abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208045764
Ohhh Aure was me al voor :D
pi_208180506
Pfff.. 2 grote speeltuinen in de buurt gesloten. Eentje is al een half jaar dicht (maar ze zijn echt bezig om te kijken wanneer hij weer open kan!) en de ander is vanaf 1 maart gesloten. Door subsidies is er geen geld meer voor een beheerder. Deze is dan ook ontslagen.

Slechte zaak dit hoor....
pi_208180799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff.. 2 grote speeltuinen in de buurt gesloten. Eentje is al een half jaar dicht (maar ze zijn echt bezig om te kijken wanneer hij weer open kan!) en de ander is vanaf 1 maart gesloten. Door subsidies is er geen geld meer voor een beheerder. Deze is dan ook ontslagen.

Daar toevallig ook te maken met dat Thuis Op Straat de aanbesteding niet meer heeft gewonnen? Daardoor zijn die Duimdrop kiosken toch ook dicht?
pi_208246622
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik zie net een artikel hier over op Rijnmond (doordat een van de wijkraadsleden van Liskwartier het op FB postte).
Slechte ontwikkeling dit.

quote:
Eén speeltuin gesloten, voor vier anderen dreigt zelfde lot: komt er een einde aan Rotterdamse speeltuinen?

“Speeltuinen zijn van oudsher een plek waar kinderen en ouders zich vertrouwd en veilig voelen. Waar kinderen praten over de situatie thuis en moeders durven te vertellen dat ze mishandeld worden. Het gaat dus om meer dan alleen spelende kinderen, en over die veranderende rol van speeltuinen in een veranderende samenleving ben ik in gesprek met de gemeente”, zegt directeur Bas Goedendorp van het Buurt en Speeltuin Werk Rotterdam (BSW). Aanleiding voor zijn uitspraak? Er moeten speeltuinen dicht.

Toen Goedendorp anderhalf jaar geleden begon als directeur bij het BSW, kreeg hij een bezuinigingsopdracht mee. De organisatie worstelde onder meer met de teloorgang van Duimdrop. De gemeenteraad trok twee jaar geleden tot verdriet van velen de stekker uit deze gratis uitleenbibliotheek van speelgoed.

Een beproefde en tevens verplichte manier om snel te bezuinigen op de kosten, is het laten aflopen van tijdelijke medewerkerscontracten, en dat is wat nu gebeurt. Van vijf beheerders van speeltuinen wordt dit jaar het contract niet verlengd.

Odilia per direct gesloten
De eerste die daarmee te maken krijgt, is beheerder Marcel van der Knaap van speelboerderij Odilia in Hillesluis. Per deze maand staat hij op straat. Odilia is direct gesloten, en datzelfde lot dreigt op termijn voor de speeltuinen die de overige vier beheerders met tijdelijke contracten onder hun hoede hebben. Het gaat om speeltuinen in Kralingen-Crooswijk, Feijenoord en Delfshaven.

Odilia openhouden met extra vrijwilligers is volgens de teleurgestelde Van der Knaap geen oplossing. “Het is echt een hele verantwoording en we willen daarnaast ook duidelijk maken aan de gemeente dat niet alles zomaar op vrijwilligers gegooid kan worden. Dus blijven de deuren gesloten totdat er een oplossing is gevonden."

Goedendorp ziet dat met het veranderen van de stad Rotterdam de rol van speeltuinen in de wijk aan ook aan het veranderen is, en daarmee ook de verantwoordelijkheden van de beheerders. Een speeltuin is tegenwoordig meer dan een verzameling toestellen met spelende kinderen. Speeltuinen worden steeds belangrijker voor het welzijn van de wijk, iets wat de gemeente ook onderkent.

“De bezoekers van speeltuinen, zowel de kinderen als de ouders, hebben behoefte aan iemand die ze kennen en die ze kunnen vertrouwen. Kinderen vertellen over de situatie thuis. Sommige moeders durven zelfs te vertellen dat ze mishandeld worden door hun partner. Veel mensen hebben geen vertrouwen meer in de officiële instanties.”

Maar er is meer aan de hand in de speeltuinwereld. Het BSW merkt dat de traditionele vrijwilliger uitsterft.
“De gepensioneerde die zich als bestuurslid bij wijze van spreken dag en nacht inzet voor de speeltuinvereniging, daarvan zijn er steeds minder. Het bestuurslid van nu is een dertiger of veertiger, die het vrijwilligerswerk erbij doet, bovenop een drukke baan. Speeltuinen worden daardoor meer op afstand bestuurd, en dat heeft gevolgen voor de rol van de beheerder.”

Deze twee ontwikkelingen waren voor Goedendorp aanleiding om indringende gesprekken met de gemeente te starten over de toekomstige rol van de speeltuin in de stad, wat daar voor nodig is en wat dat betekent voor het budget van het BSW voor de komende jaren.

Deze discussie speelt op de langere termijn, de harde realiteit van nu zijn de bezuinigingen van dit jaar en de dreigende sluiting van nog meer speeltuinen als er niets gebeurt.

Op zoek naar geld
“Ik ben op zoek naar geld om de vijf beheerders toch in dienst te kunnen houden. Ik hoop dat er ergens binnen de gemeente nog een potje is of dat we een alternatieve financiering kunnen optuigen. Binnen uiterlijk twee weken moet duidelijk zijn of dit lukt.”

En zo niet? Goedendorp gaat dan tijdelijk schuiven met de overgebleven beheerders, in de verwachting dat dit volgens jaar -als de gesprekken met de gemeente succesvol zijn verlopen- niet meer hoeft.
“In de praktijk zijn beheerders dan in sommige gevallen verantwoordelijk voor twee speeltuinen. Dat is zeker niet ideaal, maar je voorkomt daarmee dat er speeltuinen dichtmoeten.”
In het artikel wordt ook nog verwezen naar een ander artikel:
Speelboerderij in Hillesluis dicht na bezuinigingen, beheerder Marcel is 'stomverbaasd'
pi_208246785
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 06:13 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik zie net een artikel hier over op Rijnmond (doordat een van de wijkraadsleden van Liskwartier het op FB postte).
Slechte ontwikkeling dit.
[..]
In het artikel wordt ook nog verwezen naar een ander artikel:
Speelboerderij in Hillesluis dicht na bezuinigingen, beheerder Marcel is 'stomverbaasd'
Odilia is echt dood en doodzonde. Speeltuin bestond echt al jaren en was een begrip in de buurt. Het was ook gelijk een mini kinderboerderij, heel leuk voor kinderen dus. In de vakantie s werden er ook leuke dingen voor de kinderen georganiseerd. Een beheerder die met hart en ziel de speeltuin beheerde is er gewoon zonder pardon uitgebonjourd ;( Kinderen in de buurt hebben doorgaans al vrij weinig en dan wordt dit gewoon van ze afgenomen. Nee, ik heb er geen goed woord voor over.

En dan heb je speeltuin de Vaan, ook in de buurt. Speeltuin met prachtig en duur speelspul, al een half jaar dicht. Het staat allemaal gewoon te verpieteren ;(
  maandag 20 maart 2023 @ 07:23:49 #86
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_208461548
Die Koning mag komen maar het echte feest is wat weken later op de Coolsingel *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 14 mei 2023 @ 06:56:44 #87
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_209146225
Hopelijk een mooi feest vandaag in Rotterdam inclusief een plonsje in de fontein!
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:45:02 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209419953
Dag Rotturrrrdammers,

Wat is nou een leuk, sfeervol hotelletje, dat een beetje centraal ligt, in onze mooie havenstad?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209419967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Dag Rotturrrrdammers,

Wat is nou een leuk, sfeervol hotelletje, dat een beetje centraal ligt, in onze mooie havenstad?
Wat wil je?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:49:28 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209420010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wat wil je?
Geld, roem en een einde aan dierenleed. Thanks fo asking. O+

Maar voor nu een niet te groot hotel (de ketens kan ik wel vinden natuurlijk). Gewoon leuk. beetje hip, hoeft niet spotgoedkoop te zijn. Voor een nachtje of drie. Ik hoef niet op de Coolsingel te zitten. Noord is ook leuk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:50:52 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209420025
Tevens tips welkom voor vegetarisch eten. Hoeft ook niet goedkoop. Liefst ook een adresje voor een goede vega Suri, want die mis ik in mijn leven.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209420147
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Tevens tips welkom voor vegetarisch eten. Hoeft ook niet goedkoop. Liefst ook een adresje voor een goede vega Suri, want die mis ik in mijn leven.
@laatste de Kade! Niet lekker zitten/tafelen ofzo, wel lekker eten!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_209420164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Geld, roem en een einde aan dierenleed. Thanks fo asking. O+

Maar voor nu een niet te groot hotel (de ketens kan ik wel vinden natuurlijk). Gewoon leuk. beetje hip, hoeft niet spotgoedkoop te zijn. Voor een nachtje of drie. Ik hoef niet op de Coolsingel te zitten. Noord is ook leuk.
Ooooh laten we een elkaar een hand geven! Ik wil roem ruilen voor onbeperkt eten zonder aankomen, maar kniesoor ditdat.

Ik heb het idee dat ik het antwoord op je vraag weet, maar kom er even niet op. Plopt misschien wel weer binnen.

Mn alltime favoriet Stroom is helaas failliet gegaan in de keroon.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:40:10 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209420524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ooooh laten we een elkaar een hand geven! Ik wil roem ruilen voor onbeperkt eten zonder aankomen, maar kniesoor ditdat.

Ik heb het idee dat ik het antwoord op je vraag weet, maar kom er even niet op. Plopt misschien wel weer binnen.

Mn alltime favoriet Stroom is helaas failliet gegaan in de keroon.
Damn keroon.

Ik hou me aanbevolen voor als er nog iets plopt. Thanks. :) Ook voor de Suri-tip!

Voorts vroeg ik me af of er excursies zijn naar de gore kant van de stad. :9 Havens, petrochemische toestanden etc.
Dit kan ik ook googelen en dat ga ik ook doen, maar hier vragen levert misschien kenner-tips op, vandaar.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Admin dinsdag 6 juni 2023 @ 14:46:22 #95
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_209420581
Tijdens de Wereldhavendagen (eerste weekend van september) zijn er allerlei excursies die er de rest van het jaar niet zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_209420626
Hmmm Futureland? Maar dat is wel gepolijste shit.
pi_209420636
Google wat parfumdeboemboem doet als je er bent.
pi_209420646
Ontmoeting.org organieert stadswandelingen met een rauwere insteek.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 16:02:25 #99
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209421241
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 14:46 schreef Breuls het volgende:
Tijdens de Wereldhavendagen (eerste weekend van september) zijn er allerlei excursies die er de rest van het jaar niet zijn.
Jaaa, die herinner ik me nog van toen ik nog zelf een Rotterdammert was. _O_

Maar ik ga al eerder, want zin an Rotterdam!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209421657
Uiteraard Spido voor havenrondvaarten
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 juni 2023 @ 16:34:42 #101
95752 crew  Chell
Kluns
pi_209432734
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen die enthousiast zijn over Room Mate Bruno op Kop van Zuid (wel een keten). Ook leuk is Bed, Bites & Business op Katendrecht. Klein boutiquehotel, in de oude Fenixloods.
pi_209433093
0 ja! Bruno!
  woensdag 7 juni 2023 @ 17:04:54 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209433139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:34 schreef Chell het volgende:

[..]
Ik hoor veel mensen die enthousiast zijn over Room Mate Bruno op Kop van Zuid (wel een keten). Ook leuk is Bed, Bites & Business op Katendrecht. Klein boutiquehotel, in de oude Fenixloods.
Zo heet mijn man, dus dit moet hem worden.

Dank! :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209434306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Rotonde misschien?

Een vega suri weet ik niet zo goed, maar als je misschien ook vega chinees wilt dan De Oude Plek O+
  woensdag 7 juni 2023 @ 20:52:22 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209435892
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:41 schreef Aure het volgende:

[..]
Rotonde misschien?

Een vega suri weet ik niet zo goed, maar als je misschien ook vega chinees wilt dan De Oude Plek O+
Ook benieuwd naar! Gaat op het lijstje.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 8 juni 2023 @ 09:33:25 #106
95752 crew  Chell
Kluns
pi_209439397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Zo heet mijn man, dus dit moet hem worden.

Dank! :D
Beste reden! :Y
pi_209439425
Ik zag dat ze een strandje gaan aanleggen tussen metrostation Maashaven en de Erasmusbrug!
pi_209440104
Maar niet over praten!!
pi_209440396
Je kunt deze maand op het dak van Zuidplein mocht iemand dat leuk vinden: https://rotterdamsedakendagen.nl/bovenopzuid/

Ik ga zo met collega's :s)
pi_209442439
Ik vond het erg leuk en echt de moeite waard, maar vanuit mijn werk kende ik ook veel van de kunstenaars.

Sneak peek onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 07:54:57 #111
184769 crew  Deisyy
pi_209550859
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:03 schreef Aure het volgende:
Ik vond het erg leuk en echt de moeite waard, maar vanuit mijn werk kende ik ook veel van de kunstenaars.

Sneak peek onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk weer, ik ga donderdag met wat collega's, even de Zuiderparkweg oversteken en dan het dak op.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_209988125
Misschien dat iemand me hier kan helpen.

Ik ben geïnteresseerd in deze weekend editie van de Britse krant The Guardian. Ik vraag me af waar ik deze krant kan kopen, het liefst dichter bij huis dan het CS (zuid). Ik heb al bij Primera gekeken, maar volgens hun site verkopen ze alleen de Nederlandse dagbladen.
Iemand een idee?
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 22:59:54 #113
184769 crew  Deisyy
pi_209988309
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik ben geïnteresseerd in deze weekend editie van de Britse krant The Guardian. Ik vraag me af waar ik deze krant kan kopen, het liefst dichter bij huis dan het CS (zuid). Ik heb al bij Primera gekeken, maar volgens hun site verkopen ze alleen de Nederlandse dagbladen.
Iemand een idee?
Ik lees juist dit op de website van Primera

quote:
Daarnaast hebben veel van onze winkels ook buitenlandse kranten in het assortiment. Dus ook voor kranten is Primera het vertrouwde adres!
Hetzelfde op de website van Bruna trouwens, en ik geef je in de stad meer kans dan op Zuid, dus ik zou morgen even rond gaan bellen als ik jou was.
pi_209991075
Zuid heeft best een hele mooie Bruna! Op deeeee..... is het laan op zuid? Zeg maar doorgaande weg van kop van zuid naar varkenoordse viaduct?
pi_209991227
Laan op zuid inderdaad :) officieel zit ie aan de vuurplaat.
pi_209991865
Thanks iedereen :* Ik zie dat het artikel inclusief foto's ook online staat. Krant hoef ik dan niet zo nodig meer dan.
pi_210036066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 09:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag dat ze een strandje gaan aanleggen tussen metrostation Maashaven en de Erasmusbrug!
Yeap, dat wordt een lekkere teringzooi met kansenjongeren, zoals in Nesselande.
  Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:37:08 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210154732
quote:
Op donderdag 8 juni 2023 @ 09:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er komen in de Maashaven en Rijnhaven nieuwe parken. Het zijn losstaande ontwikkelingen; het Nelson Mandelapark in de Maashaven wordt eerst ontwikkeld. In de Rijnhaven wordt nu veel grond/zand in de haven gestort dat in eerste instantie zal worden gebruikt voor de bouwprojecten, en daarna voor een extra park tussen die nieuwe projecten en de haven.

Je kunt hier van alles over beide projecten lezen:

Rijnhaven
Nelson Mandelapark
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:38:43 #119
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210154746
quote:
Op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

Iemand een idee?
quote:
Op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zuid heeft best een hele mooie Bruna! Op deeeee..... is het laan op zuid? Zeg maar doorgaande weg van kop van zuid naar varkenoordse viaduct?
Volgens mij heb ik de Guardian Weekly wel eens bij precies die Bruna zien liggen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 12:11:17 #120
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210223335
Hoi, heb vrijdagavond date in Rotterdam, Denk ook ff eten eerst
Nog tips voor centrum :@
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_210223360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:11 schreef Paul het volgende:
Thuis blijven
pi_210223393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:12 schreef 2xHenk het volgende:

[..]
Thuis blijven
Gofferrrr, vraagtie het een keer "elders" (dan DTS) - laat je hem nog nie met rust...!!! o|O o|O
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:16:29 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210223423
Ik wilde even de tipgevers hier bedanken voor de restaurant-adviezen. Ik ben dus net retour van mijn tripje Rotterdam en Hotel Bruno's Roommate was dikke prima. Uitzicht op de kade. O+ En een dagje een dik cruiseschip voor het raam :D
Rozey was leuk, vooral om eens niet een menukaart te hoeven uitpluizen op anti-dierenellende, maar gewoon alles all you can eat vega. O+ En de absolute topper: De Oude Plek. O+ O+ O+ Dat restaurant kan ik gewoon niet omschrijven. Té fantastisch. Gewoon een Chin. Ind. Rest., onder een dertien in een dozijn flatgebouw, maar dan stiekem anders. _O_ _O_

Dus dank allen die advies gaven in dit topic. En wat is Rotterdam (sinds mijn vertrek 25 jaar terug) onwijs leuk geworden. met name Zuid. Tjonge, wie had dat gedacht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210224018
quote:
87s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:14 schreef Sally het volgende:

[..]
Gofferrrr, vraagtie het een keer "elders" (dan DTS) - laat je hem nog nie met rust...!!! o|O o|O
quote:
Ok ok, hier dan een echte tip:

Calaboose (is wel niet het centrum, maar is zo heen te komen). Indonesisch restaurant waar je gerechten kunt 'sharen'.

Dit is mijn Go To-restaurant voor de 2e date (1e date moet je niet uit eten gaan)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 12:53:07 ]
pi_210224104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus dank allen die advies gaven in dit topic. En wat is Rotterdam (sinds mijn vertrek 25 jaar terug) onwijs leuk geworden. met name Zuid. Tjonge, wie had dat gedacht.
Als toerist een fantastische stad. Om te wonen steeds minder leuk. Met name de kansenjongeren op Zuid zijn een plaag en de extreme toename van junks en zwervers.
pi_210224124
quote:
Geen eerste date dan, want dan moet je nooit uit eten. Drank erin gooien is vaak genoeg.
pi_210224162
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:51 schreef 2xHenk het volgende:
Dit is mijn Go To-restaurant voor de 2e date (1e date moet je niet uit eten gaan)
Prijzig wel voor een date. Etentje komt pas na date 4 ofzo. Daarvoor is ze nog echt niet binnen hoor.
pi_210224189
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:58 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Prijzig wel voor een date.
De laatste keer dat ik daar geweest ben waren we net aan 100 euro kwijt
pi_210224259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:00 schreef 2xHenk het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik daar geweest ben waren we net aan 100 euro kwijt
2 man?
pi_210224339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:03 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
2 man?
Yep
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:24:28 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210224617
P.S. En wat een vooruitgang qua junks en strakstaande gabberkaalkopjes en ander gespuis, vergeleken met 25 jaar geleden. Zij waren de reden om ooit met gestrekte draf te vertrekken uit Rotterdam, alsmede de treurigstemmende Lijnbaansiaanse sfeer in de stad. Wat een verbeterslagen overal.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210224717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:24 schreef Duderinnetje het volgende:
P.S. En wat een vooruitgang qua junks en strakstaande gabberkaalkopjes en ander gespuis, vergeleken met 25 jaar geleden. Zij waren de reden om ooit met gestrekte draf te vertrekken uit Rotterdam, alsmede de treurigstemmende Lijnbaansiaanse sfeer in de stad. Wat een verbeterslagen overal.
Jij bent overduidelijk een dagjestoerist. Toentertijd was in vergelijking nagenoeg elke grote stad een teringzooi.

Aan de buitenkant behoorlijk opgeschoond, maar er heerst nog altijd extreem veel armoede, criminaliteit en geweld. De rijk vs. arm kloof wordt groter en groter. Er komen zeer vaak mensen uit de armere wijken in mijn gebouw "shoppen". Dat zijn dan ook met regelmaat kinderen. Dat is behoorlijk triest.

Nee gaat lekker. :') :D !
pi_210224734
quote:
Dat is eigenlijk sinds dat Aboutaleb burgemeester is. Sindsdien is de stad echt vooruit gegaan vind ik. Al vind ik het centrum nog steeds geen ruk aan. Ontzettend sfeerloos allemaal.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:33:29 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210224768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk sinds dat Aboutaleb burgemeester is. Sindsdien is de stad echt vooruit gegaan vind ik. Al vind ik het centrum nog steeds geen ruk aan. Ontzettend sfeerloos allemaal.
Ik vind het centrum al grotendeels een stuk verbeterd wat betreft uitstraling. Op dat stuk Lijnbaan e.o. na dan. Maar vroeger was ALLES zo. Wat een gruwel was dat.
Heel prettig ook hoezeer de parken en bijvoorbeeld de metro zijn opgeknapt. De grootstedelijke problematiek is er natuurlijk niet mee verdwenen, maar het klimaat, de sfeer, uistraling is echt verbeterd tov. een kwart eeuw terug. Toen gaf niemand een fuck om Rotterdam. De lokale politiek ook niet. Het was een afvoerputje en het was letterlijk een ranzige stad.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 13:50:03 #135
80791 crew  Paul
pi_210224983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Geen eerste date dan, want dan moet je nooit uit eten. Drank erin gooien is vaak genoeg.
Nee ken dr al van vakantie.
pi_210225057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De lijnbaan is vergeten door de Duitsers om plat te leggen. De echte Rotterdammer komt daar niet.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 14:23:03 #137
80791 crew  Paul
pi_210225665
Wat is dus een leuk restaurant voor mij en vakantieliefde. Centrum rotterdam
pi_210226266
quote:
:') we zijn tiefushard achteruit aan het hollen juist weer :')
pi_210226291
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:23 schreef Paul het volgende:
Wat is dus een leuk restaurant voor mij en vakantieliefde. Centrum rotterdam
Rottiedam

Check deze @KingRoland
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:42:40 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:') we zijn tiefushard achteruit aan het hollen juist weer :')
Nou, nog een lange weg te gaan om het zo miserabel te krijgen als in de jaren '90, denk ik. Hopelijk keert het tij. maar ja, ga d'r maar aan staan in zo'n stad.

Ik blijf met alle plezier nog even in het Groningse voorlopig.
Wel een heerlijke stad om een weekje in te vertoeven, dat Rotterdam.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210226728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou, nog een lange weg te gaan om het zo miserabel te krijgen als in de jaren '90, denk ik. Hopelijk keert het tij. maar ja, ga d'r maar aan staan in zo'n stad.

Ik heb echt sinds de keroon voorbij is, dat ik heel af en toe denk aan "wat als... niet Rotterdam?" Maar ik heb er geen antwoord op dat me minder deprimeert dan blijven helaas.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:57:45 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik heb echt sinds de keroon voorbij is, dat ik heel af en toe denk aan "wat als... niet Rotterdam?" Maar ik heb er geen antwoord op dat me minder deprimeert dan blijven helaas.
Haarlem.
Delft?

Of gewoon lekker ergens het groene Hart in duiken. Bootje veur de deur. Heel ander leven.

Heb zelf Den Haag ook nog een tijdje uitgeprobeerd. Prima, niks aan de hand. Maar het is allemaal niet zo uitgesproken als Rotterdam, natuurlijk. En je mist die magie van botsende werelden. De zelfkant versus de patsers. Van Lijnbaan tot Depot ( O+ ). Ik hou ervan. maar ja, gaat gepaard met stadse ellende ook, natuurlijk. Het is maar net hoe lang de weegschaal nog plezierig doorslaat voor je.
Van mij zou het als woonplaats niet meer hoeven, maar ik ben wel van plan er weer wat vaker te komen, zeker voor kunst & cultuur & architectuur. En de gore stinkhavens.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:02:23 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226890
Wat ik wel mooi vond is dat mijn voormalige woning (destijds gehuurd van Engel - de vader van Willem. Toen was zijn pa net zo berucht als hij nu), er nog gewoon stond. Nog altijd in deplorabele toestand. Een prestatie op zich. Wel leuk voor de trip down memory lane dat alles nog net zo mistroostig was als destijds. :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210226903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Haarlem.
Delft?

Of gewoon lekker ergens het groene Hart in duiken. Bootje veur de deur. Heel ander leven.

Heb zelf Den Haag ook nog een tijdje uitgeprobeerd. Prima, niks aan de hand. Maar het is allemaal niet zo uitgesproken als Rotterdam, natuurlijk. En je mist die magie van botsende werelden. De zelfkant versus de patsers. Van Lijnbaan tot Depot ( O+ ). Ik hou ervan. maar ja, gaat gepaard met stadse ellende ook, natuurlijk. Het is maar net hoe lang de weegschaal nog plezierig doorslaat voor je.
Van mij zou het als woonplaats niet meer hoeven, maar ik ben wel van plan er weer wat vaker te komen, zeker voor kunst & cultuur & architectuur. En de gore stinkhavens.
Nah ja het is ook meer dat ik hier in 15 jaar een heel leven heb. Met veel contacten, plekken, evenementen, noem het maar op. Ik heb zo geen zin dat weer allemaal opnieuw op te gaan bouwen en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik echt niet heen en weer zou gaan reizen, dan ga ik op de bank zitten :')

Nou ja, we gaan het zien hoe het in de komende jaren ontwikkeld...
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:10:38 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nah ja het is ook meer dat ik hier in 15 jaar een heel leven heb. Met veel contacten, plekken, evenementen, noem het maar op. Ik heb zo geen zin dat weer allemaal opnieuw op te gaan bouwen en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik echt niet heen en weer zou gaan reizen, dan ga ik op de bank zitten :')

Nou ja, we gaan het zien hoe het in de komende jaren ontwikkeld...
En verandering van wijk en/of soort woning? Dat kan in een grote stad al wonderen doen.
Buurten kunnen gemeenschappen op zich zijn, met een heel eigen leefklimaat. Als je wat gelijkgestemden om je heen hebt, kan dat wel prettig zijn. Gelijkgestemd als in: ongeveer dezelfde moraal tav. rotzooi of herrie maken. Of wat je verder wil, in aspecten van woonplezier.

Ik vond het 'nieuwe' Katendrecht wel plezierig ogen. Wel een beetje hippe bakfietsmentaliteit, maar ik zelf vind dat niet storend. Ook de hoogbouw aldaar zou ik niet mijn bed uit schoppen.
En bijvoorbeeld Blijdorp voelde nog steeds als een prettige wijk, vond ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210227024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
En verandering van wijk en/of soort woning? Dat kan in een grote stad al wonderen doen.
Buurten kunnen gemeenschappen op zich zijn, met een heel eigen leefklimaat. Als je wat gelijkgestemden om je heen hebt, kan dat wel prettig zijn. Gelijkgestemd als in: ongeveer dezelfde moraal tav. rotzooi of herrie maken. Of wat je verder wil, in aspecten van woonplezier.

Ik vond het 'nieuwe' Katendrecht wel plezierig ogen. Wel een beetje hippe bakfietsmentaliteit, maar ik zelf vind dat niet storend. Ook de hoogbouw aldaar zou ik niet mijn bed uit schoppen.
En bijvoorbeeld Blijdorp voelde nog steeds als een prettige wijk, vond ik.
Dat zou idd voor het sociale leven weinig uitmaken, echt veel gebeurt niet perse in mijn wijk, maar ik woon wel al echt in één van mn droomwijken. Daarnaast zit de hele woningmarkt op slot en heb ik mn hypotheek net voor bizar weinig rente vastgezet een paar jaar geleden *O*
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:17:20 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210227053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat zou idd voor het sociale leven weinig uitmaken, echt veel gebeurt niet perse in mijn wijk, maar ik woon wel al echt in één van mn droomwijken. Daarnaast zit de hele woningmarkt op slot en heb ik mn hypotheek net voor bizar weinig rente vastgezet een paar jaar geleden *O*
Oh, als je al in je droomwijk woont, dan zou ik er mooi blijven zitten. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 17:00:07 #148
80791 crew  Paul
pi_210227471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:16 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Rottiedam

Check deze @:kingroland
:?
pi_210227690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou het is echt huilen met de pet op qua junkies en daklozen momenteel. Centrum en West is sowieso echt niet leuk meer. Maar we weten een hoop te verbloemen denk ik met al die toeristen tegenwoordig :P
pi_210227714
Neus maar eens op rijnmond.nl over de situatie op de binnenweg en oude westen. Alleen in de afgelopen maand al een aantal artikelen.
pi_210227742
Afgelopen week hot item: https://www.ad.nl/rotterd(...)n-daklozen~af3ab12c/

De laatste keer dat wij daar waren met de kinderen, een paar weken terug, zaten er nog een paar heroine te spuiten op een bankje :N Ze schermen het nog een beetje af voor de kinderen, maar het voelde echt niet prettig. Sindsdien ook niet meer geweest.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 17:41:49 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210227895
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:20 schreef Aure het volgende:

[..]
Nou het is echt huilen met de pet op qua junkies en daklozen momenteel. Centrum en West is sowieso echt niet leuk meer. Maar we weten een hoop te verbloemen denk ik met al die toeristen tegenwoordig :P
Ja jammer is dat. In West niet geweest. Binnenweg wel.
Vroeger struikelde je er al over de naalden en als je dan per ongeluk de verkeerde kant op keek kreeg je ook nog een klap op je muil van een strakgesnoven gabbertje.
Nu zonder kleerscheuren rondje Binnenweg kunnen doen. :P

Ik had het me allemaal veel erger voorgesteld. Wel wat gewend als ex-tarwewijker, denk ik.Ik stapte vroeger al over een paar junks heen voor mijn eigen voordeur. Ik heb nu twee man zien spuiten denk ik, in vijf dagen. Tja.

Maar er is gelukkig ook veel moois te zien. Ik heb volop genoten. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 18:22:06 #153
184769 crew  Deisyy
pi_210228347
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ja jammer is dat. In West niet geweest. Binnenweg wel.
Vroeger struikelde je er al over de naalden en als je dan per ongeluk de verkeerde kant op keek kreeg je ook nog een klap op je muil van een strakgesnoven gabbertje.
Nu zonder kleerscheuren rondje Binnenweg kunnen doen. :P

Ik had het me allemaal veel erger voorgesteld. Wel wat gewend als ex-tarwewijker, denk ik.Ik stapte vroeger al over een paar junks heen voor mijn eigen voordeur. Ik heb nu twee man zien spuiten denk ik, in vijf dagen. Tja.

Maar er is gelukkig ook veel moois te zien. Ik heb volop genoten. O+
Ex-Tarwewijk boks :D

Ik wil binnenkort eens een weekendje terug naar Rotterdam, fiets mee en kijken hoe alles veranderd is.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:37:45 #154
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210228523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:22 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ex-Tarwewijk boks :D

Ik wil binnenkort eens een weekendje terug naar Rotterdam, fiets mee en kijken hoe alles veranderd is.
Wanneer ongeveer? Ik studententijd, 18-25 jaar ongeveer, vanaf 1990. Reuze naar mijn zin gehad, totdat ik de thrill van rondvliegende kogels en kotsende junks een beetje begon te ontgroeien. Anderzijds ook wel weer eens een junk mijn trap opgesleept om hem met een glas cola en een bord patat weer enigszins op te lappen. Kwam hij later nog eens een gestolen perkplant voor langsbrengen.

Vond het leuk weer even in de oude buurt te zijn. Alles leek hetzelfde, maar met andere gordijnen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 18:43:59 #155
184769 crew  Deisyy
pi_210228586
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Wanneer ongeveer? Ik studententijd, 18-25 jaar ongeveer, vanaf 1990. Reuze naar mijn zin gehad, totdat ik de thrill van rondvliegende kogels en kotsende junks een beetje begon te ontgroeien. Anderzijds ook wel weer eens een junk mijn trap opgesleept om hem met een glas cola en een bord patat weer enigszins op te lappen. Kwam hij later nog eens een gestolen perkplant voor langsbrengen.

Vond het leuk weer even in de oude buurt te zijn. Alles leek hetzelfde, maar met andere gordijnen.
Dat is ver na mijn tijd, ik heb er van 1967 tot 1987 gewoond, toen bestonden junks nog niet, niet in de Tarwewijk in ieder geval :D De straat waar ik gewoond heb is compleet gerenoveerd en amper herkenbaar, maar ik vind het altijd wel weer leuk om er in de buurt te rijden.

En in de stad is alles zo veranderd, vorig jaar heb ik een ritje met de Rottertram gemaakt en ik vond het ontzettend leuk om te zien wat een vooruitgang Rotterdam heeft ondergaan, ook al was er veel herkenning, maar het is in mijn ogen een echte wereldstad geworden.s
  woensdag 9 augustus 2023 @ 18:49:54 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210228689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:43 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Dat is ver na mijn tijd, ik heb er van 1967 tot 1987 gewoond, toen bestonden junks nog niet, niet in de Tarwewijk in ieder geval :D De straat waar ik gewoond heb is compleet gerenoveerd en amper herkenbaar, maar ik vind het altijd wel weer leuk om er in de buurt te rijden.

En in de stad is alles zo veranderd, vorig jaar heb ik een ritje met de Rottertram gemaakt en ik vond het ontzettend leuk om te zien wat een vooruitgang Rotterdam heeft ondergaan, ook al was er veel herkenning, maar het is in mijn ogen een echte wereldstad geworden.s
Nou in de jaren ‘80 woonde mijn broer als student in de Millinxstraat en daar waren in elk geval de dealers al flink actief. Maar ik weet niet of die straat tot de Tarwewijk behoort.

Ja een echte wereldstad, vond ik nu ook.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 18:55:22 #157
184769 crew  Deisyy
pi_210228755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou in de jaren ‘80 woonde mijn broer als student in de Millinxstraat en daar waren in elk geval de dealers al flink actief. Maar ik weet niet of die straat tot de Tarwewijk behoort.

Volgens mij hoort dat ook tot de Tarwewijk ja, Millinxstraat was ook niet zo'n lekker buurtje, ik denk sowieso dat vanaf begin jaren 80 de Tarwewijk flink achteruit is gegaan, dus mijn beeld klopt niet helemaal met de werkelijkheid.
pi_210229325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 18:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Millinxstraat is Tarwewijk. Ik fiets 3 x per week nog voor 6 uur 'sochtends door de Dordtselaan (vlak achter de Millinxstraat) en ik heb nog nooit wat vreemds gezien. Volgens mij is die buurt ook opgeknapt, alleen ik zou er niet willen wonen 😬
  woensdag 9 augustus 2023 @ 19:53:52 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210229390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Millinxstraat is Tarwewijk. Ik fiets 3 x per week nog voor 6 uur 'sochtends door de Dordtselaan (vlak achter de Millinxstraat) en ik heb nog nooit wat vreemds gezien. Volgens mij is die buurt ook opgeknapt, alleen ik zou er niet willen wonen 😬
Ik woonde in de Verschoorstraat, dus een beetje meer richting Maastunnel (heerlijk om daar weer doorheen te lopen na al die tijd. De trappen O+ ). Ik heb daar nu ook geen junk meer gezien. Heeft zich verplaatst waarschijnlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 augustus 2023 @ 20:00:14 #160
95752 crew  Chell
Kluns
pi_210229492
Ik heb op de West-Kruiskade gewoond van 2015 t/m 2019. Er is daar echt hard geprobeerd de boel te verbeteren, maar het heeft niet geholpen, holt echt weer achteruit.

Wij zagen de dealers vanuit ons huis altijd bij de ondergrondse containers bezig en hebben ook aardig wat schietpartijen in de buurt gehad. In het begin was het allemaal incidenteel, maar dat bleef niet zo.

Toen de schietpartijen ook overdag gingen plaatsvinden en de dealers en bijbehorende gebruikers steeds vaker rondhingen (inclusief tegen mijn voordeur) zijn we maar eens naar iets anders gaan kijken. Nu wonen we tussen de bakfietsen op Katendrecht, andere uiterste, maar wel lekker rustig :')

Ik vind het wel echt verdrietig, die berichten over het wijkpark. Ik heb er de eerste tijd echt heerlijk gewoond. Mis alle winkels en restaurantjes nog steeds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')