Wordt een heerlijk potje in Venlo vanmiddag. Tegen de koploper, lekker zonnetje, 50-jarig jubileum van De Koel en, last but not least, het afscheid van clubicoon Danny Post. Zin inquote:
Lekker ouwe reus.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 07:36 schreef maxi-mus het volgende:
Ik had de overwinning van Dordt voorspeld!
Goaltje weer van Contehhhh @:caland @:scrummie
Toeterjangodquote:Op vrijdag 25 maart 2022 22:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Er zit iemand bij FC Eindhoven met een heel vervelend toetertje op de tribune.
quote:Op vrijdag 25 maart 2022 22:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Er zit iemand bij FC Eindhoven met een heel vervelend toetertje op de tribune.
Volgend jaar uitlenen aan een eredivisieclub dan. Of verkopen. Denk niet dat hij ooit goed genoeg voor Feyenoord gaat zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
4 goals en 4 assist in 11 potjes bij Dordt is best netjes trouwens.
quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgend jaar uitlenen aan een eredivisieclub dan. Of verkopen. Denk niet dat hij ooit goed genoeg voor Feyenoord gaat zijn.
Emmengodenquote:Op zondag 27 maart 2022 12:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vanmiddag het prachtige FC Emmen weer op de buis!
Nou nou nou...quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:57 schreef maxi-mus het volgende:
Klaaswelsgod.![]()
https://www.1limburg.nl/mvv-wijst-hoofdtrainer-klaas-wels-de-deur
quote:De Graafschap-spits Sam Hendriks (27) speelt de rest van het seizoen niet meer in de basis bij De Graafschap. Reden is een zeer opmerkelijke clausule in zijn contract.Hendriks werd eind januari door De Graafschap voor een half seizoen gehuurd van eredivisionist Cambuur Leeuwarden. De aanvaller liet, samen met zijn zaakwaarnemer Robert Postma, een clausule in zijn contract opnemen. Als hij tien wedstrijden in de basis van de Superboeren zou spelen of minimaal 45 minuten, zou zijn contract automatisch met een jaar verlengd worden.
Hendriks speelde op 30 januari voor het eerst in de basis in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag (0-0) direct in de basis. Ook de daaropvolgende acht duels startte hij vanaf de eerste minuut. In totaal scoorde hij daarin viermaal voor de Superboeren.
Als Hendriks komende vrijdag in de thuiswedstrijd tegen koploper FC Emmen in de basis zou beginnen, zou zijn contract verlengd worden tot juni 2023. ,,Maar wij hebben volgend seizoen met Devin Haen en Danzell Gravenberch al twee centrumspitsen onder contract", zegt technisch manager Peter Bijvelds. ,,Ik werd dus voor een voldongen feit gesteld. Ik begin officieel op vrijdag (1 april) bij De Graafschap, maar moest hier wel een beslissing over nemen. Ik moet ook aan de toekomst van de club denken. Ik heb aan Sam Hendriks en zijn zaakwaarnemer gevraagd om deze clausule uit het contract te halen, maar dat wilden ze niet. Daar heb ik overigens respect voor.”
,,Toen heb ik besloten dat Sam niet meer in de basis start", stelt Bijvelds. ,,Ik heb dit ook overlegd met de technische staf. Jan Vreman (trainer De Graafschap) zou Sam natuurlijk liever in de basis opstellen, maar hij heeft er wel begrip voor.”
In de overige competitieduels kan Hendriks dus alleen nog na rust invallen.
Bron: https://www.gelderlander.(...)graafschap~adbf78ff/
Arme Sam wordt hier genaaid. Lekker zwaaien met je clausule.quote:
Wel een flink probleem, die winnen opeens helemaal niks meer.quote:
Thuis verliezen van TOP Oss kan echt niet.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Wel een flink probleem, die winnen opeens helemaal niks meer.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:49 schreef Caland het volgende:
Emmen heeft een steunbetuiging voor de McDonalds op het shirt staan @:zipportal
TURKED.quote:Erik Van schouten
2 reviews
23 uur geledenNIEUW
Geachte Mac Donalds ik ben Erik Van Schouten. Ik kom al jarenlang bij de Mac donalds in Zwolle. Maar laatst gebeurde er zo iets raars. Ik zit me big Mac te eten en krijg de hersenen van een of andere turk op me broodje. Ik ben met dit probleem naar de kassa medewerker gegaan. Echter had deze kassa medewerker geen belangstelling aan mijn probleem. Hele slechte services ik zou niet eten hier!
Dat vind ik sowieso wel een geschikte trainer, wel een wijsneusje natuurlijkquote:Op vrijdag 1 april 2022 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pastoor heeft het omgedraaid bij Almere.
Dit maakt de prestaties van Verbeek nog lachwekkender.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pastoor heeft het omgedraaid bij Almere.
Bedanktquote:Op vrijdag 1 april 2022 20:48 schreef Caland het volgende:
Ik heb het altijd jammer gevonden dat MVV nooit een eredivisieclub is gebleven
Toch veel toffer dan Fortuna of Roda.
Tja, dit is het fantastische NAC publiek.quote:
MVV is eigenlijk één van de weinige clubs die ik nooit bewust in de Eredivisie heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:48 schreef Caland het volgende:
Schade beperkt? Topavond.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:11 schreef Zipportal het volgende:
Schade mooi beperkt gehouden voor EmmenGoden.
Had ook zo 3-0 in de eerste helft kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Schade beperkt? Topavond.
9 punten voor op de nummer 3 met nog 5 wedstrijden.
Ah, zo. Ja, punt met gouden randje.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Had ook zo 3-0 in de eerste helft kunnen zijn.
Weet nog wel dat ze subtop speelden. Met campingvriend Sef aan het roer en Erik Meijer in de spits.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
MVV is eigenlijk één van de weinige clubs die ik nooit bewust in de Eredivisie heb meegemaakt.
Maar in tegenstelling tot bagger als Helmond, Oss en Telstar is het wel een echte club.
Ja die wedstrijd in 93 bij MVV uit wordt nog altijd als een legendarische pot gezien bij Feyenoorders.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet nog wel dat ze subtop speelden. Met campingvriend Sef aan het roer en Erik Meijer in de spits.
MVV moet je eens lekker naartoe gaan als de thermometer boven de 20 uit komt, je een overnachting in Maastricht regelt en er een leuke wedstrijd op het programma staat met flink wat toeschouwers. Altijd genot daar in het verre zuiden. Ik ben toch heel wat gewend qua wedstrijden en publiek, maar als MVV drie keer op rij wint verzamelt ineens al het gajes uit de buurt zich in de Geusselt. Maar leuk clubje. Helaas voor ze zijn ze veel te chauvinistisch en wil er mede daarom geen bedrijf centen in steken. Zonde.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet nog wel dat ze subtop speelden. Met campingvriend Sef aan het roer en Erik Meijer in de spits.
Gewoon goed beleid. VDL goden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:32 schreef RipCity het volgende:
Hoezo doet fc Eindhoven het opeens zo goed? Was altijd brandhout en staan nu opeens 4e!! (Volg kkd nooit). Hebben die een wonderspeler ontdekt ergens?
Waar baseer je dat op dan? De altijd vermoeiende Roda-bashquote:Op vrijdag 1 april 2022 20:48 schreef Caland het volgende:
Die flink wat toeschouwers komen alleen tegen Roda..quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
MVV moet je eens lekker naartoe gaan als de thermometer boven de 20 uit komt, je een overnachting in Maastricht regelt en er een leuke wedstrijd op het programma staat met flink wat toeschouwers. Altijd genot daar in het verre zuiden. Ik ben toch heel wat gewend qua wedstrijden en publiek, maar als MVV drie keer op rij wint verzamelt ineens al het gajes uit de buurt zich in de Geusselt. Maar leuk clubje. Helaas voor ze zijn ze veel te chauvinistisch en wil er mede daarom geen bedrijf centen in steken. Zonde.
Helemaal niet. Als MVV een fatsoenlijk seizoen draait zitten er 5-6 duizend man. Twintig jaar zitten ze al in die kelder. Dan vind ik het best knap als er nog soms 3000 zitten…quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die flink wat toeschouwers komen alleen tegen Roda..
Nouja eigenlijk puur op de stad alleen. Heerlijk om een weekendje heen te gaan. Ik weet niet of je wel eens een dagje in Kerkrade of Sittard hebt gezeten maar dat gun je je ergste vijand nog nietquote:Op zaterdag 2 april 2022 08:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dan? De altijd vermoeiende Roda-bash
WV kan gewoon niet zo goed rationeel denken. Parkstad is gewoon 0, niks. Het is niet voor niets dat de spelers van Roda bijna allemaal in Maastricht wonen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk puur op de stad alleen. Heerlijk om een weekendje heen te gaan. Ik weet niet of je wel eens een dagje in Kerkrade of Sittard hebt gezeten maar dat gun je je ergste vijand nog niet
Venlo vind ik dan wel weer tof, vooral het stadion eigenlijk maar dat kan je nauwelijks Limburg meer noemen.
Wat een onzin. Dat is al jaren niet meer zo.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
WV kan gewoon niet zo goed rationeel denken. Parkstad is gewoon 0, niks. Het is niet voor niets dat de spelers van Roda bijna allemaal in Maastricht wonen.
Het ging hier toch over voetbal? Er zijn zat prachtige clubs met een mooie achterban die niet noodzakelijkerwijs uit een prachtige stad komen. Neem alleen al alle clubs uit het Ruhrgebied bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk puur op de stad alleen. Heerlijk om een weekendje heen te gaan. Ik weet niet of je wel eens een dagje in Kerkrade of Sittard hebt gezeten maar dat gun je je ergste vijand nog niet
Venlo vind ik dan wel weer tof, vooral het stadion eigenlijk maar dat kan je nauwelijks Limburg meer noemen.
Valt toch verder weinig over het voetbal te zeggen, allemaal KKD clubjes. Ik zou het wel willen zien hoor, een stad als Maastricht dat een paar jaar Eredivisie speelt. Volgens mij hebben die nog best groeipotentieel. Valt ook op geen enkele manier te vergelijken met de periode wanneer zij voor het laatst actief waren op het hoogste podium.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het ging hier toch over voetbal? Er zijn zat prachtige clubs met een mooie achterban die niet noodzakelijkerwijs uit een prachtige stad komen. Neem alleen al alle clubs uit het Ruhrgebied bijvoorbeeld.
MVV heeft net als Fortuna het probleem dat ze veel te lang op een slecht niveau acteren. Daardoor groeien generaties op die MVV niet of nauwelijks leren kennen. MVV heeft dat iets minder dan Fortuna, maar er zijn teveel mensen van 30 jaar of jonger die MVV niet overwegen als potentieel avondje amusement. Zeker gezien de concurrerende dingen die er in de stad te doen zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als MVV een fatsoenlijk seizoen draait zitten er 5-6 duizend man. Twintig jaar zitten ze al in die kelder. Dan vind ik het best knap als er nog soms 3000 zitten…
Vergeet niet dat Emmen zichzelf presenteert als Drents product. De eerste eredivisieclub ooit uit Drenthe. Waarbij er in en om Emmen bovendien weinig anders te doen is. Dat geldt voor MVV niet. Die trekken buiten Maastricht weinig ander publiek. Presenteren zich ook als de club van de stad, wat natuurlijk prima is, dat doet Cambuur ook bijvoorbeeld. Toch is de mentaliteit in een stad als Leeuwarden anders in mijn optiek. Maar we zullen het vast ooit wel zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Valt toch verder weinig over het voetbal te zeggen, allemaal KKD clubjes. Ik zou het wel willen zien hoor, een stad als Maastricht dat een paar jaar Eredivisie speelt. Volgens mij hebben die nog best groeipotentieel. Valt ook op geen enkele manier te vergelijken met de periode wanneer zij voor het laatst actief waren op het hoogste podium.
Je ziet wat de laatste jaren een club als Emmen voor metamorfose op dat gebied heeft doorgemaakt. Dat was al helemaal een clubje van niks vrij recent nog.
Ja maar hullie doen het ook vind ik altijd een érg sterk argument.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:59 schreef Caland het volgende:
Het gejank van Ajacieden op dat uitfluiten is wel lichtelijk hilarisch als je zelf een megafoonmongooltje op de tribune hebt staan die constant boeeeee roept door dat ding.
Hoe durven zequote:Op zaterdag 2 april 2022 10:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hebben ze iemand uitgefloten?
Het voetbal gaat echt kapot hoor.
Gezien hun prestaties (of beter gezegd: het totale gebrek daar aan) trekken ze nog een vrij behoorlijk toeschouwersaantal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die flink wat toeschouwers komen alleen tegen Roda..
Roda JC heeft dat probleem nu al. Daar zit ook maar net wat meer publiek dan bij MVV, ondanks dat ze vrij recent nog Eredivisie speelden. Na de laatste degradatie is het aantal toeschouwers bij Roda JC gehalveerd. En daar gaan er nog elk jaar heel wat vanaf.quote:Overigens heeft Roda een vergelijkbaar probleem als het te lang blijft steken op dit niveau.
Dat kan MVV ook wel. En als Roda JC structureel rechterrijtje KKD speelt, is er ook voldoende achterland straks. Maar eerst zal er gepresteerd moeten worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Emmen zichzelf presenteert als Drents product. De eerste eredivisieclub ooit uit Drenthe. Waarbij er in en om Emmen bovendien weinig anders te doen is. Dat geldt voor MVV niet. Die trekken buiten Maastricht weinig ander publiek. Presenteren zich ook als de club van de stad, wat natuurlijk prima is, dat doet Cambuur ook bijvoorbeeld. Toch is de mentaliteit in een stad als Leeuwarden anders in mijn optiek. Maar we zullen het vast ooit wel zien.
Die negatieve tendens (ieder jaar minder) die je noemt zie ik niet. Roda speelt ook niet structureel rechter rijtje KKD. Tegen De Graafschap recent nog 9000 toeschouwers. En al helemaal niet dat MVV aanspraak gaat maken op achterland van Roda JC. Nogmaals: MVV is een Maastrichtse club die zich ook op Maastricht richt. Daar zou best potentie kunnen zitten, maar dat is wel een verhaal van lange adem.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien hun prestaties (of beter gezegd: het totale gebrek daar aan) trekken ze nog een vrij behoorlijk toeschouwersaantal.
In de Eredivisie zouden ze het stadion best elke week uit kunnen verkopen. Beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Zonder prestaties niet veel meer toeschouwers.
[..]
Roda JC heeft dat probleem nu al. Daar zit ook maar net wat meer publiek dan bij MVV, ondanks dat ze vrij recent nog Eredivisie speelden. Na de laatste degradatie is het aantal toeschouwers bij Roda JC gehalveerd. En daar gaan er nog elk jaar heel wat vanaf.
Als Roda JC jaren onderin de KKD zou spelen, zoals MVV, dan zit daar nog geen 2 duizend man op de tribune.
Eredivisie zat er 13-14k. 2018-2019 - eerste jaar KKD weer - nog niet eens de helft. Ik had het ook over een scenario waarin Roda JC structureel rechterrijtje KKD gaat spelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die negatieve tendens (ieder jaar minder) die je noemt zie ik niet. Roda speelt ook niet structureel rechter rijtje KKD. Tegen De Graafschap recent nog 9000 toeschouwers. En al helemaal niet dat MVV aanspraak gaat maken op achterland van Roda JC. Nogmaals: MVV is een Maastrichtse club die zich ook op Maastricht richt. Daar zou best potentie kunnen zitten, maar dat is wel een verhaal van lange adem.
Bij Roda JC gaat het wel harder naar beneden dan bij bv. NAC en Twente, zelfs als ze linkerrijtje KKD spelen. Als Twente structureel rechterrijtje KKD speelt, daalt het ook wel, maar die hebben toch meer basis dan Roda JC om te voorkomen dat ze structureel rechterrijtje KKD gaan spelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben het totaal niet met je eens. MVV heeft al 50 jaar niet meer potentieel dan Roda, dus waar baseer je dat op? Natuurlijk geldt voor elke club dat als ze structureel rechter rijtje KKD spelen de interesse in kakt terwijl als je structureel linkerrijtje eredivisie speelt de interesse toeneemt. Het beste voorbeeld zijn plastic clubs als Hoffenheim of RB Leipzig. Clubs met 0 historie en toch komen er tienduizenden kijken nu ze subtop Bundesliga spelen. En zelfs bij Kaiserslautern of tegenwoordig HSV zie je de interesse inkakken of zoals in Kaiserslautern compleet verdwijnen. Dat geldt voor elke club. Ook NAC of Twente trekken bij structureel rechter rijtje KKD geen publiek meer.
Die gaan dik verliezen waarschijnlijk. Maar dat doen ze wel vaker.quote:Op maandag 4 april 2022 18:50 schreef maxi-mus het volgende:
Hebben ze in Oss een probleem?
[ twitter ]
zeg het maarquote:Op maandag 4 april 2022 18:50 schreef maxi-mus het volgende:
Hebben ze in Oss een probleem?
[ twitter ]
Tr gezetquote:Op maandag 4 april 2022 19:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik zoiets voorspelde ging Jong Ajax aan het gas met 2-5 ofzo.
Er komt wel iemand binnen. @De_Kraamquote:Op maandag 4 april 2022 19:52 schreef maxi-mus het volgende:
Ruud komt echt enorm goed over in interviews.
Ik ben jaloers op zijn baard.quote:Op maandag 4 april 2022 19:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Er komt wel iemand binnen. @:de_kraam
Het kan nog.quote:Op maandag 4 april 2022 19:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De vorige keer dat ik zoiets voorspelde ging Jong Ajax aan het gas met 2-5 ofzo.
Respect voor mijn stadgenoten (@Oriente). Wel eens met ArjanFCE dat Ajax die gasten best een plekje op de hoofdtribune mocht geven.quote:Op maandag 4 april 2022 21:32 schreef maxi-mus het volgende:
Als je uit Oss komt ben je voor Top.
[ twitter ]
Ja toch?quote:Op maandag 4 april 2022 21:32 schreef maxi-mus het volgende:
Als je uit Oss komt ben je voor Top.
[ twitter ]
Dat wilden ze zelf blijkbaar niet want ik las dat er ook supporters van Oss wel op de tribune zaten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:09 schreef MC-M het volgende:
[..]
Respect voor mijn stadgenoten (@:oriente). Wel eens met ArjanFCE dat Ajax die gasten best een plekje op de hoofdtribune mocht geven.
Oh, dan heb ik niks gezegd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 12:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat wilden ze zelf blijkbaar niet want ik las dat er ook supporters van Oss wel op de tribune zaten.
Voor morgen zijn er bij Roda al 11.000 kaarten verkocht ;-)quote:Op maandag 4 april 2022 18:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij Roda JC gaat het wel harder naar beneden dan bij bv. NAC en Twente, zelfs als ze linkerrijtje KKD spelen. Als Twente structureel rechterrijtje KKD speelt, daalt het ook wel, maar die hebben toch meer basis dan Roda JC om te voorkomen dat ze structureel rechterrijtje KKD gaan spelen.
Kaiserslautern speelt al 10 jaar geen Bundesliga meer en nu al jaren op het 3e niveau.
MVV trekt nu meer toeschouwers dan Roda JC zou trekken als ze structureel spelen waar MVV speelt.
Dit is allemaal vooringenomen suggestief geklets. Je wilt graag je negatieve mening over Roda en je positieve over MVV ergens naartoe praten, maar het is nergens op gebaseerd. Roda speelt niet jaren rechter rijtje KKD, dus je kunt dat helemaal niet weten. Voor MVV geldt dat ze niet eredivisie spelen. Bij MVV zit nu weinig publiek, hetgeen volstrekt logisch is gezien de sportieve prestaties de laatste jaren. Voor Roda zal wellicht hetzelfde gelden als ze zo af zouden zakken, wie weet. Maar om met zekerheid te zeggen dat ze er minder zouden trekken dan MVV is volstrekt nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 4 april 2022 18:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij Roda JC gaat het wel harder naar beneden dan bij bv. NAC en Twente, zelfs als ze linkerrijtje KKD spelen. Als Twente structureel rechterrijtje KKD speelt, daalt het ook wel, maar die hebben toch meer basis dan Roda JC om te voorkomen dat ze structureel rechterrijtje KKD gaan spelen.
Kaiserslautern speelt al 10 jaar geen Bundesliga meer en nu al jaren op het 3e niveau.
MVV trekt nu meer toeschouwers dan Roda JC zou trekken als ze structureel spelen waar MVV speelt.
Onzin. Ik ben helemaal niet zo negatief over Roda JC. Heb ook helemaal geen hekel aan Roda JC. Gun ze het beste en zie liever Roda JC in de Eredivisie dan PEC Zwolle, Heracles of Emmen of zo. Constateer slechts wat iedereen kan constateren. Als je ziet hoe hard het nu al is gedaald bij Roda JC, dan kun je wel bedenken hoe het daar gaat als ze structureel rechterrijtje KKD spelen, zoals MVV zo ongeveer doet.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit is allemaal vooringenomen suggestief geklets. Je wilt graag je negatieve mening over Roda en je positieve over MVV ergens naartoe praten, maar het is nergens op gebaseerd. Roda speelt niet jaren rechter rijtje KKD, dus je kunt dat helemaal niet weten. Voor MVV geldt dat ze niet eredivisie spelen. Bij MVV zit nu weinig publiek, hetgeen volstrekt logisch is gezien de sportieve prestaties de laatste jaren. Voor Roda zal wellicht hetzelfde gelden als ze zo af zouden zakken, wie weet. Maar om met zekerheid te zeggen dat ze er minder zouden trekken dan MVV is volstrekt nergens op gebaseerd.
Of NAC of Twente meer fans zouden overhouden weet je ook niet zeker. Ik zou wel eens willen zien hoe ‘gezellig’ het daar nog is als ze jaar in jaar uit verliezen van het tweede elftal van az of van TOP Oss. Dan moet je verdomd veel clubliefde hebben hoor.
De laatste 2 jaar mocht nauwelijks iemand naar een stadion, dus daar is niks zinnigs over te zeggen. In het seizoen 2018-19 trok Roda na de degradatie na jaren puur wanbeleid als nummer 13 uiteindelijk iets minder dan 7.000 toeschouwers. Het jaar erna als nummer 17 6.000. Dat is een sportieve neergang die ik voor het laatste heb gezien bij Fortuna na de degradatie in 2001. Dat zou bij werkelijk elke club enorme impact hebben op de toeschouwersaantallen. Dit seizoen mogen mondjesmaat weer toeschouwers binnen, speelt Roda erg leuk voetbal en staan we 5e. De toeschouwersaantallen trekken inmiddels weer aardig aan. Meestal rond de 7.000, voor morgen 11.000+. Met acties, dat weet ik, maar ze komen wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben helemaal niet zo negatief over Roda JC. Heb ook helemaal geen hekel aan Roda JC. Gun ze het beste en zie liever Roda JC in de Eredivisie dan PEC Zwolle, Heracles of Emmen of zo. Constateer slechts wat iedereen kan constateren. Als je ziet hoe hard het nu al is gedaald bij Roda JC, dan kun je wel bedenken hoe het daar gaat als ze structureel rechterrijtje KKD spelen, zoals MVV zo ongeveer doet.
NAC en Twente verteren/verteerden degradatie beter dan Roda JC. Als ze daar structureel onderkant KKD gaan spelen, dan wordt het ook flink minder. Dat kost je gewoon elk jaar toeschouwers, sponsorinkomsten, etc.
Vitesse schat ik ook in als een club die relatief veel gaat verliezen als ze degraderen. En helemaal als ze dan niet meteen terugkomen.
Ik vind dat een behoorlijk hoge terugval de cijfers die je noemt. Al zouden dat er 7.000 zijn dan is dat nog steeds een vrij hevige terugval.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De laatste 2 jaar mocht nauwelijks iemand naar een stadion, dus daar is niks zinnigs over te zeggen. In het seizoen 2018-19 trok Roda na de degradatie na jaren puur wanbeleid als nummer 13 uiteindelijk iets minder dan 7.000 toeschouwers. Het jaar erna als nummer 17 6.000. Dat is een sportieve neergang die ik voor het laatste heb gezien bij Fortuna na de degradatie in 2001. Dat zou bij werkelijk elke club enorme impact hebben op de toeschouwersaantallen. Dit seizoen mogen mondjesmaat weer toeschouwers binnen, speelt Roda erg leuk voetbal en staan we 5e. De toeschouwersaantallen trekken inmiddels weer aardig aan. Meestal rond de 7.000, voor morgen 11.000+. Met acties, dat weet ik, maar ze komen wel.
Ik zie echt geen verschil met andere clubs, omdat die ook sportief niet zo onderuit zijn gegaan. Na de eerste degradatie trok Roda ook 10.000+ toeschouwers gemiddeld. Dan is alles nieuw, draaiden we ook bovenin mee. Bij de tweede was het minder, maar ging het sportief ook desastreus. Ik denk dat je dan een vergelijkbaar verval zult zien bij de elke club.
Met die 7000 waren er altijd nog maar 5 clubs die gemiddeld meer publiek trokken overigens. Natuurlijk trekt MVV meer publiek als ze structureel meedoen om promotie. Als Roda elk jaar top 5 KKD speelt met goed beleid dan komen daar ook weer structureel 9.000 tot 10K supporters. Winnen is nl leuk en in dat geval win je van de 38 wedstrijden er meestal een stuk of 20. Dat is bij elke club goed te verteren.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind dat een behoorlijk hoge terugval de cijfers die je noemt. Al zouden dat er 7.000 zijn dan is dat nog steeds een vrij hevige terugval.
Ik schat dergelijke terugvallen bij clubs als Twente en NAC lager in. NAC heeft nu ook niet echt geweldig beleid. Als dat niet zo geweldige beleid ervoor zorgt dat ze structureel rechterrijtje KKD gaan spelen, dan kakt het daar ook wel in.
Gezien het beleid, gerommel en (gebrek aan) prestaties bij MVV vind ik de toeschouwersaantallen daar nog best meevallen.
En dat worden er natuurlijk meer als MVV structureel mee zou doen voor promotie.
Kwamen natuurlijk van veel meer. Naar 7.000 is al een behoorlijke terugval van Roda JC. Beetje Eredivisieclub zou toch wel 10k vast moeten kunnen houden. Structureel 9k bij structureel subtop KKD zou nog steeds wel weinig zijn voor Roda als je ziet hoeveel mensen er ooit kwamen. En ooit is dan nog niet zo heel lang geleden. Als je maar lang genoeg blijft kwakkelen in de KKD, heb je straks ook een hele generatie die nooit Eredivisie-voetbal heeft gezien en zelfs nooit fatsoenlijk voetbal.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met die 7000 waren er altijd nog maar 5 clubs die gemiddeld meer publiek trokken overigens. Natuurlijk trekt MVV meer publiek als ze structureel meedoen om promotie. Als Roda elk jaar top 5 KKD speelt met goed beleid dan komen daar ook weer structureel 9.000 tot 10K supporters. Winnen is nl leuk en in dat geval win je van de 38 wedstrijden er meestal een stuk of 20. Dat is bij elke club goed te verteren.
Overigens, voor jouw beeld en niet om flauw te doen: in het seizoen 2012/13 stond MVV lange tijd bovenaan in de eerste divisie en werden ze extreem benadeeld door de faillissementen van AGOVV en Veendam. In dat seizoen trokken ze gemiddeld iets meer dan 5.000 toeschouwers.
Dat is ook het punt waar ik deze hele discussie mee begon: MVV heeft een vaste kern van rond die 4.500 à 5.000 vaste fans die al jaren komen en die zeer trouw zijn. Maar verder is Maastricht niet echt een voetbalstad en mist MVV net als Fortuna een generatie van 20 jaar ruim die nooit eredivisievoetbal heeft gezien. Die generatie heeft langzamerhand zelf kinderen en die zijn allemaal niet opgegroeid met MVV. Natuurlijk zal er iets ontstaan bij structureel succes, dat zie je zelfs bij Fortuna waar niet zo lang geleden nauwelijks 1.000 man kwamen. Maar om echt te spreken van toeschouwersaantallen van 10.000+, daar geloof ik (los van de capaciteit van het stadion) niet in.
Topshowquote:Op vrijdag 8 april 2022 20:11 schreef _UserName_ het volgende:
Er gebeurt weer genoeg in de altijd knotsgekke schakelshow.
quote:Op maandag 14 maart 2022 20:24 schreef El-Stinho het volgende:
Ik zal die heiligverklaring van Emmen nooit begrijpen.
quote:
Spannend, sindsdien heb ik zes jaar van mijn leven vergooid.quote:
Almere City lijkt de vierde periode te winnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:22 schreef _UserName_ het volgende:
Strijd om de 4e periode is wel leuk om zo te volgen, met in het achterhoofd dat Almere kan beslissen of de nummer 9 wel of niet mee gaat in de nacompetitie.
Klopt, maar Almere en NAC komen elkaar zaterdag tegen. Cruciale wedstrijd voor De Graafschap dus. In het mooiste geval wordt Almere - NAC een gelijkspel, winnen Roda en FC Eindhoven zodat die in de periode Almere ook voorbij gaan. Bij een tweede plek voor Almere in de periode is plek 9 alsnog niet genoeg. Eigenlijk wel jammer dat die wedstrijd niet morgenavond is.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Almere City lijkt de vierde periode te winnen.
De Graafschap zal dus NAC nog moeten achterhalen.
M'n vriendje van de basisschool speelt daar tegenwoordig in.quote:
Die andere Leo mag ook weer Telstar doenquote:Op vrijdag 15 april 2022 20:05 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vind het maar raar dat Emmenfan Leo Berenburger bij Emmen staat maar dat zal wel aan mij liggen.
Dit begint een mooie anti-jinx te wordenquote:Op vrijdag 15 april 2022 20:35 schreef hhh38 het volgende:
Dit is niet de avondhet seizoen van Helmond Sport trouwens
Ik zat meer te denken aan Woudenberg.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:36 schreef MC-M het volgende:
Emmenaren gefeliciteerd. Als blijk van waardering mogen jullie weer een jaartje Pedro Beda huren.
Ik weet van niksquote:Op vrijdag 15 april 2022 21:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan Woudenberg.
Die is nu transfervrij toch?
Zeker! Ik heb trouwens een voorgevoel dat jullie Van Ottele over gaan nemen van ons. Puur voorgevoel en nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 15 april 2022 21:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan Woudenberg.
Die is nu transfervrij toch?
Ja en van de NOSquote:
Is toch allemaal van AB Inbev.quote:Op vrijdag 15 april 2022 22:20 schreef derLudolf het volgende:
Geen Jupiler League meer dus ze kunnen Hertog Jan zuipen
Eindje - Volendam laatste rondequote:Op zaterdag 16 april 2022 11:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk verliest Volendam vandaag van Jong Ajax.
Dan krijg je wel een ongekend lekkere strijd om die tweede plek.
Met hopelijk ADO als winnaar.
Je moet er toch ook niet aan denken dat FC Eindhoven per ongeluk promoveertquote:Op zaterdag 16 april 2022 11:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk verliest Volendam vandaag van Jong Ajax.
Dan krijg je wel een ongekend lekkere strijd om die tweede plek.
Met hopelijk ADO als winnaar.
Kan ook nog steeds via de nacompetitie natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet er toch ook niet aan denken dat FC Eindhoven per ongeluk promoveert
Ik zie weinig verschil met FC Volendam.quote:Op zaterdag 16 april 2022 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet er toch ook niet aan denken dat FC Eindhoven per ongeluk promoveert
Is Emmen wel wat dan? Nog niet eens zo lang geleden zat daar ook geen hond op de tribune.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil met FC Volendam.
Ik vind Volendam nog wel geinig eigenlijk, al mag Feyenoord daar toch nooit heen zonder een strenge combi en het hele dorp hermetisch afgesloten op zaterdagavond.quote:Op zaterdag 16 april 2022 22:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil met FC Volendam.
Was dat 13 jaar terug al zo?quote:Op zondag 17 april 2022 10:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind Volendam nog wel geinig eigenlijk, al mag Feyenoord daar toch nooit heen zonder een strenge combi en het hele dorp hermetisch afgesloten op zaterdagavond.
quote:Op maandag 18 april 2022 19:54 schreef T3hTommay het volgende:
Klaar voor de topper tussen *checks notes*
Jong FC @:Paul en FC Den Bosch.
Het stadion ligt het meest westelijk, dus de langste tijd voor de zonsondergang.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:59 schreef hhh38 het volgende:
5 van de 40 lampen doen het, niets aan de hand
Alles beter dan het altijd lelijke PEC.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:12 schreef El-Stinho het volgende:
Wat zou het prettig zijn als ADO nog een jaar in de KKD blijft.
De clubs die statuur hebben, is het eeuwig onrustig. De clubs die het goed doen met beperkte middelen zijn doodsaaie kutclubs.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Alles beter dan het altijd lelijke PEC.
Doodsaai is in jouw wereld een heel raar begrip gezien het merendeel van dit lijstje.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:27 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De clubs die statuur hebben, is het eeuwig onrustig. De clubs die het goed doen met beperkte middelen zijn doodsaaie kutclubs.
FC Eindhoven
Excelsior
ADO Den Haag
Roda JC
NAC Breda
De Graafschap
Eindhoven en Excelsior zijn doodsaai.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Doodsaai is in jouw wereld een heel raar begrip gezien het merendeel van dit lijstje.
Volgorde van waar ik op hoop:quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:27 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De clubs die statuur hebben, is het eeuwig onrustig. De clubs die het goed doen met beperkte middelen zijn doodsaaie kutclubs.
FC Eindhoven
Excelsior
ADO Den Haag
Roda JC
NAC Breda
De Graafschap
Dat zeg ik, het merendeel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:35 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Eindhoven en Excelsior zijn doodsaai.
Oh, maar de vier clubs die leuk (lees: potentie hebben) zijn, zijn totaal niet stabiel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:36 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het merendeel.
Maar ik denk dat ik het verkeerd begreep omdat je een post eerder ADO nog een jaar kkd toewenste
quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:38 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Oh, maar de vier clubs die leuk (lees: potentie hebben) zijn, zijn totaal niet stabiel.
Klopt, werd geopend net toen ze gedegradeerd waren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:40 schreef hhh38 het volgende:
Het stadion van ADO valt na minder dan 10 jaar al aan alle kanten uit elkaar
Excuus, bestaat schijnbaar al 15 jaar
Dit is een ontzettend naar mannetje.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dan moet deze club het maar doen.
Waarom negeer je mijn vragen betreffende A. Schreuder?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Beest Verheydt doet het weer eens
Ken hem in dat geval gelukkig niet los van deze tweet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit is een ontzettend naar mannetje.
Moment, ik ga even zoeken en dan krijg je antwoordquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarom negeer je mijn vragen betreffende A. Schreuder?
Ik denk dat ze bij FC Dordrecht ook hopen dat ze niet twee promotiefeestjes hoeven te faciliteren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:53 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik hoop ergens dat het 1-1 blijft om de 6 strafpunten niet te pijnlijk te maken
Kan hun dat schelen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij FC Dordrecht ook hopen dat ze niet twee promotiefeestjes hoeven te faciliteren.
Nja, mijn quote over hem werd al aangehaald in het Ajaxtopic, en ik blijf bij mijn woorden.quote:
Gaat het goed? Het spiet mie donders maar dit gaat kats alle kanten op.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nja, mijn quote over hem werd al aangehaald in het Ajaxtopic, en ik blijf bij mijn woorden.
Tevens "wanne kuttrainer, godverdomme wanne kuttrainer hebben wij toch." Waterhoofd is echt niet goed genoeg voor Ajax 1, iig niet als hoofdtrainer.
Ging over Skreuder hè, niet onze Ronnie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:59 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Gaat het goed? Het spiet mie donders maar dit gaat kats alle kanten op.
Net kipfilets, groente en zelfgesneden patat uit de oven gegeten terwijl de doelpunten vielen voor Verheydt.quote:
Mijn Twents stopt hier ook wel al vind ik dit al onmeunig veel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ging over Skreuder hè, niet onze Ronnie.
Omdat hij een fluwelen techniek heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef El-Stinho het volgende:
Waarom de fuck draagt Kishna handschoenen?
Omdat jij het bent, zal ik mild blijven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:12 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Omdat hij een fluwelen techniek heeft.
Al met al hoop ik dat zijn handschoenen fluweel zijn anders slaat deze post nog minder op iets dan het al doet.
Ik verveel mij maar ben te moe om iets te doen. Gevaarlijke combinatie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:21 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Omdat jij het bent, zal ik mild blijven.
Zo Succession kijken en dan kan ik alweer bijna slapen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik verveel mij maar ben te moe om iets te doen. Gevaarlijke combinatie.
Ligt er maar net aan hoeveel afleveringen je ervan kijkt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:22 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Zo Succession kijken en dan kan ik alweer bijna slapen.
Een. Wekker gaat om 05:30.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoeveel afleveringen je ervan kijkt.
Ach, van het weekend een alcoholaucast gehad rond mijn verjaardag dus deze week is toch al verloren qua slaap.quote:
Nog gefeliciteerd, pik!quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ach, van het weekend een alcoholaucast gehad rond mijn verjaardag dus deze week is toch al verloren qua slaap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |