Onder een afbeelding van Stalin? Zit je in een museum of een geschiedenislokaal?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:59 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach ik zit onder een afbeelding van Stalin uitgebrachte stemmen te turven.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:25 schreef Megumi het volgende:
Trouwens de medewerkers van Baudet hebben op de stoep voor de lokalen hun partijlogo en dergelijke op de stoep geschilderd. Hufters.
Whyquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:02 schreef nostra het volgende:
Ook weer mijn plicht gedaan, BVNL. De VVD lijst is om te huilen werkelijk. We zien het wel.
Bij de scouting 😂quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder een afbeelding van Stalin? Zit je in een museum of een geschiedenislokaal?
En grenzen dicht niet te vergetenquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:29 schreef 297534 het volgende:
[..]
Voor iedereen die meer Rusland en minder klimaat in de gemeenteraad wil...
Is dat wettelijk wel toegestaan? Kan me herinneren dat er geen campagne gevoerd mocht worden bij het stembureau. Maar of dat een gemeentelijke regeling was of landelijk weet ik niet meer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:25 schreef ChipsZak. het volgende:
Zat even vorige topic terug te lezen en zag onderstaande post. Dit was hier in Groningen ook zo. Zag er eentje maar geheid zijn er meer. De ‘onze’ was geplaatst bij het winkelplein met een tekst in de richting van ‘Kies vrijheid’ of iets dergelijks. Stond dan wel weer bij de prullenbakken op de grond,.
[..]
Altijd afgevraagd of hij niet aanvragen van grote bedrijven krijgt om er onder er bijvoorbeeld onder te schrijven '...met coca cola'quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
De oprichter is in elk geval de evangelist die in dit zeer bekende huis woont:
[ afbeelding ]
Ja dat mag.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Is dat wettelijk wel toegestaan? Kan me herinneren dat er geen campagne gevoerd mocht worden bij het stembureau. Maar of dat een gemeentelijke regeling was of landelijk weet ik niet meer.
Dat verschilt per gemeente. Was vanochtend hier ook wat gedoe over met een kandidaat van de ouderenpartij. Maar onze APV zegt er niks over.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Is dat wettelijk wel toegestaan? Kan me herinneren dat er geen campagne gevoerd mocht worden bij het stembureau. Maar of dat een gemeentelijke regeling was of landelijk weet ik niet meer.
Ik zou als stembureau wel ingrijpen. Afdekken die zooi. Staat ook zo in de instructie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat verschilt per gemeente. Was vanochtend hier ook wat gedoe over met een kandidaat van de ouderenpartij. Maar onze APV zegt er niks over.
Dat mag niet buiten het stembureau mag je gewoon campagne voeren op de kiesdag.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou als stembureau wel ingrijpen. Afdekken die zooi. Staat ook zo in de instructie.
Vrij onsmakelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:03 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat mag niet buiten het stembureau mag je gewoon campagne voeren op de kiesdag.
In de instructie die ik heb ontvangen staat gewoon dat ik moet optreden tegen uitingen ‘vlak buiten het stemlokaal’quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:03 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat mag niet buiten het stembureau mag je gewoon campagne voeren op de kiesdag.
Dus dat doe ik. Als er gedoe ontstaat bel ik de gemeente en die lossen het maar op.quote:Controleer in en vlak buiten het stemlokaal op de aanwezigheid van uitingen die de kiezer kunnen beïnvloeden zoals:
- Vlaggen, partijposters, advertenties in eventueel aanwezige kranten of andere media en andere uitingen van zittende of kandidaat-volksvertegenwoordigers.
- Buttons, of kleding met een logo van een politieke partij bij stembureauleden of waarnemers.
Verwijder niet-neutrale uitingen of dek ze (tijdelijk) af. Overleg waar nodig met de locatiebeheerder en/of de contactpersoon bij de gemeente.
Dat is waar maar het is een van de vragen die ik fout had in de lesstof het is niet verboden. Maar als er overlast ontstaat mag je als voorzitter het verkiezingen team inlichten. Je mag niet zelfstandig mensen wegsturen.quote:
Maar daar gaat dit niet om. Dit gaat om iets afdekken. Dat is toch wel wat anders hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is waar maar het is een van de vragen die ik fout had in de lesstof het is niet verboden. Maar als er overlast ontstaat mag je als voorzitter het verkiezingen team inlichten. Je mag niet zelfstandig mensen wegsturen.
Maar even voor het psychologische, worden er letterlijk mensen overgehaald door een poster waar alleen op staat:quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit niet om. Dit gaat om iets afdekken. Dat is toch wel wat anders hoor.
In pricipe wel maar je mag gewoon campagne voeren en dat is ook een bord oid neerzetten en fvd zou fvd niet zijn als ze gebruik maken van het feit dat je iets afdekt om ophef te veroorzaken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit niet om. Dit gaat om iets afdekken. Dat is toch wel wat anders hoor.
Ruzie onderling, beetje Volt-achtig leden achter het bestuur om willen royeren, moeite met de fusie tussen Haarlem en Zandvoort, weinig talent, gezochte kandidaten. Lijsttrekker is prima verder overigens.quote:
"Blijft goed", zelfs. Dat is ook gewoon taaltechnisch echt een gedrocht.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:22 schreef hollandia02 het volgende:
'gemeentenaam' is goed, en wordt beter
Ook idioot dat ze voor elke gemeente dezelfde poster hebben laten drukken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
"Blijft goed", zelfs. Dat is ook gewoon taaltechnisch echt een gedrocht.
En dan stem je op fucking BVNLquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Ruzie onderling, beetje Volt-achtig leden achter het bestuur om willen royeren, moeite met de fusie tussen Haarlem en Zandvoort, weinig talent, gezochte kandidaten. Lijsttrekker is prima verder overigens.
Niet zoveel mis geweest met Van Haga in het Haarlemse. Beetje een boefje, dat wel. Niet dat-ie terugkomt verder.quote:
Van de partij, niet de gemeente.quote:En fusies slecht. Terechte dwarsligging.
Hier heeft de VVD 7 posters met de eerste 7 kandidaten: allemaal 'blijft goed, wordt beter'. Maar toch ook wel alle 7 een eigen tekst: 'meer ruimte voor boeren', 'goede financiën', 'betere dienstverlening', zulke dingen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook idioot dat ze voor elke gemeente dezelfde poster hebben laten drukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |