abonnement Unibet Coolblue
pi_205572740
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:26 schreef maily het volgende:

[..]
Als ze gevuld moeten worden? Maar niet heel relevant als dat maar een keer per jaar is ;)
En dan lijkt me glas nog het fijnste.
Vierkante glazen potjes :)

Als de lege potjes met dezelfde kruiden worden bijgevuld maak ik ze niet eens schoon en voor de buitenkant afnemen maakt het naar mijn idee weinig uit of ze rond of vierkant zijn.
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:20:22 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205573046
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:19 schreef SQ het volgende:

Allemaal verschillende soorten bestek in 1 bak trek ik ook slecht :')

Oh, verschrikkelijk vind ik dit. Mijn man had nog 2 halve oude besteksetjes, elke keer doet het pijn aan m'n ogen om de bestekla open te trekken.

-O-
Resistance is futile.
pi_205573159
Ik ben fan van de glazen kruidenpotjes van de Aldi https://www.aldi.nl/merken/aldi-merken/de-kruiden-company.html Prima na te vullen en ze passen mooi in deze inzetten https://nl.ikea-club.org/item/00177249.html. Ik heb ook nog bredere potjes en die passen prima naast die smalle potjes, maar niet direct naast elkaar. Een echte instagramwaardige eenheid wordt het vast niet, maar met 3 soorten potjes kan ik ook wel leven, ze zijn in elk geval allemaal van glas en ik heb overzicht als ze straks in de lade liggen ipv nu op een kruidentrapje en in Varieramandjes op een plank die net wat te hoog en onhandig hangt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:53:43 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_205584309
Komt ie:



Helaas kan ik nog niet helemaal af van het variera bakje, maar dit is al heel fijn :D
disclaimer
pi_205584322
En nog op alfabet ook _O_
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:20:27 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205584611
Kruidenpotjes :9~
Resistance is futile.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:20:57 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_205584624
Ik heb alleen maar enorme lades dus een echt dedicated kruidenlaatje wordt m niet, maar ik kan dit naast mijn braadpannen wel handelen.
disclaimer
pi_205584685
Heel mooi zo.

Maar waarom mocht de knoflook geen nieuw potje?
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:26:36 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_205584693
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:26 schreef Tegan het volgende:
Heel mooi zo.

Maar waarom mocht de knoflook geen nieuw potje?
Omdat dat een molen is, en dat zijn de fancy potjes niet. Idem voor de chilivlokken.
disclaimer
  Spellchecker maandag 8 augustus 2022 @ 22:27:32 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205584710
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:53 schreef SQ het volgende:
Komt ie:

[ afbeelding ]

Helaas kan ik nog niet helemaal af van het variera bakje, maar dit is al heel fijn :D
Op alfabetische volgorde *O*
pi_205584725
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Omdat dat een molen is, en dat zijn de fancy potjes niet. Idem voor de chilivlokken.
Ah logisch.

Ik heb dus een set van vijf hervulbare molens hiervoor :@ .
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:29:17 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_205584738
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:28 schreef Tegan het volgende:

[..]
Ah logisch.

Ik heb dus een set van vijf hervulbare molens hiervoor :@ .
Begrijpelijk. Maar die zouden dan wel afwijken van deze potjes weer.
Struggles :'( _O-

Ik had mn bouillonblokjes er nog in gedaan als ze hadden gepast.
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:33:57 #263
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205585472
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef SQ het volgende:
Dan zet je ze ff in de vaatwasser :P

Mits glas.
Exact, heel makkelijk schoonmaken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:35:54 #264
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205585475
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Maar die zouden dan wel afwijken van deze potjes weer.
Struggles :'( _O-

Ik had mn bouillonblokjes er nog in gedaan als ze hadden gepast.
Vandaar dat ik gegaan ben voor grotere potjes, passen ze wel in (en ook een theelepel uit m’n maat setje). Kan alleen niet strooien maar dat deed ik toch zelden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205785462
Ik kocht vandaag dit draaiplateau bij de Wibra https://www.wibra.nl/assortiment/koelkast-organizer-rond/ eens kijken waar ik die allemaal kan inzetten, naast uiteraard de koelkast.
  maandag 29 augustus 2022 @ 18:14:23 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205785967
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kocht vandaag dit draaiplateau bij de Wibra https://www.wibra.nl/assortiment/koelkast-organizer-rond/ eens kijken waar ik die allemaal kan inzetten, naast uiteraard de koelkast.
Lijkt me vet handig! De snurrad van Ikea is hier standaard te vol geladen, waardoor het niet mogelijk is om te draaien :') .
Resistance is futile.
pi_205786077
quote:
6s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lijkt me vet handig! De snurrad van Ikea is hier standaard te vol geladen, waardoor het niet mogelijk is om te draaien :') .
Ohoh.
pi_205806080
Ik ben maar aan het heen en weer idioteriën met de beperkte ruimte die ik heb.

Wil graag alles netjes maar het ontbreekt me aan kastruimte.

En wat doe je met al het bestek :')
Dit is denk ik de helft van wat ik heb.

Had het in 1 lade gepropt. De andere lade lag iedereen en zijn moeder in.

Vandaag was ik dus even aan de slag geslogen _O_


It's amazing _O_


Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 22:53:14 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205807717
Ik moet ook een keer werk maken van m'n keukenlades. We hebben in totaal 4 binnenlades en 2 enorme lades die in 3 vakken verdeeld zijn. In 1 van die binnenlades liggen alle messen (los).

Kruidenbak staat onderin, maar dit is niet prettig tijdens het koken. >:)

Lijkt erop dat ik binnenkort mezelf weer eens mag trakteren op kruidenpotjes en vakverdelers. En nog wat variera bakken van Ikea aanschaffen voor accessoires van m'n keukenmachine.
Resistance is futile.
pi_205809644
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:53 schreef Seven. het volgende:
Ik moet ook een keer werk maken van m'n keukenlades. We hebben in totaal 4 binnenlades en 2 enorme lades die in 3 vakken verdeeld zijn. In 1 van die binnenlades liggen alle messen (los).

Kruidenbak staat onderin, maar dit is niet prettig tijdens het koken. >:)

Lijkt erop dat ik binnenkort mezelf weer eens mag trakteren op kruidenpotjes en vakverdelers. En nog wat variera bakken van Ikea aanschaffen voor accessoires van m'n keukenmachine.
Mogen we voor en na foto’s?
Ik shopte gisteren bij de kringloop weer dingen van Ikea: een uppdatera bestekbak en een kleine van deze https://www.ikea.com/nl/n(...)it-80066723/#content die bij Ikea nog wel op de foto staan maar niet meer te koop zijn. De 1,3 literversie heb ik inmiddels ook al vrij regelmatig bij de kringloop geshopt, onze collectie is redelijk op peil nu. Ik vind ze echt prettig in gebruik, ik kan ze goed vasthouden en ermee gieten.
pi_205809983
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kocht vandaag dit draaiplateau bij de Wibra https://www.wibra.nl/assortiment/koelkast-organizer-rond/ eens kijken waar ik die allemaal kan inzetten, naast uiteraard de koelkast.
Ik ben nog niet zo supergeorganiseerd, maar dit soort dingen maakt dat ik me ervan bewust word wat ik allemaal nog heeeeel dringend nodig heb O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205809998
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:53 schreef SQ het volgende:
Komt ie:

[ afbeelding ]

Helaas kan ik nog niet helemaal af van het variera bakje, maar dit is al heel fijn :D
Hoeveel gaat er dan in één zo'n kruidenpotje?Een heel potje van Verstegen ofzo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 september 2022 @ 10:49:56 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_205810133
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoeveel gaat er dan in één zo'n kruidenpotje?Een heel potje van Verstegen ofzo?
Ja, give or take :)
disclaimer
pi_205810149
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben nog niet zo supergeorganiseerd, maar dit soort dingen maakt dat ik me ervan bewust word wat ik allemaal nog heeeeel dringend nodig heb O+
Ik volg te veel van die accounts op instagram, ik heb het inmiddels ook allemaal heeeel dringend nodig :D
Kijk vooral ook niet op de website van Blokker bij bijvoorbeeld de kruidenrekjes O-)
Eerst maar eens verhuizen en dan kijk ik daarna wel wat ik echt nog nodig heb. Bepaalde dingen die ik nu in gebruik heb zijn vast overbodig daar, want straks heb ik heel veel keukenlades O+ en dan is bijvoorbeeld mijn kruidentrapje niet meer nodig.
pi_205810433
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik volg te veel van die accounts op instagram, ik heb het inmiddels ook allemaal heeeel dringend nodig :D
Kijk vooral ook niet op de website van Blokker bij bijvoorbeeld de kruidenrekjes O-)
Eerst maar eens verhuizen en dan kijk ik daarna wel wat ik echt nog nodig heb. Bepaalde dingen die ik nu in gebruik heb zijn vast overbodig daar, want straks heb ik heel veel keukenlades O+ en dan is bijvoorbeeld mijn kruidentrapje niet meer nodig.
Ga je naar een villa?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205810675
Ha, wij hebben de afgelopen dagen ook hard gewerkt aan een perfect georganiseerde kast.

Voor:


Na:




Met bonus poes:
pi_205811050
Ik heb nu dit, maar dat moet beter kunnen:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205811084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Ha, wij hebben de afgelopen dagen ook hard gewerkt aan een perfect georganiseerde kast.

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met bonus poes:
[ afbeelding ]
Oh wow O+
Heerlijk zo’n project. Is er nou ook veel weggegeven cq weggegooid?
pi_205811148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nu dit, maar dat moet beter kunnen:

[ afbeelding ]
Eerst maar eens goed inventariseren en ontdubbelen en dan van daaruit verder. Het ziet er wel gezellig kleurrijk uit. Hoort dit allemaal bij elkaar in die lade? Voorraad kan misschien elders.
Zakjes met een klem erop vind ik persoonlijk heel vervelend, maar verder kun je het zo gek maken als je zelf wilt he? Van alles hetzelfde tot gewoon goed groeperen. Zolang je maar overzicht hebt, dat is het belangrijkste.
pi_205811172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:17 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ga je naar een villa?
Nee joh, het huis wordt niet eens groter, de keuken wel iets groter, maar vooral veel efficiënter met veel lades. Had ik al gezegd lades O+ ?
pi_205811708
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oh wow O+
Heerlijk zo’n project. Is er nou ook veel weggegeven cq weggegooid?
oh ja, er gaan in totaal 10+ verhuisdozen naar de kringloop. Dit was nog niet alles, op de zolder stond nog meer. :@
  donderdag 1 september 2022 @ 20:50:54 #282
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_205814985
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nu dit, maar dat moet beter kunnen:

[ afbeelding ]
Wij hebben dat maar dan in een bovenkastje waardoor je dus niet kunt zien wat er achter de eerste rij staat. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_205815108
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Wij hebben dat maar dan in een bovenkastje waardoor je dus niet kunt zien wat er achter de eerste rij staat. :')
Ik ben dan ook echt heel erg blij met mijn la hiervoor :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 september 2022 @ 21:33:18 #284
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_205815422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben dan ook echt heel erg blij met mijn la hiervoor :Y
Hadden in de oude keuken een laatje met kruidenpotjeshouder, maar daar had dit lang niet in gepast.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 2 september 2022 @ 07:26:31 #285
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205817154
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Mogen we voor en na foto’s?
Ik shopte gisteren bij de kringloop weer dingen van Ikea: een uppdatera bestekbak en een kleine van deze https://www.ikea.com/nl/n(...)it-80066723/#content die bij Ikea nog wel op de foto staan maar niet meer te koop zijn. De 1,3 literversie heb ik inmiddels ook al vrij regelmatig bij de kringloop geshopt, onze collectie is redelijk op peil nu. Ik vind ze echt prettig in gebruik, ik kan ze goed vasthouden en ermee gieten.
Uiteraard :Y) maar staat niet hoog op m'n prioriteitenlijst helaas.

Die bewaardoos had ik ook voor cornflakes maar die bleven er vast in zitten.

Ik ben ook nog zoekende naar een bewaarblik voor beschuit en rijstwafels. En ik wordt knettergestoord van alle open pakken bloem, zelfrijzend bakmeel, maizena, tarwemeel en noem maar op. Dat staat allemaal in een lade dus tzt op zoek naar iets met een deksel een waar een label op kan.
Resistance is futile.
  vrijdag 2 september 2022 @ 07:27:54 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205817159
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nu dit, maar dat moet beter kunnen:

[ afbeelding ]
Indrukwekkende verzameling wel :Y)
Resistance is futile.
pi_205817253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nu dit, maar dat moet beter kunnen:

[ afbeelding ]
Ik had ook zo'n la. Ik heb een hele verzameling glazen kruidenpotjes gekocht en alles op alfabetische volgorde gezet. Een mand voor olie/azijn/sojasaus etc, een ondiep bakje voor broodbeleg en verder stapelbare, vierkante opbergdozen. Zoveel beter O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 08:39:55 #288
5428 crew  miss_sly
pi_205817511
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Uiteraard :Y) maar staat niet hoog op m'n prioriteitenlijst helaas.

Die bewaardoos had ik ook voor cornflakes maar die bleven er vast in zitten.

Ik ben ook nog zoekende naar een bewaarblik voor beschuit en rijstwafels. En ik wordt knettergestoord van alle open pakken bloem, zelfrijzend bakmeel, maizena, tarwemeel en noem maar op. Dat staat allemaal in een lade dus tzt op zoek naar iets met een deksel een waar een label op kan.
Voor alle open pakken bloem enzo, maar ook voor rijst, pasta, arboriorijst, suiker, zout, etc, heb ik een heel aantal potten van Ikea van de serie Korken:

https://www.ikea.com/nl/nl/rooms/kitchen/weckpotten-pub135b3570



Zijn er in verschillende formaten.

Ik moet alleen momenteel de la een keer opruimen en alles weer aanvullen, want wegens tijdgebrek staan er nu lege potten in de la en liggen er aangebroken pakken naast :')

Dit topic brengt wel mijn wens te organiseren weer terug.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 08:42:04 #289
5428 crew  miss_sly
pi_205817527
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had ook zo'n la. Ik heb een hele verzameling glazen kruidenpotjes gekocht en alles op alfabetische volgorde gezet. Een mand voor olie/azijn/sojasaus etc, een ondiep bakje voor broodbeleg en verder stapelbare, vierkante opbergdozen. Zoveel beter O+
Ik kan niet heel erg de hoogte in. Dit is een la onder de kookplaat. Zo'n zakje op een potje maakt al dat de la nog net dicht kan. Maar een hele verzameling dezelfde potjes voor de kruiden is wel handig. Was ik mee begonnen; links de potjes met de gekleurde deksels zijn kruidenpotjes van Flying Tiger. En toen ik bij wilde kopen, waren ze er ineens niet meer. En toen bleef het zoals het was, uiteraard :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205817541
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik kan niet heel erg de hoogte in. Dit is een la onder de kookplaat. Zo'n zakje op een potje maakt al dat de la nog net dicht kan. Maar een hele verzameling dezelfde potjes voor de kruiden is wel handig. Was ik mee begonnen; links de potjes met de gekleurde deksels zijn kruidenpotjes van Flying Tiger. En toen ik bij wilde kopen, waren ze er ineens niet meer. En toen bleef het zoals het was, uiteraard :P
Oh ja, ik zie het nu. Ik heb bij bol in een keer 72 kruidenpotjes ofzo besteld :') Ook vierkant trouwens, dat scheelt een boel ruimte. Kost wat, maar wel in een keer aangepakt. En ik heb ook een aantal lage vierkante opbergblikken, voor bouillonblokjes, gist etc., die zijn net zo hoog als een kruidenpotje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 08:55:21 #291
5428 crew  miss_sly
pi_205817606
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja, ik zie het nu. Ik heb bij bol in een keer 72 kruidenpotjes ofzo besteld :') Ook vierkant trouwens, dat scheelt een boel ruimte. Kost wat, maar wel in een keer aangepakt. En ik heb ook een aantal lage vierkante opbergblikken, voor bouillonblokjes, gist etc., die zijn net zo hoog als een kruidenpotje.
Lage vierkante opbergblikken moet ik inderdaad hebben. Heb je een voorbeeld? Ik wil dan eigenlijk niet van die saaie plastic voorraadbakken.

Investeren in een heleboel potjes tegelijk zal ik ook moeten, denk ik. Van de meeste kruiden heb ik gewoon die potjes van Verstegen of AH, maar van sommige heb ik grotere zakjes, want daar heb ik meer van nodig als ik ze gebruik, zoals garam masala voor de roti. Dus daar moet ik dan ook weer apart iets voor zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205817618
Kruidenkast heb ik laatst ook gedaan, net als alle andere keukenkastjes *O*

Het is de bedoeling dat er nog een kast in de hal komt. Heb ruimte zat daar. En ik heb dus nog lang niet al mijn keukenspullen/servies etc hier. Ligt allemaal opgeslagen bij mijn ouders op zolder.

Alle ruimte in de hal:


Kruiden allemaal in Bon Mamman jampotjes.





Kruiden gaan tzt richting een kast met lades in de hal. Er ķomt nog veel meer bij :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205817697
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Investeren in een heleboel potjes tegelijk zal ik ook moeten, denk ik. Van de meeste kruiden heb ik gewoon die potjes van Verstegen of AH, maar van sommige heb ik grotere zakjes, want daar heb ik meer van nodig als ik ze gebruik, zoals garam masala voor de roti. Dus daar moet ik dan ook weer apart iets voor zoeken.
Ik heb van mijn grootverbruikkruiden gewoon een standaardmaat potje in de la liggen en een zak in de voorraadkast.
De potjes liggen hier omdat staan niet past.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 09:12:31 #294
5428 crew  miss_sly
pi_205817731
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb van mijn grootverbruikkruiden gewoon een standaardmaat potje in de la liggen en een zak in de voorraadkast.
De potjes liggen hier omdat staan niet past.
Kies je dan voor esthetisch boven praktisch?
Want als je zo'n klein potje vult met grootverbruikkruiden en je gebruikt het een keer, is het potje zo'n beetje leeg?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 september 2022 @ 09:17:28 #295
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205817786
Zal het in de genen zitten?

Ik denk overigens dat de basis van een georganiseerde kast gewoon minimaliseren is.
Teveel spullen kun je onmogelijk organiseren en het werkt demotiverend.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205817820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:17 schreef BertV het volgende:
Zal het in de genen zitten?

Ik denk overigens dat de basis van een georganiseerde kast gewoon minimaliseren is.
Teveel spullen kun je onmogelijk organiseren en het werkt demotiverend.
Kan prima hoor :D
Moet je alleen wel kasten hebben :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 09:23:59 #297
5428 crew  miss_sly
pi_205817845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:17 schreef BertV het volgende:
Zal het in de genen zitten?

Ik denk overigens dat de basis van een georganiseerde kast gewoon minimaliseren is.
Teveel spullen kun je onmogelijk organiseren en het werkt demotiverend.
Met iets als koken vind ik dat toch lastig. Zoveel verschillende ingrediënten nodig voor allerlei gerechten. Dat is niet te minimaliseren.

Voor een groot deel van de rest ben ik het wel met @mascara-klodder eens : als je genoeg kasten hebt, is er niet echt een probleem :+

Maar dat betekent niet dat minimaliseren niet een goed idee kan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205817877
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met iets als koken vind ik dat toch lastig. Zoveel verschillende ingrediënten nodig voor allerlei gerechten. Dat is niet te minimaliseren.

Voor een groot deel van de rest ben ik het wel met @:mascara-klodder eens : als je genoeg kasten hebt, is er niet echt een probleem :+

Maar dat betekent niet dat minimaliseren niet een goed idee kan zijn.
In mijn oude huisje had ik allemaal inbouwkasten O+ Eentje in de eetkamer, eentje in de hal en eentje in mijn schoenen/koelkast kamer. Tot aan het plafond _O_

Hier hebben ze de boel zodanig opgeknapt en tevens alle inbouwkasten eruit gesloopt.

Mijn huis ziet er ook totaal anders uit dan van al mijn buren :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 2 september 2022 @ 09:31:44 #299
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205817914
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met iets als koken vind ik dat toch lastig. Zoveel verschillende ingrediënten nodig voor allerlei gerechten. Dat is niet te minimaliseren.
Minimaliseren is voor mij niet zo min mogelijk spullen, maar zo min mogelijk onnodige spullen.

Iemand die koken als hobby heeft moet talloze kruiden hebben.
Iemand die pc's maakt bakken met onderdelen.

...niet bepaald hoarders
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205817936
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kies je dan voor esthetisch boven praktisch?
Want als je zo'n klein potje vult met grootverbruikkruiden en je gebruikt het een keer, is het potje zo'n beetje leeg?
formaat jonnie boer blikjes zijn niet in 1 kookbeurt leeg toch?

Ik vind bij grootverbruikkruiden potjes juist het meest praktische omdat je daar fatsoenlijk een eetlepel kruiden uit kan scheppen. Veel supermarktpotjes hebben een te kleine opening en te weinig inhoud. Losse zakjes smeren snel en maken een kruidenla niet overzichtelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')