En ook een hele slechte dealquote:Op donderdag 17 maart 2022 08:29 schreef Tengano het volgende:
Die ontvoerde burgemeester is dus geruild voor russische jonge gevangen/militairen; geboortejaar ca 2003.
Ergo: Hij is helemaal niet 'bevrijd' door Oekraine zoals we het er hier over hadden.
En hoe komen die schepen precies bij de zwarte zee?quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat ze zeggen is net genoeg om te voorkomen dat Oekraïne wegloopt van de onderhandelingstafel, maar niet iets waar ze mee akkoord kunnen gaan. En ondertussen gaat het bombarderen gewoon door en zijn er vier Russische oorlogsschepen gespot door Japan, op weg naar het westen.
Via Turkije.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En hoe komen die schepen precies bij de zwarte zee?
Het is meer dan alleen een burgemeester terug. Het is een signaal naar de inwoners van Oekraïne en alle Oekrainse bestuurders, "je" wordt niet in de steek gelaten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En ook een hele slechte deal
9 militairen voor een burger. Zo win je de oorlog niet
De Bosporus is dicht voor marineschepenquote:
Tenzij de thuishaven van deze marineschepen in de Zwarte Zee ligt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Bosporus is dicht voor marineschepen
En burgemeesters hebben daar wel degelijk een "militaire" functie. De stad is grotendeels afgesloten van de buitenwereld; een burgemeester is echt de leider daar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is meer dan alleen een burgemeester terug. Het is een signaal naar de inwoners van Oekraïne en alle Oekrainse bestuurders, "je" wordt niet in de steek gelaten.
Dat Rusland deze man geruild heeft zegt denk ik wel iets, hij was wel de burgemeester van Mariupol. De stad waar het hardst gevochten wordt.
Bijna, van Melitopol.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is meer dan alleen een burgemeester terug. Het is een signaal naar de inwoners van Oekraïne en alle Oekrainse bestuurders, "je" wordt niet in de steek gelaten.
Dat Rusland deze man geruild heeft zegt denk ik wel iets, hij was wel de burgemeester van Mariupol. De stad waar het hardst gevochten wordt.
Maakt niet uit wat Rusland vindt. Turkije vindt van wel, en zij hebben de Bosporus gesloten. Van die thuishaven weet ik nietquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Tenzij de thuishaven van deze marineschepen in de Zwarte Zee ligt.
Bovendien erkent Rusland niet dat er oorlog is.
Behalve de berichten die ik gisteravond hier las, is er verder nog nergens iets via de gangbare media over gemeld.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is al gepost, maar er zijn vannacht meerdere explosies geweest in Belarus. Onduidelijk is wat het is geweest. Op Twitter zijn speculaties van een coup, tot een fake flag missie van het regime daar. Update: het regime heeft dienstplichtigen opgeroepen.
9 dienstplichtige jochies voor een burgemeester.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En ook een hele slechte deal
9 militairen voor een burger. Zo win je de oorlog niet
Het punt is juist dat Turkije de Bosporus alleen mag sluiten in specifieke situaties, zoals in een oorlog. Volgens Rusland is dit nog steeds een 'speciale militaire interventie' of zoiets.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat Rusland vindt. Turkije vindt van wel, en zij hebben de Bosporus gesloten. Van die thuishaven weet ik niet
Rusland kan ook zeggen dat ze op de koffie gaan in Oekraïne, maar die retoriek kennen we inmiddels wel van ze...quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het punt is juist dat Turkije de Bosporus alleen mag sluiten in specifieke situaties, zoals in een oorlog. Volgens Rusland is dit nog steeds een 'speciale militaire interventie' of zoiets.
Hier staat het inderdaad. Wat de consequentie gaat zijn als Rusland de schepen toch in gaat zetten..?quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het punt is juist dat Turkije de Bosporus alleen mag sluiten in specifieke situaties, zoals in een oorlog. Volgens Rusland is dit nog steeds een 'speciale militaire interventie' of zoiets.
Dan is de zwarte zee vloot opeens 6x zo groot geworden sinds vorige week. Wedden?quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar zou dat ook gelden voor deze fregatten?quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar hoezo zou de aanvallende partij mogen bepalen of het een oorlog is of niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bronnen. Als je iets te melden hebt, vermeld bronnen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is al gepost, maar er zijn vannacht meerdere explosies geweest in Belarus. Onduidelijk is wat het is geweest. Op Twitter zijn speculaties van een coup, tot een fake flag missie van het regime daar. Update: het regime heeft dienstplichtigen opgeroepen.
Als putin dat wil geld dat voor alle schepen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar zou dat ook gelden voor deze fregatten?
Die dienstplichtigen mogen nu lekker in hun eenheid het moreel verder ondermijnen. Geen slechte deal.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
9 dienstplichtige jochies voor een burgemeester.
Voor Ukraïne strategisch een hele goede deal.
Dat Rusland geen “oorlog” zegt, betekent niet dat andere landen daar klakkeloos hetzelfde over moeten denken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Tja, dat wordt nog interessant dan, aangezien Turkije dus al fregatten heeft geweigerd die daar niet aan voldeden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als putin dat wil geld dat voor alle schepen.
Zeker interessant. Turkije is NAVO lid, dus putin z'n blauwe mannetjes kunnen hun bootjes dan beter omkeren.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat wordt nog interessant dan, aangezien Turkije dus al fregatten heeft geweigerd die daar niet aan voldeden.
Ik kan me zo voorstellen dat ze precies daarom niet meteen teruggestuurd worden het oorlogsgeweld in, maar dat ze eerst weer heropgevoed worden zodat ze weer echt in het gareel passen. Als dat nog gaat lukken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die dienstplichtigen mogen nu lekker in hun eenheid het moreel verder ondermijnen. Geen slechte deal.
Ja, geld verbranden met waar ze in Oekraine nu mee bezig zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:12 schreef PluggieOD het volgende:
Rusland is ook bezig met een "Speciale Economische Operatie" op zichzelf....
Dat gaat niet werken. Dat zou het moreel ook alleen maar verder ondermijnen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat ze precies daarom niet meteen teruggestuurd worden het oorlogsgeweld in, maar dat ze eerst weer heropgevoed worden zodat ze weer echt in het gareel passen. Als dat nog gaat lukken.
Dan heb je toch wel lef als je als buitenlands diplomaat gewoon even naar Kiev reistquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:43 schreef Aether het volgende:
Turkse minister Çavusoglu naar Kiev
https://nos.nl/l/2421521
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Çavusoglu spreekt vandaag in Kiev met de Oekraïense president Zelensky. Gisteren sprak hij al met zijn collega Lavrov in Moskou. Turkije is bereid een topontmoeting te organiseren van Zelensky met de Russische president Poetin, maar dat mag volgens Lavrov geen doel op zich zijn in de diplomatieke missie van Çavusoglu. Dat komt pas aan de orde als concrete afspraken tussen Oekraïne en Rusland moeten worden bezegeld, zei hij.
Çavusoglu heeft Moskou opgeroepen een onmiddellijk einde te maken aan de vijandelijkheden. Dat is ook in het belang van Turkije. Het land ligt net als Oekraïne en Rusland aan de Zwarte Zee. Het loopt door de oorlog veel inkomsten mis uit handel en toerisme.
hier (nog) niet https://www.rt.com/russia/552101-mariupol-theater-ukraine/quote:
De leiders van Polen, Tsjechië en Slowakije gingen hem al voorquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan heb je toch wel lef als je als buitenlands diplomaat gewoon even naar Kiev reist
ik krijg een security threatquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:46 schreef Giggio het volgende:
[..]
hier (nog) niet https://www.rt.com/russia/552101-mariupol-theater-ukraine/
of bedoel je die niet?
Ja, ik weet het, maar dat maakt het er niet veiliger op.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
De leiders van Polen, Tsjechië en Slowakije gingen hem al voor
Dat doet je anti virus ofzo, ik zit hier met chrome en werkt gewoon.quote:
Gekke vraag misschien maar heeft Rusland ook VPN servers? Dat je zeg maar via via toch op die site kunt.quote:
hier in België is het onbereikbaarquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat doet je anti virus ofzo, ik zit hier met chrome en werkt gewoon.
ik kan er op via vpn via NLquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gekke vraag misschien maar heeft Rusland ook VPN servers? Dat je zeg maar via via toch op die site kunt.
rt.com gebruikt gewoonlijk versleuteling om je informatie te beschermen. Toen Chrome deze keer probeerde verbinding te maken met rt.com, stuurde de website ongewone en onjuiste inloggegevens terug. Dit kan gebeuren als een aanvaller probeert zich als rt.com voor te doen of als een wifi-inlogscherm de verbinding heeft verbroken. Je informatie is nog steeds beveiligd omdat Chrome de verbinding heeft beëindigd voordat gegevens konden worden uitgewisseld.quote:
Gaat ie de schepen verkopen dan?quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als putin dat wil geld dat voor alle schepen.
Zeker rijden die nog, waarom niet? Kiev is niet omsingeldquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar dat maakt het er niet veiliger op.
Ze gingen met de trein hoorde ik. Die schijnt dus nog te rijden![]()
Ik kom er ook op. Mag je de tekst niet kopieren en hier posten bedoel je?quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
VPN en je bent zo in een land zonder censuur al mag je het niet doorposten op fok.
Omdat de Russen niks aan die treinverbindingen hebben. Oekraine wel. In een oorlog gooi je voorzieningen plat van je vijand. Electriciteit, water, vliegvelden, communicatiecentra en andere vitale onderdelen. Kleine moeite om het treinverkeer hier en daar ook een beetje te etteren.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker rijden die nog, waarom niet? Kiev is niet omsingeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |