Hij heeft wel een punt. Rusland binnen vallen en ermee wegkomen is geen enkele mogendheid ooit gelukt. Wanneer je Rusland binnen valt dan krijg je te maken met 144 miljoen Russen die hun eigen schoonmoeder in de fik steken om de vijand te remmen. Onderschat echt niet hoe ver de gmeiddelde Rus gaat (buiten het leger om).quote:
Dat kun je op basis van dit ene filmpje niet concluderen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal van de zielige Russische jongens die niet wisten wat er aan de hand was en dachten dat ze hun buren zouden bevrijden wel wat minder geloofwaardig inmiddels.
Rusland heeft 144 miljoen inwoners, als men opschaalt naar een totale oorlogseconomie, moet 10 miljoen soldaten goed te doen zijn. De vraag is of de Russische samenleving dat accepteert, want zo'n aantal zal alleen lukken met dienstplichtigen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je het nieuws gevolgd hebt, dan wist je dit al.
190.000 is ingezet, Rusland heeft sowieso maar 280.000 troepen (landmacht etc paraat) van de 900.000 a 1 miljoen als je reservisten mee gaat tellen.
In militaire termen hebben we het dan over 168BTG’s wat Rusland operationeel heeft op elk moment, daarvan zijn er 125 a 135 ingezet.
Daarvan zijn er ongeveer 25 a 35 inmiddels uitgeschakeld. (Dusdanig gereduceerd dat het geen BTG meer is)
Bron dat ben ik zelf dan maar even.
Als je serieus denkt dat ik deze cijfers uit mijn reet trek, waar ik geen belang bij heb, So be it.
Wat dat betreft lijken Oekraïners wel op Russen. Oekraïners vechten ook hard terug.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:38 schreef Treinhoer het volgende:
Hij heeft wel een punt. Rusland binnen vallen en ermee wegkomen is geen enkele mogendheid ooit gelukt. Wanneer je Rusland binnen valt dan krijg je te maken met 144 miljoen Russen die hun eigen schoonmoeder in de fik steken om de vijand te remmen. Onderschat echt niet hoe ver de gmeiddelde Rus gaat (buiten het leger om).
Maar Rusland wint dan ook niet. Die hele beredenering van Discombobulate klopt niet. Alsof iedereen maar de macht van Rusland moet erkennen en zelf geen 1 instrument van macht heeft.quote:
Het is an sich (hoe triest ook gezien de omstandigheden) bewonderingswaardig hoe zij er voor willen blijven knokken. Zoiets verwacht ik veel minder in west Europa. Ga er maar aan staan.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat dat betreft lijken Oekraïners wel op Russen. Oekraïners vechten ook hard terug.
well done ... Bakuquote:
Nee klopt. Niemand wint dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar Rusland wint dan ook niet. Die hele beredenering van Discombobulate klopt niet. Alsof iedereen maar de macht van Rusland moet erkennen en zelf geen 1 instrument van macht heeft.
Nee, dat heeft hij niet. NATO valt Rusland simpelweg niet binnen. Klaar. Dus die hele opening slaat al nergens op. En als hij echt denkt dat NATO Rusland niet aan kan in een conventionele oorlog, dan heb je het echt mis.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:38 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Rusland binnen vallen en ermee wegkomen is geen enkele mogendheid ooit gelukt. Wanneer je Rusland binnen valt dan krijg je te maken met 144 miljoen Russen die hun eigen schoonmoeder in de fik steken om de vijand te remmen. Onderschat echt niet hoe ver de gmeiddelde Rus gaat (buiten het leger om).
Mooi.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:43 schreef quirina het volgende:
Putin kan ook elke man tot 60 jaar verplichten te vechten in Oekraïne. De meeste mannen in Rusland hebben wel een militaire training of kadetschool doorlopen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
190.000 is ingezet, Rusland heeft sowieso maar 280.000 troepen (landmacht etc paraat) van de 900.000 a 1 miljoen als je reservisten mee gaat tellen.
In militaire termen hebben we het dan over 168BTG’s wat Rusland operationeel heeft op elk moment, daarvan zijn er 125 a 135 ingezet.
Daarvan zijn er ongeveer 25 a 35 inmiddels uitgeschakeld. (Dusdanig gereduceerd dat het geen BTG meer is)
Als je serieus denkt dat ik deze cijfers uit mijn reet trek, waar ik geen belang bij heb, So be it.
De zoveelste generaal gesneuveld.quote:
Moderne oorlogvoering draait niet om de hoeveelheid soldaten maar om de effectiviteit van wapens en dan vooral slimme. Een miljoen geweren voor een miljoen soldaten is bij wijze van spreken zo gepiept maar dat is verre van effectief als je aan de veroveringskant zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:43 schreef quirina het volgende:
Putin kan ook elke man tot 60 jaar verplichten te vechten in Oekraïne. De meeste mannen in Rusland hebben wel een militaire training of kadetschool doorlopen.
Ik zie NATO ook zeker niet zomaar Rusland binnenvallen inderdaad. Tenzij Putin tactische kern/chemische wapens inzet als aanvallend middel. Maar ook dat is iets dat ik Putin niet zie doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. NATO valt Rusland simpelweg niet binnen. Klaar. Dus die hele opening slaat al nergens op. En als hij echt denkt dat NATO Rusland niet aan kan in een conventionele oorlog, dan heb je het echt mis.
Hahahahahahaahaquote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hahahahaha ik maak even een typfout en het krijgt helemaal z'n eigen draai omdat ik hier wordt uitgemaakt voor Poetin-versteher.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar Rusland wint dan ook niet. Die hele beredenering van Discombobulate klopt niet. Alsof iedereen maar de macht van Rusland moet erkennen en zelf geen 1 instrument van macht heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |