quote:
Op maandag 21 maart 2022 17:06 schreef insomnia738 het volgende:Hallo allemaal

,
ik wil waarschijnlijk dit jaar mijn eerste reis door Azië gaan maken. Ik ben in mijn leven pas een aantal keer in Europa op vakantie geweest, maar ik heb meer de smaak gekregen om eens echt een verre en lange reis te maken. Azië trekt mij hierbij heel erg en een vriend van mij is al eens één maand naar Thailand geweest. Ik droom er soms wel een beetje van om ook mijn eigen bedrijf vanuit het buitenland te kunnen runnen etc.
Mijn vraag aan jullie, waar zijn jullie in Azië geweest? Welke landen of plekjes. Pakken jullie dan een hostel? Of meer hotels. Plan je dit vantevoren of alleen de eerste en laatste dagen? Hoe lang ben je/zijn jullie geweest? Hoeveel budget was je hiervoor kwijt?
Mijn budget ligt tussen de ¤1.500 en ¤2.750 ongeveer. Ik weet ook nog niet of ik alleen wil gaan of met iemand samen(ik denk liever met iemand samen). Mijn huidige vriendin wilt niet mee, dus ik moet er ook echt achter gaan komen of dit voor mij een levensstijl gaat worden, anders hebben we geen toekomst samen. Ze hoopt dan ook dat ik daar dit jaar achter kom. Een andere vriend van mij vind ik een beetje te afhankelijk om mee te nemen en de vriend die naar Thailand is geweest die heeft nu een relatie en waarschijnlijk het budget dit jaar niet.
Wat adviseren jullie mij

)?
Heb een half jaartje in Macau gewoond en ben op reis geweest in Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië (2X inclusief
huwelijksreis) en
Sri Lanka. Indonesië is veruit mijn favoriete bestemming, al zou ik niet zo snel meer naar Bali gaan. Hooguit als springplank naar andere Indonesische eilanden.
1. Ga alleen. Je komt vanzelf wel gelijkgestemde mensen tegen en als het niet meer klikt, of de plannen lopen uit elkaar, ga je weer een eigen kant op.
2. ¤ 1.500 - ¤2.750 is niet veel als daar ook nog een ticket vanaf moet. Reken voor daar (de bekende backpackerslanden) gemiddeld ¤ 50 per dag. Het kan goedkoper, het kan ook veel duurder.
3. India is waarschijnlijk het goedkoopst, maar dat is wel gelijk in het diepe springen zonder zwemles als je voor het eerst zo'n reis maakt. Sri Lanka, India for beginners ook wel genoemd, is schitterend qua natuur en cultuur, en minder massaal. Qua attracties (natuurparken, walvistochten, etc.) wel wat aan de dure kant.
4. Thailand is helemaal het startpunt voor de beginnende backpacker. Volledig ingericht op dat soort toeristen. Gelijk ook het minst avontuurlijk. Maar Bangkok is de ideale springplank voor andere bestemmingen in ZO Azië met veel low cost airlines en zo.
5. Plan alleen een ho(s)tel met goed bed voor de eerste paar nachten om geen gezeik te hebben van met een brakke kop direct bij aankomst op zoek te moeten gaan naar een plek om te overnachten. Even rustig acclimatiseren dus. En praten met andere backpackers. Als ze er al een rondje door het land op hebben zitten, hebben ze vaak de beste tips voor overnachtingen op de plekken waar jij nog naar toe gaat.
Op mijn to do lijstje in Azië staan nu de volgende landen:
Japan, Oezbekistan, Vietnam en uiteraard Indonesië waar ik nog vele eilanden te gaan heb. Filipijnen lijkt me ook interessant voor duiken / snorkelen, maar ik weet niet of ik met die gek aan het hoofd daar mijn vrouw er naar toe krijg.
[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 25-03-2022 11:02:20 ]