abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204170539
Hallo allemaal :),

ik wil waarschijnlijk dit jaar mijn eerste reis door Azië gaan maken. Ik ben in mijn leven pas een aantal keer in Europa op vakantie geweest, maar ik heb meer de smaak gekregen om eens echt een verre en lange reis te maken. Azië trekt mij hierbij heel erg en een vriend van mij is al eens één maand naar Thailand geweest. Ik droom er soms wel een beetje van om ook mijn eigen bedrijf vanuit het buitenland te kunnen runnen etc.

Mijn vraag aan jullie, waar zijn jullie in Azië geweest? Welke landen of plekjes. Pakken jullie dan een hostel? Of meer hotels. Plan je dit vantevoren of alleen de eerste en laatste dagen? Hoe lang ben je/zijn jullie geweest? Hoeveel budget was je hiervoor kwijt?

Mijn budget ligt tussen de ¤1.500 en ¤2.750 ongeveer. Ik weet ook nog niet of ik alleen wil gaan of met iemand samen(ik denk liever met iemand samen). Mijn huidige vriendin wilt niet mee, dus ik moet er ook echt achter gaan komen of dit voor mij een levensstijl gaat worden, anders hebben we geen toekomst samen. Ze hoopt dan ook dat ik daar dit jaar achter kom. Een andere vriend van mij vind ik een beetje te afhankelijk om mee te nemen en de vriend die naar Thailand is geweest die heeft nu een relatie en waarschijnlijk het budget dit jaar niet.

Wat adviseren jullie mij :))?
pi_204170676
Azie is groot he ;), maar je zal wel vooral landen als thailand laos en cambodja bedoelen, gewoon lekker de tourist trail volgen, lonely planet in de hand, genoeg toeristen om je heen, kan niet misgaan.
  maandag 21 maart 2022 @ 17:20:06 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_204170689
Zonder jouw voorkeuren wat je fijn vind zijn tips voor 'Azie' wat lastig :P

Als je alleen al kijkt dat een Rusland, India, China en Iran pakweg onder hetzelfde continent vallen en allen al zo massaal en divers zijn. Nu is Rusland natuurlijk nu sowieso niet echt verstandig maar je snapt het punt denk ik wel.

Wat wil je gaan doen? Wat trekt je? Ben je meer van de natuur of wil je naar miljoenensteden?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204170741
Klopt, ik vergat te vertellen wat ik zocht haha.

Ik denk dat ik vooral de natuur zoek, backpack achtig, in combinatie met rust en ontspanning. Ik houd van de natuur, zee etc, maar ik wil ook lekker aan het zwembad of mooie omgeving op mn laptop kunnen chillen. Daarnaast is af en toe een avondje of dagje stad zeker leuk!
  maandag 21 maart 2022 @ 17:27:14 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_204170760
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:24 schreef insomnia738 het volgende:

Ik denk dat ik vooral de natuur zoek, backpack achtig, in combinatie met rust en ontspanning. Ik houd van de natuur, zee etc, maar ik wil ook lekker aan het zwembad of mooie omgeving op mn laptop kunnen chillen. Daarnaast is af en toe een avondje of dagje stad zeker leuk!
En qua natuur? Hou je van bergen? Dan zou je aan Nepal kunnen denken, met een stukje India of Maldiven voor relaxen erbij bijvoorbeeld.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204170775
Bergen lijken me wel leuk, maar ik ga vooral voor groen etc. Ook wil ik echt een beetje cultuur kunnen snuiven zeg maar. Daarnaast vind ik India ook interessant, omdat ik best mediterend etc. ben ingesteld.
  maandag 21 maart 2022 @ 17:32:39 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_204170806
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:28 schreef insomnia738 het volgende:
Bergen lijken me wel leuk, maar ik ga vooral voor groen etc. Ook wil ik echt een beetje cultuur kunnen snuiven zeg maar. Daarnaast vind ik India ook interessant, omdat ik best mediterend etc. ben ingesteld.
Dan zou India een idee kunnen zijn inderdaad. Met jouw budget kan je daar aardig lang toeven. Zou wel een gedeelte India allereerst pakken, en niet van hot naar her binnen India reizen, dan ga je de reistijden daar wel onderschatten :P
pi_204170852
Hmmm, interessant. Wat is dan bijvoorbeeld het verschil met India of Thailand/indonesië?
  maandag 21 maart 2022 @ 17:38:42 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_204170855
Sowieso alleen gaan, waar je ook naartoe gaat.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_204170860
En waarom alleen? Ik heb wel zoiets van alleen kan echt saai zijn+je wilt het toch met iemand delen.
  maandag 21 maart 2022 @ 17:42:42 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_204170889
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:38 schreef insomnia738 het volgende:
Hmmm, interessant. Wat is dan bijvoorbeeld het verschil met India of Thailand/indonesië?
Alles. Cultuur, de keuken, de manier van reizen. Het ligt ee ook een beetje aan hoe avontuurlijk je bent. Als je safe wilt spelen ga je eerder naar Thailand dan India. Cultuurshock is daar voor velen wat minder. Al is Bangkok ook wel wow-momentje als je Londen en Parijs gewend bent.
  maandag 21 maart 2022 @ 17:43:17 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_204170894
Als je dit doet om te kijken of je er een levenstijl / job van wil maken. Moet je dat alleen kunnen doen (en leuk vinden). Anders is het "gewoon" een vakantie met iemand, vind ik in ieder geval.

Ik ben ook begonnen met reizen in Europa > Noord Afrika > Azie vanaf mn studietijd.

Nu woon en werk ik in Azie.

Mijn favorieten zijn Vietnam, Indonesie, Maleisie.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_204171050
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:38 schreef insomnia738 het volgende:
Heb je al op de wereldkaart gekeken?
pi_204171531
Ik ben in Thailand, Cambodja en de Filipijnen geweest.
Allemaal low budget reizen, geen idee hoeveel ik er aan kwijt was.
Cambodja is wel het mooiste van allemaal! :Y Ook fijne mensen daar, en de scammers zijn zo klungelig dat je ze gelijk door hebt en er de grootste lol om hebt! _O- De meeste mensen zijn er goudeerlijk en gastvrij.
pi_204171588
Turkije.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 20:37:30 #16
45833 crew  Fogel
pi_204173086
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:39 schreef insomnia738 het volgende:
En waarom alleen? Ik heb wel zoiets van alleen kan echt saai zijn+je wilt het toch met iemand delen.
Als je alleen bent hoef je alleen met je eigen plannen rekening te houden….
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_204176792
Ik zou beginnen eerst te bepalen welke gebieden je wilt bezoeken. Zoals gezegd, Azie is nogal groot, en nogal divers.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:57:19 #18
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_204177189
Het klinkt alsof je het ook een beetje geidealiseerd hebt al in je hoofd. Met een halve toekomst daar als optie zonder er ooit geweest te zijn.

Het continent is zeer divers, kijk wat je er wilt en ga gewoon een keer. Maak het niet meer of minder dan het is.
The more debt, the better
pi_204178725
Binnen Azië ben ik alleen in Indonesië geweest, 3 weken lang rondgereisd in een bus met 2 chauffeurs ingehuurd. Zonder tolk is het veel lastiger allemaal maar zeker de moeite waard.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204178905
japan china korea taiwan thailand geweest.

alleen, niks gepland. dat ging prima. goedkope hotels hostels pensions.
eenzaam wordt je niet echt, er reizen heel veel mensen alleen, dus er zijn mensen om mee rond te hangen, die ontmoet je vanzelf in je hostel. en de vrijheid van alleen reizen is het beste dat er is.

je zegt india, maar bedenk wel dat het daar gigantisch dichtbevolkt is, dus als je rust zoekt, lijkt me dat wel de laatste plaats om naar toe te gaan. kan je beter in thailand beginnen en dan naar laos gaan of cambodia.
en het kost ook bijna niks daar.
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 10:16:10 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204213398
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:06 schreef insomnia738 het volgende:

ik wil waarschijnlijk dit jaar mijn eerste reis door Azië gaan maken. Ik ben in mijn leven pas een aantal keer in Europa op vakantie geweest, maar ik heb meer de smaak gekregen om eens echt een verre en lange reis te maken. Azië trekt mij hierbij heel erg en een vriend van mij is al eens één maand naar Thailand geweest. Ik droom er soms wel een beetje van om ook mijn eigen bedrijf vanuit het buitenland te kunnen runnen etc.

Mijn vraag aan jullie, waar zijn jullie in Azië geweest? Welke landen of plekjes. Pakken jullie dan een hostel? Of meer hotels. Plan je dit vantevoren of alleen de eerste en laatste dagen? Hoe lang ben je/zijn jullie geweest? Hoeveel budget was je hiervoor kwijt?

Mijn budget ligt tussen de ¤1.500 en ¤2.750 ongeveer. Ik weet ook nog niet of ik alleen wil gaan of met iemand samen(ik denk liever met iemand samen). Mijn huidige vriendin wilt niet mee, dus ik moet er ook echt achter gaan komen of dit voor mij een levensstijl gaat worden, anders hebben we geen toekomst samen. Ze hoopt dan ook dat ik daar dit jaar achter kom. Een andere vriend van mij vind ik een beetje te afhankelijk om mee te nemen en de vriend die naar Thailand is geweest die heeft nu een relatie en waarschijnlijk het budget dit jaar niet.

Heb een half jaartje in Macau gewoond en ben op reis geweest in Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië (2X inclusief huwelijksreis) en Sri Lanka. Indonesië is veruit mijn favoriete bestemming, al zou ik niet zo snel meer naar Bali gaan. Hooguit als springplank naar andere Indonesische eilanden.

1. Ga alleen. Je komt vanzelf wel gelijkgestemde mensen tegen en als het niet meer klikt, of de plannen lopen uit elkaar, ga je weer een eigen kant op.
2. ¤ 1.500 - ¤2.750 is niet veel als daar ook nog een ticket vanaf moet. Reken voor daar (de bekende backpackerslanden) gemiddeld ¤ 50 per dag. Het kan goedkoper, het kan ook veel duurder.
3. India is waarschijnlijk het goedkoopst, maar dat is wel gelijk in het diepe springen zonder zwemles als je voor het eerst zo'n reis maakt. Sri Lanka, India for beginners ook wel genoemd, is schitterend qua natuur en cultuur, en minder massaal. Qua attracties (natuurparken, walvistochten, etc.) wel wat aan de dure kant.
4. Thailand is helemaal het startpunt voor de beginnende backpacker. Volledig ingericht op dat soort toeristen. Gelijk ook het minst avontuurlijk. Maar Bangkok is de ideale springplank voor andere bestemmingen in ZO Azië met veel low cost airlines en zo.
5. Plan alleen een ho(s)tel met goed bed voor de eerste paar nachten om geen gezeik te hebben van met een brakke kop direct bij aankomst op zoek te moeten gaan naar een plek om te overnachten. Even rustig acclimatiseren dus. En praten met andere backpackers. Als ze er al een rondje door het land op hebben zitten, hebben ze vaak de beste tips voor overnachtingen op de plekken waar jij nog naar toe gaat.

Op mijn to do lijstje in Azië staan nu de volgende landen:
Japan, Oezbekistan, Vietnam en uiteraard Indonesië waar ik nog vele eilanden te gaan heb. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 25-03-2022 11:02:20 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_204214781
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.
Je bent van harte welkom :), ik kan je een persoonlijke rondleiding door Manila geven.

Maak je je geen zorgen over "die gek". Ten eerste merk je niet zo veel van hem in het dagelijks leven, ten tweede loopt dit jaar op 30 juni zijn termijn af.
pi_204214998
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:24 schreef insomnia738 het volgende:

Ik zelf ben van Azië alleen naar Turkije geweest (maar Europa wordt ook steeds meer een rekbaar begrip naar het oosten toe, nu Kazachstan daar ook vaak toe gerekend wordt) en dat is op zich prima land als toerist zijnde, het westen van Turkije is modern genoeg voor de meeste toeristen.

Maar verder wat betreft Azië en het willen werken op een laptop zou ik goed naar de infrastructuur kijken. Tenminste als je echt volledig wil kunnen werken met een goede verbinding voor video bellen, surfen en snel zat bestanden downloaden.
Dan moet je vooral kijken naar de landen met een goede technische infrastructuur. Dan denk je snel aan landen zo als China, Taiwan, Japan, Vietnam, Zuid-Korea en Singapore etc. Thailand schijnt ook wel redelijk niveau technische infrastructuur te hebben.
In de overige landen is de infrastructuur slecht, of alleen in de steden goed (bv buiten Ulaanbaatar is in Mongolië niks te vinden).

Uiteraard kan je ook een rond reis plannen waarbij je in de landen met goede technische voorzieningen veel er bij werkt en de slechtere landen meer reist en vakantie houdt.

Succes en veel plezier al vast!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 15:28:18 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204216498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je bent van harte welkom :), ik kan je een persoonlijke rondleiding door Manila geven.
Tof van je. Mocht het er ooit van komen, dan zal ik je uiteraard om tips vragen. :). Ik wil sowieso een keer naar Palawan om te snorkelen. Weet verder eigenlijk bar weinig over de Filipijnen. Waar vind je nog wat oude cultuur? Of is het alles Rooms Katholiek dat de klok slaat met dank aan de Spanjaarden? Wat zijn de andere snorkelplekken?

quote:
Maak je je geen zorgen over "die gek". Ten eerste merk je niet zo veel van hem in het dagelijks leven, ten tweede loopt dit jaar op 30 juni zijn termijn af.
Goede zaak. Hopelijk vertrekt hij niet met zoveel lawaai als z'n fan Trump.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_204248667
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Tof van je. Mocht het er ooit van komen, dan zal ik je uiteraard om tips vragen. :). Ik wil sowieso een keer naar Palawan om te snorkelen. Weet verder eigenlijk bar weinig over de Filipijnen. Waar vind je nog wat oude cultuur? Of is het alles Rooms Katholiek dat de klok slaat met dank aan de Spanjaarden? Wat zijn de andere snorkelplekken?
[..]
Goede zaak. Hopelijk vertrekt hij niet met zoveel lawaai als z'n fan Trump.
Je grote vriend kan grondwettelijk niet herkozen worden, dus Trump achtige toestanden waarbij hij zijn nederlaag niet wil erkennen zullen er niet van komen :).

Manila is in WO 2 helemaal plat gegooid door de Amerikanen, dus een heleboel historie is daarmee verloren gegaan. Er is nog een klein beetje oude stad, en oud Chinatown over. Aangezien veel vluchten in Manila vertrekken en aankomen, zal het wel je begin punt en eindpunt zijn van je reis. Maar met 2 dagen heb je het wel gezien. Misschien nog een extra dagje voor te shoppen, maar dat moet je je vrouw nog even navragen :).

80-90 % van de mensen zijn katholiek. Dan nog een procent of 10 moslim (maar die wonen voornamelijk in het zuiden op Mindanao), en de rest is veelal born again christian etc. Op zich heb je er niet veel last van in het dagelijks leven, men gaat er redelijk relaxed mee om.

Qua historie, kan je beter in de omgeving van Cebu gaan rond neuzen. Daar is veel meer bewaard gebleven van de vroegere Spaanse forten, fortificaties etc.

Qua duiken zou je ook in de Visayas (met als hoofdstad Cebu) kunnen kijken. Je moet dan denken aan plaatsen als Dumaguette, waar je tussen de whale sharks, en giant turtles kan zwemmen/snorkelen etc, en tevens de dolfijnen :).

In de Visayas, zitten ook nog wel wat over toeristische plaatsen (Bohol, Boracay), die op zich wel mooi zijn qua strand en duiken, maar ook vol zitten met Chinezen, Koreanen, en Japanners.

Palawan is inderdaad vooralsnog - samen met Dumaguette/Apo Island - de beste opties om te duiken. Met name het gebied rondom Coron vond ik persoonlijk erg mooi ( en ik duik niet maar snorkel enkel). Uiteraard komt het massa toerisme hier ook opduiken, dus kijk goed uit van te voren waar je terecht komt :).
  woensdag 30 maart 2022 @ 20:19:30 #26
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_204277372
In 2015 als backpacker een rondreis gemaakt door Thailand/Laos 7 weken lang.
Ben alleen gegaan maar kwam al gelijk iemand tegen met wie ik de eerste 3 weken opgetrokken ben.
Noord Thailand, via Laos naar het zuiden van Thailand gegaan, de eilandjes. Duikbrevet gehaald en veel gedoken.
Heerlijke reis. En Backpacken is leuk want je komt zoveel mensen tegen met wie je weer enkele dagen optrekt.
Je bent nooit alleen.

Ook 3 weken samen met destijds vriendin door Sri Lanka getrokken als backpacker. Heel anders dan Thailand maar wel een van de mooiste landen met erg aardige mensen en verdomd goed eten.

Geen idee hoe het nu tijdens einde covid in die landen is.
pi_204281477
Welk land zouden jullie aanraden in Azië voor Augustus (rekening houdend met regenseizoen) voor 2-3 weken? Hebben samen al veel backpack ervaring opgedaan in Thailand, Maleisië, Singapore, Bali en Nepal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204281661
Nvm
pi_204282169
Ik ben in Azie alleen nog maar in de VAE geweest. En gezien je wensen is dat niet de plek voor jou.
Boeiende plek, zelfs qua natuur nog wel. Cultuur heeft het natuurlijk ook best wel zijn dingen wat interessant is.
En Dubai ook gewoon zeer indrukwekkend.

Zou een overstap plek kunnen zijn waar je wat dagen verblijft. Is heel anders dan Nederland en ook heel anders dan het meer ''typische'' Zuidoost Azië.

Daar zijn hier veel meer ervaringsdeskundigen voor, dus daar waag ik mij niet aan.

Hostels? Moet je tegen kunnen. Ik heb het een paar keer gedaan en ik hou er echt niet van.
Iedereen heeft een ander leefritme, alles loopt compleet door elkaar heen. Als ik weg ben maak ik volledig gebruik van de dag, ik blijf gewoon slapen tot ik automatisch wakker word en kom dan laat in de avond weer eens terug. Ik wil dan ook gewoon mijn rust hebben. Rustig even kunnen zitten, douchen en slapen. Oftewel: Geen hostel.

In combinatie daarmee vind ik alleen reizen inderdaad ook heel fijn.
Samen of in een groep heeft ook zeker zijn charme. Maar hoe ik reis is heel anders dan hoe jij dat wilt, laat staan in een groep.
Is dat eenzaam? Soms, licht ook voor een groot deel aan jezelf. Ik zoek mensen op wanneer ik dat wil. Lekker in een lokale bar bv.

Hoe lang? Als je nooit lange reizen gemaakt hebt ga dan niet ineens ontzettend lang weg.
Althans zet dat in elk geval niet vast voor de terugvlucht dan.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:25 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_204283807
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:36 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben in Azie alleen nog maar in de VAE geweest. En gezien je wensen is dat niet de plek voor jou.
Boeiende plek, zelfs qua natuur nog wel. Cultuur heeft het natuurlijk ook best wel zijn dingen wat interessant is.
En Dubai ook gewoon zeer indrukwekkend.

Zou een overstap plek kunnen zijn waar je wat dagen verblijft. Is heel anders dan Nederland en ook heel anders dan het meer ''typische'' Zuidoost Azië.

Daar zijn hier veel meer ervaringsdeskundigen voor, dus daar waag ik mij niet aan.

Hostels? Moet je tegen kunnen. Ik heb het een paar keer gedaan en ik hou er echt niet van.
Iedereen heeft een ander leefritme, alles loopt compleet door elkaar heen. Als ik weg ben maak ik volledig gebruik van de dag, ik blijf gewoon slapen tot ik automatisch wakker word en kom dan laat in de avond weer eens terug. Ik wil dan ook gewoon mijn rust hebben. Rustig even kunnen zitten, douchen en slapen. Oftewel: Geen hostel.

In combinatie daarmee vind ik alleen reizen inderdaad ook heel fijn.
Samen of in een groep heeft ook zeker zijn charme. Maar hoe ik reis is heel anders dan hoe jij dat wilt, laat staan in een groep.
Is dat eenzaam? Soms, licht ook voor een groot deel aan jezelf. Ik zoek mensen op wanneer ik dat wil. Lekker in een lokale bar bv.

Hoe lang? Als je nooit lange reizen gemaakt hebt ga dan niet ineens ontzettend lang weg.
Althans zet dat in elk geval niet vast voor de terugvlucht dan.
Hostels hebben ook prive kamers he :P En veel hostels maken tegenwoordig gebruik van gordijnen voor je bed of zelfs cabines die nog verder afgesloten zijn. Niet alles slaapt met 32 man in krakkemikkige bunkbeds
pi_204285877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hostels hebben ook prive kamers he :P En veel hostels maken tegenwoordig gebruik van gordijnen voor je bed of zelfs cabines die nog verder afgesloten zijn. Niet alles slaapt met 32 man in krakkemikkige bunkbeds
Meestal zijn dat maar een paar kamers die zo vol geboekt zijn.

Kan alleen als je erg ruim van tevoren reserveert.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204290028
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Weet ik, maar die zijn (wat ik zag) vrij beperkt en net zo duur als gewoon een goed hotel.
Nou sorry maar dan laat ik zo'n hostel lekker zitten xD.

Zelfs al heb je een gordijn dan nog kun je niet in ochtend of laat avond even rustig zitten.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:47:41 #33
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_204297270
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Welk land zouden jullie aanraden in Azië voor Augustus (rekening houdend met regenseizoen) voor 2-3 weken? Hebben samen al veel backpack ervaring opgedaan in Thailand, Maleisië, Singapore, Bali en Nepal.
Sri-Lanka. Makkelijk te backpacken met trein etc, goedkoop, erg aardige mensen en vooral erg lekker eten. En veel te zien! Van bergen tot de zee. Hier mijn video van september 2018.
pi_204301257
quote:

Rusland, Mongolië , China, (Hongkong), Filipijnen, Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand.
Vrijwel altijd hostels (daar spreken ze vrijwel altijd een beetje Engels, in hotels (in bv China veel minder tot vrijwel niet) (nog los van dat ze je dan eigenlijk niet mogen toelaten, (geen vergunning) maar dat is vooral buiten de grote steden).

Ik boekte voor verplaatsing (ruim budget en daardoor de zeer grote luxe van weinig haast, wat mij betreft de beste manier om te reizen) meestal een hostel of hotel en ging dan na aankomst op zoek naar een goedkoop hostel met een sfeer die me aanstond.

Ongeveer 2 jaar, qua geld, weet ik niet echt, ik denk iets van ¤20000 of zo.

Ik heb geleerd dat (voor mij) langzaam reizen met zo min mogelijk spullen me eigenlijk het meeste aanstaat.
Dat is denk ik echter zeer persoonlijk.
Na een x aantal tempels heb je dat voor het grootste gedeelte wel gezien, en ga je anders reizen/denken/doen.

Persoonlijk denk ik dat alleen reizen fundamenteel anders is dan in een groepje, alhoewel ik uiteraard ook af en toe met andere mensen (die ik onderweg tegenkwam) stukken heb gereisd.
In een bepaald opzicht vind ik alleen reizen beter, maar dat hangt waarschijnlijk wel sterk van je persoonlijkhied af (je moet er tegen kunnen).

Ik kan je geen echt advies geven behalve dat Zuidoost-Azië toen ik mijn lange reis maakte het goedkoopste was in mijn traject.
Het is ook nogal afhankelijk wat je wilt zien en doen.
China is bv natuurlijk absoluut geen strandvakantie, in Mongolië moet je niet veel luxe verwachten en in Zuidoost-Azië moet je geen (heerlijk lege) steppe verwachten en je zult er weinig pony's vinden.

Ik ben persoonlijk erg nieuwsgierig naar de Stans (behalve Afghanistan op dit moment), maar ook Latijns Amerika trekt me erg.

(Als je voor een langere periode weggaat is het verstandig in Nederland ingeschreven te blijven staan, anders bouw je een AOW gat op.)

--
Het is eigenlijk vrijwel onmogelijk goed advies geven, wel denk ik dat het fundamenteel anders is om alleen te reizen of niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204301320
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:48 schreef ToT het volgende:
Ik ben in Thailand, Cambodja en de Filipijnen geweest.
Allemaal low budget reizen, geen idee hoeveel ik er aan kwijt was.
Cambodja is wel het mooiste van allemaal! :Y Ook fijne mensen daar, en de scammers zijn zo klungelig dat je ze gelijk door hebt en er de grootste lol om hebt! _O- De meeste mensen zijn er goudeerlijk en gastvrij.
Ik kan je Laos aanraden.
Nog 1000X onschuldiger wat dat betreft.
Geweldig landje, maar zoek niet naar grote steden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204301346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 12:11 schreef pokkerdepok het volgende:
japan china korea taiwan thailand geweest.

alleen, niks gepland. dat ging prima. goedkope hotels hostels pensions.
eenzaam wordt je niet echt, er reizen heel veel mensen alleen, dus er zijn mensen om mee rond te hangen, die ontmoet je vanzelf in je hostel. en de vrijheid van alleen reizen is het beste dat er is.

je zegt india, maar bedenk wel dat het daar gigantisch dichtbevolkt is, dus als je rust zoekt, lijkt me dat wel de laatste plaats om naar toe te gaan. kan je beter in thailand beginnen en dan naar laos gaan of cambodia.
en het kost ook bijna niks daar.
Het verschil tussen noord en zuid India is wat dat betreft nogal groot.
pi_204301388
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Heb een half jaartje in Macau gewoond en ben op reis geweest in Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië (2X inclusief huwelijksreis) en Sri Lanka. Indonesië is veruit mijn favoriete bestemming, al zou ik niet zo snel meer naar Bali gaan. Hooguit als springplank naar andere Indonesische eilanden.

1. Ga alleen. Je komt vanzelf wel gelijkgestemde mensen tegen en als het niet meer klikt, of de plannen lopen uit elkaar, ga je weer een eigen kant op.
2. ¤ 1.500 - ¤2.750 is niet veel als daar ook nog een ticket vanaf moet. Reken voor daar (de bekende backpackerslanden) gemiddeld ¤ 50 per dag. Het kan goedkoper, het kan ook veel duurder.
3. India is waarschijnlijk het goedkoopst, maar dat is wel gelijk in het diepe springen zonder zwemles als je voor het eerst zo'n reis maakt. Sri Lanka, India for beginners ook wel genoemd, is schitterend qua natuur en cultuur, en minder massaal. Qua attracties (natuurparken, walvistochten, etc.) wel wat aan de dure kant.
4. Thailand is helemaal het startpunt voor de beginnende backpacker. Volledig ingericht op dat soort toeristen. Gelijk ook het minst avontuurlijk. Maar Bangkok is de ideale springplank voor andere bestemmingen in ZO Azië met veel low cost airlines en zo.
5. Plan alleen een ho(s)tel met goed bed voor de eerste paar nachten om geen gezeik te hebben van met een brakke kop direct bij aankomst op zoek te moeten gaan naar een plek om te overnachten. Even rustig acclimatiseren dus. En praten met andere backpackers. Als ze er al een rondje door het land op hebben zitten, hebben ze vaak de beste tips voor overnachtingen op de plekken waar jij nog naar toe gaat.

Op mijn to do lijstje in Azië staan nu de volgende landen:
Japan, Oezbekistan, Vietnam en uiteraard Indonesië waar ik nog vele eilanden te gaan heb. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.
Ik heb op de Filipijnen heel goed kunnen snorkelen (ik heb een duikbrevet maar als ik hetzelfde kan zien met een snorkel vind ik dat onzin), en ik vind vooral Palawan supermooi.
Nadeel van de Filipijnen vind ik echter de keuken, ze hebben wel goed eten maar ik vind het gewoon echt minder dan andere landen in Zuidoost-Azië.
Persoonlijk maak ik een uitzondering voor het ontbijt, maar ik ben gewoon gek op knoflookrijst.
pi_204301422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind de Filipijnen geweldig (eten wat minder dan andere landen in ZOA behalve het ontbijt), maar de grote uitzondering is voor mij Manilla.
sorry...
(Ik ben ongeveer 3 maanden op de Filipijnen geweest, 2 dagen in Manilla, 2 dagen teveel.)
pi_204302072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind de Filipijnen geweldig (eten wat minder dan andere landen in ZOA behalve het ontbijt), maar de grote uitzondering is voor mij Manilla.
sorry...
(Ik ben ongeveer 3 maanden op de Filipijnen geweest, 2 dagen in Manilla, 2 dagen teveel.)
Ben het met je eens. Manila kan je als toerist met eem gerust hart overslaan. Het is dat mijn werk hier is anders..... zoals gezegd, er zijn een paar lichtpuntjes, maar die moet je wel weten te vinden...

Het is enkel dat je vliegtuig hier aankomt en weer vertrekt zodat je wel moet.
pi_204302388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik kan je Laos aanraden.
Nog 1000X onschuldiger wat dat betreft.
Geweldig landje, maar zoek niet naar grote steden.
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, thanks voor de tip! ^O^
pi_204303448
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 02:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ben het met je eens. Manila kan je als toerist met eem gerust hart overslaan. Het is dat mijn werk hier is anders..... zoals gezegd, er zijn een paar lichtpuntjes, maar die moet je wel weten te vinden...

Het is enkel dat je vliegtuig hier aankomt en weer vertrekt zodat je wel moet.
Helemaal waar en ik ben ook wel meerdere keren op het vliegveld in Manilla geweest, maar alleen om zsm weer over te stappen.
Wat ik erg bizar vond was dat loketje daar waar je je machinegeweer kon afgeven voor je in het vliegtuig stapt.
Qua werk zal het idd waarschijnlijk moeilijk te vermijden zijn.

Wat ik trouwens ook erg chill vond is met de boot reizen tussen de locals, vliegende vissen, ietwat ongelukkige zacht kukelende haantjes die ondersteboven in een soort mandje/zakje aan de railing hingen.

Ik mis de Filipijnen & de Filipino's met hun bahala na mentaliteit als ik er weer aan terugdenk.
In elke kroeg karaoke, en op elke straathoek een pawn shop.

Er zullen vast ook lichtpuntjes zijn in Manilla, maar ik had af en toe echt het gevoel alsof ik in Brazilië een verkeerde afslag had genomen en (alleen) in de favela terecht was gekomen.
(Dat zijn trouwens ook zo ongeveer de enige plekken waar ik me ooit echt onveilig heb gevoeld op reis, alhoewel Tijuana (met op elke straathoek een als zebra beschilderd ezeltje) waarschijnlijk 's avonds ook problematisch kan zijn (ik was daar alleen overdag).
Qua tot de tanden bewapende bewakers zijn er ook wel wat overeenkomsten.
Wat me erg tegenstond was de vele, vele straatkinderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 02-04-2022 10:58:52 ]
pi_204303460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 07:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, thanks voor de tip! ^O^
Als je de kans krijgt, zeker gaan.
Wat trouwens ook zeker nog op mijn verlanglijstje staat is Maleisië, en dan vooral qua streetfood met haar grote Chinese en Indiase minderheden.
Maleis ontbijten, Indiaas lunchen en Chinees (of eigenlijk 1 v/d Chinese keukens) avondeten.
Yummie, ik krijg acuut honger.
(Misschien even wat knoflookrijst maken (alhoewel ik helaas verse rijst zal moeten koken) met een spiegeleitje, helaas geen tocino.)

[ Bericht 11% gewijzigd door Tanatos op 02-04-2022 11:07:44 ]
pi_204303517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:47 schreef egelhond het volgende:

[..]
Sri-Lanka. Makkelijk te backpacken met trein etc, goedkoop, erg aardige mensen en vooral erg lekker eten. En veel te zien! Van bergen tot de zee. Hier mijn video van september 2018.
Sri Lanka staat idd zeker ook op mijn verlanglijstje, is me ook erg vaak aangeraden.
Ik hoop wel dat de Tamils en de Singalezen elkaar eindelijk weer eens het licht in de ogen gaan gunnen.
pi_204314593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 10:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Helemaal waar en ik ben ook wel meerdere keren op het vliegveld in Manilla geweest, maar alleen om zsm weer over te stappen.
Wat ik erg bizar vond was dat loketje daar waar je je machinegeweer kon afgeven voor je in het vliegtuig stapt.
Qua werk zal het idd waarschijnlijk moeilijk te vermijden zijn.

Wat ik trouwens ook erg chill vond is met de boot reizen tussen de locals, vliegende vissen, ietwat ongelukkige zacht kukelende haantjes die ondersteboven in een soort mandje/zakje aan de railing hingen.

Ik mis de Filipijnen & de Filipino's met hun bahala na mentaliteit als ik er weer aan terugdenk.
In elke kroeg karaoke, en op elke straathoek een pawn shop.

Er zullen vast ook lichtpuntjes zijn in Manilla, maar ik had af en toe echt het gevoel alsof ik in Brazilië een verkeerde afslag had genomen en (alleen) in de favela terecht was gekomen.
(Dat zijn trouwens ook zo ongeveer de enige plekken waar ik me ooit echt onveilig heb gevoeld op reis, alhoewel Tijuana (met op elke straathoek een als zebra beschilderd ezeltje) waarschijnlijk 's avonds ook problematisch kan zijn (ik was daar alleen overdag).
Qua tot de tanden bewapende bewakers zijn er ook wel wat overeenkomsten.
Wat me erg tegenstond was de vele, vele straatkinderen.

- Het is hier heel gebruikelijk, en ook legaal, om een vuurwapen te hebben. Daardoor zie je overal, luchthaven, winkelcentrum, maar ook bij de ingang van mijn kantoor, een bordje hangen dat je je wapen moet afgeven bij de security, en die krijg je bij de uitgang weer netjes terug.

- Karaoke is wel een dingetje. Als we team dinners hebben o.i.d. eindigt dit steevast in karaoke. En waar wij dit als een geintje zien, met een biertje erbij, wordt karaoke hier hoogst serieus genomen.

- Er zijn goede wijken en iets minder goede wijken in Manila. Maar dit gelt volgens mij wel in iedere grote stad. Als je een beetje weet waar je mee bezig bent, zul de de echt slechte wijken niet eens te zien krijgen. Goed uitkijken wat je doet, en dan valt het allemaal wel mee. Maar feit is dat er nogal wat sloppenwijken zijn, maar ook gewoon "normale" wijken met huizen met een tuintje en een garage.

- Voordeel van Manila is dat er een Chinatown, een little Tokyo, en een Koreatown is. En die hebben dan weer hun specialiteiten restaurants :P.

- Naast stranden, en steden die al dan niet mooi zijn, zou ik ook de natuur willen aanraden. In het noorden, richting Baguio en omstreken, waar het door de hoogte niet zo heel warm is, en de diverse vulkanen waar je trektochten naar kunt ondernemen.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 12:43:35 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204358347
Toch wel jammer dat we TS na 21 maart niet meer hebben gezien ondanks al onze tips.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 12:59:11 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_204358537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 10:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Sri Lanka staat idd zeker ook op mijn verlanglijstje, is me ook erg vaak aangeraden.
Ik hoop wel dat de Tamils en de Singalezen elkaar eindelijk weer eens het licht in de ogen gaan gunnen.

Daar hadden we in 2016 geen last van. Zie ook mijn reisverslag.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_204358726
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Toch wel jammer dat we TS na 21 maart niet meer hebben gezien ondanks al onze tips.
Misschien zwerft hij nu in Azie rond met onze tips :).
pi_204709865
quote:

Een heen- en terugvlucht kost je ongeveer 500 euro. Dan heb je nog rond de 2000 euro over. In principe kun je daar 2 maanden van reizen. Dan heb je dus ongeveer 35 euro per dag. Niet heel veel, maar het is te doen, zeker als je jong bent en met weinig luxe toe kunt.

Ik raad je aan het voor een eerste reis simpel te houden en de backpacktrail te volgen. Boek een vlucht naar Bangkok en breng 2 weken door in Thailand. Ga na een paar daagjes acclimatiseren in Bangkok bijvoorbeeld met de nachtbus naar een van de eilanden in het zuiden. Vervolgens vlieg je naar Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai boek je de zogenaamde slowboat naar Luang Prabang in Laos. Je zit dan 2 dagen op de boot en overnacht ergens in een dorp genaamd Pakbeng. In Laos kun je ook 2 weken doorbrengen. Leuke plekken daar zijn onder meer Thakhek (vooral als je een scooter wilt huren is dat leuk) en de 4000 eilanden, zoals Don Det. Don Det is echt puur relaxen aan het water in een heerlijke bungalow. Vanuit Don Det kun je de grens met Cambodja oversteken. Cambodja is een compact land. Bezoek er in elk geval Kampot, Ankhor Wat (Siem Reap) en als je tijd hebt Koh Rong of Koh Rong Samloem. Paradijsjes zijn het, die laatste twee. Daar ben je ook wel 2 weken zoet mee.

Dan heb je nog 2 weken over. Eventueel kun je dan Vietnam er nog bij pakken. Maar je kunt ook terug naar Thailand gaan en daar nog een eiland bezoeken of lekker relaxen in Bangkok.

Qua periode zou ik je aanraden laat in het jaar te gaan. Het regenseizoen is eind november wel zo'n beetje voorbij in Thailand. In het noorden is het dan nog wel fris, maar dat is misschien beter dan snikheet zoals in de zomer. Dus december/januari zijn wel mooie maanden, maar iets later kan ook prima, januari/februari of februari/maart.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204710051
Nog een optie zou zijn om bijvoorbeeld Thailand, Maleisië, Singapore en eventueel Indonesië te nemen. Dit is wel lastiger met jouw budget omdat die landen groter zijn, je dan meer moet vliegen en Singapore geen goedkoop land is. Je kunt Singapore ook overslaan natuurlijk. Maleisië en Indonesië zijn ook twee van mijn persoonlijke favorieten, vooral ook vanwege het eten, en de mensen (hoewel ik met Maleisiërs beter uit de voeten kon dan met Indonesiërs en die eerste spreken ook beter Engels).

In Maleisië vond ik wel vooral de eilanden en Penang (wat ook een eiland is in feite, maar dan wel een heel groot eiland) de moeite waard. Indonesië is enorm uitgestrekt en divers maar voor een eerste reis ligt Bali wel voor de hand, hoewel andere eilanden nog mooier en minder toeristisch zijn. Sumatra en Java bevielen mij veel meer dan Bali, maar met jouw budget heb je niet veel tijd, en reistijd is daar wel echt een dingetje, omdat het enorm eilanden zijn en de verbindingen niet altijd ideaal.

Vooral in Maleisië moet je wel oppassen in welke tijd van het jaar je gaat, want je kunt niet altijd naar al die eilanden toe, vanwege het weer, maar met Penang heb je dat probleem niet geloof ik.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 00:32:39 #50
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_204729408
Ik neem aan dat als je het over een nieuwe levensstijl hebt je het ook over (seks)relaties met vrouwen hebt?
Als ik jou was zou ik de relatie met je vriendin nu al beëindigen.
Ik heb een aantal jaar doorgebracht in verschillende Aziatische landen (Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Filipijnen, Indonesië) en in die periode ook veel seks en relaties gehad met verschillende vrouwen. Dat hoort er gewoon echt bij en geeft ook echt een extra dimensie aan de levensstijl daar.
Sue Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')