quote:
Op woensdag 11 mei 2022 07:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]
Zonder Bottas in Hongarije had Max de laatste race niet hoeven winnen. Zonder de poging tot doodslag van Hamilton in Silverstone had Max de laatste race niet hoeven winnen. Zonder de rode vlag in Imola, had Max de laatste race niet hoeven winnen.
Als we op die manier beginnen moet je vanaf de eerste race van 2021 alle situaties waar een factor pech of geluk meespeelde gaan herevalueren. Max heeft het kampioenschap niet gewonnen in Abu Dhabi, maar in de 22 races die het seizoen telde.
Dit dus, Max is ondanks een aantal bizarre beslissingen, pech, het steken van 24 nieuwe raketmotoren (hoezo budgetcap?) en een verboden flexwing bij Mercedes, kampioen geworden. Ow ja en dan vergeet ik nog dat andersom de FIA op aandringen van Mercedes mid season de test voor vleugelflexen ineens omgooit waardoor de vleugel van RB ineens illegaal zou zijn. Als FIA iets gedaan heeft is het juist RB/Max enorm tegenzitten, als dat eerlijker verlopen was had Max 2 à 3 ronden voor het einde al kampioen geweest.
Ik vind het overigens nog steeds bizar dat des te meer motoren je steekt des te lager de straf wordt? Wat is dat nou weer voor achterlijks? De straf zou oplopend moeten zijn. 10 plaatsen bij de eerste extra motor, 15 bij de 2e en vanaf de 3e altijd achteraan starten. Je wilt toch dat de teams zo min mogelijk motoren gebruiken? Maak dan de straffen er ook naar.