abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204249077
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Zie DM.
De olie in echte stopverf tast op termijn ook de afdichting tussen de ruiten van het dubbelglas waardoor het lek raakt. Vandaar dat er 'nep'-stopverf op de markt is die zelfde functie als stopverf heeft maar niets aantast.
Urethaankit gebruiken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204249084
Gaaf huis, is wat moois van te maken. Heb je over kruipruimte isolatie nagedacht? PV-panelen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204249365
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 08:22 schreef BBach het volgende:
Cool huis, veel details die je best behoudt! Ook al zijn dingen zoals het raampje in de deur en het brievenbusluik enorme koudebruggen. Ik volg uiteraard.
Jup, misschien dat we kunnen proberen de brievenbus wat tochtvrijer te maken door aan de binnenzijde iets van strips of borstels te plaatsen, maar dat blijven wel zwakke punten qua isolatieplan.

Het (de?) overstek, (lijkt erop dat het de betonplaat is die de vloer vormt van de bovenverdieping, en gewoon doorloopt naar buiten) is wrs. ook wel een grote koudebrug.
pi_204249396
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:38 schreef blomke het volgende:
Gaaf huis, is wat moois van te maken. Heb je over kruipruimte isolatie nagedacht? PV-panelen??
We willen wel nog even kijken hoe de vloer er daadwerkelijk aan toe is, maar grote kans dat we hem er in woonkamer en eetkamer helemaal uit gaan halen. En dan is volstorten met schuimbeton wellicht wel net zo handig. Momenteel is de vloer nl. sowieso niet vlak genoeg voor vloerverwarming, dus we moeten er sowieso iets mee. :)
pi_204251946
Wat een mooi huis.... Ik heb alleen de OT gelezen. Ik hoop dat jullie het respect voor de jaren 30 verbouwen. Dus niet de vloer uit de hal slopen en de deuren vervangen voor taatsdeuren ed.
pi_204255211
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 15:01 schreef Nico987 het volgende:
Wat een mooi huis.... Ik heb alleen de OT gelezen. Ik hoop dat jullie het respect voor de jaren 30 verbouwen. Dus niet de vloer uit de hal slopen en de deuren vervangen voor taatsdeuren ed.
Maar vloerverwarming moet je toch wel invrezen denk ik, in de hal.....
..

..

..

..

;)
  maandag 28 maart 2022 @ 20:40:56 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_204255278
Je wordt van niets zo effectief wakker als van een granitovloer onder je blote poten in januari.
disclaimer
pi_204255319
tvp
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204256907
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 20:40 schreef SQ het volgende:
Je wordt van niets zo effectief wakker als van een granitovloer onder je blote poten in januari.
:D

Dat wordt wel even wennen ja. Ook de wc. Die zit bij ons nu lekker warmpjes ingebouwd.

* Dikke sloffen op verlanglijstje zet*
pi_204256922
Gefeliciteerd en veel succes!! Super leuk huis!!
Met een meidenkwartet
pi_204256965
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:56 schreef Cathmar het volgende:
Gefeliciteerd en veel succes!! Super leuk huis!!
Dankjewel! ^O^

.
De eerste reacties op onze offerte/beschikbaarheidsaanvragen komen binnen druppelen, dus dat is mooi. Hoogste prio ligt nu eerst bij elektra en verwarming, en nadat we de sleutel hebben komt er ook even een timmerman/aannemer uit de regio een bak koffie drinken en een rondje door het huis lopen. Hij doet veel werkzaamheden aan oudere huizen in de regio, dus als het een beetje klikt dan is dat wel fijn. :)
pi_204257122
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 20:40 schreef SQ het volgende:
Yep, maar in hete zomers kun je er wel lekker op afkoelen 8-)
pi_204257176
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb het niet nagemeten, maar de achtertuin is volgens de Funda-gegevens zo'n 44 meter diep (en 10 meter breed). Dan ga ik er vanuit dat ze vanaf de achtergevel rekenen.
Wat een ruimte, geweldig!
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 23:45:07 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204257328
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Thnx voor de tip! DMtje mag altijd! ^O^
Vriend zijn oom is schilder en schijnt vaker dit soort glas te vervangen (begon zelf over de lelijkheid van glaslatjes) maar ik weet niet hoeveel ervaring hij heeft met die vervanger voor stopverf. Want stopverf zelf schijnt weer te rigide te zijn en kans op gebarsten glas te geven, lazen we ergens in een van de 100en informatiedocumenten/boeken die mijn vriend nu aan het opduikelen is :D

(Wat ik wel wil geloven, want in heel veel van de raampartijen zitten nu barsten in het glas.)
[..]
Welkom! *O*

Ik denk eigenlijk niet dat we voor een toilet op de eerste verdieping gaan. Qua ruimte is de douche namelijk behoorlijk klein, en die zouden we echt wel wat groter willen maken. De nis trekken we er wel bij (en we trekken de dakkapel hoogstwaarschijnlijk nog zo'n 2 meter verder door naar de werkkamer.) dus het zou in theorie wel kunnen, maar we zien er voor onszelf niet zoveel meerwaarde in en daarbij is het nu al een heel gepuzzel met leidingwerk en ventilatiesystemen, dat wordt er met nog een extra afvoer niet makkelijker op.

Maar de badkamer wordt wellicht pas een project over een jaar (in de tussentijd de boel maar heel goed afkitten/lekdicht maken) dus we hebben nog even om erover na te denken en alsnog van ideeën te veranderen :P
Geen toilet boven? :o Hoeven jullie ‘s nachts nooit naar de wc? Ik woon nu 12 jaar zonder wc boven en dat was echt mijn nummer 1 wens voor een nieuw huis _O-

En ik weet niet of er een kinderwens is maar ook dan is een wc boven wellicht toch wel handig. En ook naarmate je ouder wordt :+ Maar goed, ik moet er per nacht gemiddeld 3x uit om te plassen dus daarom ben ik wel echt team wc boven :D
5 - 28 februari Thailand O+
pi_204257375
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:24 schreef Eikenbomen het volgende:

[..]
Wat een ruimte, geweldig!
Ja heerlijk hè O+

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Geen toilet boven? :o Hoeven jullie ‘s nachts nooit naar de wc? Ik woon nu 12 jaar zonder wc boven en dat was echt mijn nummer 1 wens voor een nieuw huis _O-

En ik weet niet of er een kinderwens is maar ook dan is een wc boven wellicht toch wel handig. En ook naarmate je ouder wordt :+ Maar goed, ik moet er per nacht gemiddeld 3x uit om te plassen dus daarom ben ik wel echt team wc boven :D
Vriend sowieso niet, die heeft een blaas met 6 liter inhoud ofzo :') Ik alleen soms na nachtelijke 'activiteiten' :+ . Maar verder eigenlijk zelden tot nooit 's nachts. (Tenzij we kamperen en het regent en koud is en het toiletgebouw 500m verderop ligt. Dan wel natuurlijk. Meerdere keren. Gewoon omdat het kan :') )

Verder geen kinderwens. En ik hoop toch dat tegen de tijd dat we ook boven wel een toilet nodig hebben (en traplift :P ) we toch wel meer dan 20 jaar verder zijn en het dan sowieso weer tijd is om de badkamer te vernieuwen.

Maar het is vooral dus omdat er gewoon niet zo heel veel ruimte is (ik wil niet beknibbelen op doucheruimte) en het wordt nu ook al een grote uitdaging om al het leidingwerk aan te leggen zonder rigoureus muren open te breken en beneden koven te moeten creëren. (De afvoer van zowel de wastafel als douche lopen nu zichtbaar door de wc beneden. Ik zou echt niet weten waar we nog een afvoer van een wc boven moeten laten)
pi_204257381
Wat fijn, dat je een timmerman uit de regio hebt gevonden.
Die kent vast weer andere handige mannen!

#team toilet boven.
pi_204257398
Ja, hij kende veel mensen inderdaad, ook de aannemer uit de straat. Dus we gaan eens praten.

Iedereen kan hier op z'n kop gaan staan, maar voorlopig komt er geen toilet boven :P
Misschien denk ik er tegen de tijd dat we de badkamer aan gaan pakken en al die handige klusjesmannen zeggen dat het met die afvoer prima gaat lukken en mijn douche geen hokkie van 90 bij 90 wordt, weer anders over. Maar tot die tijd niet :6
pi_204257399
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja heerlijk hè O+
[..]
Vriend sowieso niet, die heeft een blaas met 6 liter inhoud ofzo :') Ik alleen soms na nachtelijke 'activiteiten' :+ . Maar verder eigenlijk zelden tot nooit 's nachts. (Tenzij we kamperen en het regent en koud is en het toiletgebouw 500m verderop ligt. Dan wel natuurlijk. Meerdere keren. Gewoon omdat het kan :') )

Verder geen kinderwens. En ik hoop toch dat tegen de tijd dat we ook boven wel een toilet nodig hebben (en traplift :P ) we toch wel meer dan 20 jaar verder zijn en het dan sowieso weer tijd is om de badkamer te vernieuwen.

Maar het is vooral dus omdat er gewoon niet zo heel veel ruimte is (ik wil niet beknibbelen op doucheruimte) en het wordt nu ook al een grote uitdaging om al het leidingwerk aan te leggen zonder rigoureus muren open te breken en beneden koven te moeten creëren. (De afvoer van zowel de wastafel als douche lopen nu zichtbaar door de wc beneden. Ik zou echt niet weten waar we nog een afvoer van een wc boven moeten laten)
Joh als het een keer nodig is met ziek en zeer zijn er postoelen, emmers, steken en flessen zo te krijgen ;) :D
pi_204257414
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 00:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Joh als het een keer nodig is met ziek en zeer zijn er postoelen, emmers, steken en flessen zo te krijgen ;) :D
Emmers for the win! *O*

Goed, genoeg over wc's. Morgen weer wat offertes aanvragen, alvast wat dozen inpakken en dat soort zaken.
Voor nu, welterusten allen! :*
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:07:52 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204258513
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja heerlijk hè O+
[..]

Als het een weloverwogen beslissing is dan is dat sowieso ok natuurlijk ^O^

Dat van vriend is wel herkenbaar, mijn man kan ook makkelijk de hele dag niet naar de wc :?

Is er al bekend wanneer jullie de sleutel krijgen? Ik ben voor een sleutelmeet *O*
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:33:40 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_204258727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:07 schreef MaJo het volgende:

Is er al bekend wanneer jullie de sleutel krijgen? Ik ben voor een sleutelmeet *O*
Ik mag vast niet komen kijken, woon toch niet op de heuvelrug volgens jou :P
Zal eens een keer tijdens een fietstochtje door de ramen gluren.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 10:05:09 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204258975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:33 schreef Gripper het volgende:

[..]
Je mag best langskomen, ook al woon je niet op de Heuvelrug :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204260615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als het een weloverwogen beslissing is dan is dat sowieso ok natuurlijk ^O^

Dat van vriend is wel herkenbaar, mijn man kan ook makkelijk de hele dag niet naar de wc :?

Nou, ik heb net even gebeld met de notaris. Was maar goed ook, want kennelijk werkt hun uploadsysteem niet helemaal lekker (ze krijgen geen signaaltje) dus deze week krijgen we het tijdstip van de overdracht te horen. Maar het wordt ook 20 mei, dus wie weet :D
pi_204260644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:33 schreef Gripper het volgende:

[..]
Je mag best eens komen kijken hoor. Heb je wel kans dat ik je een verfkwast/hamer/snoeischaar in je handen druk. Maar je bent best handig toch? :P
pi_204261893
O+ O+

Op Funda was het al tof, maar zo is het echt nog heel veel toffer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')