Vraag me af of je met zo'n Switchblade 300 een helicopter kan uitschakelen. Dat zou echt een gamechanger zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:50 schreef pvdplanet het volgende:
Russische heli bestookt doelen, wordt zelf geraakt en moet noodlanding maken
Vrienden uit Belarus die al lange tijd in Nederland wonen zeggen dat Rusland, Oekrane en Belarus qua taal en cultuur nauw verweven zijn met elkaar. Vrijwel iedereen in Oekrane spreekt Russisch.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:31 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Oekrane staat volgens mij niet compleet los van Rusland als je kijkt naar de geschiedenis van de regio en het volk, toch?
Ook gezien dat mensen daar naartoe zijn gelokt in bussen, geld is belooft en men massaal het stadion alweer heeft verlaten voor de ceremonie goed en wel kon beginnen?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:19 schreef AnneX het volgende:
Hullie staan maar mooi in het stadion de Krim annexatie te vieren met de Z van Zelensky op de rever. 🇺🇦
Vrijwel iedereen in Nederland spreekt Engels.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Vrienden uit Belarus die al lange tijd in Nederland wonen zeggen dat Rusland, Oekrane en Belarus qua taal en cultuur nauw verweven zijn met elkaar. Vrijwel iedereen in Oekrane spreekt Russisch.
Wat ik heb begrepen is dat ze vooral in het oosten van Oekrane Russisch praten. Ga je naar het westen, dan is het meer Oekrans.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Vrienden uit Belarus die al lange tijd in Nederland wonen zeggen dat Rusland, Oekrane en Belarus qua taal en cultuur nauw verweven zijn met elkaar. Vrijwel iedereen in Oekrane spreekt Russisch.
Onder de nieuwe naam?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef Nia het volgende:
Een aantal McDonalds restaurants zijn vandaag in Leningrad en Moskou weer open.
Geannexeerd misschien. Hoewel... die vestigingen zijn franchise-organisaties volgens mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef Nia het volgende:
Een aantal McDonalds restaurants zijn vandaag in Leningrad en Moskou weer open.
Dit is dus een dikke vinger naar Amerika denk ik.quote:
Franchisers.quote:
Ja die zullen daar echt wakker van liggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is dus een dikke vinger naar Amerika denk ik.
Welke onderneming kan zich het permitteren om te vertrekken uit een land met 144 miljoen potentiele klanten? Zeker na 2 jaren van diverse lockdowns.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is dus een dikke vinger naar Amerika denk ik.
Duitsers uit ex-oost-Duitsland ook… was een verplichte taal op school..quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:20 schreef NightDancert het volgende:
[..]
441 miljoen ja?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Welke onderneming kan zich het permitteren om te vertrekken uit een land met 441 miljoen potentiele klanten? Zeker na 2 jaren van diverse lockdowns.
Fout hersteldquote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
441 miljoen ja?![]()
Dat kan de Mac zich heel goed permitteren.
MacDonald's kan zich echt wel permitteren om die inkomsten uit roebels links te laten liggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Welke onderneming kan zich het permitteren om te vertrekken uit een land met 441 miljoen potentiele klanten? Zeker na 2 jaren van diverse lockdowns.
Dus Russen kunnen ook al niet hamburgers en patat maken?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dit dus. En voor hen houdt het feestje ook als ze door de voorraad heen zijn.
Niet met de MacDonald's ingredinten en het MacDonald's verpakkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:39 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dus Russen kunnen ook al niet hamburgers en patat maken?
Een deja vu. Gewoon oorlogsretoriek.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:19 schreef AnneX het volgende:
Hullie staan maar mooi in het stadion de Krim annexatie te vieren met de Z van Zelensky op de rever. 🇺🇦
quote:Speech Poetin live op tv afgebroken
Poetin hield een speech in Moskou in een stadion in Moskou, die ook op tv werd uitgezonden. De liveverbinding potseling afgebroken. In plaats daarvan werden patriotistische liederen uitgezonden. Wat er gebeurde is niet bekend.
https://nos.nl/liveblog/2(...)he-militairen-gedood
Zie hier:quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:48 schreef Simmertje het volgende:
Een held met een sniper in het stadion.
Hopen mag
Lijkt op een technische storing maar wel extreem toevallig. Misschien lui van de TV die het als protest doen en kunnen zeggen sorry het was een technische storing.quote:
Niks aan de hand helaas, want zijn speech is wel volledig te zien in het stadion zelf (beelden staan al op social media)quote:
Alsof dat de oorlog ineens ten einde zou brengen..quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:48 schreef Simmertje het volgende:
Een held met een sniper in het stadion.
Hopen mag
Denk dat de kans op een burgeroorlog in Rusland dan groter is dan een voortzetting van de oorlog in Oekrane.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof dat de oorlog ineens ten einde zou brengen..
Sommige mensen denken dat Putin de enige randdebiel is. Hopeloos naief.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof dat de oorlog ineens ten einde zou brengen..
Siberische strafkampen vullenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:59 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, zelfs een speech op een normale manier live uitzenden lukt ze niet. Wat kunnen ze wel daar?
Je hebt dan wel meerdere randdebielen die hun kans naar macht gaan grijpen. Daarnaast zullen de oligarchen ook wel hun kans schoon zien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:02 schreef hangtime het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat Putin de enige randdebiel is. Hopeloos naief.
Grijpen?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je hebt dan wel meerdere randdebielen die hun kans naar macht gaan grijpen. Daarnaast zullen de oligarchen ook wel hun kans schoon zien.
Dat is simpelweg niet zo makkelijk te stellen. Het is er nog geen Noord Korea.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:11 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grijpen?
Als Putin sterft is het allang geregeld wie de macht krijgt. Het is niet zo dat er dan ineens chaos is en zomaar iemand de macht kan grijpen.
Vraag mij ook af hoe Willem en Maxima terugkijken op deze foto:quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Leuke anecdote: ik was in 2012 aanwezig bij de Olympische wedstrijden judo in Londen waar de Russen domineerden met 3x goud en toen Khaybulaev goud won in de categorie tot 100kg werd elke exit van de sporthal hermetisch afgesloten en kwam er een gigantische hoeveelheid beveiliging de zaal binnen want dhr Putin kwam hoogstpersoonlijk de gouden medaille uitreiken.
Moest er ineens aan denken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |