quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Meer mensen die het irritante probleem kennen van een limiet instellen en dan die limiet net niet aantikken?![]()
Zit bij een grote verkooporder nu al een uur gefrustreerd te wachten tot hij mijn limiet aantikt.
Kolere, staat dat ding nu al?quote:
Nu "pas", heeft een half jaar vertraging opgelopen door alle rechtszakenquote:
Hij is doorgevoerd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 17:40 schreef ludovico het volgende:
[..]die shit stel je juist in om niet te hoeven kijken.
Joh er zijn 3 opties, en er is altijd wat te klagen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Meer mensen die het irritante probleem kennen van een limiet instellen en dan die limiet net niet aantikken?![]()
Zit bij een grote verkooporder nu al een uur gefrustreerd te wachten tot hij mijn limiet aantikt.
Hier staat een artikeltje van vandaag over de toekomst van Nvidia:quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:02 schreef recursief het volgende:
Welk nieuws rond Nvidia heb ik gemist?
Uitstekend plan!quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:37 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn positie in INTC wordt ook weer groen zo. Nu nog even die Mobileye IPO belachelijk laten waarderen op 100x de omzet (want zelfrijdende autos) en het goed allemaal goed.
Wel interessant eigenlijk, kan me alleen maar voorstellen dat die Huang qua kennis gewoon 500miljoen waard is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hier staat een artikeltje van vandaag over de toekomst van Nvidia:
https://www.fool.com/inve(...)utm_campaign=article
En deze zag ik eerder ook al:
https://www.fool.com/inve(...)utm_campaign=article
Dat hebben ze snel gedaan, 3/4 miljard voor gevangen. Netjes.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 22:35 schreef nostra het volgende:
Wat Telenet opgepakt. Voorlopig 9% dividend verzekerd, torenbusiness waarschijnlijk de verkoop in (superdividend?), glasvezel uitrollen (wel capex).
Hoeveel onder de ATH staat de koers nu? Bij Rabo inmiddels zo'n 20 procent.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:48 schreef Anton91 het volgende:
Weer wat ING gekocht om de GAK te verlagen en ze hebben een prima dividend.
Heb 'm op 4 al verkocht #safegamesquote:
Er bestaat geen ideale verdeling. Vroeger zei men: 100% - [jouw leeftijd] = %-aandelen. Maar of dat met de huidige geldpolitiek nog verstandig is .... Persoonlijk zit ik op 100% aandelen/ETFs. Dat zegt echter niets, want ik heb ook meerdere spaarrekeningen (en crowdfunding).quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Andere vraag: Wat is volgens jullie de ideale verdeling tussen aandelen en obligaties?
Heb nu een percentage van 30 procent obligaties (zo'n 6 procent dividend erop) en wil het dividend constant blijven herinvesteren in etf's.
Als je deze post van jezelf terugleest, welk advies zou jij jezelf dan geven?quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach ik heb alleen maar ETF's en toch kijk ik elke dag meerdere keren. Als het goed gaat geeft het een boost, als het slecht gaat is het minder.
Maar ik handel nooit impulsief en leg nog steeds maar 1 keer in de maand bij.
Idemquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:48 schreef Anton91 het volgende:
Weer wat ING gekocht om de GAK te verlagen en ze hebben een prima dividend.
Ga zo door denk ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:02 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Als je deze post van jezelf terugleest, welk advies zou jij jezelf dan geven?
Dank voor je tips. Inderdaad beleg ik om op lange termijn een passief inkomen te kunnen genereren. Jouw tip is dus: Houd je obligaties maar koop geen nieuwe obligaties bij als ik je goed begrijp.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:54 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Er bestaat geen ideale verdeling. Vroeger zei men: 100% - [jouw leeftijd] = %-aandelen. Maar of dat met de huidige geldpolitiek nog verstandig is .... Persoonlijk zit ik op 100% aandelen/ETFs. Dat zegt echter niets, want ik heb ook meerdere spaarrekeningen (en crowdfunding).
Als jij obligaties hebt die nu 6% dividend (t.o.v. jouw aankoopkosten of t.o.v. de huidige koers?) opleveren, waarom zou jij die willen verkopen? Het klinkt mij in de oren alsof je de kip met gouden eieren wilt slachten. Misschien moet je nog een stap teruggaan: waarom beleg jij? Is dat voor de adrenaline en de snelle koerswinst? Verkopen. Maar beleg je om op de lange termijn een passief inkomen te kunnen genereren, dan lijkt mij jouw huidige strategie - dividend gebruiken om aandelen of ETFs te kopen - veel aantrekkelijker. Daarmee verschuift jouw allocatie tussen aandelen en obligaties overigens vanzelf meer richting aandelen.
Klopt. Of dat een verstandige strategie is, zal achteraf blijken. Het beeld dat ik van jou heb (n.a.v. deze topicreeks) is dat je heel druk bezig bent met koersbewegingen. Terwijl voor jouw beleggingsdoel juist rust belangrijk is. Niets doen is sowieso heel vaak een goede beleggingsbeslissing. En aangezien jouw obligaties (ook ETFs?) een mooi dividendrendement maken, kun jij dat dividend gebruiken om weer nieuwe aankopen te doen ... win, win.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Inderdaad beleg ik om op lange termijn een passief inkomen te kunnen genereren. Jouw tip is dus: Houd je obligaties maar koop geen nieuwe obligaties bij als ik je goed begrijp.
Op 27 april 2022 gaat ING ex dividend. Dat lees je hier.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Idem![]()
Weet jij misschien waar je kunt zien wanneer ze dividend uitkeren?
Bedanktquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:46 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Op 27 april 2022 gaat ING ex dividend. Dat lees je hier.
Ik snap dat je die indruk hebt maar het aantal transacties dat ik doe is echt heel klein. En ik volg inderdaad wel gewoon de algehele markt maar ben niet geïnteresseerd in wat losse aandelen doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:44 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Klopt. Of dat een verstandige strategie is, zal achteraf blijken. Het beeld dat ik van jou heb (n.a.v. deze topicreeks) is dat je heel druk bezig bent met koersbewegingen. Terwijl voor jouw beleggingsdoel juist rust belangrijk is. Niets doen is sowieso heel vaak een goede beleggingsbeslissing. En aangezien jouw obligaties (ook ETFs?) een mooi dividendrendement maken, kun jij dat dividend gebruiken om weer nieuwe aankopen te doen ... win, win.
Zelf heb ik om dezelfde reden BDCs in portefeuille. Met het dividend koop ik weer andere (meestal wat minder risicovolle) aandelen in de VS. Voordeel 1: het risico van mijn portefeuille neemt naar verloop van tijd af. Voordeel 2: ik hoef minder vaak geld (USD/EUR) te wisselen.
Geen idee hoeveel onder de ATH, maar stond zo'n 25% onder mijn aankoop bedrag.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoeveel onder de ATH staat de koers nu? Bij Rabo inmiddels zo'n 20 procent.
Ex didivend is 27 april en 9 mei betalen ze uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Idem![]()
Weet jij misschien waar je kunt zien wanneer ze dividend uitkeren?
Hee wat handigquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel onder de ATH, maar stond zo'n 25% onder mijn aankoop bedrag.
[..]
Ex didivend is 27 april en 9 mei betalen ze uit.![]()
https://www.dividendmax.c(...)g-groep-nv/dividends
Zie dat je ook vraagt voor een website met overzichten, toevallig heb ik een account aangemaakt op die website. Daar kun je ook aangeven hoeveel aandelen je hebt en dan krijg je automatisch een e-mail met het te verwachten dividend.
Uiteraard. Daarom noteren aandelelen ex-dividend ook lager. De dividenduitkering zit ingeprijsd in de koers.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hee wat handig![]()
Blijft dat percentage enigszins intact naar je weet? Hij geeft nu 7,3% aan = 41 cent per aandeel.
Ik heb al vaker dividend uitgekeerd gekregen, toen had ik dat niet in de gatenwas van Fugro geloof ik.
Wel erg mooi meegenomen, je hoeft er niks voor te doen.
Al heb je de aandelen slechts 1 dag in je bezit, dan krijg je evengoed dat dividend uitgekeerd dacht ik?
Nee, de dividendyield is afhankelijk van de koers en het te verwachten dividend. Dus omdat de koers aardig omlaag is gegaan, is het dividend yield (bij gelijkblijvend dividend) hoger.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:02 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hee wat handig![]()
Blijft dat percentage enigszins intact naar je weet? Hij geeft nu 7,3% aan = 41 cent per aandeel.
Ik heb al vaker dividend uitgekeerd gekregen, toen had ik dat niet in de gatenwas van Fugro geloof ik.
Wel erg mooi meegenomen, je hoeft er niks voor te doen.
Al heb je de aandelen slechts 1 dag in je bezit, dan krijg je evengoed dat dividend uitgekeerd dacht ik?
Doe maar nietquote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:55 schreef BasEnAad het volgende:
Mogen we Prosus al kopen?
Dividend is niks, maar de onderliggende waarde groot.
Zei ik gister ook, hodlen als je in de min staat is moeilijk. Hodlen in de plus is echt niet veel makkelijker...quote:Op vrijdag 25 maart 2022 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb de neiging om alles te verkopen. M’n portefeuille is zo gestegen. Dat is toch niet houdbaar meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |