dat zijn behoorlijke jopen jongensquote:
Kan niet zomaar. Dat soort zaken worden daar bij wet geregeld en bij mijn weten is dat altijd publiek.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk niet zo goed dat dat allemaal publiekelijk gaat.
Stuur dat spul daar gewoon naartoe en hou gewoon je bek.
Maar goed Amerika doet het nu onder de vlag van: wij willen vrede![]()
Deze bron lijkt mij net zo betrouwbaar als de tetten er boven echt zijn.quote:
Ik zou het niet uitsluiten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Heeft dit plaatje siliconen genomen?
Goed juist. Oorlogen worden in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen door het land dat gedurende de oorlog het meeste geld op kan brengen. Rusland staat aan de vooravond van een complete ineenstorting die nog erger gaat zijn dan de USSR en Amerika maakt doodleuk bekend nog eens bijna een miljard aan het modernste wapentuig aan de vijand te leveren. Het Russische leger hoeft zich geen enkele illusies te vormen over hoe heilzaam de huidige weg is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap ook eigenlijk niet zo goed dat dat allemaal publiekelijk gaat.
Stuur dat spul daar gewoon naartoe en hou gewoon je bek.
Maar goed Amerika doet het nu onder de vlag van: wij willen vrede![]()
Eerder mensen als Kasparov of wijlen Boris Berezovsky.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:40 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ah hij valt openlijk zijn rijke vriendjes aan. Gaat niet echt lekker met putler. Ff uitkijken met de thee die je drinkt.
surprised-pikachu.jpgquote:
Ik las dat de Azov corona had ontwikkeld in een lab in Kharkov.quote:
Die conclusie in die tweede tweet is wel erg voorbarig natuurlijk. Het kan prima zijn dat er daadwerkelijk een soort Azov-basis in de kelders zat, met vluchtelingen daarboven.quote:
Als ze niet oppassen lopen ze straks zelfs nog het gevaar dat ook ordelijk terugtrekken een lastig verhaal wordt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Goed juist. Oorlogen worden in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen door het land dat gedurende de oorlog het meeste geld op kan brengen. Rusland staat aan de vooravond van een complete ineenstorting die nog erger gaat zijn dan de USSR en Amerika maakt doodleuk bekend nog eens bijna een miljard aan het modernste wapentuig aan de vijand te leveren. Het Russische leger hoeft zich geen enkele illusies te vormen over hoe heilzaam de huidige weg is.
Misschien moeten we Zelenski nu alvast uitleggen wat het Bakker-Schut plan inhield. Kan me voorstellen dat hij Rostov wel zou willen inlijven ter compensatie van geleden schade.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Goed juist. Oorlogen worden in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen door het land dat gedurende de oorlog het meeste geld op kan brengen. Rusland staat aan de vooravond van een complete ineenstorting die nog erger gaat zijn dan de USSR en Amerika maakt doodleuk bekend nog eens bijna een miljard aan het modernste wapentuig aan de vijand te leveren. Het Russische leger hoeft zich geen enkele illusies te vormen over hoe heilzaam de huidige weg is.
Daar zal die dementerende prednisonboomer de oligarchenkliek vast niet mee bedoelen...quote:
Dat is gewoon standaard Russische militaire doctrine hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou wel plausibeler zijn dan zomaar burgers opblazen
Hij zou wat luider moeten spreken, vaker op de tafel moeten slaan en n klein snorretje laten groeien.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar zal die dementerende prednisonboomer de oligarchenkliek vast niet mee bedoelen...
Nou is het vanaf hier natuurlijk makkelijk praten, maar ik vind het best een kutdeal. Het gaat Rusland geen flikker aan met wie Oekraïne vriendjes wil zijn en hoe groot hun leger is en op die provincies hebben ze ook geen recht. Het is alsof iemand je huis binnenvalt, alles vernield en je kind vermoord, en dan gaat vertellen dat ze best weg willen gaan maar wel als ze een kamer krijgen en mogen bepalen wie je binnen laat. En je mag wel zelf de schade betalen en je kind begraven. Rot op hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:40 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)vijftien-punten.html
Onderhandelaars Oekraïne en Rusland werken aan vredesplan met vijftien punten
Oekraïne en Rusland zouden elkaar naderen in de vredesonderhandelingen. De delegaties onderhandelen over een vredesplan met vijftien punten, meldt Financial Times. De Britse zakenkrant baseert zich op drie bronnen die bij de gesprekken betrokken zouden zijn. Zowel Rusland als Oekraïne liet de afgelopen dagen al weten vooruitgang te zien in de besprekingen.
Een eerste concept van het vredesakkoord zou onder andere een wapenstilstand en terugtrekking van de Russische troepen bevatten. Dat is dan wel op voorwaarde dat Kyiv verklaart geen westerse militaire bases of wapens op het grondgebied toe te staan en de ambitie om zich bij de NAVO te voegen laat varen.
De Russen zouden voor Oekraïne een militair neutrale status willen, vergelijkbaar met Oostenrijk of Zweden. Die twee landen zijn wel lid van de Europese Unie, maar niet van de NAVO. President Volodymyr Zelensky zei dinsdag dat Oekraïne moet erkennen dat NAVO-lidmaatschap er niet in zit.
Er zou nog gesproken worden over in hoeverre Oekraïne militair gesteund mag worden door het Westen. Oekraïne zou ook een eigen leger mogen blijven houden, al wordt nog onderhandeld over hoe groot dat leger mag zijn.
Volgens presidentieel adviseur Mykhailo Podolyak, een van de leiders van de Oekraïense delegatie, is het ondenkbaar dat er een akkoord komt dat niet de volledige terugtrekking van Russische troepen uit Oekraïne omvat.
De afgelopen dagen lijkt er schot in de onderhandelingen te zitten. Zelensky stelde al dat de standpunten van de partijen realistischer zijn geworden. Zijn adviseur Ihor Zhovka noemde de gesprekken constructiever. Ook de Russische minister Sergey Lavrov (Buitenlandse Zaken) ziet kansen voor een compromis.
Nog de nodige obstakels in gesprekken
De voornaamste knelpunten van de onderhandeling zouden vooral over culturele aspecten gaan. Zo zou Rusland de garantie willen dat de Russische taal beschermd wordt in Oekraïne, en niet "verdreven" wordt door het Oekraïens. Rusland wil tevens dat Oekraïne het geannexeerde schiereiland de Krim erkent als Russisch grondgebied en ook de zelfverklaarde volksrepublieken in Luhansk en Donetsk als onafhankelijk erkent.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de onderhandelingen worden bezegeld door een gesprek tussen Zelensky en Vladimir Poetin. Presidentieel adviseur Podolyak zei in een interview met NewsHour dat "directe dialoog" tussen de presidenten van Oekraïne en Rusland noodzakelijk is voor succesvolle onderhandelingen.
Ondanks de lopende onderhandelingen worden Oekraïense steden nog altijd beschoten door Russische troepen. In Oekraïne bestaat de vrees dat Poetin de vredesgesprekken alleen gebruikt om tijd te winnen, zodat zijn troepen zich kunnen hergroeperen.
Laten we hopen dat het snel tot een vrede komt, maar om eerlijk te zijn ben ik wel cynisch: het bombarderen gaat immers door. Plus de eisen zijn veelzeggend, want ik denk niet dat Zelensky zomaar Luhansk en Donetsk als onafhankelijke republieken gaat uitroepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |