maar nee hoor, wederom negatief.
Ik.blijf het bizar vinden dat ik echt elke verkoudheid meepak, maar kennelijk superimmuum ben voor corona

Klinkt bekend. Ik krijg ook alleen maar negatieve zelftests terwijl om mij heen de een na de ander positief test.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ook snip- en snipverkouden maar telkens negatieve zelftests.

quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:47 schreef D_A het volgende:
Helaas, na twee jaar verlies ik m'n status als ubermensch

Goh zeg, die vraag is hier nog nooit eerder gesteld. Lekker kritisch bezig, jij!quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:19 schreef kasper het volgende:
[..]
Zijn dat mensen die overlijden met corona of aan corona?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoordingquote:Definitie overlijden aan COVID-19
Om COVID-19-sterfte goed in kaart te brengen wordt voor statistische doeleinden een overlijden als gevolg van COVID-19 gedefinieerd als een overlijden aan een klinisch compatibele ziekte, in het geval van bevestigde of vermoedelijke/waarschijnlijke COVID-19, tenzij er een duidelijke andere doodsoorzaak is die niet gerelateerd kan zijn aan COVID-19 (bv. lichamelijk letsel door een ongeluk). Er mag geen periode van volledig herstel van COVID-19 zijn tussen ziekte en overlijden.
Bron

Omdat ze 2 jaar lang gehersenspoeld zijn met angst, dat gaat er niet 123 uit bij sommigen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:18 schreef KingRadler het volgende:
waarom blijven mensen zich zelf testen.

Ik zie het nut van een PCR-test niet echt meer in, als je thuistest positief zegt kun je er gewoon vanuit gaan dat het klopt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ze 2 jaar lang gehersenspoeld zijn met angst, dat gaat er niet 123 uit bij sommigen.

Ik ook niet, maar heel veel mensen lezen geen fora en social media (deels ook goed hoor) en weten nog gewoon niet beter. Dit zijn ze zo gewend.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie het nut van een PCR-test niet echt meer in, als je thuistest positief zegt kun je er gewoon vanuit gaan dat het klopt.
En als je al gevaccineerd/geboosterd was heb je ook niks meer aan een herstelbewijsje.

De regering heeft wel verteld alleen te testen bij klachten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar heel veel mensen lezen geen fora en social media (deels ook goed hoor) en weten nog gewoon niet beter. Dit zijn ze zo gewend.
En wie heeft het ze verteld, de regering niet iig.

Ik ben tegen geen enkele test, mag dat ook?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
Zijn we nu tegen GGD-tests of zelftests of allebei?

Ja tuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:47 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ben tegen geen enkele test, mag dat ook?

En zo blijft het hele corona-circus in stand. Vooral door te blijven testen bij de GGD. Als je een positieve zelftest hebt, weet je dat corona hebt. Je herstelt er niet wonderbaarlijk sneller door.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap de aversie niet helemaal tegen het testen.
Het is in zoverre toch "fijn" dat je de zekerheid hebt of je corona hebt ja/nee.
Op basis daarvan kun je je contacten informeren, eventueel gezinsleden extra in de gaten houden en weer een herstelbewijsje scoren.

Vind je? Ziek is ziek en of het corona of griep is maakt uiteindelijk niet zoveel uit zolang je dit gewoon thuis kan uitzieken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is in zoverre toch "fijn" dat je de zekerheid hebt of je corona hebt ja/nee.
Op basis daarvan kun je je contacten informeren, eventueel gezinsleden extra in de gaten houden en weer een herstelbewijsje scoren.

In principe ben ik momenteel tegen beide. Waarom ik toch zelftests doe, is omdat ik een kwetsbare persoon in mijn omgeving heb, die volgens haar van haar behandelend arts absoluut geen corona mag krijgen. Maar ze mag schijnbaar wel gewoon verkouden worden of griep krijgen. Tja. Ik ga er maar in mee.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:40 schreef CherryLips het volgende:
Zijn we nu tegen GGD-tests of zelftests of allebei?

En waarom is dat nog belangrijk? Tijden zijn inmiddels veranderd. En zonder PCR test weet je ook wel prima of je het wel of niet hebt. Als je klachten hebt en je zelftest is positief, waarom dan nog gaan testen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

En wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

Behalve dan dat je met lichte klachten eerder thuisblijft als je covid hebt dan een verkoudheidje. Mag ik hopen dan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind je? Ziek is ziek en of het corona of griep is maakt uiteindelijk niet zoveel uit zolang je dit gewoon thuis kan uitzieken.

Voor het herstel maakt het niks uit nee.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En zo blijft het hele corona-circus in stand. Vooral door te blijven testen bij de GGD. Als je een positieve zelftest hebt, weet je dat corona hebt. Je herstelt er niet wonderbaarlijk sneller door.

Nou ja precies zoals ik zeg, bevestiging, informeren contacten en niet iedereen is gevaccineerd of geboosterd.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
n wat moet je exact met een herstelbewijs? Dat is wellicht leuk als je niet gevaccineerd/geboosterd bent, maar persoonlijk heb ik bijvoorbeeld helemaal niets extra's aan zo'n ding.
Verder is een zelftest vrij accuraat als het om een positieve uitslag gaat. Daar heb je geen GGD-test voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |