abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204123705
Hier gaan we ongetwijfeld ook verder met de coalitie die hier al meer dan 10 jaar zit:

Een lokale - redelijk populistische - partij, VVD en een GroenLinks / D66 combinatie.

Maar functioneert wonderwel. Ben er zelf als PvdA-er ook behoorlijk tevreden over. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:47:15 #252
375570 crew  Cyan9
pi_204124331
De coalitie die we hier in Assen hadden is z'n meerderheid kwijt (CU, VVD, D66, GL, SP), de twee lokale partijen hebben flink gewonnen. Er zullen sowieso wel weer 4-5 partijen nodig zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204124909
Hier ook geen opvallende uitslagen - behalve de terechte halvering van de SP - dus de coalitie van twee lokale partijen + VVD en CDA zal ook gewoon verder gaan verwacht ik.
Incelfrikandel
pi_204125175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat :')
Gewoon afstraffen ja! En dan straks weer klagen over wappies.
zie email 27 oktober
pi_204125274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gelukkig heeft die Kroeger helemaal geen functie in de politiek en ook niet in een politieke partij. Hij is CDA kenner, maar heeft helemaal geen invloed binnen die partij.

Hij kan roepen wat hij wil, maar krijgt echt nooit een serieuze politicus mee met zulke domme dingen. Hij is gewoon net zo'n malloot als we hier op Fok ook wel tegenkomen. Alleen doet deze het onder eigen naam en weet hij op die manier nog boeken te verkopen ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 18 maart 2022 @ 12:12:06 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204125378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja, deze flapdrol maakt er dus een bewussie van, dat is helemaal uit den boze.

Maar de vicieuze cirkel die ik noemde bestaat natuurlijk wel degelijk. Bepaalde groepen hebben minder vertrouwen in de politiek en de samenleving > die stemmen (veel) minder > ze worden minder vertegenwoordigd in de bestuurslichamen > het gevoerde beleid wordt nog meer in het voordeel van de vertegenwoordigde groepen > de groepen aan de verkeerde kant van de streep verliezen nog meer vertrouwen etc.

Dat moet echt een keer doorbroken worden. Probleem is alleen dat de partijen + bevolkingsgroepen die wél goed vertegenwoordigd zijn, daar niet zo veel belang bij hebben. Of lijken te hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204125467
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat moet echt een keer doorbroken worden. Probleem is alleen dat de partijen + bevolkingsgroepen die wél goed vertegenwoordigd zijn, daar niet zo veel belang bij hebben. Of lijken te hebben.
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.

Dat is natuurlijk ook gewoon een deel van het probleem: het is lastig mensen te vertegenwoordigen waar je geen band en wellicht ook helemaal geen beeld bij hebt en mensen met problemen stappen minder snel naar een politicus waar ze niks mee hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204126028
Harderwijk Anders is met 10 zetels nu veruit de grootste partij geworden in mijn stad. Daar baal ik van, want dat betekent dat HA twee wethouders gaat leveren. Beide mannen ken ik goed. Aardige kerels, maar ongeschikt voor het wethouderschap.

Jammer maar helaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204126316
twitter

Een opvallende stap in Den Haag
pi_204126341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:23:24 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204127084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.

Dat is natuurlijk ook gewoon een deel van het probleem: het is lastig mensen te vertegenwoordigen waar je geen band en wellicht ook helemaal geen beeld bij hebt en mensen met problemen stappen minder snel naar een politicus waar ze niks mee hebben.
Al heb ik ook de impopulaire mening dat het van 2 kanten moet komen en ook de boze kiezer zelf wel eens de spiegel voorgehouden mag worden.

Het is voor raadsleden natuurlijk niet echt nuttig om afgesnauwd of genegeerd te worden wanneer ze contact proberen te krijgen. Ik heb dat ook wel eens met een collega. Die vind het allemaal maar uitvreters. Maar een concreet voorbeeld van wat de mensen in zijn gemeenteraad verkeerd doen heeft hij nooit. Hij heeft geeneens een idee wie het college in zijn stad vormen. Hij wil zich er niet in verdiepen maar weet wel dat het blijkbaar allemaal slecht is. Hoe wil je als politicus zo iemand ooit tevreden gaan maken? Dan is het goed te begrijpen dat raadsleden er geen energie willen steken om zo iemand erbi jte betrekken.

Een dergelijke consumentistische en ongeinteresseerde mentaliteit mag ook wel eens aan de kaak gesteld worden.
pi_204127095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dat was al bekend, daarom is Rita Verdonk toch tevoorschijn getoverd?

Maar de huidige coalitie heeft gewoon een meerderheid gehouden, is zelfs gegroeid. Zit er ook nog maar 2 jaar, die gaan gewoon samen verder denk ik.
pi_204127109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204128290
Mijn buurgemeente heeft ook een probleem:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tijen-voor-25-zetels

Oldambt: 25 zetels, 12 partijen. 2 van 4, 2 van 3, 3 van 2 en 5 van 1 zetel.

Er zijn nog maar 4 partijen die fatsoenlijk de wethouders kunnen gaan controleren, maar daarvan zal een deel natuurlijk wel in het college moeten.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 16:40:39 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204128416
Kan Engel Modderman mooi in het college
pi_204130420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar. :')
Daar liep ten tijde van de verkiezingen geen onderzoek naar. Heeft een paar jaar geleden ook al een schikking met het OM getroffen.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 20:38:48 #267
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204131248
In Almere zonder de PVV 6 partijen nodig, anders 4 _O- _O-

Lelystad ook trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door hollandia02 op 18-03-2022 20:48:04 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204151401
En de eerste afsplitsing is al 'n feit: https://www.omroepbrabant(...)t-geen-kiezersbedrog
pi_204151870
Nijmegen is zoals bijna altijd links alleen heeft de SP nu wat verloren en de stadspartij flink gewonnen dus het is nu afwachten wat de coalitie gaat worden hier
pi_204164771
Deze analyse van het verlies van de SP is in elk geval beter dan die van Marijnissen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220321
pi_204167273
Het is echt ongelooflijk hoe de SP alles en iedereen de schuld kan geven, geen spoortje van zelfreflectie.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:30:14 #272
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204167442
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:
En de eerste afsplitsing is al 'n feit: https://www.omroepbrabant(...)t-geen-kiezersbedrog
Heujjj in ons Bergen!

Akkaya had zelf nooit genoeg stemmen gehaald, en wilde volgensmij al op zichzelf.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204170634
twitter

De renaissancevloot maakt ook weer eens slagzij…
zie email 27 oktober
pi_204171134
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De renaissancevloot maakt ook weer eens slagzij…
Was dit het grootste politieke talent van Nederland of heb ik nu de verkeerde voor mij?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2022 18:06:21 ]
pi_204171163
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 07:14 schreef Hanca het volgende:
Deze analyse van het verlies van de SP is in elk geval beter dan die van Marijnissen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220321
De SP is een partij van een uitstervend ras, de oudere linkse werknemer en uitkeringsgerechtigde.

Onder jongeren spelen de traditionele issues over inkomen ook maar die maken zich veel meer zorgen om het klimaat en die zijn ook geen aanhangers van het SP geluid over migranten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')