abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:13:29 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204124697
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:12 schreef Farenji het volgende:
Ik ga vanaf nu in babyolie bakken denk ik. Snel ff een aantal flessen hamsteren voordat die ook al op zijn!
Dat spul is helemaal teringduur :o

E 4,50 per 400ml

https://www.drogist.nl/zw(...)qewXBpgaAswuEALw_wcB
pi_204124703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat spul is helemaal teringduur :o
Vergeleken met volgende week valt dat reuze mee!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:18:05 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204124745
Ik had volgens mij al gezegd, of nee dat was in dat andere topic. Je kunt zelf ghee maken van ongezouten roomboter. Dat smaakt fantastisch, kun je perfect in bakken en grote kans dat de prijs van roomboter wel redelijk hetzelfde blijft, omdat dat hier vandaan komt :)

Hoewel alles natuurlijk wat duurder wordt omdat je eigenlijk overal electriciteit en soms gas voor nodig hebt en altijd brandstof voor het vervoer.
pi_204124792
gewoon arachide olie ipv pakken :')

* rent naar winkel voor ze op zijn*
hardcoholic
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:21:44 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204124805
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:20 schreef Ferdii het volgende:
gewoon arachide olie ipv pakken :')

* rent naar winkel voor ze op zijn*
Die ruikt ook heerlijk als je er mee bakt :9 Gebruiken ze veel bij de chinees om in te frituren.
pi_204125273
Misschien helpt het ook niet dat het vandaag nationale pannenkoeken is?
Vandaar ook dat er torens Koopmans pannenkoekenmix bij de Jumbo stonden, van de week.

Ik had 2 weken geleden mijn slag al geslagen.
Meteen wat pannenkoeken gebakken.


Morgen weer gewoon volle schappen bij het meel.
De olie zal er ook wel verband mee houden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 12:19:35 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204125451
Ik krijg gelijk trek :Y) :9
pi_204125564
Ben ook weer begonnen met inslaan. Ik heb er trouwens vorige keer (twee jaar gelenden) veel plezier aan beleefd. Ik heb een eigen "kruidenierskamer"

Dit is een voorbeeld, zo een heb ik niet, maar het komt in de buurt.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 12:30:34 #59
9859 crew  Karina
Woman
pi_204125602
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:28 schreef -Sigaartje het volgende:
Ben ook weer begonnen met inslaan. Ik heb er trouwens vorige keer (twee jaar gelenden) veel plezier aan beleefd. Ik heb een eigen "kruidenierskamer"

Dit is een voorbeeld, zo een heb ik niet, maar het komt in de buurt.
[ afbeelding ]
lol je zou zo aan extreme couponing kunnen meedoen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_204125726
Bloem kan je trouwens helemaal niet zo lang bewaren..
  vrijdag 18 maart 2022 @ 12:50:06 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204125841
https://www.bewaarwijzer.(...)/houdbaarheid-bloem/

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 18-03-2022 12:58:37 ]
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:08:28 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204126977
Net bij de Aldi en de Jumbo geweest. Bloem op en zonnebloemolie op. Alleen bij de Jumbo stond nog 1 fles arachideolie. Heel Nederland is massaal pannekoeken aan het bakken dus :Y)

https://www.ad.nl/koken-e(...)roop-br-br~a431730b/

https://www.ad.nl/koken-e(...)ernatieven~a1eea865/

quote:
Run op zonnebloemolie in supermarkt
Supermarkten stellen quotum in voor zonnebloemolie, run op laatste flessen: 'Bizarre situatie'

https://www.ad.nl/koken-e(...)e-situatie~adfe6421/
pi_204127107
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:41 schreef Maron het volgende:
Bloem kan je trouwens helemaal niet zo lang bewaren..
Afbakbrood wel, twee maand. Zojuist wat ingeslagen. Zonnebloemolie is te vervangen door olijfolie, dus daar ligt het probleem niet. De zonnebloemolie wordt door snackbarhouders gekocht in supermarkten.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:28:19 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204127124
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Afbakbrood wel, twee maand. Zojuist wat ingeslagen. Zonnebloemolie is te vervangen door olijfolie, dus daar ligt het probleem niet. De zonnebloemolie wordt door snackbarhouders gekocht in supermarkten.
In die link hierboven staat dat bloem 1 jaar houdbaar is NA de THT.

quote:
Bloem kan langer dan 1 jaar bewaard worden mits bewaard in een droge en koele ruimte en in een goed afgesloten blik of bus. Door vocht en warmte tref je eerder insecten aan in Bloem.
pi_204127839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Afbakbrood wel, twee maand. Zojuist wat ingeslagen. Zonnebloemolie is te vervangen door olijfolie, dus daar ligt het probleem niet. De zonnebloemolie wordt door snackbarhouders gekocht in supermarkten.
Zonnebloemolie en olijfolie zijn toch volwaardige alternatieven van elkaar? Waarom dan die plotselinge vraag naar zonnebloemolie. Hebben er weer filmpjes op tiktok of feestboek gestaan?
Pecunia non olet
pi_204129131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 15:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zonnebloemolie en olijfolie zijn toch volwaardige alternatieven van elkaar? Waarom dan die plotselinge vraag naar zonnebloemolie. Hebben er weer filmpjes op tiktok of feestboek gestaan?
Snackbarhouders. Die kopen dat spul op. Die lopen door de supermarkt en laden hun kar vol. Vandaar dat er nu een quotum is. Gelukkig heb ik geen frituurpan, maar een airfryer. Zonnebloemolie gebruik ik om een eitje in te bakken (in boter wordt alles wat je bakt zwart), of spullen voor de bami, ik noem maar een voorbeeld. Olijfolie kan net zo goed, geen probleem.
pi_204129219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Snackbarhouders. Die kopen dat spul op. Die lopen door de supermarkt en laden hun kar vol. Vandaar dat er nu een quotum is. Gelukkig heb ik geen frituurpan, maar een airfryer. Zonnebloemolie gebruik ik om een eitje in te bakken (in boter wordt alles wat je bakt zwart), of spullen voor de bami, ik noem maar een voorbeeld. Olijfolie kan net zo goed, geen probleem.
Dan binnenkort weer in ossewit gebakken friet :Y)
Toch nog iets goeds aan die speciale operatie van Poetin.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 18 maart 2022 @ 17:54:59 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204129274
Grote kans ook dat frietzaken langer met hun olie gaan doen. Ik heb er hier 1 in de buurt zitten die ook in van die ransige olie bakt. Daar kun je op besparen in principe, maar je raakt er ook klanten mee kwijt.

En btw, patat bakken in olijfolie gaat toch een heel andere smaak afgeven denk ik.
pi_204129366
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 17:54 schreef Tengano het volgende:

Grote kans ook dat frietzaken langer met hun olie gaan doen. Ik heb er hier 1 in de buurt zitten die ook in van die ransige olie bakt. Daar kun je op besparen in principe, maar je raakt er ook klanten mee kwijt.

En btw, patat bakken in olijfolie gaat toch een heel andere smaak afgeven denk ik.
En is een stuk duurder. Dat gaan ze niet doen. Mij maakt het niet uit. Sinds ik een airfryer heb hoef ik niet meer naar de snackbar. Alles gaat daarin en een stuk lekkerder ook.
We hebben hier een snackbar in het dorp, maar die is sinds enkele jaren overgenomen door een Chinees, een oude man, een slavendrijver, een vent die altijd chagrijnig is. En dat zie je aan het personeel, met stress in hun ogen.
En het smaakt ook niet meer zoals vroeger. Het is een franchiseketen, hoe heet dat ook alweer. De patat smaakt vreemd en ik had er een keer een hamburger gekocht en ik dacht bij het eten: Sorry, old chap, maar dat kan ik veel en veel beter. Wat een meuk. Op hun keten-folders spat het smakelijke ervan af, totdat je het gaat eten. Allemaal zo gewoontjes. Dan kun je veel beter naar Burger King of nog beter: zelf een hamburger in elkaar knutselen. Nog goedkoper ook.
pi_204129411
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:41 schreef Maron het volgende:
Bloem kan je trouwens helemaal niet zo lang bewaren..
Ligt er maar net aan hoe je het bewaart. We doen de zakken meel in een afgesloten plastic bak, en zetten die in de koele kelder. Gaat zonder meer een aantal maanden goed.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:16:27 #71
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_204129484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
In die link hierboven staat dat bloem 1 jaar houdbaar is NA de THT.
[..]

THT betekent ook Tenminste Houdbaar Tot. Dat 'tenminste' is wel een soort van belangrijk. Heel veel producten kan je langer houden dan de THT datum, maar dan moet je het gewoon ff checken.

Echt, mensen die spullen weggooien omdat het 1 dag voorbij de THT datum is :')
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:18:12 #72
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204129510
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:03 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
En is een stuk duurder. Dat gaan ze niet doen. Mij maakt het niet uit. Sinds ik een airfryer heb hoef ik niet meer naar de snackbar. Alles gaat daarin en een stuk lekkerder ook.
We hebben hier een snackbar in het dorp, maar die is sinds enkele jaren overgenomen door een Chinees, een oude man, een slavendrijver, een vent die altijd chagrijnig is. En dat zie je aan het personeel, met stress in hun ogen.
En het smaakt ook niet meer zoals vroeger. Het is een franchiseketen, hoe heet dat ook alweer. De patat smaakt vreemd en ik had er een keer een hamburger gekocht en ik dacht bij het eten: Sorry, old chap, maar dat kan ik veel en veel beter. Wat een meuk. Op hun keten-folders spat het smakelijke ervan af, totdat je het gaat eten. Allemaal zo gewoontjes. Dan kun je veel beter naar Burger King of nog beter: zelf een hamburger in elkaar knutselen. Nog goedkoper ook.
Patat in de airfryer dus? Wordt dat nog een beetje fatsoenlijk bruin? Spray je daar nog een beetje olie op of kun je dat er gewoon 'droog' in doen. Ik kwam een tijd geleden een review tegen van iemand die eigenlijk zei dat het niet te vergelijken is met echt frituren en dat frituren ook gewoon beter smaakt. Vertel.
pi_204129542
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Patat in de airfryer dus? Wordt dat nog een beetje fatsoenlijk bruin? Spray je daar nog een beetje olie op of kun je dat er gewoon 'droog' in doen. Ik kwam een tijd geleden een review tegen van iemand die eigenlijk zei dat het niet te vergelijken is met echt frituren en dat frituren ook gewoon beter smaakt. Vertel.
Nou, het zijn die zakken in de verskoelkasten bij de groenteafdeling bij AH. Ze zijn voorgegaard in, eh, drie keer raden, zonnebloemolie. Dus ze komen bruin en knapperig uit de airfryer. Drupje olie is niet nodig. Het is heerlijke patat zoals we die kennen. Verder, voor andere "frituur" raad ik Mora aan, moet je wel op de verpakking kijken of ze airfryer-geschikt zijn. De kroketten zijn lekker, maar de bitterballen vond ik minder. Ze komen er net zo uit zoals je bij de snackbar krijgt. Ik proef in ieder geval geen verschil.
Wel is het zo dat je de airfryer daarna moet schoonmaken. Het is niet veel, maar er blijven resten achter van de paneermeel en de olie.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:30:35 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204129661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:22 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nou, het zijn die zakken in de verskoelkasten bij de groenteafdeling bij AH. Ze zijn voorgegaard in, eh, drie keer raden, zonnebloemolie. Dus ze komen bruin en knapperig uit de airfryer. Drupje olie is niet nodig. Het is heerlijke patat zoals we die kennen. Verder, voor andere "frituur" raad ik Mora aan, moet je wel op de verpakking kijken of ze airfryer-geschikt zijn. De kroketten zijn lekker, maar de bitterballen vond ik minder. Ze komen er net zo uit zoals je bij de snackbar krijgt. Ik proef in ieder geval geen verschil.
Wel is het zo dat je de airfryer daarna moet schoonmaken. Het is niet veel, maar er blijven resten achter van de paneermeel en de olie.
Dat is perfect dus ^O^ Ik vermoed dat dat in een heteluchtoven dan ook goed af te bakken is. Eigenlijk is dat precies hetzelfde principe. Daar zou ik dan ook nog een pizza oid in kunnen gooien.

Het enige wat 'speciaal' is aan zo'n airfryer is dat mandje zodat het product volledig in die hete luchtstroom zit. Maar zo'n mandje of iets vergelijkbaars kun je denk ik ook wel in je oven zetten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik niet nog een keukenapparaat wil aanschaffen als het niet echt nodig is. Ik heb al te veel keukenzooi namelijk :@

Ik krijg honger :(
pi_204129759
Ik ga nu patat bakken in arachideolie.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 7
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')