Utrecht:quote:Op donderdag 17 maart 2022 02:35 schreef Nielsch het volgende:
Trots op Utrecht; de lange arm van Poetin niet in de raad. Sowieso speelt het FvD amper een rol van betekenis. Van grootste partij tijdens de PS verkiezingen in 2019 naar wappiepartij voor volidioten in de marge van de gemeentepolitiek nu.
Clubjes als Bij1 zijn eigenlijk een schande voor de politiek. Maar het is nu eenmaal dat wij in Nederland iedereen de kans willen bieden een partijtje te beginnen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en heb ik ook niet zo snel terug gezien. Wel heel, heel erg veel gedram over koloniniaal verleden, gentrificatie, herstel(betalingen)
Wat me vooral opviel en heel erg stoorde was het een op een overgenomen taalgebruik uit de VS. Mensen van kleur, wit, Zwart (zwart is blijkbaar met hoofdletter) en anderzijds simpelweg onbetaalbare onzin en witmans slecht.
Alles wat ze doen is wij-tegen-zij. Geen idee hoe dat zich zou moeten verenigen met sociaal-democratie.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Was het niet dat zij de politie wilden afschaffen ofzoiets?
Ik vind het sowieso een polariserende club, dus hoewel ze wat sociaal-democratische kenmerken hebben, dat is een beetje mijn hoek, is Bij1 echt een no-go voor mij.
Grotendeels mee eens, al lijkt me de status van onze democratie ook een grote verliezer, gezien de bedroevende opkomst en de verdere versplintering. 12+ fracties in een gemeentebestuur (excl. nog komende afsplitsingen) komt het bestuur echt niet ten goede.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:12 schreef Smegma. het volgende:
- Knockout van de lokalo's richting landelijke partijen, een duidelijk signaal van de kiezer
- De VVD is onder de magische grens van 1000 raadszetels gevallen. Is het begin van het einde ingezet?
- Mooi, de orgasmische vreugde bij PvdA Amsterdam met een sterke Marjolein Moorman als lijsttrekker.
- Ik zie hier en op social media best wat mensen smalend doen over FvD, maar +48 maakt hen zwart-op-wit duidelijk de sterkste debuterende landelijke partij. Bij zo'n partij is het wel kijken hoe lang dat zo blijft.
- Links(ig) bijt eindelijk eens terug, het werd tijd na jaren en jaren kil neoliberaal beleid
Grootste winnaar? De versplintering.
Grootste verliezer? Alle landelijke kopstukken die in een toespraak deden alsof ze allemaal gewonnen hebben.
BIJ1 importeert inderdaad letterlijk allerlei dingen vanuit de VS. En dat is een probleem want het werkt enkel polarisatie in de hand. Nederland is de VS niet, klaar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik niet en heb ik ook niet zo snel terug gezien. Wel heel, heel erg veel gedram over koloniniaal verleden, gentrificatie, herstel(betalingen)
Wat me vooral opviel en heel erg stoorde was het een op een overgenomen taalgebruik uit de VS. Mensen van kleur, wit, Zwart (zwart is blijkbaar met hoofdletter) en anderzijds simpelweg onbetaalbare onzin en witmans slecht.
Aan de andere kant toch fijn dat die kiezers toch nog mee willen doen met de democratie en hun stem niet verloren laten gaan.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
Jammer van FVD en BIJ1. Blijkbaar spreekt dergelijk radicaal gedachtegoed nog altijd een bepaalde groep mensen erg aan.
Ik vind het vooral fijn dat dat "de verkiezingen zijn vervalst" gelul deze keer wat achterwege lijkt te blijven ondanks de matige prestaties van de club destructievelingen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Aan de andere kant toch fijn dat die kiezers toch nog mee willen doen met de democratie en hun stem niet verloren laten gaan.
Keurig.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:01 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben als Bosschenaar héél erg tevreden.
D66 heeft VVD ingehaald en is nu de grootste, VVD en CDA beide gekrompen, PvdD en Volt beide als nieuwkomers in de raad en nul zetels tevens het laagste percentage stemmen voor de fascisten van Thierry
3 zetels per partij.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:52 schreef Nielsch het volgende:
Utrecht 15 partijen in de raad, op 45 zetels. Haha wtf.
Den Bosch 39/16 = 2,44quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
3 zetels per partij.
Hier in Den Helder 31/12= 2,58 zetels per partijMaar dat hadden we vier jaar terug ook al.
Welke gemeente heeft eigenlijk gemiddeld het minst aantal zetels per partij? Op kleine gemeenten als Vlieland en Rozendaal enzo na dan. Ameland bijvoorbeeld 1,83 zetels per partij.
Zag dat Lelystad er 37/14= 2,64 heeft. Alkmaar 39/15 = 2,6.
Lang leve de versplintering.
Men betaalt toch niet voor die luchtfietserij mag ik hopen?quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:15 schreef Hexagon het volgende:
D66 moet ook aar stoppen met het bestellen van stadspeilingen bij Maurice de Hond. Wat een weggegooid geld.
Ik denk niet dat als D66 het hem vraagt hij het gratis doet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Men betaalt toch niet voor die luchtfietserij mag ik hopen?
Dat valt eigenlijk reuze mee. Links weet nauwelijks te profiteren van de terugval van meer rechtse/conservatieve partijen. Marginaal worden er wat zetels bij gepakt, met name in de steden. En er verschuift wat naar nieuwe progressieve partijen. Maar de enorme terugval van de SP doet per saldo de winst van 'links' volledig verdampen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:12 schreef Smegma. het volgende:
- Links(ig) bijt eindelijk eens terug, het werd tijd na jaren en jaren kil neoliberaal beleid
Ik word daar ook altijd een beetje weemoedig van. Dit zijn jouw verkiezingen niet. Hou gewoon je waffel.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:
Al die landelijke kopstukken die stonden te blèren alsof ze landslide overwinningen hebben geboekt
Tsja, Feyenoord he.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:31 schreef Hexagon het volgende:
Marijnissen heeft wel een flink probleem
Ja, en dan zeggen dat het komt omdat de mensen de politiek en Rutte niet meer vertrouwen...quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:31 schreef Hexagon het volgende:
De proteststem trekt gewoon niet zoveel mensen. En de SP heeft de laatste jaren juist bedacht vooral veel boeh te willen roepen en de eigen bestuurders vooral te ondermijnen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:31 schreef Hexagon het volgende:
De SP vooral. Ik vind het ook een zwaktebod dat ze het blijven zoeken in externe factoren. Dat wil ik best één keer geloven maar niet keer op keer.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:31 schreef Hexagon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |