abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210224124
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:11 schreef Paul het volgende:
Hoi, heb vrijdagavond date in Rotterdam, Denk ook ff eten eerst
Nog tips voor centrum :@
Geen eerste date dan, want dan moet je nooit uit eten. Drank erin gooien is vaak genoeg.
pi_210224162
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:51 schreef 2xHenk het volgende:
Dit is mijn Go To-restaurant voor de 2e date (1e date moet je niet uit eten gaan)
Prijzig wel voor een date. Etentje komt pas na date 4 ofzo. Daarvoor is ze nog echt niet binnen hoor.
pi_210224189
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:58 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Prijzig wel voor een date.
De laatste keer dat ik daar geweest ben waren we net aan 100 euro kwijt
pi_210224259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:00 schreef 2xHenk het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik daar geweest ben waren we net aan 100 euro kwijt
2 man?
pi_210224339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:03 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
2 man?
Yep
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:24:28 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210224617
P.S. En wat een vooruitgang qua junks en strakstaande gabberkaalkopjes en ander gespuis, vergeleken met 25 jaar geleden. Zij waren de reden om ooit met gestrekte draf te vertrekken uit Rotterdam, alsmede de treurigstemmende Lijnbaansiaanse sfeer in de stad. Wat een verbeterslagen overal.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210224717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:24 schreef Duderinnetje het volgende:
P.S. En wat een vooruitgang qua junks en strakstaande gabberkaalkopjes en ander gespuis, vergeleken met 25 jaar geleden. Zij waren de reden om ooit met gestrekte draf te vertrekken uit Rotterdam, alsmede de treurigstemmende Lijnbaansiaanse sfeer in de stad. Wat een verbeterslagen overal.
Jij bent overduidelijk een dagjestoerist. Toentertijd was in vergelijking nagenoeg elke grote stad een teringzooi.

Aan de buitenkant behoorlijk opgeschoond, maar er heerst nog altijd extreem veel armoede, criminaliteit en geweld. De rijk vs. arm kloof wordt groter en groter. Er komen zeer vaak mensen uit de armere wijken in mijn gebouw "shoppen". Dat zijn dan ook met regelmaat kinderen. Dat is behoorlijk triest.

Nee gaat lekker. :') :D !
pi_210224734
quote:
Dat is eigenlijk sinds dat Aboutaleb burgemeester is. Sindsdien is de stad echt vooruit gegaan vind ik. Al vind ik het centrum nog steeds geen ruk aan. Ontzettend sfeerloos allemaal.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 13:33:29 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210224768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk sinds dat Aboutaleb burgemeester is. Sindsdien is de stad echt vooruit gegaan vind ik. Al vind ik het centrum nog steeds geen ruk aan. Ontzettend sfeerloos allemaal.
Ik vind het centrum al grotendeels een stuk verbeterd wat betreft uitstraling. Op dat stuk Lijnbaan e.o. na dan. Maar vroeger was ALLES zo. Wat een gruwel was dat.
Heel prettig ook hoezeer de parken en bijvoorbeeld de metro zijn opgeknapt. De grootstedelijke problematiek is er natuurlijk niet mee verdwenen, maar het klimaat, de sfeer, uistraling is echt verbeterd tov. een kwart eeuw terug. Toen gaf niemand een fuck om Rotterdam. De lokale politiek ook niet. Het was een afvoerputje en het was letterlijk een ranzige stad.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 13:50:03 #135
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210224983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 12:56 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Geen eerste date dan, want dan moet je nooit uit eten. Drank erin gooien is vaak genoeg.
Nee ken dr al van vakantie.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_210225057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De lijnbaan is vergeten door de Duitsers om plat te leggen. De echte Rotterdammer komt daar niet.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 14:23:03 #137
80791 crew  Paul
pi_210225665
Wat is dus een leuk restaurant voor mij en vakantieliefde. Centrum rotterdam
pi_210226266
quote:
:') we zijn tiefushard achteruit aan het hollen juist weer :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210226291
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 14:23 schreef Paul het volgende:
Wat is dus een leuk restaurant voor mij en vakantieliefde. Centrum rotterdam
Rottiedam

Check deze @KingRoland
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:42:40 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:') we zijn tiefushard achteruit aan het hollen juist weer :')
Nou, nog een lange weg te gaan om het zo miserabel te krijgen als in de jaren '90, denk ik. Hopelijk keert het tij. maar ja, ga d'r maar aan staan in zo'n stad.

Ik blijf met alle plezier nog even in het Groningse voorlopig.
Wel een heerlijke stad om een weekje in te vertoeven, dat Rotterdam.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210226728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Nou, nog een lange weg te gaan om het zo miserabel te krijgen als in de jaren '90, denk ik. Hopelijk keert het tij. maar ja, ga d'r maar aan staan in zo'n stad.

Ik heb echt sinds de keroon voorbij is, dat ik heel af en toe denk aan "wat als... niet Rotterdam?" Maar ik heb er geen antwoord op dat me minder deprimeert dan blijven helaas.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 15:57:45 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik heb echt sinds de keroon voorbij is, dat ik heel af en toe denk aan "wat als... niet Rotterdam?" Maar ik heb er geen antwoord op dat me minder deprimeert dan blijven helaas.
Haarlem.
Delft?

Of gewoon lekker ergens het groene Hart in duiken. Bootje veur de deur. Heel ander leven.

Heb zelf Den Haag ook nog een tijdje uitgeprobeerd. Prima, niks aan de hand. Maar het is allemaal niet zo uitgesproken als Rotterdam, natuurlijk. En je mist die magie van botsende werelden. De zelfkant versus de patsers. Van Lijnbaan tot Depot ( O+ ). Ik hou ervan. maar ja, gaat gepaard met stadse ellende ook, natuurlijk. Het is maar net hoe lang de weegschaal nog plezierig doorslaat voor je.
Van mij zou het als woonplaats niet meer hoeven, maar ik ben wel van plan er weer wat vaker te komen, zeker voor kunst & cultuur & architectuur. En de gore stinkhavens.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:02:23 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226890
Wat ik wel mooi vond is dat mijn voormalige woning (destijds gehuurd van Engel - de vader van Willem. Toen was zijn pa net zo berucht als hij nu), er nog gewoon stond. Nog altijd in deplorabele toestand. Een prestatie op zich. Wel leuk voor de trip down memory lane dat alles nog net zo mistroostig was als destijds. :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210226903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Haarlem.
Delft?

Of gewoon lekker ergens het groene Hart in duiken. Bootje veur de deur. Heel ander leven.

Heb zelf Den Haag ook nog een tijdje uitgeprobeerd. Prima, niks aan de hand. Maar het is allemaal niet zo uitgesproken als Rotterdam, natuurlijk. En je mist die magie van botsende werelden. De zelfkant versus de patsers. Van Lijnbaan tot Depot ( O+ ). Ik hou ervan. maar ja, gaat gepaard met stadse ellende ook, natuurlijk. Het is maar net hoe lang de weegschaal nog plezierig doorslaat voor je.
Van mij zou het als woonplaats niet meer hoeven, maar ik ben wel van plan er weer wat vaker te komen, zeker voor kunst & cultuur & architectuur. En de gore stinkhavens.
Nah ja het is ook meer dat ik hier in 15 jaar een heel leven heb. Met veel contacten, plekken, evenementen, noem het maar op. Ik heb zo geen zin dat weer allemaal opnieuw op te gaan bouwen en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik echt niet heen en weer zou gaan reizen, dan ga ik op de bank zitten :')

Nou ja, we gaan het zien hoe het in de komende jaren ontwikkeld...
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:10:38 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210226970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nah ja het is ook meer dat ik hier in 15 jaar een heel leven heb. Met veel contacten, plekken, evenementen, noem het maar op. Ik heb zo geen zin dat weer allemaal opnieuw op te gaan bouwen en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik echt niet heen en weer zou gaan reizen, dan ga ik op de bank zitten :')

Nou ja, we gaan het zien hoe het in de komende jaren ontwikkeld...
En verandering van wijk en/of soort woning? Dat kan in een grote stad al wonderen doen.
Buurten kunnen gemeenschappen op zich zijn, met een heel eigen leefklimaat. Als je wat gelijkgestemden om je heen hebt, kan dat wel prettig zijn. Gelijkgestemd als in: ongeveer dezelfde moraal tav. rotzooi of herrie maken. Of wat je verder wil, in aspecten van woonplezier.

Ik vond het 'nieuwe' Katendrecht wel plezierig ogen. Wel een beetje hippe bakfietsmentaliteit, maar ik zelf vind dat niet storend. Ook de hoogbouw aldaar zou ik niet mijn bed uit schoppen.
En bijvoorbeeld Blijdorp voelde nog steeds als een prettige wijk, vond ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210227024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
En verandering van wijk en/of soort woning? Dat kan in een grote stad al wonderen doen.
Buurten kunnen gemeenschappen op zich zijn, met een heel eigen leefklimaat. Als je wat gelijkgestemden om je heen hebt, kan dat wel prettig zijn. Gelijkgestemd als in: ongeveer dezelfde moraal tav. rotzooi of herrie maken. Of wat je verder wil, in aspecten van woonplezier.

Ik vond het 'nieuwe' Katendrecht wel plezierig ogen. Wel een beetje hippe bakfietsmentaliteit, maar ik zelf vind dat niet storend. Ook de hoogbouw aldaar zou ik niet mijn bed uit schoppen.
En bijvoorbeeld Blijdorp voelde nog steeds als een prettige wijk, vond ik.
Dat zou idd voor het sociale leven weinig uitmaken, echt veel gebeurt niet perse in mijn wijk, maar ik woon wel al echt in één van mn droomwijken. Daarnaast zit de hele woningmarkt op slot en heb ik mn hypotheek net voor bizar weinig rente vastgezet een paar jaar geleden *O*
  woensdag 9 augustus 2023 @ 16:17:20 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210227053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat zou idd voor het sociale leven weinig uitmaken, echt veel gebeurt niet perse in mijn wijk, maar ik woon wel al echt in één van mn droomwijken. Daarnaast zit de hele woningmarkt op slot en heb ik mn hypotheek net voor bizar weinig rente vastgezet een paar jaar geleden *O*
Oh, als je al in je droomwijk woont, dan zou ik er mooi blijven zitten. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 9 augustus 2023 @ 17:00:07 #148
80791 crew  Paul
pi_210227471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:16 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Rottiedam

Check deze @:kingroland
:?
pi_210227690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou het is echt huilen met de pet op qua junkies en daklozen momenteel. Centrum en West is sowieso echt niet leuk meer. Maar we weten een hoop te verbloemen denk ik met al die toeristen tegenwoordig :P
pi_210227714
Neus maar eens op rijnmond.nl over de situatie op de binnenweg en oude westen. Alleen in de afgelopen maand al een aantal artikelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')