Was al gemeld, maar mag best nog een keer.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:04 schreef maresc het volgende:
Weet niet of het hier al gedeeld was: in de top 20 van de eurovision youtube van maart staat S10 op plek 2 en is het de meest bekeken video van de inzendingen van dit jaar!
Wat ik eruit opmaak is dat ze zeggen dat S10 de artiestennaam is van rapper Stien den Hollander en met haar nummer een ‘Panorama’ (?) Europees nummer heeft en daar tegenover staat Chanel met Cubaanse roots, gevestigd in Spanje.quote:
Nou da’s nog beter dan wat ik er met m’n steenkolenkitaliaans uit kon opmaken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:18 schreef blackswangreen het volgende:
"Een van de revelaties van het panorama der Europese muziek".
Same, al heb ik het idee dat we van de Italiaanse jury niks hoeven te verwachten. Kan me niet herinneren dat we daar ooit punten van hebben gehad.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:27 schreef Em31 het volgende:
Ben echt zo benieuwd of het enthousiasme wat we nu zien in onder andere Spanje, Italië en Griekenland straks ook terug te zien is in de punten.
Laatste keer dat we in de finale punten kregen van de Italiaanse jury was in 2016. Toen kreeg Douwe 4 punten van ze. De Italiaanse jury gaf Duncan ook 4 punten in de halve finale, maar niets in de finale.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:24 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Same, al heb ik het idee dat we van de Italiaanse jury niks hoeven te verwachten. Kan me niet herinneren dat we daar ooit punten van hebben gehad.
Dat is toch ook bizar he. Lekker opvallend de grootste concurrent naaien.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:32 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Laatste keer dat we in de finale punten kregen van de Italiaanse jury was in 2016. Toen kreeg Douwe 4 punten van ze. De Italiaanse jury gaf Duncan ook 4 punten in de halve finale, maar niets in de finale.
Dan zullen we dit jaar ook wel geen punten van Italië krijgenquote:Op dinsdag 12 april 2022 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch ook bizar he. Lekker opvallend de grootste concurrent naaien.![]()
Wat het ook zo wrang maakt is dat de top 3 van de jury zo ontzettend dichtbij elkaar zat dat jaar. Als 1 land anders had gestemd had Duncan gewoon de jury winnaar kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch ook bizar he. Lekker opvallend de grootste concurrent naaien.![]()
Weet je hoeveel punten Måneskin kreeg uit Nederland?quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:32 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Laatste keer dat we in de finale punten kregen van de Italiaanse jury was in 2016. Toen kreeg Douwe 4 punten van ze. De Italiaanse jury gaf Duncan ook 4 punten in de halve finale, maar niets in de finale.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Weet je hoeveel punten Måneskin kreeg uit Nederland?Ik kan me niet voorstellen dat Nederlanders dat nou massaal gedaan hebben om de concurrentie van Italië op ons eigen nummer (lol) te beperken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ergens wel bijzonder hoe goed Barbara hier aansloeg, dat gebeurt niet vaak met een ESF artiest.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:01 schreef Em31 het volgende:
Nee dat was niet om de concurrentie![]()
Måneskin heeft nooit echt geklikt met 'de gewone Nederlander' () volgens mij, de rest van Europa zag wat anders. Barbara is dan weer zowat één van de populairste ESF-artiesten ooit hier
Edit: Bedenk me nu dat er ook wat misging met onze televote, dus misschien klopte het ook niet helemaal.
Nee, maar als we hier klagen over de Italianen die ons benadelen is dit ook wel opvallend. Helemaal als je ziet hoe populair Måneskin hier is. We kunnen wel zeggen dat Barbara Pravi hier scoorde, maar Måneskin net zozeer.quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Nederlanders dat nou massaal gedaan hebben om de concurrentie van Italië op ons eigen nummer (lol) te beperken.
6 jury, 10 tele.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:23 schreef Greys het volgende:
Hoeveel punten gaf NL aan Soldi? Weet iemand dat?
Want kan ook zijn dat een groot deel van degenen in NL die Måneskin tof vonden niet bepaald de Eurovisie-stemmende types zijn. Dat die het eigenlijk pas na de winst tof vonden/ontdekten. Had niet het idee dat dat in NL nou de favoriet was vooraf. En er was idd iets met de televotes toen.
Maar als Soldi ook niks van NL kreeg toen Duncan niks van hen kreeg dan mogen we idd niet zeuren.
Ja dat ja, ze spreken een specifieke groep aan, maar de gemiddelde kijker inclusief media vond het toen een vreselijke winnaar. Was echt een mismatch hier met de rest van Europa leek het wel.quote:Op woensdag 13 april 2022 00:23 schreef Greys het volgende:
Hoeveel punten gaf NL aan Soldi? Weet iemand dat?
Want kan ook zijn dat een groot deel van degenen in NL die Måneskin tof vonden niet bepaald de Eurovisie-stemmende types zijn. Dat die het eigenlijk pas na de winst tof vonden/ontdekten. Had niet het idee dat dat in NL nou de favoriet was vooraf. En er was idd iets met de televotes toen.
Maar als Soldi ook niks van NL kreeg toen Duncan niks van hen kreeg dan mogen we idd niet zeuren.
Hahaha oké mooi dan kunnen we dat schrappen.quote:
Nou eerlijk is eerlijk, @Cee en ik bv sprongen in állereerste instantie ook geen enorm gat in het dak van Ahoy toen ze wonnen.quote:Op woensdag 13 april 2022 07:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat ja, ze spreken een specifieke groep aan, maar de gemiddelde kijker inclusief media vond het toen een vreselijke winnaar. Was echt een mismatch hier met de rest van Europa leek het wel.
Nee en als ik Voilà dan weer zie denk ik ook weleens, shit dit had toch moeten winnenquote:Op woensdag 13 april 2022 08:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou eerlijk is eerlijk, @:Cee en ik bv sprongen in állereerste instantie ook geen enorm gat in het dak van Ahoy toen ze wonnen.
Ik ben zelf Måneskin eigenlijk pas heel tof gaan vinden toen ik Torna a Casa en Slave en Coraline hoorde. Dat vind ik geweldig en ben ik echt fan van, hun winnende Eurovisielied vind ik het minst.
En eigenlijk niet veel later was Nederland ook hun vloeren aan het dweilen. Maneskin is hier ook nog vrij veel talkshows af geweest.quote:Op woensdag 13 april 2022 07:37 schreef Cee het volgende:
Het viel me ook op dat zo veel mensen hier (in mijn omgeving maar ook in de media), daags na de finale praatten over de fantastische show, alleen “jammer van de winnaar, wat een schreeuwlelijk.” Terwijl de rest van Europa hun vloeren aan het dweilen was.
Hier zit een MECC-grapje in.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou eerlijk is eerlijk, @:Cee en ik bv sprongen in állereerste instantie ook geen enorm gat in het dak van Ahoy toen ze wonnen.
Ja precies, het is vooral een generatie-dingetje volgens mij. Måneskin is onder tieners en net daarboven echt wel heel populair, ook in Nederland. Voor die leeftijdsgroep spreekt Barbara Pravi dan weer wat minder aan. Maar blijkbaar stemmen ze niet (of ging er iets mis bij de televote).quote:Op woensdag 13 april 2022 09:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En eigenlijk niet veel later was Nederland ook hun vloeren aan het dweilen. Maneskin is hier ook nog vrij veel talkshows af geweest.
Ik durf het niet zo goed te zeggen, maar in mijn leeftijdsgroep/omgeving is dat nummer altijd wel redelijk goed gevallen heb ik het ideeManeskin bestormde ook gelijk met van álles de Spotify charts en zo. Het was vooral de talkshowgast, ik noem een Frits Huffnagel en Carlo Boszhard, die gelijk in die talkshows riepen dat de winnaar zo vreselijk was.
quote:
quote:Op woensdag 13 april 2022 11:21 schreef molloot200 het volgende:
[ afbeelding ]
"The Netherlands after ther renaissance" op Reddit
Niet hier geplaatst volgens mij, maar wel hierrrr: ESF / Fan polls en juries 2022 #1 OGAE Poll eerstquote:Op woensdag 13 april 2022 13:19 schreef Greys het volgende:
OGAE Italy: 8 punten voor den Stien. Of hadden we die al ergens en loop ik of deze tweet achter.
[ twitter ]
Ik moest er ook even aan wennen hoor. Vorig jaar had ik vooral het gevoel dat er iets miste bij het optreden waardoor ik het niet als de winnaar kon zien. Later hoorde ik het nummer op de radio (volgens mij zelfs bij de top 40) en toen pas 'klikte' het bij mij.quote:Op woensdag 13 april 2022 08:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben zelf Måneskin eigenlijk pas heel tof gaan vinden toen ik Torna a Casa en Slave en Coraline hoorde. Dat vind ik geweldig en ben ik echt fan van, hun winnende Eurovisielied vind ik het minst.
Mwoah, toen Måneskin San Remo won was ik gelijk fan en ik heb mijn longen uit mijn lijf geschreeuwd toen ik ze zag optreden in Ahoy tijdens de family show. Ik heb toen in maart gelijk de albums gekocht. Dus ik was blij met hun winst.quote:Ja precies, het is vooral een generatie-dingetje volgens mij. Måneskin is onder tieners en net daarboven echt wel heel populair, ook in Nederland. Voor die leeftijdsgroep spreekt Barbara Pravi dan weer wat minder aan.
Rest ons de vraag...quote:Op woensdag 13 april 2022 15:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wij spraken S10 voor de podcast. Onder andere over wat ze dacht toen fans met Dans Mij Naar Huis aan de haal gingen als het mogelijke liedje, of het de andere song was die ze had ingestuurd en hoe moeilijk het was om haar deelname geheim te houden...
Als je hier klikt, begint het interview direct!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij doet het hier gewoon, zoek anders op de laatste Ding a Dong podcastquote:Op woensdag 13 april 2022 20:17 schreef drxanax het volgende:
Ik krijg de link vd podcast niet geopend.
Wil iemand hem nogmaals delen?
Prachtig!!!!quote:
Ow wat heerlijk! Laat ff weten hoe het was! Mijn concert werd afgelast vanwege voorbereidingen ESF.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:11 schreef Thrts het volgende:
Zondag waarschijnlijk de diepte live horen op paaspop! Zo erg benieuwd, ook benieuwd hoe het in zon grote tent klinkt.
Zal ik doen!quote:Op donderdag 14 april 2022 20:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ow wat heerlijk! Laat ff weten hoe het was! Mijn concert werd afgelast vanwege voorbereidingen ESF.
Domme vraag maar ik ben oud: waar zie je dit? En is die 10 miljoen alleen op Spotify of dingen opgeteld of..? Want het is leuk om er een tweet aan te wagen maar dan moet ie wel kloppen.quote:
Op S10 haar pagina op Spotify kun je dit zien:quote:Op donderdag 14 april 2022 21:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Domme vraag maar ik ben oud: waar zie je dit? En is die 10 miljoen alleen op Spotify of dingen opgeteld of..? Want het is leuk om er een tweet aan te wagen maar dan moet ie wel kloppen.
Dankjewel.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op S10 haar pagina op Spotify kun je dit zien:
[ afbeelding ]
Hallooow. Wat ben ik dan wel nietquote:
Gok zoietsquote:Op donderdag 14 april 2022 20:11 schreef Thrts het volgende:
Zondag waarschijnlijk de diepte live horen op paaspop! Zo erg benieuwd, ook benieuwd hoe het in zon grote tent klinkt.
quote:
Dan is S10 ondertussen Trijntje, Jeangu en Anouk al voorbij qua Spotify streamsquote:
Wat is Birds weinig gestreamdquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Dan is S10 ondertussen Trijntje, Jeangu en Anouk al voorbij qua Spotify streams
• Duncan Laurence - Arcade - 691.442.655 (820.594.321 gecombineerd)
• The Common Linnets - Calm After the Storm - 47.375.112
• Douwe Bob - Slow Down - 16.854.052
• Waylon - Outlaw In 'Em - 11.347.770
• OG3NE - Lights and Shadows - 10.245.484
• S10 - De diepte - 10.001.412
• Anouk - Birds - 8.912.571
• Jeangu Macrooy - Grow - 7.924.931
• Jeangu Macrooy - Birth Of A New Age - 6.873.300
• Trijntje Oosterhuis - Walk Along - 3.309.458
Het zal ook niet lang duren tot ze OG3NE en Waylon inhaalt
Ah, dan was ik een zeer early adapter. Mijn eerste lijst komt uit 2012quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Scheelt wel echt natuurlijk dat Spotify pas sinds 2016 echt is gaan groeien
En CATS is meer een Spotify-nummer dan Birds. Het heeft bv. ook veel meer streams dan Amar Pelos Dois. De Diepte gaat Salvador ook inhalen, dat lijkt me wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Scheelt wel echt natuurlijk dat Spotify pas sinds 2016 echt is gaan groeien
In hoeverre ben je als HOD betrokken bij het creatieve proces van de artiest. Is er enig zeggenschap in het bepalen van de act of is het meer een controlerende rol die je hebt?quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:03 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ohai! Komende week mogen wij bij Ding-A-Dong een interview doen met Lars Laurenco. Hij is sinds 2020 Head of Delegation voor Nederland bij de AVROTROS en dus ook dit jaar in charge met S10. We zijn zelf erg benieuwd wat hij allemaal doet, rekening mee houd en wat de job in houd!
Daarom vroeg ik me af: hebben jullie vragen voor hem? We hebben ruim de tijd en jullie vragen zijn altijd heerlijk divers en goed. Plus altijd fijn om ook het forum te kunnen betrekken hierbij als mede die-hards 💕
quote:
Heel benieuwd hoe en in hoeverre ze dingen van de eerste repetitie laten zien dit jaar. Eigenlijk is de tweede repetitie voor ons spannender, dan weten we écht meer.quote:
Huh wat apart, haar reactie was er al maar staat niet meer online. Ze vond het wel mooi, maar had verkeerde verwachtingen omdat ze las dat ze een rapper was en daar zat ze op te wachten. En ze was helemaal hyper door Spanje en daardoor zat ze er niet helemaal in.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:27 schreef Greys het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat Natalia van Tuneful tv van De Diepte vindt. Haar reactievideo's vind ik altijd zo leuk.
quote:
Ohhh shit zeg. Ik heb gister nog de lijst op YouTube van haar video's gecheckt en daar stond hij in de app niet tussen en had gemist dat hij er ooit wel was.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Huh wat apart, haar reactie was er al maar staat niet meer online. Ze vond het wel mooi, maar had verkeerde verwachtingen omdat ze las dat ze een rapper was en daar zat ze op te wachten. En ze was helemaal hyper door Spanje en daardoor zat ze er niet helemaal in.
Edit: filmpje is geblokkeerd
[..]
Volgens mij heeft ze wel een ranking gemaakt van haar favorieten, en daar stond S10 op nummer 1.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhh shit zeg. Ik heb gister nog de lijst op YouTube van haar video's gecheckt en daar stond hij in de app niet tussen en had gemist dat hij er ooit wel was.
En ze vond het kennelijk niet de moeite om hem aangepast terug te zetten. Want Italië enzo zijn flink in de fast forward gegooid in haar video's om blokkeren te voorkomen.
Meh.
Kan me bijna niet voorstellen als ik de omschrijving van @Em31 van haar reactie hierboven lees en dat vergelijk met haar recente reacties op andere nummers, maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Stomme blokkades.quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:07 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze wel een ranking gemaakt van haar favorieten, en daar stond S10 op nummer 1.
Ik kan me haar reactie op het nummer bijna niet herinneren omdat ze zo afgeleid was door alles voor mijn gevoelquote:Op zaterdag 16 april 2022 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan me bijna niet voorstellen als ik de omschrijving van @:Em31 van haar reactie hierboven lees en dat vergelijk met haar recente reacties op andere nummers, maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Stomme blokkades.
Precies wat je zei, hyper doordat ze ervoor Spanje had gedaan, ze verwachtte door wat "research" die ze had gedaan over S10 een rap-song, dus ging er met verkeerde verwachtingen in, maar vond het achteraf toch een mooi lied en verexcuseerde zich volgens mij nog voor haar verkeerde verwachtingen..quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik kan me haar reactie op het nummer bijna niet herinneren omdat ze zo afgeleid was door alles voor mijn gevoelhad ik ook niet verwacht dat het alsnog haar nummer 1 is.
De enige ranking die ze in een video heeft laten zien was haar eigen ranking van 2019.quote:Op zaterdag 16 april 2022 18:07 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze wel een ranking gemaakt van haar favorieten, en daar stond S10 op nummer 1.
Deze kan ik al beantwoorden. Ja, alle live on tapes (op Oekraine na volgens mij) zijn al opgenomen. Deadline was 2 weken geleden, begreep ik.quote:Op vrijdag 15 april 2022 23:08 schreef Cee het volgende:
@:CrazyDutchPunk ik heb er een aantal, kijk maar welke echt relevant zijn voor de HoD!
Is de live on tape al opgenomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |