en momento ook super goed
Die Hard with a vengeance!
quote:Hier ben ik het mee eens, laat meteen zien waar je aantoe bent in de desbetreffende film
Op maandag 3 februari 2003 23:06 schreef tux-geeko het volgende:
Swordfish.
Met john Travolta in de coffeshop. Maakt meteen een duidelijk statement / verhaal
Trust me, it's paradise. This is where the hungry come to feed. From mine it's a generation that's circles the globe and searches something we haven't tried before. So never refuse an invitation, never resist the unfamiliar, never fail to be polite and never outstay the welcome. Just keep your mind and suck in the experience. And if it hurts, it's probably worth it.
Ook vind ik het begin van Apocalypse Now heel mooi. Op de achtergrond The Doors met The End klinkend.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr. Orange op 03-02-2003 23:29]
quote:
Op maandag 3 februari 2003 23:05 schreef IrfieJ het volgende:
Pulp fiction heel goed
resevoir dogsen momento ook super goed
The Player van Robert Altman
Een openingsscene van 8 minuten zonder onderbreking.
quote:Die vlieg met dat pistool
Op maandag 3 februari 2003 23:28 schreef Mr. Orange het volgende:
-Once upon a time in the west
Die verveel scene geniaal gewoon.
quote:Die is idd briljant. Een echte klassieker.
Die verveel scene geniaal gewoon.
Ik wil The Player noemen van Robert Altman.
Een shot van 5 minuten die je doet duizelen.
quote:Ik wou het meteen zeggen toen ik dit topic opende! Geniaal gewoon
Swordfish.
Met john Travolta in de coffeshop. Maakt meteen een duidelijk statement / verhaal
quote:Shit, zie dit nu pas.
Op maandag 3 februari 2003 23:31 schreef SONIC het volgende:
Geen van de bovenstaande.The Player van Robert Altman
Ben niet de enige gelukkig.
What kind of fucked up tour is this?
[Dit bericht is gewijzigd door AperfectCircle op 03-02-2003 23:48]
quote:(zie ook Ep. V en Ep. VI )
Op maandag 3 februari 2003 23:34 schreef Thrawn het volgende:
Star Wars E:IVEeen halve minuut aan star destroyer over je scherm. Machtig!
Austin Powers in Goldmember
- meesterlijk gewoon !! (film zelf krijgt een 6je van mij)
Ghost Ship
- pfffffffffffff, gewoon kijken die hap
ehm er zijn er nog meer maar kan er nu ff zo snel niet opkomen
quote:
Op maandag 3 februari 2003 23:05 schreef IrfieJ het volgende:
resevoir dogs
quote:
-Resevoir dogs
Dat gesprek, meesterlijk gewoon.
quote:Reservoir Dogs heeft idd een hele mooie openingsscene.
Op dinsdag 4 februari 2003 06:51 schreef maple-leaf het volgende:
Resevoir Dogs
Maar mijn favoriet blijft Swordfish.
Die van de Leeuwenkoning was trouwens ook erg goed...
En de openingsscène van Killer Ichi
En de Austin Power films...
quote:
Swordfish.
quote:Idd, die was zo spetterend he.. Blijft je wel bij. LOTR was ook erg sterk, en tomb raider was ook wel aardig...
Swordfish.
quote:Klopt, één camerashot van 8 minuten..
Op maandag 3 februari 2003 23:31 schreef SONIC het volgende:
Geen van de bovenstaande.The Player van Robert Altman
quote:Dat heeft Altman heel goed afgekeken van ome Hitchcock, ja.
Op dinsdag 4 februari 2003 10:06 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Klopt, één camerashot van 8 minuten..
quote:Indeed! Die is echt lachen gieren brullen!
Op dinsdag 4 februari 2003 06:48 schreef SYCO het volgende:
wat ik zoal recent heb gezien...Austin Powers in Goldmember
- meesterlijk gewoon !! (film zelf krijgt een 6je van mij)
Als je er niet op bedacht ben heb je even het gevoel dat je tv het begeven heeft.
Meteen keihard in de actie met een flink schrikeffect. Erg goed. .
quote:helemaal mee eens
Op maandag 3 februari 2003 23:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring.
quote:Inderdaad! Helemaal vergeten! Dit is echt één van de allergaafste intro's ooit!
Op dinsdag 4 februari 2003 12:28 schreef Frollo het volgende:
Magnolia. Eerst een aantal onsamenhangende verhalen over toeval, interessant om naar te kijken en zeer virtuoos gefilmd. Vervolgens gaat het beeld even op zwart en begint Aimee Mann te zingen.
Kippenvel!
Ik noem er toch een paar die ik echt kan waarderen
SwordFish
Gladiator
Resevoir Dogs
quote:Helemaal mee eens.
Op dinsdag 4 februari 2003 14:24 schreef mjpl het volgende:
De opening van Swordfish is zeker goed en die van Gladiator helemaal!!!!
Beste openings scenes:
Matrix, LOTR FotR, (voor een horror) Ghostship (na deze scene wordt het hierin ook allemaal minder (veeeel minder)), etcetera..
Stalker van Tarkovsky sfeerbeeld van een appartement in sepiakleuren
en idd ook de hierbovengenoemde, 't is moeilijk kiezen
de tuintjes van small town USA, het gras, de brandweerauto, een hartaanval en de oorlogvoerende mieren
(Ranzige, extreme homobar waar een gevecht plaats vind..)
quote:Inderdaad, briljante opening.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:38 schreef Sharkdoggie het volgende:
Gladiator! Perfecte begin van een goede film.
Maar ook Gangs of NY heeft wel een lekkere binnenkomer: slachtpartij tussen de 2 partijen
quote:Inderdaad een hele nare scene. Alleen... dat is niet de openingsscene.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:15 schreef JoostW het volgende:
Voor de meest zieke nomineer ik Irréversible...(Ranzige, extreme homobar waar een gevecht plaats vind..)
Een jonge Erik Lensherr die in een concentratie-kamp ondekt dat hij meer is dan gewoon een mens wanneer hij door de nazi's van zijn ouders word gescheiden.
Mooi moment, uniek voor een film gebaseerd op een comic, het zette meteen de toon voor het conflict en de personages.
Trainspotting
pulp fiction
resevoir dogs
fight club
swordfish
quote:Hoezeer ik L.H. van Lynch ook waardeer, de openings-scène is voor mij geen ontzettende "WHOAH"-ervaring. Hij is erg OK, dat zeker. Maar ik kan me veel mooiere scènes uit L.H. voor de geest halen....
Op dinsdag 4 februari 2003 16:06 schreef Azuur het volgende:
Lost Highway van David Lynch David Bowie I'm Deranged op de achtergrond, de gele strepen van een snelweg in het donker flitsen voorbijStalker van Tarkovsky sfeerbeeld van een appartement in sepiakleuren
en idd ook de hierbovengenoemde, 't is moeilijk kiezen
edit: nog een paar
Gone in 60 seconds
Falling Down
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 06-02-2003 15:46]
quote:Je maakt een grapje?
Op donderdag 6 februari 2003 13:47 schreef Riesz het volgende:
Evil Ed!!!!!!!!!!
Charles Bronson als de professionele huurmoordenaar.
(gruwelijke beelden, maar het gaat om het topic).
quote:Wow, klinkt goed ja
Op donderdag 6 februari 2003 14:38 schreef MikeyMo het volgende:
The Stepfather:
[...]
- Touch of Evil
De ook goede openingsscene van The Player is eigenlijk een knipoog naar de opening van Orson Welles' verknipte klassieker.
- The Godfather
Niet zo opvallend, maar een schitterende introductie van Don Corleone.
- Patton
Schitterende monoloog van George C. Scott.
quote:Is zeker een goeie opening.
Op dinsdag 4 februari 2003 10:43 schreef BigBear het volgende:
Ik ga toch voor Sleepy HollowIn de eerste paar minuten worden redelijk wat mensen onthoofd
Maar ook de opening van Ghost Ship is leuk...
Maar echt de beste blijft Saving Private Ryan
Ik vind verder Le Samourai sterk beginnen: een man (Alain Delon) ligt op een bed te roken. Het enige dat je hoort is een kanariepietje dat zingt. Dat duurt een paar minuten, dan staat de man op, geeft de vogel wat voer, doet zijn hoed recht en loopt naar buiten. Het regent, zoals het bijna altijd regent in Franse films. Dan begint de muziek te spelen.
quote:Goede keuze!!!
Op donderdag 6 februari 2003 17:22 schreef Tr0ublegum het volgende:
De openingsscene vanCube
vind ik echt geweldig!
Jeej, als je vantevoren helemaal niets van de film weet (zoals ik, toen ik'm toevallig net bij 't begin aanzette op canal+), zit je echt meteen in een klap in de film!
quote:Idd, die is ookheeeel goed.
De openingsscene vanCube
vind ik echt geweldig!
Jeej, als je vantevoren helemaal niets van de film weet (zoals ik, toen ik'm toevallig net bij 't begin aanzette op canal+), zit je echt meteen in een klap in de film!
Maar het vage is, dat je zelfs op het einde eigenlijk niet weet wat the cube nu is
quote:Dat had ik dus ook, nog nooit van die film gehoord, wel van 1 van de actuers, die speelde namelijk ook in Psi-Factor (soort x-files), geniale film gewoon.... en dat met gewoon 1 set
De openingsscene vanCube
vind ik echt geweldig!
De film begint:
De film eindigt:
The Cube:
Thanks allemaal, en tot ziens!
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 17:45 schreef hawaii het volgende:
Trainspotting
quote:Hell yeah!!
pulp fiction
De mooiste openingsscene volgens mij? Die van Lek met Cas Jansen... Heb m tussen mijn vingers door bekeken Kan niet tegen die spanning
De leaders van Fight Club, Seven en Panic Room waren ook enorm sterk trouwens.
quote:* masuyo ook
Op maandag 3 februari 2003 23:33 schreef L4zY het volgende:
openings scene uit Jackass the Movie is wel meesterlijk!
Ik ging helemaal stuk
Neej ff serieus Matrix was wel goed ja. Armageddon ook wel en er is nog 1 waar ik van zei ja super maar ben het ff kwijt. Hoewel Steel ook wel stoer was
Zie je echt vijf minuten lang van heel ver een paard met iemand erop door de woestijn rijden (met van die jengelmuziek op de achtergrond) en dan wordt 'ie ineens neergeschoten door iemand die schijnbaar vlak achter de camera staat (weet het niet zo heel goed meer).
Reservoir Dogs is geweldig, je zit meteen MIDDEN erin
(als ik me de openingsscene goed herinner tenminste -> als Mr White en Orange in de vluchtauto zitten toch? ('Larry I'm fucking dieing here'?)
maar wat ik me toevallig kan herrinneren omdat ik die pas zag op tv is True Romance......ook mooi begin, niks speciaals, maar die muziek op het begin zorgt meteen dat je zin krijgt in de film........net zoals bijna alle Tarantino films goede (intro) muziek hebben (Pulp Fiction, Jackie Brown) hij hecht daar ook veel waarde aan
muziek KAN echt belangrijk zijn bij een openingsscene......
alle Taxi films hebben trouwens ook vette openingsscenes (met dezelfde muziek als Pulp Fiction, ook 1 vd redenen dat de intro zo cool is )
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 27-02-2003 12:51]
quote:die explosie vond ik dan meteen het enige interessante aan de hele film.............maar dan ook wel ERG vet gefilmd ja
Op donderdag 27 februari 2003 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Swordfish, duidelijk. Op het puntje van de stoel, met misschien wel de beste explosie die ik in een film heb gezien. Daarmee bedoel ik natuurlijk hoe het in beeld is gebracht.
quote:Klopt, en Halle Berry natuurlijk.
Op donderdag 27 februari 2003 12:52 schreef Bolderbast het volgende:[..]
die explosie vond ik dan meteen het enige interessante aan de hele film.............maar dan ook wel ERG vet gefilmd ja
quote:uiteraard
Op donderdag 27 februari 2003 12:55 schreef zjroentje het volgende:[..]
Klopt, en Halle Berry natuurlijk.
maar idd hoe kon ik Cube vergeten
quote:Die van Cliffbanger was beter.
Op donderdag 27 februari 2003 13:50 schreef lily het volgende:
Cliffhanger
Echt briljant hoe ze daar dat waardetransportvoertuig ombeuken en openblazen, met ijshockeymaskers en dikke rifles
En dan die spike strip
Lekker muziekje, summer in the city, de aankondiging is nog aan de gang......en dan..........
Was gewoon een mooie met-de-deur-in-huis-val-opening!
quote:Zeker de director's cut is geweldig!
Op woensdag 26 februari 2003 01:01 schreef ArmaniMania het volgende:
Blade Runner ! Niet alleen de openingsscene de hele Fokking film is
quote:
Op maandag 3 februari 2003 23:06 schreef GizartFRL het volgende:
Een echte knaller?Die Hard with a vengeance!
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens,
Op dinsdag 4 februari 2003 17:42 schreef Kugari-Ken het volgende:
X-menEen jonge Erik Lensherr die in een concentratie-kamp ondekt dat hij meer is dan gewoon een mens wanneer hij door de nazi's van zijn ouders word gescheiden.
Mooi moment, uniek voor een film gebaseerd op een comic, het zette meteen de toon voor het conflict en de personages.
Heb ik Face/Off al genoemd?
"FBI agent: Have you been followed at all during the last few days? Any suspicious phone calls? Any kind of surveillance at all? Anything?
John McClane: Well, now that you mention it, I have, sort of, been feeling this burning sensation between my toes."
quote:Predator en rambo, de beste openingsscenes?
Op vrijdag 7 maart 2003 10:52 schreef Echoes het volgende:
Predator
Rambo
Trainspotting
Rambo: rambo loopt de stad in en gaat naar een huisje toe waar zijn excollega woonde.
Predator: Schwarzenegger wordt ingevlogen en ontmoet Carl Weathers...
Niet echt om over naar huis te schrijven...
Wel goed/grappig daarentegen: Austin Powers 3 met al die celebs
Opening is geniaal met die beelden vanuit de ruimte en de steeds ouder wordende radiogeluiden. En dan ineens die stilte.
Echt prachtig!
quote:True! ...zeker zo'n momentje dat je even rechtop geschokken in je stoel zit
Op vrijdag 7 maart 2003 11:02 schreef Takemenow het volgende:
SwordfishWat een geweldige explosie
en zo wijs gefilmd !
Dit is absoluut een geniale opening! Waar bij deel 1 een vliegtuig verongelukte, wat ook een leuke opening is, verongelukken hier een aantal auto's in het visioen. Echt schitterend gemaakt!
quote:Predator vind ik wel cool jah met die helicopters en daarna die armdruk. Het stukje daarna is misschien wel toffer dat ze in de helicopter zitten dat ze naar die jungle gevlogen worden.
Op vrijdag 7 maart 2003 10:56 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Predator en rambo, de beste openingsscenes?
Rambo: rambo loopt de stad in en gaat naar een huisje toe waar zijn excollega woonde.
Predator: Schwarzenegger wordt ingevlogen en ontmoet Carl Weathers...
Niet echt om over naar huis te schrijven...
Wel goed/grappig daarentegen: Austin Powers 3 met al die celebs
Beetje op verkeken misschien ..
Die explosie was zo nep, gewoon een gele bal met paint gemaakt. Zet hem daar maar eens op pauze. Heel nep... Net als met die bus op het einde, dat zag er ook niet uit.
Lotr TTT
Flashback hoe Gandalf naar benee flikkerd en nog steeds met de Balrog vecht
quote:idd ook erg mooi bedacht om te beginnnen van buiten de berg en de stemmen te laten horen
Op vrijdag 7 maart 2003 19:44 schreef enlightenedwizza het volgende:
Eerste (en eigenlijk ook enige aangezien ik zwaar brak ben) die in me opkwam:Lotr TTT
Flashback hoe Gandalf naar benee flikkerd en nog steeds met de Balrog vecht
dan dringt het pas echt tot je door dat ze al die tijd onder een berg zaten.......heeft wel iets
quote:Dat zei ik!
Op vrijdag 7 maart 2003 17:33 schreef Kwark het volgende:
De openingsscène van Lek is ook wel cool.
quote:T gaat niet om de explosie maar om de monoloog van John Travolta. Dattie t heeft over de bakoverval in ik meen me te herinneren Reservoir Dogs en dan zelf een bank aan t overvallen is. DAT is het meesterlijke.
Op vrijdag 7 maart 2003 19:38 schreef IntelliEye het volgende:
Ik snap die hype om Swordfish niet helemaal.Die explosie was zo nep, gewoon een gele bal met paint gemaakt. Zet hem daar maar eens op pauze. Heel nep... Net als met die bus op het einde, dat zag er ook niet uit.
Alien (klassieke muziek op de achtergrond, mensen komen uit deepsleep )
Vraagje aan de Gladiator roepers: Was ik de enige die zich compleet dood-ergerde aan de slowmotion "actie scenes" in dat eerste gevecht?
quote:Nee, hij had het over Dog Day Afternoon, een meesterwerk uit 1975 met de al even meesterlijke Al Pacino en de te vroeg overleden John Cazale (Godfather 1, 2, deerhunter) in de hoofdrol
Op maandag 10 maart 2003 20:41 schreef ErikT het volgende:[..]
T gaat niet om de explosie maar om de monoloog van John Travolta. Dattie t heeft over de bakoverval in ik meen me te herinneren Reservoir Dogs en dan zelf een bank aan t overvallen is. DAT is het meesterlijke.
In DDA is Al Pacino iemand die een bankoverval pleegt wat 10 minuten zou moeten duren. 4 uur later is het een compleet gijzelingsdrama en mediacircus en 12 uur later is het allemaal live op TV.
quote:[offtopic] Goeie film! Kon soms best wel lachen bij het kijken [/offtopic]
Op woensdag 12 maart 2003 13:22 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Nee, hij had het over Dog Day Afternoon, een meesterwerk uit 1975 met de al even meesterlijke Al Pacino en de te vroeg overleden John Cazale (Godfather 1, 2, deerhunter) in de hoofdrol
In DDA is Al Pacino iemand die een bankoverval pleegt wat 10 minuten zou moeten duren. 4 uur later is het een compleet gijzelingsdrama en mediacircus en 12 uur later is het allemaal live op TV.
quote:Yep! dacht dat ie nog wel niet hier zou staan!
Op vrijdag 7 maart 2003 17:33 schreef Kwark het volgende:
De openingsscène van Lek is ook wel cool.
quote:En serieus: Cliffhanger.
Op vrijdag 14 maart 2003 12:49 schreef Barb het volgende:
Barbwire,.
quote:In het donker in de zee.... brrrrrr
Op vrijdag 14 maart 2003 12:45 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik denk toch wel Jaws.
Die beginscene heeft wel wat impact gehad, zeker 30 jaar geleden.
En mijn persoonlijke winnaar:
Die Hard with a Vengeance
Zo stoer, de muziek, de beelden en het .. eh schrikeffect zeg maar
De aantiteling die in beeld rolt is ook zeer strak.
quote:Die is ook gaaf,
Op vrijdag 14 maart 2003 13:27 schreef Koos_26 het volgende:
En serieus: Taxi: Volgas op z'n pizzabrommer door Marseille
quote:das een mooie en The transporter ------
Swordfish.
Wat mannen en politieagenten bereiken een gebouw.
"My are taking her in as we speak"
"Your men are already dead"
Trinity zit daar achter die computer, en wordt gearresteerd. Springt op in de lucht, loopt tegen de muur op, schopt ff een stoeltje weg... Gaat vervolgens dakkiespringe met een agent achter haar aan... Vervolgens die ene sprong dat ze in de lucht draait, door het glas gaat van de trap afdondert en gelijk met 2 pistolen in positie neerkomt...'get up trinity, get up'
Dan rent ze naar buiten naar een telefooncel alwaar een agent in een truck aan komt rijden... zij belt en vervolgens knalt die truck die hele fooncel in elkaar
"she got out"
"doesn't matter, at least we know the informant is real"
Nou ik zat toen wel ff overeind met WTF is dit voor film!
excuses voor de vrije quotes
quote:Mmm vond ik persoonlijk wel meevallen. Ik vond the Matrix pas echt leuk worden toen het verhaal duidelijk werd. Als je de clou nog niet weet is het eigenlijk een beetje pief paf poef
Op woensdag 30 april 2003 08:47 schreef MikeyMo het volgende:
Weetje welke ik mis? The Matrix. Dat komt waarschijnlijk omdat de rest van de film zo imponerend was dat je het begin alweer vergeten was... maar ik weet nog goed dat ik hem voor de eerste keer op VCD zag zonder ook maar iets erover te weten...
Fear and Loathing in Las Vegas
"We where driving aound the edge of Barstow when the drugs became to take hold"
Deze heeft btw in boekvorm een prijs gewonnen voor beste opening
Die van From Dusk Till Dawn is ook cool.
Verder, Memento, the Matrix ..
En Leon is ook geweldig...
Leon
Strange Days
City of the lost Children (La Cite des Enfants Perdus)
Dobermann
Taxi 1 & 2
Dinosaur
die hard with a vengeance. een begin dat je bij de kloten pakt. je schrikt op en zit direct in de film. de film daalt ook nergens van niveau.
quote:Snel gaan doen dan
Op donderdag 1 mei 2003 00:17 schreef Shogo het volgende:
Ik was erg onder de indruk van die van Apocalypse Now nog nooit de hele film gezien ofzo,
Een heel arrestatieteam in actie rond een huis om een gevaarlijke crimineel te pakken.
LotR: tFotR: die stem van Galadriel die in 6.1 DTS om je heen zit, en dan die veldslag
X-men 2: Nightcrawler in het witte huis (helaas het beste stuk van de film)
2 Fast 2 Furious: vette race (helaas meteen ook weer het beste stuk van de film)
Gladiator - Russel Crow
Twee beste die ik tot nu toe heb gezien.
Fight Club - "With a gun barrel between your teeth, you speak only in vowels. "
Saving Private Ryan, spreek voor zichzelf denk ik...
Trainspotting - "Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family"
De beste? Geen id.
[Dit bericht is gewijzigd door blubikbeneenknoop op 29-07-2003 03:56]
quote:Hey kusje ;D
Op maandag 11 augustus 2003 00:06 schreef Sickert het volgende:
Iemand aclockworck orange
al genoemd?
Begin is like VREEMD (netzo als de rest)
quote:Daar ben ik het HELEMAAL mee eens.
Op dinsdag 4 februari 2003 13:05 schreef Vision het volgende:
ik vond de openingsscene van Contact wel goed
quote:pfff ik heb hem uitgezet tijdens die animatie ik had er al meteen geen zin meer in en ben iets anders gaan kijken
Op donderdag 1 mei 2003 19:37 schreef Solitarias het volgende:
Catch me if you can - de animatie dan he
quote:zonde, topfilm!
Op donderdag 23 oktober 2003 00:03 schreef ErikN het volgende:[..]
pfff ik heb hem uitgezet tijdens die animatie ik had er al meteen geen zin meer in en ben iets anders gaan kijken
quote:Ik vond de openingscredits juist erg leuk gedaan. Eens een keer wat anders dan normaal.
Op donderdag 23 oktober 2003 00:03 schreef ErikN het volgende:[..]
pfff ik heb hem uitgezet tijdens die animatie ik had er al meteen geen zin meer in en ben iets anders gaan kijken
die wou ik ook net zeggenquote:Op maandag 3 februari 2003 23:28 schreef Mr. Orange het volgende:
Die verveel scene geniaal gewoon
Geef je een film zo slecht een kans. jammer jammer jammer.quote:Op donderdag 23 oktober 2003 00:03 schreef ErikN het volgende:
[..]
die is goed idd, moest ik meteen aan denken toen ik de TT zagquote:Op zaterdag 18 oktober 2003 02:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-Raiders of the Lost Ark: beste openingsscene van de drie Indy's. Indy is in Zuid-Amerika, haalt een gouden beeldje uit een tempel vol met vallen, gaat allemaal maar net goed, en dan Belloq. Geeft perfect weer wie Indy is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |