Oekraïne staat volgens mij niet compleet los van Rusland als je kijkt naar de geschiedenis van de regio en het volk, toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Maar kennelijk is (nog) niet iedereen die mening toegedaan.
Leuke bonus is dat rusland tanks verkoopt in het buitenland. En dat die verkoop is ingestort. Iedereen zegt de geplande aankopen af, beeld van russische tanks is ondertussen dat het rommel is. Idd, kijk maar op twitter, zie je het zelf.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:11 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Verkopen aan Afrika brengt geld op. Aan je eigen leger geven kost geld.
En als je kijkt naar alle oude troep die ze gebruiken, van tanks uit de jaren 60 tot vrachtwagens waarvan de banden verrot zijn. Denk ik niet dat veel van hun militairen ze hebben. Misschien een paar spetsnaz maar dan heb je het wel gehad enk ik.
Nederland staat ook niet compleet los van België als je kijkt naar de geschiedenis en het volk. Alsnog hebben wij (terecht) geen enkel recht om over dat land te beslissen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oekraïne staat volgens mij niet compleet los van Rusland als je kijkt naar de geschiedenis van de regio en het volk, toch?
Het had zo kunnen zijn dat er rond Rusland een EU-achtige structuur zou zijn ontstaan met landen van Kazachstan tot Wit-Rusland en dan had Oekraïne daar misschien best bijgekund en gewild. Maar dat is er niet, want Rusland is een land van achteruitgang en verval.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oekraïne staat volgens mij niet compleet los van Rusland als je kijkt naar de geschiedenis van de regio en het volk, toch?
Mee eens, maar dat was dan ook mijn punt; er is wel degelijk een connectie te vinden tussen beide landen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nederland staat ook niet compleet los van België als je kijkt naar de geschiedenis en het volk. Alsnog hebben wij (terecht) geen enkel recht om over dat land te beslissen.
https://www.conrad.com/p/(...)d-usb-c-port-2141417quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Doe even een pic met een linkje svp.
Dat zul je altijd houden met buurlanden. Maar sommige mensen vinden dat kennelijk wel een legitieme reden van Rusland om binnen te kunnen vallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat was dan ook mijn punt; er is wel degelijk een connectie te vinden tussen beide landen.
Dat was - uiteraard - niet mijn punt. Het is barbaars wat de Russen nu doen en ik vraag me dan ook af hoe ver ze nog mogen gaan voordat het Westen zich er tóch mee gaat bemoeien. Humanitaire crisis van heb ik jou daar..quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat zul je altijd houden met buurlanden. Maar sommige mensen vinden dat kennelijk wel een legitieme reden van Rusland om binnen te kunnen vallen.
Geen enkele land of volk staat compleet los van de zich omringende landen, de regio en de volkeren waarmee ze geschiedenis hebben. Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de soevereiniteit van Ukraïne en dat Rusland in de grond niets met Ukraïne te maken heeft, als in: een vinger in de pap heeft of zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is geen rommel maar worden totaal door strategische blunders van het leger verkeerd ingezet. Als de VS dezelfde tactiek zou toepassen als de Russen zijn ook hun tanks schietschijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke bonus is dat rusland tanks verkoopt in het buitenland. En dat die verkoop is ingestort. Iedereen zegt de geplande aankopen af, beeld van russische tanks is ondertussen dat het rommel is. Idd, kijk maar op twitter, zie je het zelf.
Commentaar onder die foto:quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf behoorlijk goed beschermd...
Denk niet dat dit zo makkelijk is. En als het al gebeurd waarschijnlijk door een even grote of nog grotere smeerlap (is volgens mij niet mogelijk) dan Putin zelf.
quote:AdFrequent4912
·
7 hr. ago
·
edited 4 hr. ago
This is dated bullshit posturing from 3 weeks ago, and it sure isn't a Russian Videographer "Bypasser" filming it, this is propaganda fear tactics and they aren't working as it is irrelevant where the ICBM takes off. In fact, it is better that they move it closer so we can get shoot it down during the boost phase. It's sad and stupid. It also proves that the best they have is 2010 material and not the SATAN launcher. Their MREs are expired, and I expect their plutonium is as well.
Had die maar gewoon een beetje normaal moeten doen met zijn waanbeelden dat die het grote Russische rijk weer zou laten herleven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:39 schreef Zwoerd het volgende:
Het moet echt ongelooflijk pijnlijk zijn voor Putin hoe Rusland militair totaal afgaat voor de ogen van de hele wereld.
Dat is ook wel een ding ja. Dat imago van grof, stoer maar toch effectief is wel aan diggelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:39 schreef Zwoerd het volgende:
Het moet echt ongelooflijk pijnlijk zijn voor Putin hoe Rusland militair totaal afgaat voor de ogen van de hele wereld.
Rusland is ontstaan uit Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks wel een zeer groot nucleair arsenaal als flinke stok achter de deur.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook wel een ding ja. Dat imago van grof, stoer maar toch effectief is wel aan diggelen.
Van die high tech zooi waar ze weleens mee liepen te pronken hebben ze er blijkbaar niet eens voldoende en de rest is letterlijk Sovjet era zooi
zelfs ik weet van hell let loose dat je een tank altijd moet beschermen met infanterie, zeker in bebouwde gebiedenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is geen rommel maar worden totaal door strategische blunders van het leger verkeerd ingezet. Als de VS dezelfde tactiek toepassing als de Russen zijn ook hun tanks schietschijven.
Gelukkig voor hem hoeft ie zich nooit meer buiten Rusland te vertonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:39 schreef Zwoerd het volgende:
Eensquote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is geen rommel maar worden totaal door strategische blunders van het leger verkeerd ingezet. Als de VS dezelfde tactiek toepassing als de Russen zijn ook hun tanks schietschijven.
En luchtbescherming. Beide ontbreekt totaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:44 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
zelfs ik weet van hell let loose dat je een tank altijd moet beschermen met infanterie, zeker in bebouwde gebieden
Dat is waar. Het is de onkunde van commandanten, slechte planning etc die dit veroorzaken. Maar dat is dus wel gunstig voor de Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
EensGoed gebruikt zijn de wat nieuwere, waar we er overigens zeer weinig van zien, prima tanks. Maar aan de lopende band filmpjes en foto's zien van je opgeblazen tanks, is nu eenmaal geen goede reclame.
Meest voor de handliggende reden, IMHO, dat we bijna geen nieuwe gear zien, is de factor onderhoud. Net als dat de JSF een kreng is wat veel onderhoud nodig heeft, zeer hoogwaardige dure spare parts, geld dat natuurlijk net zo hard voor de modernste tanks.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is de onkunde van commandanten, slechte planning etc die dit veroorzaken. Maar dat is dus wel gunstig voor de Oekraïne.
Als dat van even goede kwaliteit is als die rommel die ze naar het front verschepen hebben we daar niet zo bijster veel van te vrezenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks wel een zeer groot nucleair arsenaal als flinke stok achter de deur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |