En qua natuur? Hou je van bergen? Dan zou je aan Nepal kunnen denken, met een stukje India of Maldiven voor relaxen erbij bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:24 schreef insomnia738 het volgende:
Klopt, ik vergat te vertellen wat ik zocht haha.
Ik denk dat ik vooral de natuur zoek, backpack achtig, in combinatie met rust en ontspanning. Ik houd van de natuur, zee etc, maar ik wil ook lekker aan het zwembad of mooie omgeving op mn laptop kunnen chillen. Daarnaast is af en toe een avondje of dagje stad zeker leuk!
Dan zou India een idee kunnen zijn inderdaad. Met jouw budget kan je daar aardig lang toeven. Zou wel een gedeelte India allereerst pakken, en niet van hot naar her binnen India reizen, dan ga je de reistijden daar wel onderschattenquote:Op maandag 21 maart 2022 17:28 schreef insomnia738 het volgende:
Bergen lijken me wel leuk, maar ik ga vooral voor groen etc. Ook wil ik echt een beetje cultuur kunnen snuiven zeg maar. Daarnaast vind ik India ook interessant, omdat ik best mediterend etc. ben ingesteld.
Alles. Cultuur, de keuken, de manier van reizen. Het ligt ee ook een beetje aan hoe avontuurlijk je bent. Als je safe wilt spelen ga je eerder naar Thailand dan India. Cultuurshock is daar voor velen wat minder. Al is Bangkok ook wel wow-momentje als je Londen en Parijs gewend bent.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:38 schreef insomnia738 het volgende:
Hmmm, interessant. Wat is dan bijvoorbeeld het verschil met India of Thailand/indonesië?
Heb je al op de wereldkaart gekeken?quote:Op maandag 21 maart 2022 17:38 schreef insomnia738 het volgende:
Hmmm, interessant. Wat is dan bijvoorbeeld het verschil met India of Thailand/indonesië?
Als je alleen bent hoef je alleen met je eigen plannen rekening te houden….quote:Op maandag 21 maart 2022 17:39 schreef insomnia738 het volgende:
En waarom alleen? Ik heb wel zoiets van alleen kan echt saai zijn+je wilt het toch met iemand delen.
Heb een half jaartje in Macau gewoond en ben op reis geweest in Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië (2X inclusief huwelijksreis) en Sri Lanka. Indonesië is veruit mijn favoriete bestemming, al zou ik niet zo snel meer naar Bali gaan. Hooguit als springplank naar andere Indonesische eilanden.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:06 schreef insomnia738 het volgende:
Hallo allemaal,
ik wil waarschijnlijk dit jaar mijn eerste reis door Azië gaan maken. Ik ben in mijn leven pas een aantal keer in Europa op vakantie geweest, maar ik heb meer de smaak gekregen om eens echt een verre en lange reis te maken. Azië trekt mij hierbij heel erg en een vriend van mij is al eens één maand naar Thailand geweest. Ik droom er soms wel een beetje van om ook mijn eigen bedrijf vanuit het buitenland te kunnen runnen etc.
Mijn vraag aan jullie, waar zijn jullie in Azië geweest? Welke landen of plekjes. Pakken jullie dan een hostel? Of meer hotels. Plan je dit vantevoren of alleen de eerste en laatste dagen? Hoe lang ben je/zijn jullie geweest? Hoeveel budget was je hiervoor kwijt?
Mijn budget ligt tussen de ¤1.500 en ¤2.750 ongeveer. Ik weet ook nog niet of ik alleen wil gaan of met iemand samen(ik denk liever met iemand samen). Mijn huidige vriendin wilt niet mee, dus ik moet er ook echt achter gaan komen of dit voor mij een levensstijl gaat worden, anders hebben we geen toekomst samen. Ze hoopt dan ook dat ik daar dit jaar achter kom. Een andere vriend van mij vind ik een beetje te afhankelijk om mee te nemen en de vriend die naar Thailand is geweest die heeft nu een relatie en waarschijnlijk het budget dit jaar niet.
Wat adviseren jullie mij)?
Je bent van harte welkomquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.
Ik zelf ben van Azië alleen naar Turkije geweest (maar Europa wordt ook steeds meer een rekbaar begrip naar het oosten toe, nu Kazachstan daar ook vaak toe gerekend wordt) en dat is op zich prima land als toerist zijnde, het westen van Turkije is modern genoeg voor de meeste toeristen.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:24 schreef insomnia738 het volgende:
Klopt, ik vergat te vertellen wat ik zocht haha.
Ik denk dat ik vooral de natuur zoek, backpack achtig, in combinatie met rust en ontspanning. Ik houd van de natuur, zee etc, maar ik wil ook lekker aan het zwembad of mooie omgeving op mn laptop kunnen chillen. Daarnaast is af en toe een avondje of dagje stad zeker leuk!
Tof van je. Mocht het er ooit van komen, dan zal ik je uiteraard om tips vragen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je bent van harte welkom, ik kan je een persoonlijke rondleiding door Manila geven.
Goede zaak. Hopelijk vertrekt hij niet met zoveel lawaai als z'n fan Trump.quote:Maak je je geen zorgen over "die gek". Ten eerste merk je niet zo veel van hem in het dagelijks leven, ten tweede loopt dit jaar op 30 juni zijn termijn af.
Je grote vriend kan grondwettelijk niet herkozen worden, dus Trump achtige toestanden waarbij hij zijn nederlaag niet wil erkennen zullen er niet van komenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tof van je. Mocht het er ooit van komen, dan zal ik je uiteraard om tips vragen.. Ik wil sowieso een keer naar Palawan om te snorkelen. Weet verder eigenlijk bar weinig over de Filipijnen. Waar vind je nog wat oude cultuur? Of is het alles Rooms Katholiek dat de klok slaat met dank aan de Spanjaarden? Wat zijn de andere snorkelplekken?
[..]
Goede zaak. Hopelijk vertrekt hij niet met zoveel lawaai als z'n fan Trump.
Hostels hebben ook prive kamers hequote:Op donderdag 31 maart 2022 11:36 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben in Azie alleen nog maar in de VAE geweest. En gezien je wensen is dat niet de plek voor jou.
Boeiende plek, zelfs qua natuur nog wel. Cultuur heeft het natuurlijk ook best wel zijn dingen wat interessant is.
En Dubai ook gewoon zeer indrukwekkend.
Zou een overstap plek kunnen zijn waar je wat dagen verblijft. Is heel anders dan Nederland en ook heel anders dan het meer ''typische'' Zuidoost Azië.
Daar zijn hier veel meer ervaringsdeskundigen voor, dus daar waag ik mij niet aan.
Hostels? Moet je tegen kunnen. Ik heb het een paar keer gedaan en ik hou er echt niet van.
Iedereen heeft een ander leefritme, alles loopt compleet door elkaar heen. Als ik weg ben maak ik volledig gebruik van de dag, ik blijf gewoon slapen tot ik automatisch wakker word en kom dan laat in de avond weer eens terug. Ik wil dan ook gewoon mijn rust hebben. Rustig even kunnen zitten, douchen en slapen. Oftewel: Geen hostel.
In combinatie daarmee vind ik alleen reizen inderdaad ook heel fijn.
Samen of in een groep heeft ook zeker zijn charme. Maar hoe ik reis is heel anders dan hoe jij dat wilt, laat staan in een groep.
Is dat eenzaam? Soms, licht ook voor een groot deel aan jezelf. Ik zoek mensen op wanneer ik dat wil. Lekker in een lokale bar bv.
Hoe lang? Als je nooit lange reizen gemaakt hebt ga dan niet ineens ontzettend lang weg.
Althans zet dat in elk geval niet vast voor de terugvlucht dan.
Meestal zijn dat maar een paar kamers die zo vol geboekt zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hostels hebben ook prive kamers heEn veel hostels maken tegenwoordig gebruik van gordijnen voor je bed of zelfs cabines die nog verder afgesloten zijn. Niet alles slaapt met 32 man in krakkemikkige bunkbeds
Weet ik, maar die zijn (wat ik zag) vrij beperkt en net zo duur als gewoon een goed hotel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hostels hebben ook prive kamers heEn veel hostels maken tegenwoordig gebruik van gordijnen voor je bed of zelfs cabines die nog verder afgesloten zijn. Niet alles slaapt met 32 man in krakkemikkige bunkbeds
Sri-Lanka. Makkelijk te backpacken met trein etc, goedkoop, erg aardige mensen en vooral erg lekker eten. En veel te zien! Van bergen tot de zee. Hier mijn video van september 2018.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Welk land zouden jullie aanraden in Azië voor Augustus (rekening houdend met regenseizoen) voor 2-3 weken? Hebben samen al veel backpack ervaring opgedaan in Thailand, Maleisië, Singapore, Bali en Nepal.
Rusland, Mongolië , China, (Hongkong), Filipijnen, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:06 schreef insomnia738 het volgende:
Hallo allemaal,
ik wil waarschijnlijk dit jaar mijn eerste reis door Azië gaan maken. Ik ben in mijn leven pas een aantal keer in Europa op vakantie geweest, maar ik heb meer de smaak gekregen om eens echt een verre en lange reis te maken. Azië trekt mij hierbij heel erg en een vriend van mij is al eens één maand naar Thailand geweest. Ik droom er soms wel een beetje van om ook mijn eigen bedrijf vanuit het buitenland te kunnen runnen etc.
Mijn vraag aan jullie, waar zijn jullie in Azië geweest? Welke landen of plekjes. Pakken jullie dan een hostel? Of meer hotels. Plan je dit vantevoren of alleen de eerste en laatste dagen? Hoe lang ben je/zijn jullie geweest? Hoeveel budget was je hiervoor kwijt?
Mijn budget ligt tussen de ¤1.500 en ¤2.750 ongeveer. Ik weet ook nog niet of ik alleen wil gaan of met iemand samen(ik denk liever met iemand samen). Mijn huidige vriendin wilt niet mee, dus ik moet er ook echt achter gaan komen of dit voor mij een levensstijl gaat worden, anders hebben we geen toekomst samen. Ze hoopt dan ook dat ik daar dit jaar achter kom. Een andere vriend van mij vind ik een beetje te afhankelijk om mee te nemen en de vriend die naar Thailand is geweest die heeft nu een relatie en waarschijnlijk het budget dit jaar niet.
Ik kan je Laos aanraden.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:48 schreef ToT het volgende:
Ik ben in Thailand, Cambodja en de Filipijnen geweest.
Allemaal low budget reizen, geen idee hoeveel ik er aan kwijt was.
Cambodja is wel het mooiste van allemaal!Ook fijne mensen daar, en de scammers zijn zo klungelig dat je ze gelijk door hebt en er de grootste lol om hebt!
De meeste mensen zijn er goudeerlijk en gastvrij.
Het verschil tussen noord en zuid India is wat dat betreft nogal groot.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
japan china korea taiwan thailand geweest.
alleen, niks gepland. dat ging prima. goedkope hotels hostels pensions.
eenzaam wordt je niet echt, er reizen heel veel mensen alleen, dus er zijn mensen om mee rond te hangen, die ontmoet je vanzelf in je hostel. en de vrijheid van alleen reizen is het beste dat er is.
je zegt india, maar bedenk wel dat het daar gigantisch dichtbevolkt is, dus als je rust zoekt, lijkt me dat wel de laatste plaats om naar toe te gaan. kan je beter in thailand beginnen en dan naar laos gaan of cambodia.
en het kost ook bijna niks daar.
Ik heb op de Filipijnen heel goed kunnen snorkelen (ik heb een duikbrevet maar als ik hetzelfde kan zien met een snorkel vind ik dat onzin), en ik vind vooral Palawan supermooi.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb een half jaartje in Macau gewoond en ben op reis geweest in Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië (2X inclusief huwelijksreis) en Sri Lanka. Indonesië is veruit mijn favoriete bestemming, al zou ik niet zo snel meer naar Bali gaan. Hooguit als springplank naar andere Indonesische eilanden.
1. Ga alleen. Je komt vanzelf wel gelijkgestemde mensen tegen en als het niet meer klikt, of de plannen lopen uit elkaar, ga je weer een eigen kant op.
2. ¤ 1.500 - ¤2.750 is niet veel als daar ook nog een ticket vanaf moet. Reken voor daar (de bekende backpackerslanden) gemiddeld ¤ 50 per dag. Het kan goedkoper, het kan ook veel duurder.
3. India is waarschijnlijk het goedkoopst, maar dat is wel gelijk in het diepe springen zonder zwemles als je voor het eerst zo'n reis maakt. Sri Lanka, India for beginners ook wel genoemd, is schitterend qua natuur en cultuur, en minder massaal. Qua attracties (natuurparken, walvistochten, etc.) wel wat aan de dure kant.
4. Thailand is helemaal het startpunt voor de beginnende backpacker. Volledig ingericht op dat soort toeristen. Gelijk ook het minst avontuurlijk. Maar Bangkok is de ideale springplank voor andere bestemmingen in ZO Azië met veel low cost airlines en zo.
5. Plan alleen een ho(s)tel met goed bed voor de eerste paar nachten om geen gezeik te hebben van met een brakke kop direct bij aankomst op zoek te moeten gaan naar een plek om te overnachten. Even rustig acclimatiseren dus. En praten met andere backpackers. Als ze er al een rondje door het land op hebben zitten, hebben ze vaak de beste tips voor overnachtingen op de plekken waar jij nog naar toe gaat.
Op mijn to do lijstje in Azië staan nu de volgende landen:
Japan, Oezbekistan, Vietnam en uiteraard Indonesië waar ik nog vele eilanden te gaan heb. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.
Ik vind de Filipijnen geweldig (eten wat minder dan andere landen in ZOA behalve het ontbijt), maar de grote uitzondering is voor mij Manilla.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom, ik kan je een persoonlijke rondleiding door Manila geven.
Maak je je geen zorgen over "die gek". Ten eerste merk je niet zo veel van hem in het dagelijks leven, ten tweede loopt dit jaar op 30 juni zijn termijn af.
Ben het met je eens. Manila kan je als toerist met eem gerust hart overslaan. Het is dat mijn werk hier is anders..... zoals gezegd, er zijn een paar lichtpuntjes, maar die moet je wel weten te vinden...quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind de Filipijnen geweldig (eten wat minder dan andere landen in ZOA behalve het ontbijt), maar de grote uitzondering is voor mij Manilla.
sorry...
(Ik ben ongeveer 3 maanden op de Filipijnen geweest, 2 dagen in Manilla, 2 dagen teveel.)
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, thanks voor de tip!quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik kan je Laos aanraden.
Nog 1000X onschuldiger wat dat betreft.
Geweldig landje, maar zoek niet naar grote steden.
Helemaal waar en ik ben ook wel meerdere keren op het vliegveld in Manilla geweest, maar alleen om zsm weer over te stappen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 02:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Manila kan je als toerist met eem gerust hart overslaan. Het is dat mijn werk hier is anders..... zoals gezegd, er zijn een paar lichtpuntjes, maar die moet je wel weten te vinden...
Het is enkel dat je vliegtuig hier aankomt en weer vertrekt zodat je wel moet.
Als je de kans krijgt, zeker gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 07:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, thanks voor de tip!
Sri Lanka staat idd zeker ook op mijn verlanglijstje, is me ook erg vaak aangeraden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 18:47 schreef egelhond het volgende:
[..]
Sri-Lanka. Makkelijk te backpacken met trein etc, goedkoop, erg aardige mensen en vooral erg lekker eten. En veel te zien! Van bergen tot de zee. Hier mijn video van september 2018.
- Het is hier heel gebruikelijk, en ook legaal, om een vuurwapen te hebben. Daardoor zie je overal, luchthaven, winkelcentrum, maar ook bij de ingang van mijn kantoor, een bordje hangen dat je je wapen moet afgeven bij de security, en die krijg je bij de uitgang weer netjes terug.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Helemaal waar en ik ben ook wel meerdere keren op het vliegveld in Manilla geweest, maar alleen om zsm weer over te stappen.
Wat ik erg bizar vond was dat loketje daar waar je je machinegeweer kon afgeven voor je in het vliegtuig stapt.
Qua werk zal het idd waarschijnlijk moeilijk te vermijden zijn.
Wat ik trouwens ook erg chill vond is met de boot reizen tussen de locals, vliegende vissen, ietwat ongelukkige zacht kukelende haantjes die ondersteboven in een soort mandje/zakje aan de railing hingen.
Ik mis de Filipijnen & de Filipino's met hun bahala na mentaliteit als ik er weer aan terugdenk.
In elke kroeg karaoke, en op elke straathoek een pawn shop.
Er zullen vast ook lichtpuntjes zijn in Manilla, maar ik had af en toe echt het gevoel alsof ik in Brazilië een verkeerde afslag had genomen en (alleen) in de favela terecht was gekomen.
(Dat zijn trouwens ook zo ongeveer de enige plekken waar ik me ooit echt onveilig heb gevoeld op reis, alhoewel Tijuana (met op elke straathoek een als zebra beschilderd ezeltje) waarschijnlijk 's avonds ook problematisch kan zijn (ik was daar alleen overdag).
Qua tot de tanden bewapende bewakers zijn er ook wel wat overeenkomsten.
Wat me erg tegenstond was de vele, vele straatkinderen.
Daar hadden we in 2016 geen last van. Zie ook mijn reisverslag.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:42 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sri Lanka staat idd zeker ook op mijn verlanglijstje, is me ook erg vaak aangeraden.
Ik hoop wel dat de Tamils en de Singalezen elkaar eindelijk weer eens het licht in de ogen gaan gunnen.
Misschien zwerft hij nu in Azie rond met onze tipsquote:Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Toch wel jammer dat we TS na 21 maart niet meer hebben gezien ondanks al onze tips.
Een heen- en terugvlucht kost je ongeveer 500 euro. Dan heb je nog rond de 2000 euro over. In principe kun je daar 2 maanden van reizen. Dan heb je dus ongeveer 35 euro per dag. Niet heel veel, maar het is te doen, zeker als je jong bent en met weinig luxe toe kunt.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:06 schreef insomnia738 het volgende:
Hallo allemaal,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |