abonnement Unibet Coolblue
pi_204087326

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), ht platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren beroepsvaart
Matching Capital(MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economien met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategien platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_204087402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er staat niet bij waar die materile waarde 'm dan in zit.
Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
pi_204087537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
Ja, kan vanalles zijn. Tonnen overwaarde op 'n huis, maar ook een papieren overwaarde op basis van 'n gunstige taxatie. Of 50k die nog over is op een rekening waar meer af gaat dan er bij komt.

Bedrag is wel te overzien, ja. De termijn ook. En in principe moet er geld te verdienen zijn met die webshop. Ik twijfel nog. Heb wel vertrouwen in die webshop, maar als CCF rept over materile waarde van een borgstelling, dan moeten ze wel uitleggen waar dat op is gebaseeerd.
pi_204087817
Nieuw 1,5 jarig project bij SiG:

Deensestraat 39 C te Rotterdam LIVE 17 maart om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.

https://investeren.sameni(...)am-deensestraat-39-c

De woning lijkt al weer te koop te staan:
https://www.corpowonen.nl(...)traat-69-c-rotterdam


[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 15-03-2022 14:27:56 ]
pi_204088265
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1,5 jarig project bij SiG:

Deensestraat 39 C te Rotterdam LIVE 17 maart om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.

https://investeren.sameni(...)am-deensestraat-39-c

De woning lijkt al weer te koop te staan:
https://www.corpowonen.nl(...)traat-69-c-rotterdam

39 != 69
pi_204088428
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
39 != 69
Oeps (foutje bedankt)
pi_204088513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:07 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Leli*ho*ve (nog niet gepubliceerd in pr-publicatie)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een investeerder stopt er net 120k in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een investeerder die er 300k in stopt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 15-03-2022 15:28:21 (Aanvulling) ]
pi_204088889
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Mee eens.
Het is duidelijk geen risicoloos project maar daar staat ook een bruto rente van 8% tegenover. Je gaat hier, ook als het onverhoopt fout gaat altijd het overgrote deel van je inleg terug krijgen.

Het ziet er uit als een mooi onderpand, landelijk maar toch midden in de randstad/groeikern van Den Haag.

quote:
Een echtpaar uit het netwerk van de ondernemer geeft een gezamenlijke persoonlijke borgstelling af voor 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materile waarde.
Wel jammer dat we geen idee hebben waar deze materiele waarde uit bestaat.
pi_204089096
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:34 schreef Horsemen het volgende:
Een investeerder stopt er net 120k in.
Baas boven baas:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Wasn't me! ;)
pi_204089653
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1,5 jarig project bij SiG:

Deensestraat 39 C te Rotterdam LIVE 17 maart om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.

https://investeren.sameni(...)am-deensestraat-39-c

De woning lijkt al weer te koop te staan:
https://www.corpowonen.nl(...)traat-69-c-rotterdam


1,5 jaar projecten zijn op basis van de huidige kostenstructuur van SiG onaantrekkelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 15-03-2022 17:51:58 ]
pi_204090454
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
1,5 jaar projecten zijn op basis van de huidige kostenstructuur van SiG onaantrekkelijk.
dat valt ook wel weer mee, die 0,125%. En bovendien 9 van de 10 projecten halen de eindstreep niet eens bij SIG door vervroegde aflossing.
pi_204090745
Herpublicatie project gve ivm veranderde voorwaarden en andere 1e hypotheekhouder
https://www.geldvoorelkaa(...)=25766&code=MO25766i

19uur live

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 15-03-2022 18:01:19 ]
pi_204091027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:26 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
dat valt ook wel weer mee, die 0,125%. En bovendien 9 van de 10 projecten halen de eindstreep niet eens bij SIG door vervroegde aflossing.
Vergelijking met een project van twee jaar is het verschil natuurlijk groter. De rente is bij 1,5 jaar lager en de kosten zijn hoger. Als het goed is gaan ze wat doen met de kosten en gaan ze naar een maandelijkse kostenstructuur ipv een jaarlijkse.
pi_204091116
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Herpublicatie project gve ivm veranderde voorwaarden en andere 1e hypotheekhouder
https://www.geldvoorelkaa(...)=25766&code=MO25766i

19uur live
Kreeg m ook al, ga weer meedoen. Twijfel over verhoogde inleg.. propositie is iets beter mi
pi_204091210
Aflossing bij SIG

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204091331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:46 schreef fok321 het volgende:
Aflossing bij SIG

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet verkeerd. Deze zou eind april regulier afgelost worden. Nu met leuke boeterente van 1% + 6 maanden rente

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 15-03-2022 19:05:36 ]
pi_204091607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Niet verkeerd. Deze zou eind april regulier afgelost worden. Nu met leuke boeterente van 1% + 6 maanden rente
ah nice, hier zat ik in. Mooi meegenomen.
pi_204091628
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lol. De Jonge heeft het over buitensporige rendementen :') Alsof elke verhuurder buitensporige rendementen maakt...
Puur populisme. :(
Dit scoort gewoon lekker bij veel mensen.
Bovendien zitten we natuurlijk middenin verkiezingen.
pi_204091691
quote:
Dank je voor de link, maar ik neem deze zeker niet mee.
5% bruto voor een lening met een hypotheek op een schip :?
pi_204091801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Ik ben het met je eens.
Uiteraard zijn er risico's, maar ook behoorlijke zekerheden.
Dat alles tegen 8% rente vind ik een mooie investering.
pi_204092010
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Niet verkeerd. Deze zou eind april regulier afgelost worden. Nu met leuke boeterente van 1% + 6 maanden rente
Mijn eerste SiG project van 2017.
Mooi om te zien hoe lang die gelopen heeft. En dan nog een onverwachte bonus op het einde.
pi_204092032
Ook vervroegd afgelost bij SIG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ben ik niet zo blij mee.

Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart.
Afgelost op 10 maart.
En bedankt.

De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald.
Maar even mailen met ze allen dus?
pi_204092057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Niet verkeerd. Deze zou eind april regulier afgelost worden. Nu met leuke boeterente van 1% + 6 maanden rente
Denk dat je gewoon de rente vergoedt krijgt tot einde looptijd plus misschien 1% boeterente.

Anders zou de leningnemer wel heel dom bezig zijn.
pi_204092080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:59 schreef quepos het volgende:

[..]
Denk dat je gewoon de rente vergoedt krijgt tot einde looptijd plus misschien 1% boeterente.

Anders zou de leningnemer wel heel dom bezig zijn.
Nope, Er is 6 maanden aan rente uitbetaald.

Mogelijk was het gunstiger om nu toch direct over te sluiten om de stijgende hypotheekrente niet verder te laten oplopen.
pi_204092118


[ Bericht 50% gewijzigd door Collin63 op 15-03-2022 20:09:09 ]
pi_204092359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:58 schreef dyna18 het volgende:
Ook vervroegd afgelost bij SIG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ben ik niet zo blij mee.

Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart.
Afgelost op 10 maart.
En bedankt.

De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald.
Maar even mailen met ze allen dus?
SIG was als het goed is in elk geval (conform voorwaarden) al enkele weken op de hoogte dat die aflossing onderweg was. Alhoewel het naar ik verwacht wel volgens de voorwaarden is, is het wel erg onredelijk dat ze zo handelen. Als we zeuren ofer een dag rente te weinig dan is de wereld te klein en moeten we maar ergens anders gaan investeren en dan doen ze zelf dit, ik zou in elk geval een beroep doen op het fatsoen en de redelijkheid van de heren als ik in dit project zat.
pi_204092772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik laat 'm lopen.
Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.

Voor de liefhebbers: 105 garageboxen in Erfurt bij CRE binnenkort (5%, 18 maanden).
pi_204093052
Even een technisch vraagje: moet je bij CCF om 40% korting te krijgen bij 100 investeringen (of 30% bij 30) echt altijd 100 actieve investeringen hebben uitstaan of behoud je deze status als je het eenmaal bereikt hebt?
pi_204093325
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:55 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Even een technisch vraagje: moet je bij CCF om 40% korting te krijgen bij 100 investeringen (of 30% bij 30) echt altijd 100 actieve investeringen hebben uitstaan of behoud je deze status als je het eenmaal bereikt hebt?
Op de site van Collin staat:
"Heeft u de bronzen, zilveren, gouden of diamanten status bereikt?
Dan ontvangt u vanaf dat moment op al uw volgende investeringen de bijbehorende korting over de beheervergoeding."

Heb je de status bereikt dan blijft deze behouden ook als je door aflossingen weer onder de grens komt.
pi_204093472
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.

Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
pi_204094482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.

Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
Ik neem het afgelopen half jaar inderdaad geen direct leningen meer mee en kies hiervoor in de plaats voor enkele maatwerk projecten om zo eerder de maximale korting te bereiken.

Ik zit nu op 70+ maatwerk projecten en dus nog even te gaan tot de 100

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 15-03-2022 23:24:48 ]
pi_204094633
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik neem het afgelopen half jaar inderdaad geen direct leningen meer mee en kies hiervoor in de plaats voor enkele maatwerk projecten om zo eerder de maximale korting te bereiken.
Over t algemeen neem ik alleen Maatwerk mee. Direct lening alleen vanaf 7.5 %, dan neem ik de extra fee voor lief. Het zijn soms gewoon leuke projectjes om toch mee te nemen.
pi_204094718
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.

Inderdaad, hier had ik met Direct lening ook ingestapt met gunfactor. Heb getwijfeld ivm de leuke incentive maar die 5% vind ik echt te laag, ben verder niet zo van in bootjes stappen.

Voor de liefhebbers: 105 garageboxen in Erfurt bij CRE binnenkort (5%, 18 maanden).


[ Bericht 0% gewijzigd door Michael91984 op 15-03-2022 22:14:28 (dubbel) ]
pi_204094752
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.

Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
Ik probeer bij ieder project (niet alleen bij Collin) mijn eigen (netto) rendement/risico afweging te maken. Ook direct lening neem ik dus mee.
De maximale korting heb ik overigens al enige tijd geleden behaald.
pi_204095420
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.

Op dit heb ik 29 actieve en 1 afgeloste lening met loyaliteit korting. En heb de status goud ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204096447
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:05 schreef ML45 het volgende:

[..]
Op de site van Collin staat:
"Heeft u de bronzen, zilveren, gouden of diamanten status bereikt?
Dan ontvangt u vanaf dat moment op al uw volgende investeringen de bijbehorende korting over de beheervergoeding."

Heb je de status bereikt dan blijft deze behouden ook als je door aflossingen weer onder de grens komt.
Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan.
Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
pi_204096605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 00:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan.
Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
Met je geheugen is niks mee. Het was tot voor kort inderdaad 1000.000 euro.
pi_204096725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 00:38 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Met je geheugen is niks mee. Het was tot voor kort inderdaad 1000.000 euro.
Gedaald dus :+
pi_204097451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 00:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan.
Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
Is altijd zo geweest zo te zien: https://web.archive.org/w(...)oyaliteitsprogramma/
pi_204097720
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Horsemen het volgende:

Wel jammer dat we geen idee hebben waar deze materiele waarde uit bestaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204098112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 20:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.
Gezien de korte looptijd en lineaire aflossing durf ik hem wel mee te nemen. Ook vanwege de genoemde gunfactor en loyaliteitskorting.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204098715
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:49 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Gezien de korte looptijd en lineaire aflossing durf ik hem wel mee te nemen. Ook vanwege de genoemde gunfactor en loyaliteitskorting.
Ze kopen het schip aan voor 220.000. De taxatiewaarde is 100.000. Raar verhaal.
pi_204098771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ze kopen het schip aan voor 220.000. De taxatiewaarde is 100.000. Raar verhaal.
Is die 220k niet die nieuwe boot en de hypotheek op een boot die ze al hebben?
pi_204098901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is die 220k niet die nieuwe boot en de hypotheek op een boot die ze al hebben?
Nee. de verkoper van de boot verstrekt ook nog een lening van 170.000 (om er van af te zijn?). Dubbel raar verhaal. Ik heb om toelichting gevraagd.
pi_204098931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nee. de verkoper van de boot verstrekt ook nog een lening van 170.000 (om er van af te zijn?). Dubbel raar verhaal. Ik heb om toelichting gevraagd.
In bootjesland worden een hoop schimmige deals gedaan. Als het mis gaat blijf je meestal zitten met de schrootwaarde (zoals het rondvaartschip bij KOM).
pi_204098937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nee. de verkoper van de boot verstrekt ook nog een lening van 170.000 (om er van af te zijn?). Dubbel raar verhaal. Ik heb om toelichting gevraagd.
Ze kopen de "Silverwind" aan en je krijgt een hypotheek op de "Boschwad". Zou anders ook wel raar zijn. Voor 220k een boot kopen met een waarde van 100k. En dan ook nog voor 55k er aan moeten verspijkeren,
pi_204098971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze kopen de "Silverwind" aan en je krijgt een hypotheek op de "Boschwad". Zou anders ook wel raar zijn. Voor 220k een boot kopen met een waarde van 100k. En dan ook nog voor 55k er aan moeten verspijkeren,
je hebt gelijk verkeerd gelezen. desalniettemin blijf ik er vanaf gezien mijn ervaringen met bootjes, o.a. bij KOM
pi_204098984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
je hebt gelijk verkeerd gelezen. desalniettemin blijf ik er vanaf gezien mijn ervaringen met bootjes, o.a. bij KOM
Ja, eens. De zogenaamde marktwaarde van 'n bootje en wat je er voor krijgt bij gedwongen verkoop kan een wereld van verschil zijn.
pi_204099178
Bij HCN / De Gouden Wok de helft van mijn automatisch investeren bedrag toegekend, nog wel ruimte om te verhogen.
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat op 77%

[ Bericht 1% gewijzigd door Soulfreak op 16-03-2022 11:30:03 ]
pi_204099472
Bij Max Crowdfund ligt webserver er uit.
pi_204099541
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef Soulfreak het volgende:
Bij HCN / De Gouden Wok de helft van mijn automatisch investeren bedrag toegekend, nog wel ruimte om te verhogen.
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat op 77%
Tnx :) een dubbele inleg vond ik wat veel van het goede, ik had op de eerste al automatisch meegedaan, heb nu nog wat opgehoogd.
Pecunia non olet
pi_204099631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tnx :) een dubbele inleg vond ik wat veel van het goede, ik had op de eerste al automatisch meegedaan, heb nu nog wat opgehoogd.
Ik had bij de eerste geen automatisch investeren aanstaan, omdat ik gewoon nog niet mijn gebruikelijke inlegbedrag terug had van mijn andere investeringen, maar vond het wel mooi project om mee te doen. Nu dus 2e kans.
pi_204099854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:53 schreef Slijker het volgende:
Bij Max Crowdfund ligt webserver er uit.
Noodzakelijk onderhoud. Zal zsm weer live staan!
pi_204100563
Morgen 17-03-2022 16:00 bij CRE Garageboxen Erfurt 5% 12-18 maanden.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten
pi_204101044
Minder dan m'n gebruikelijke inleg ingelegd bij dat project van Gear Up Jets.
pi_204101262
Oude bekende van GVE failliet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204101375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:31 schreef Tjalala het volgende:
Oude bekende van GVE failliet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat we in juni 2021 ons geld terug hebben gekregen! Met dank aan de hypotheek toch?
pi_204101394
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:31 schreef Tjalala het volgende:
Oude bekende van GVE failliet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zie mijn excel sheet staan: "vervroegd afgelost uit verkoop pand, 10x maandrente boete" c_/
pi_204101452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Fijn dat we in juni 2021 ons geld terug hebben gekregen! Met dank aan de hypotheek toch?
Weer eens een bevestiging hoe belangrijk een hypotheek is. Dit was toch dat nogal bijzonder ingerichte onderpand wat nog wel een tijdje te koop heeft gestaan?
pi_204101738
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Weer eens een bevestiging hoe belangrijk een hypotheek is. Dit was toch dat nogal bijzonder ingerichte onderpand wat nog wel een tijdje te koop heeft gestaan?
Ja, dat was 'm.
pi_204102965
Van A4F een positief bericht:

quote:
Geachte investeerder in het project 30ML Hart van Zuid Rotterdam,

In onze email van 04-01-2022 hebben we u gevraagd om een uitstel van aflossing voor 6 maanden voor dit project en verkregen voor de ondernemers.

We hebben u toen ook beloofd om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen bij 30ML Hart van Zuid-Rotterdam. Wij hebben gisteren de cijfers over de maand februari mogen ontvangen van de boekhouder.

Uit de cijfers blijkt dat het na het loslaten van de coronamaatregelen weer erg goed gaat met het bedrijf. Het resultaat na belasting voor februari 2022 is 5 keer hoger dan het resultaat van februari 2021!

Volgens de afspraken betalen ondernemers nog tot en met mei 2022 alleen de rente om zo ook een reserve te kunnen opbouwen om daarna de termijnen met rente en aflossing te hervatten.

Uiteraard volgen we de ontwikkelingen van 30ML Hart van Zuid Rotterdam en zullen we u blijven informeren.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
pi_204103084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.

Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
Voor mij is het een reden om Collin Direct geheel over te slaan.
0,5% (ik heb Diamant korting) verschil met de reguliere Colin vind ik enorm.

Ook zonder Collin Direct zie ik genoeg (Crowdfunding) investeringsmogelijkheden.
Komt misschien mede doordat ik in minder projecten investeer dan vele anderen op dit forum.
Overigens zonder spreiding over projecten uit het oog te verliezen.
pi_204103341
Opnieuw een direct lening tegen 4,9%
https://www.collincrowdfund.nl/p-t-slinger-box-3/
Met maar liefst een aflossing van 133 per maand. Maandag moet de lening al uitgeboekt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 16-03-2022 18:35:23 ]
  woensdag 16 maart 2022 @ 19:05:37 #64
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204104226
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Opnieuw een direct lening tegen 4,9%
https://www.collincrowdfund.nl/p-t-slinger-box-3/
Met maar liefst een aflossing van 133 per maand. Maandag moet de lening al uitgeboekt zijn.
Blijft 3,7% over.
Pak een flesje bier, heb ik 5%.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204104984
Status Update FundingCircle project K*nderbo*kenschr*vers V*rfinancieren Opl*ge

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204106028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:53 schreef Slijker het volgende:
Bij Max Crowdfund ligt webserver er uit.
Gaat klaarblijkelijk iets langer duren.
quote:
Naast onze wekelijkse update, die afgelopen maandag gepubliceerd is, willen wij je graag informeren over het volgende:
Software onderhoud
Het is je misschien al opgevallen dat onze website momenteel in onderhoud is. Mogelijk heb je de afgelopen 3-6 maanden ook IT-problemen ervaren. Vanwege onvoldoende resultaten van ons vorige ontwikkelingsteam hebben we besloten om enkele wijzigingen aan te brengen. Het nieuwe team brengt momenteel de vereiste wijzigingen aan om ervoor te zorgen dat de problemen die we ondervonden toen nieuwe leningen live gingen, niet meer terugkeren. Het is de bedoeling dat ze ook de snelheid van de site zullen verbeteren en ervoor zullen zorgen dat deze meer verkeer aankan, aangezien we een ongekende groei doormaken en we voorbereid moeten zijn op de uitbreiding naar Europa. De site zal zo snel mogelijk weer live gaan en we zullen je uiteraard op de hoogte stellen zodra dit het geval is. Voor nu willen we onze excuses aanbieden voor het ongemak en willen we je bedanken voor je geduld.
pi_204112034
quote:
Staat nu open.

Basis meegenomen.

Er is weinig interesse voor het project....

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 17-03-2022 11:08:30 ]
pi_204112131
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.

Basis meegenomen.

Er is weinig interesse voor het project....
Ik vind het ook wel tricky zo'n onderneming. Politiek nogal wat discussie over.
pi_204112132
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.

Basis meegenomen.

Er is weinig interesse voor het project....
Project flink meegenomen. Veel ervaring en voldoende vastgoed onderliggend
pi_204112134
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.

Basis meegenomen.

Er is weinig interesse voor het project....
Wellicht is het al eerder besproken, maar is het niet bijzonder dat de grond en opstallen zijn getaxeerd op 1.046.000, maar hij het voor 750.000 mag overnemen? Is het onderpand wel echt ruim 1 mln waard, als de de huidige eigenaar het voor een korting van bijna 300.000 van de hand doet?

Hij werkt sinds 1 januari 2022 op het bedrijf, dus de gunfactor die je soms ziet aan een werknemer die zich al jaren heeft ingezet voor het bedrijf lijkt hier ook niet van toepassing.
pi_204112168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind het ook wel tricky zo'n onderneming. Politiek nogal wat discussie over.
Gaat zo te zien ook niet volkomen..
pi_204112234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:16 schreef impact9 het volgende:

[..]
Gaat zo te zien ook niet volkomen..
Ik denk dat dit soort projecten (net als bijvoorbeeld Collins De Leli*hoeve)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de huidige onzekere markt bij dit soort projecten een rente percentage van 8% nodig hebben om vol te komen. En dan uiteraard wel gelijk vanaf de start van het project.
De vraag is dan weer of het dan nog rendabel kan zijn voor de geldnemer.
pi_204112241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:12 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Wellicht is het al eerder besproken, maar is het niet bijzonder dat de grond en opstallen zijn getaxeerd op 1.046.000, maar hij het voor 750.000 mag overnemen? Is het onderpand wel echt ruim 1 mln waard, als de de huidige eigenaar het voor een korting van bijna 300.000 van de hand doet?

Hij werkt sinds 1 januari 2022 op het bedrijf, dus de gunfactor die je soms ziet aan een werknemer die zich al jaren heeft ingezet voor het bedrijf lijkt hier ook niet van toepassing.
ik zou me voor 1 miljoen snel laten uitkopen door de overheid......
pi_204112637
https://investeren.sameni(...)am-deensestraat-39-c

staat open. Schijf 3 zat direct vol, schijf 1a gaat ook hard

edit: iets groter dan normaal meegepakt in 1a

[ Bericht 5% gewijzigd door probablyunsure op 17-03-2022 12:04:13 (aanvulling) ]
pi_204112655
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 12:01 schreef probablyunsure het volgende:
https://investeren.sameni(...)am-deensestraat-39-c

staat open. Schijf 3 zat direct vol, schijf 1a gaat ook hard
ik heb al genoeg van Ilyas Sari in mijn portfolio. Dus sla even over.
pi_204112937
Wie van jullie zit ook in project Expense Reduction Analysts Thijs Tullemans van Capital Circle. Als ik mijn admin goed op orde heb, en dat dacht ik te hebben, :) . Is er naar mijn idee een termijn overgeslagen. Zou iemand dat in zijn admin ook even kunnen verifiren?
pi_204113029
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129

nieuwe Sig in Emmen.
Leuke kamer voor een student nabij de Unversiteit van Emmen............ Ook leuke foto's. -O-
pi_204113100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 12:45 schreef zeeland6 het volgende:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129

nieuwe Sig in Emmen.
Leuke kamer voor een student nabij de Unversiteit van Emmen............ Ook leuke foto's. -O-
Hoe klein het ook is. 70k voor een woning, dat kennen we niet in het westen:
https://www.funda.nl/koop(...)08982-varenkamp-129/

Er is weinig aan gedaan om de woning verkoop klaar te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 17-03-2022 12:58:03 ]
pi_204113285
Nog 2 keer een livegang vandaag
twitter
pi_204113388
Maran wil ik wel meedoen, maar zit in de auto dan.
pi_204113779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
Maran wil ik wel meedoen, maar zit in de auto dan.
Collin bellen voor de pr-link, zelf je bijdrage doen en hier delen :-)
pi_204115073
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:26 schreef ron6 het volgende:
Morgen 17-03-2022 16:00 bij CRE Garageboxen Erfurt 5% 12-18 maanden.
https://www.crowdrealestate.nl/projecten
Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat momenteel al op 30% voor opening
pi_204115133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 15:55 schreef tnhb het volgende:

[..]
Link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat momenteel al op 30% voor opening
Vrij van kosten
pi_204115144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 16:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vrij van kosten
Inderdaad, en rentebetaling pas bij aflossing of juist per maand? De pitch spreek zich tegen.
- Rentevergoeding bij aflossing
- Vervolgens ontvangt u maandelijkse achteraf het vaste rentebedrag
pi_204115175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
Maran wil ik wel meedoen, maar zit in de auto dan.
Staat nu open.
https://www.collincrowdfund.nl/maran-management-b-v/
  donderdag 17 maart 2022 @ 16:09:22 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204115195
quote:
Dat ging wel heel snel :') 18k in 2 minuten vol
pi_204115449
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 12:45 schreef zeeland6 het volgende:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129

nieuwe Sig in Emmen.
Leuke kamer voor een student nabij de Unversiteit van Emmen............ Ook leuke foto's. -O-
Kleine buurtimpressie

https://dvhn.nl/drenthe/D(...)orzaak-26767841.html

https://dvhn.nl/drenthe/P(...)roffen-26808001.html

https://www.rtvdrenthe.nl(...)-en-maakte-iets-buit
  donderdag 17 maart 2022 @ 16:48:34 #89
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204115506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 16:46 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het is gewilde buurt, zou een makelaar zeggen.
Je kan ook zeggen. "Het is een actieve buurt".

Daarmee zeg je niets verkeerd, er gebuurt immers voldoende.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204115550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 12:45 schreef zeeland6 het volgende:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129

nieuwe Sig in Emmen.
Leuke kamer voor een student nabij de Unversiteit van Emmen............ Ook leuke foto's. -O-
En een relatief hoge huur voor die omgeving. Maar ja goed voor iemand die niet ingeschreven stond en huurtoeslag. Bah.
pi_204115634

Over telefoondiscounter, heeft ook een lening via KOM
pi_204115863
CCF

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van P.E. Spijkers, met leningnummer 41182.
De volgende passage is overeengekomen in de voorwaarden:
Bij verkoop van het onroerend goed binnen zes maanden na verstrekking betaalt de ondernemer altijd in totaal zes maanden rente. Bij verkoop na zes maanden mag de ondernemer vergoedingsvrij aflossen.
Wij zullen de rente van de periode 4 t/m 6 en de ontvangen algehele aflossing pro rato op uw rekening courant bijschrijven.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor het vertrouwen.
pi_204116383
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 17:31 schreef zeeland6 het volgende:
CCF

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van P.E. Spijkers, met leningnummer 41182.
De volgende passage is overeengekomen in de voorwaarden:
Bij verkoop van het onroerend goed binnen zes maanden na verstrekking betaalt de ondernemer altijd in totaal zes maanden rente. Bij verkoop na zes maanden mag de ondernemer vergoedingsvrij aflossen.
Wij zullen de rente van de periode 4 t/m 6 en de ontvangen algehele aflossing pro rato op uw rekening courant bijschrijven.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor het vertrouwen.
Dat was met 3 maanden een zeer kort traject. Nu was het bij voorbaat al een project wat vooral interessant was voor het loyaliteitsprogramma, omdat de originele looptijd 9 maanden zou zijn. Ik ben niet ontevreden dat ik m'n inleg al terug heb. Zeker omdat over de boetetermijnen geen afdracht naar Collin gaat. Daardoor is het rendement op jaarbasis netto >10%.
pi_204117255
quote:
Tja, wat doe je ermee, schijf 1a lijkt risicoloos. Maar als je het zo leest is het wel een buurtje, pfff.
pi_204122068
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204122274
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende:
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met diamant een acceptabel rendement denk ik voor niet al teveel risico ^O^
Pecunia non olet
pi_204122353
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende:
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel een beetje raar verhaal van die 50.000 euro in depot die mee geleend wordt voor een rechtszaak, terwijl de vermogenpositie ruim is.? Hebben dus waarschijnlijk geen spaarrekening.
pi_204122481
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
wel een beetje raar verhaal van die 50.000 euro in depot die mee geleend wordt voor een rechtszaak, terwijl de vermogenpositie ruim is.? Hebben dus waarschijnlijk geen spaarrekening.
Dat staat vermeld. Ruim door overwaarde.
Pecunia non olet
pi_204122736
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende:
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is de klant?
quote:
De klant heeft eerder een woonhuis gehuurd met een optie tot koop. Hiervan is geen gebruik gemaakt. De wederpartij is van mening dat dat wel was overeengekomen en heeft er een zaak van gemaakt. Het maximaal verschuldigde bedrag wordt bij de notaris in depot gezet in afwachting op de rechtelijke uitspraak. Indien dit positief uitpakt komen de middelen ter vrije besteding aan de klant.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:23:49 #100
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204122857
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met diamant een acceptabel rendement denk ik voor niet al teveel risico ^O^
Heb pas goud. Maar ook dan nog rendabel genoeg om mee te pakken.
En door op de ladder naar diamant. ;)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204123305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De klant lijkt mij de leningnemer. Maar ik snap deze passage ook niet helemaal.
Wie is de klant?
[..]

  vrijdag 18 maart 2022 @ 08:54:21 #102
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_204123418
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het is inderdaad een aparte passage met vreemde verwoording.

Zij wonen toch in het pand met destijds hun eigen zaak (juwelierszaak).
Daarmee gestopt en zaak verbouwd/verhuurd. Wellicht in die tussentijd ergens anders gaan wonen/ huur.
60K huur opbrengsten. Is dat alleen voor het zakelijk gedeelte of ook de woning? Er wordt eerst gezegd het "bedrijfsmatig" onroerend goed, verderop staat het gehele pand. Maar lijkt mij het huidige huurcontract van de zaak.
Afijn, ik wil ook wel iets meer weten inzake de rechterlijke uitspraak van de gereserveerde 50K.

Cijfermatig inderdaad een pareltje met 40% LTV. Goed geregeld Jaco078!!
pi_204123529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met diamant een acceptabel rendement denk ik voor niet al teveel risico ^O^
Zover ben ik nog niet. In het begin heb ik bij Collin iets te veel direct leningen meegenomen. Ik besefte me niet goed wat het verschil was. Nu neem ik dit wel mee bij mijn beoordeling of ik ergens in stap. En heb er nog 1 nodig om de eerste trede te bereiken.

Grotere zorg bij mij op dit moment is spreiding over de platformen. Ik zit in Collin en Geldvoorelkaar, maar lately zie ik alleen bij Collin een goede aanwas nieuwe projecten komen.
Welk ander platform zouden jullie aanraden om bij in te stappen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:14:40 #104
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_204123576
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:07 schreef Essebes het volgende:

[..]
Zover ben ik nog niet. In het begin heb ik bij Collin iets te veel direct leningen meegenomen. Ik besefte me niet goed wat het verschil was. Nu neem ik dit wel mee bij mijn beoordeling of ik ergens in stap. En heb er nog 1 nodig om de eerste trede te bereiken.

Grotere zorg bij mij op dit moment is spreiding over de platformen. Ik zit in Collin en Geldvoorelkaar, maar lately zie ik alleen bij Collin een goede aanwas nieuwe projecten komen.
Welk ander platform zouden jullie aanraden om bij in te stappen?
Zelf vind ik Horeca Crowdfunding Nederland (HCN) wel een goede speler en ik investeer ook bij Samen in Geld (SIG).
pi_204123790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:07 schreef Essebes het volgende:

[..]
Zover ben ik nog niet. In het begin heb ik bij Collin iets te veel direct leningen meegenomen. Ik besefte me niet goed wat het verschil was. Nu neem ik dit wel mee bij mijn beoordeling of ik ergens in stap. En heb er nog 1 nodig om de eerste trede te bereiken.

Grotere zorg bij mij op dit moment is spreiding over de platformen. Ik zit in Collin en Geldvoorelkaar, maar lately zie ik alleen bij Collin een goede aanwas nieuwe projecten komen.
Welk ander platform zouden jullie aanraden om bij in te stappen?
Ik ben ook zwaar overwegen bij Collin, doe nog wat bij SamenInGeld en incidenteel bij GvE en HCN. Heb me er lang tegen verzet maar er komen gewoon niet genoeg acceptabele projecten voorbij om een goede spreiding aan te houden. Wat ook een factor is, is dat met de Jaco linkjes het voor mij makkelijker is bij Collin te investeren, SiG gaat ook nog omdat de tijden vooraf helder zijn.
pi_204123811
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende:
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaco078 dank voor de link maar toch een paar opmerkingen;
- het pand ligt in een straat met meerdere panden met bijzondere activiteiten waar de gemeente en justitie regelmatig op bezoek komt. Overigens zijn er wel acties ook vanuit de ondernemers om de straat te verbeteren.
- ook de straat zelf staat onder speciale aandacht van de politie, regelmatig patserbakken acties
- de werkelijke LTV lijkt mij lager omdat deze gebaseerd is op de hoge huur van 60.000 ipv de rele huur van 48.000. De waarde van het pand obv deze 48.000 komt dus meer in de buurt van de 520.000

Desondanks een mooi project.
pi_204124131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:54 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]
Het is inderdaad een aparte passage met vreemde verwoording.

Zij wonen toch in het pand met destijds hun eigen zaak (juwelierszaak).
Daarmee gestopt en zaak verbouwd/verhuurd. Wellicht in die tussentijd ergens anders gaan wonen/ huur.
60K huur opbrengsten. Is dat alleen voor het zakelijk gedeelte of ook de woning? Er wordt eerst gezegd het "bedrijfsmatig" onroerend goed, verderop staat het gehele pand. Maar lijkt mij het huidige huurcontract van de zaak.
Afijn, ik wil ook wel iets meer weten inzake de rechterlijke uitspraak van de gereserveerde 50K.

Cijfermatig inderdaad een pareltje met 40% LTV. Goed geregeld Jaco078!!
*De klant heeft eerder een woonhuis gehuurd met een optie tot koop. Hiervan is geen gebruik gemaakt. De wederpartij is van mening dat dat wel was overeengekomen en heeft er een zaak van gemaakt. De beide partijen hebben nu recent geschikt voor 12.500,- wat uit de crowdfunding zal worden betaald.

Nu staat er dit, is dit aangepast? Eerder stond hier 50k depot?
pi_204124243
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:23 schreef impact9 het volgende:

[..]
*De klant heeft eerder een woonhuis gehuurd met een optie tot koop. Hiervan is geen gebruik gemaakt. De wederpartij is van mening dat dat wel was overeengekomen en heeft er een zaak van gemaakt. De beide partijen hebben nu recent geschikt voor 12.500,- wat uit de crowdfunding zal worden betaald.

Nu staat er dit, is dit aangepast? Eerder stond hier 50k depot?
De pitch is nog niet live dus er wordt nog aan geschaafd.
pi_204124329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik ben ook zwaar overwegen bij Collin, doe nog wat bij SamenInGeld en incidenteel bij GvE en HCN. Heb me er lang tegen verzet maar er komen gewoon niet genoeg acceptabele projecten voorbij om een goede spreiding aan te houden. Wat ook een factor is, is dat met de Jaco linkjes het voor mij makkelijker is bij Collin te investeren, SiG gaat ook nog omdat de tijden vooraf helder zijn.
Dank voor de toevoeging. Ik ga deze platformen ook even beter bekijken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_204124651
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:47 schreef ML45 het volgende:

[..]
Jaco078 dank voor de link maar toch een paar opmerkingen;
- het pand ligt in een straat met meerdere panden met bijzondere activiteiten waar de gemeente en justitie regelmatig op bezoek komt. Overigens zijn er wel acties ook vanuit de ondernemers om de straat te verbeteren.
- ook de straat zelf staat onder speciale aandacht van de politie, regelmatig patserbakken acties

Inderdaad. Ik stopte met lezen direct nadat ik het adres las. Misschien denk ik er nog over, maar voor nu is het voor mij een nee.
pi_204125209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:47 schreef Essebes het volgende:

[..]
Dank voor de toevoeging. Ik ga deze platformen ook even beter bekijken.
Denk ook evt. aan NLInvesteert en CrowdRealEstate....
Pecunia non olet
pi_204125497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Denk ook evt. aan NLInvesteert en CrowdRealEstate....
Thx!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_204125513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Denk ook evt. aan NLInvesteert en CrowdRealEstate....
Alles bij elkaar staat 2021-2022 toch wel in het teken van consolidatie als ik zo naar mijn lijstje kijk:
Ik heb op het moment op 12 Nederlandse platformen geld uitstaan.
Een aantal daarvan zijn opgehouden nieuwe projecten aan te bieden (IvM, FnC, NF)
Er zijn er een paar waar weinig investeerders over zijn (KoM, A4F)
Daarnaast nog twee niche platforms: WvjG welke volume mist, en wellicht te weinig richting kiest qua projecten om een grotere groep investeerders aan te spreken als de vijver waar ze nu in vissen. MC (Matching Capital), welke zich richt op investeerders van de maat te klein voor tafellaken - te groot voor servet: een vrij hoog minimum investerings bedrag (EUR 5000) per project, maar niet de 100.000+ per inleg die ook hier en daar voorbij komt.

Alles bij elkaar zijn er dus nog 6 main stream platforms over, met een redelijk aanbod aan leningen, en schaalgrootte om (naar mijn mening) toekomst perspectief te hebben: GvE -CcF - NlI - HcN - SiG - CrE.
Met opzet noem ik hier CrE als laatste, omdat dit naar mijn mening de hekkesluiter van dit rijtje is.
pi_204125770
Voor de investeerders van het ccf project Mood hier een (positief) stukje van een lokaal recensent:

https://www.pzc.nl/uit-eten/de-sgroppino-bij-brasserie-mood-stemt-ons-vrolijk~a0cae0f9/
pi_204125789
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:09 schreef optrandje het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik stopte met lezen direct nadat ik het adres las. Misschien denk ik er nog over, maar voor nu is het voor mij een nee.
Navraag nog even gedaan en reactie:

inzake Comruk is er een akkoord op de zaak, de pitch is daarop aangepast: De klant heeft eerder een woonhuis gehuurd met een optie tot koop. Hiervan is geen gebruik gemaakt. De wederpartij is van mening dat dat wel was overeengekomen en heeft er een zaak van gemaakt. De beide partijen hebben nu recent geschikt voor 12.500,- wat uit de crowdfunding zal worden betaald.
het financieringsbedrag is nu wat ruim maar hebben we niet meer aangepast
pi_204126774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:44 schreef tnhb het volgende:
Voor de investeerders van het ccf project Mood hier een (positief) stukje van een lokaal recensent:

https://www.pzc.nl/uit-eten/de-sgroppino-bij-brasserie-mood-stemt-ons-vrolijk~a0cae0f9/
Fijn! Ik was hier destijds voor mijn doen groot ingestapt. Ik meen dat de vader flink heeft bijgedragen aan de opstart van het restaurant waardoor er een hele lage LTV overbleef.
Pecunia non olet
pi_204126960
Zonnepark de M*ssels
https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200438
Rente 3,6% netto
Looptijd 123 maanden (al spreken ze zelf over 10 jaar)
Wel een mooi project, aangezien hiervoor geen vruchtbare grond wordt gebruikt. Wel magere rente, helemaal gezien de looptijd.
pi_204127014
We kunnen verlengen bij CRE.

Zoals onlangs kenbaar gemaakt geven wij u hierbij de gelegenheid om uw investering in 'Verzorgingshuis Gmbel' vrij van bemiddelingskosten te converteren naar de tweede fase van het project. De beoogde looptijd is 6 - 18 maanden en alle verdere leningscondities - waaronder de vaste jaarlijkse rente van 6,5% - blijven ongewijzigd.

Middels een voorinschrijving via de projectpagina kunt u de conversie voor uw huidige of een lager deelnamebedrag definitief maken. Indien u voor een aanvullend bedrag wenst deel te nemen, kunt u hiervoor tevens een aparte voorinschrijving plaatsen.
pi_204127051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:07 schreef Essebes het volgende:

[..]
Zover ben ik nog niet. In het begin heb ik bij Collin iets te veel direct leningen meegenomen. Ik besefte me niet goed wat het verschil was. Nu neem ik dit wel mee bij mijn beoordeling of ik ergens in stap. En heb er nog 1 nodig om de eerste trede te bereiken.

Grotere zorg bij mij op dit moment is spreiding over de platformen. Ik zit in Collin en Geldvoorelkaar, maar lately zie ik alleen bij Collin een goede aanwas nieuwe projecten komen.
Welk ander platform zouden jullie aanraden om bij in te stappen?
Mijn ervaringen bij NLI zijn tot dusver allemaal positief.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204127121
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:12 schreef Collin63 het volgende:
We kunnen verlengen bij CRE.

Zoals onlangs kenbaar gemaakt geven wij u hierbij de gelegenheid om uw investering in 'Verzorgingshuis Gmbel' vrij van bemiddelingskosten te converteren naar de tweede fase van het project. De beoogde looptijd is 6 - 18 maanden en alle verdere leningscondities - waaronder de vaste jaarlijkse rente van 6,5% - blijven ongewijzigd.

Middels een voorinschrijving via de projectpagina kunt u de conversie voor uw huidige of een lager deelnamebedrag definitief maken. Indien u voor een aanvullend bedrag wenst deel te nemen, kunt u hiervoor tevens een aparte voorinschrijving plaatsen.
Ik heb meteen maar voor een hoger bedrag ingeschreven. Hopelijk wordt het verschil ook toegekend, mits er voldoende afhakers zijn.
Pecunia non olet
pi_204127309
GVE

Project: Comfort Projectontwikkeling II
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: 1.600.000,00
Rente: 7,25%
Looptijd: 18 maanden
Leenvorm: Flexlening
LTV: 86,5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25480

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)waren-zijn~a9882e69/

[ Bericht 23% gewijzigd door zeeland6 op 18-03-2022 14:55:10 ]
pi_204127412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:47 schreef zeeland6 het volgende:
GVE

Project: Comfort Projectontwikkeling II
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: 1.600.000,00
Rente: 7,25%
Looptijd: 18 maanden
Leenvorm: Flexlening
LTV: 86,5%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25480

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)waren-zijn~a9882e69/

Dit zijn ook de mannen van diverse CRE projecten Nieuwbouw Duiven, Transformatie Zevenaar, Nieuwbouw Beilen & Zorgappartementen Steyl. Met die laatste was meen ik (moet ik terug kieken) nog wat gedoe met de aflossing (uitstel en bij niet nakoming overdracht aandelen). Steyl is geherfinan via OPC, ik was toen "blij" dat ik van Steyl af was.
https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200408/projectUpdates

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 18-03-2022 15:09:28 ]
pi_204127431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:12 schreef Collin63 het volgende:
We kunnen verlengen bij CRE.

Zoals onlangs kenbaar gemaakt geven wij u hierbij de gelegenheid om uw investering in 'Verzorgingshuis Gmbel' vrij van bemiddelingskosten te converteren naar de tweede fase van het project. De beoogde looptijd is 6 - 18 maanden en alle verdere leningscondities - waaronder de vaste jaarlijkse rente van 6,5% - blijven ongewijzigd.

Middels een voorinschrijving via de projectpagina kunt u de conversie voor uw huidige of een lager deelnamebedrag definitief maken. Indien u voor een aanvullend bedrag wenst deel te nemen, kunt u hiervoor tevens een aparte voorinschrijving plaatsen.
Ook wie er eerder nog niet deel nam kan inschrijven:
https://www.crowdrealesta(...)rgingshuis-gumbel-ii

Ik zie nu dat er sprake is van een 2e hypotheek achter de bank. Dit verklaard de wat hogere rente.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 18-03-2022 15:09:56 ]
pi_204127975
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 15:02 schreef peterc het volgende:
Dit zijn ook de mannen van diverse CRE projecten
Ik zat in Duiven en Zevenaar, die beide naar tevredenheid zijn afgelost. Steyl had ik gelukkig niet meegepakt. Ook een aantal recente aanvragen van ze heb ik laten schieten. Deze wil ik dan wel weer overwegen. Vanavond nog eens lezen.
pi_204128182
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 16:07 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Ik zat in Duiven en Zevenaar, die beide naar tevredenheid zijn afgelost. Steyl had ik gelukkig niet meegepakt. Ook een aantal recente aanvragen van ze heb ik laten schieten. Deze wil ik dan wel weer overwegen. Vanavond nog eens lezen.
de rente van 7,5% (i.c.m. een hypo dekking +HA moreel) geeft ook iets aan. Bovendien zie ik in de pitch niets staan van hetgeen al ontwikkeld en af is. Met een doel van 5.000 wooneenheden eind 2024 zou je nu toch al aardig op weg moeten zijn. Plus onderstaand aan leningen tussen de 10 en 15, zeg dan gewoon het getal, ik zal vanavond mijn bestanden van de oude proj ff doornemen, ben nog niet wild, hoewel de locatie in Axel natuurlijk prima is in basis.

de gelegenheid willen geven een bijdrage hieraan te leveren. “Comfort” heeft in de afgelopen jaren tussen 10 en 15 miljoen aangetrokken aan vastgoedleningen voor de aankoop en
pi_204128685
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 16:24 schreef peterc het volgende:

[..]
de rente van 7,5% (i.c.m. een hypo dekking +HA moreel) geeft ook iets aan. Bovendien zie ik in de pitch niets staan van hetgeen al ontwikkeld en af is. Met een doel van 5.000 wooneenheden eind 2024 zou je nu toch al aardig op weg moeten zijn. Plus onderstaand aan leningen tussen de 10 en 15, zeg dan gewoon het getal, ik zal vanavond mijn bestanden van de oude proj ff doornemen, ben nog niet wild, hoewel de locatie in Axel natuurlijk prima is in basis.

de gelegenheid willen geven een bijdrage hieraan te leveren. “Comfort” heeft in de afgelopen jaren tussen 10 en 15 miljoen aangetrokken aan vastgoedleningen voor de aankoop en

We zijn het eens. Het is zeker geen superproject, maar de rente is best aardig. Voor iedereen is de risicoafweging vervolgens anders, en ik ben er voor mezelf ook nog niet uit. Ik houd h'm nog even in beraad.
pi_204128971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:07 schreef Essebes het volgende:
Welk ander platform zouden jullie aanraden om bij in te stappen?
Ik ben vorig jaar begonnen en kreeg zelf alleen echt "goede vibes" bij Collin en Geldvoorelkaar. Dat wil zeggen ik kreeg (en krijg) bij deze bedrijven de indruk dat ze echt behoorlijk professioneel, betrouwbaar en de wat grotere spelers zijn en ik ze zonder zorgen vele duizenden euro's kan overmaken. Ook heel divers, want ik heb zelf minder interesse om heel diep in horeca zaken te beleggen of in appartementen flippers. Dus heb al mijn investeringen verdeeld over deze, meeste bij Collin uiteindelijk.

De rest zal vast ook best ok zijn, maar dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. ^O^
  vrijdag 18 maart 2022 @ 17:39:43 #128
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_204129082
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 17:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ook heel divers, want ik heb zelf minder interesse om heel diep in horeca zaken te beleggen of in appartementen flippers.
Ik deel jouw gevoel in deze.
Collin en GVE zijn idd 2 professionele bedrijven. Maar dat zegt niet alles; bij GVE vind ik de 'recovery' echt bagger.
pi_204129346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 17:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik deel jouw gevoel in deze.
Collin en GVE zijn idd 2 professionele bedrijven. Maar dat zegt niet alles; bij GVE vind ik de 'recovery' echt bagger.
Ja goed punt, recovery heb ik nog niet mee te maken gehad. Ik lees wel de kritiek hier aandachtig. Van wat ik hier lees en zelf weet is dat zelfs bij hypothecaire zekerheden er nog best wat mis kan gaan en het incasso proces ook vaak enorm lang duurt (1-2 jaar geen uitzondering).

Ik denk dat goede selectie aan de poort door platform en zelf goed projecten selecteren belangrijk is icm een platform dat ruime ervaring heeft met alle soorten incasso trajecten en daar hun beleid steeds op afstemt. Voor ons moeten we het verlies verder maar inprijzen.
pi_204129375
Update CCF 't Ank@r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijziging leningaanvraag d.d. 18 maart 2022

Met de ondernemers is afgestemd om het leenbedrag terug te brengen naar 1.000.000,-.

Dit bedrag is ruim voldoende voor de ondernemers om de geplande activiteiten uit te kunnen voeren. De Loan to Value (LTV) daalt met deze aanpassing van 59% naar 47%.

De lening wordt nu aflossingsvrij. De slottermijn komt hierdoor overeen met het leenbedrag.

Deze aanpassingen zijn niet verwerkt in onderstaande pitch.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:22 #131
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204129754
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:04 schreef bubbels234 het volgende:
Update CCF 't Ank@r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijziging leningaanvraag d.d. 18 maart 2022

Met de ondernemers is afgestemd om het leenbedrag terug te brengen naar 1.000.000,-.

Dit bedrag is ruim voldoende voor de ondernemers om de geplande activiteiten uit te kunnen voeren. De Loan to Value (LTV) daalt met deze aanpassing van 59% naar 47%.

De lening wordt nu aflossingsvrij. De slottermijn komt hierdoor overeen met het leenbedrag.

Deze aanpassingen zijn niet verwerkt in onderstaande pitch.
Daar gooi ik geen anker voor uit!! :(
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204131790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:36 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Daar gooi ik geen anker voor uit!! :(
tijdens de inschrijving de spelregels veranderen zonder bericht aan de inschrijvers ? Is dit normaal bij Collin ?
pi_204131990
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:04 schreef bubbels234 het volgende:
Update CCF 't Ank@r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijziging leningaanvraag d.d. 18 maart 2022

Met de ondernemers is afgestemd om het leenbedrag terug te brengen naar 1.000.000,-.

Dit bedrag is ruim voldoende voor de ondernemers om de geplande activiteiten uit te kunnen voeren. De Loan to Value (LTV) daalt met deze aanpassing van 59% naar 47%.

De lening wordt nu aflossingsvrij. De slottermijn komt hierdoor overeen met het leenbedrag.

Deze aanpassingen zijn niet verwerkt in onderstaande pitch.
Opeens hebben ze 200k minder nodig? Lening was al bijna aflossingsvrij.

Enfin, ik liet 'm al lopen en laat 'm lopen.
pi_204132003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:24 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
tijdens de inschrijving de spelregels veranderen zonder bericht aan de inschrijvers ? Is dit normaal bij Collin ?
Je zou dan in elk geval de mogelijkheid moeten hebben om je inschrijving te annuleren (vind ik).
pi_204132361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou dan in elk geval de mogelijkheid moeten hebben om je inschrijving te annuleren (vind ik).
Bij Collin kun je altijd de lening annuleren.Dat gaat heel makkelijk met een paar klikken staat je geld weer op de rekening van Collin.
pi_204132791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:58 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Bij Collin kun je altijd de lening annuleren.Dat gaat heel makkelijk met een paar klikken staat je geld weer op de rekening van Collin.
Dat gaat het niet om, dat is bekend. Maar als ik na inschrijving de pitch niet meer lees, kunnen ze er iets anders in zetten ? Onfatsoenlijk.
pi_204132970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 22:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat gaat het niet om, dat is bekend. Maar als ik na inschrijving de pitch niet meer lees, kunnen ze er iets anders in zetten ? Onfatsoenlijk.
Dat weet ik dat het daar niet om gaat. Maar ik reageer op Halcon over de mogelijkheid om te annuleren.
pi_204133250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 22:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat gaat het niet om, dat is bekend. Maar als ik na inschrijving de pitch niet meer lees, kunnen ze er iets anders in zetten ? Onfatsoenlijk.
Heel raar ja. Het is niet dat de condities verslechteren, maar doordat het nu aflossingsvrij wordt verandert wel het maandelijkse bedrag.
Maar wellicht komt de mail nog.
pi_204135060
Weer een nieuwe bij A4F (moet denk ik in de OP nog even weer bij de actieve platformen gezet gaan worden)

5jaar 7% 50k

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204135220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:55 schreef Tjalala het volgende:
Weer een nieuwe bij A4F (moet denk ik in de OP nog even weer bij de actieve platformen gezet gaan worden)

5jaar 7% 50k

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een platform met redelijke kans op defaults afschrijvingen omdat er zo goed als geen harde zekerheden worden vastgelegd

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 19-03-2022 10:52:32 ]
pi_204136774
Nieuwe Hcn Kwaletaria .https://horecacrowdfunding.nl/proje cts/kwalitaria-bennekom-1ld7wol2
pi_204136824
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:24 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
tijdens de inschrijving de spelregels veranderen zonder bericht aan de inschrijvers ? Is dit normaal bij Collin ?
Voor mij geeft het "niet actief communiceren van zo'n wijziging aan de ingeschreven investeerders" aan hoe ccf over haar investeerders denkt, jammer! En timing mag geen rol spelen, als ze vrijdagmiddag wel tijd hebben om de pitch aan te passen kun je ook een mail naar alle reeds ingeschreven investeerers sturen lijkt me.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 12:26:49 #143
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204136897
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:18 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor mij geeft het "niet actief communiceren van zo'n wijziging aan de ingeschreven investeerders" aan hoe ccf over haar investeerders denkt, jammer! En timing mag geen rol spelen, als ze vrijdagmiddag wel tijd hebben om de pitch aan te passen kun je ook een mail naar alle reeds ingeschreven investeerers sturen lijkt me.
Dat mag ook op zaterdagochtend. Maar ook dat gebeurt NIET.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204136904
Ik zie zojuist bij Matching Capital een oude bekende van NLI langskomen als leningnemer: Holland Steen b.v.
In het verleden wel eens een project van deze ontwikkelaar meegenomen, verliep probleemloos.
Ze zijn blijkbaar bij de buren gaan winkelen.
pi_204136922
SiG Varenkamp staat open:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
pi_204136943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:30 schreef TisIk het volgende:
SiG Varenkamp staat open:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Idem.
pi_204136952
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:30 schreef TisIk het volgende:
SiG Varenkamp staat open:
https://investeren.sameningeld.nl/project/emmermeer-varenkamp-129
Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Valt tegen hoe snel hij volloopt.
pi_204136960
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:33 schreef quepos het volgende:

[..]
Valt tegen hoe snel hij volloopt.
70% binnen 4 minuten valt toch wel mee?
pi_204136965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:33 schreef quepos het volgende:

[..]
Valt tegen hoe snel hij volloopt.
Vind ik ook.
Ik dacht dat hij binnen een paar seconden vol zou zijn.
Ik stond helemaal op scherp om 12:29:59 :) , maar dat was dus niet nodig.
pi_204137743
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:27 schreef ETphonehome het volgende:
Ik zie zojuist bij Matching Capital een oude bekende van NLI langskomen als leningnemer: Holland Steen b.v.
In het verleden wel eens een project van deze ontwikkelaar meegenomen, verliep probleemloos.
Ze zijn blijkbaar bij de buren gaan winkelen.
Het is weer een rommelige presentatie met nauwelijks info over het project. En is de inschrijving nu al open of niet ? Er staat dat het een voortzetting is van een bestaand project en dat je pas kan inschrijven na de bestaande investeerders. Maar als ik wil investeren komt er gewoon een ideal scherm naar boven....
pi_204138244
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:44 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het is weer een rommelige presentatie met nauwelijks info over het project. En is de inschrijving nu al open of niet ? Er staat dat het een voortzetting is van een bestaand project en dat je pas kan inschrijven na de bestaande investeerders. Maar als ik wil investeren komt er gewoon een ideal scherm naar boven....
Weinig concrete info inderdaad.

Het is een voortzetting van deze: https://matchingcapital.com/product/hea/

https://www.google.nl/map(...)2.1272044!4d4.663931
pi_204138805
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:27 schreef ETphonehome het volgende:
Ik zie zojuist bij Matching Capital een oude bekende van NLI langskomen als leningnemer: Holland Steen b.v.
In het verleden wel eens een project van deze ontwikkelaar meegenomen, verliep probleemloos.
Ze zijn blijkbaar bij de buren gaan winkelen.
Holland Steen heeft ook een keer een lening gehad bij Voordegroei. Ik zat daar niet in, maar kan me nog wel herinneren dat er hier melding werd gedaan van vervroegde aflossing met minder boeterente en dat VDG daarmee akkoord ging vanwege "de moeizame relatie".
  zondag 20 maart 2022 @ 12:32:47 #153
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204150462
OP SIG een actieve zondag.
Gaat hard
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204150590
Vooral 1a en schijf 3. Prijs per wooneenheid tov andere projecten in Tilburg laag. Looptijd 1 jaar. Volgend jaar herfinancieren als een verhokt pand met een ton extra waarde.
pi_204150646
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:40 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vooral 1a en schijf 3. Prijs per wooneenheid tov andere projecten in Tilburg laag. Looptijd 1 jaar. Volgend jaar herfinancieren als een verhokt pand met een ton extra waarde.
Ja. Nick neem stevige risico's, maar als het allemaal netjes blijft gaan zoals het gaat, maakt hij een aardig rendement. Ik houd het, betrekkelijk veilig, bij schijf 1A. Deze Korte Hoefstraat was inderdaad niet z'n slechtste project.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:13:53 #156
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204151015
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:43 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Ja. Nick neem stevige risico's, maar als het allemaal netjes blijft gaan zoals het gaat, maakt hij een aardig rendement. Ik houd het, betrekkelijk veilig, bij schijf 1A. Deze Korte Hoefstraat was inderdaad niet z'n slechtste project.
Ondernemen en risico lopen parallel.
Risico in 1A is stuk kleiner dan voor Nick.

Daartegenover staan er indien het goed gaat ook hogere verdiensten voor de ondernemer.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:17:51 #157
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204151059
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:40 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vooral 1a en schijf 3. Prijs per wooneenheid tov andere projecten in Tilburg laag. Looptijd 1 jaar. Volgend jaar herfinancieren als een verhokt pand met een ton extra waarde.
Bij nader inzien valt de snelheid nog tegen. Na 3/4 uur in alle schijven nog ruimte.
Maar ja. Het is zondagmiddag. Al hebben we dat ook wel eens anders gezien op zondag.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204151938
GVE
Eindstreep is behaald voor De Drie Wijzen Sluis (15761) na de nodige corona uitstellen (48+11 mnd).
pi_204157429
Was t project ontwikkeling project al besproken van GVE?
Kon d’r zo snel niks over terug vinden.
pi_204159321
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:09 schreef Ron1986 het volgende:
Was t project ontwikkeling project al besproken van GVE?
Kon d’r zo snel niks over terug vinden.
proj Comfort proj ontwikk II als je die bedoelt , zie opm fokforum vrijdag 18mrt2022,
pi_204159612
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:59 schreef peterc het volgende:

[..]
proj Comfort proj ontwikk II als je die bedoelt , zie opm fokforum vrijdag 18mrt2022,
Dank! Helder nu weet ik waarom het een en ander me bekend voor kwam. Tevens ook de vergelijkingen had gemaakt met CRE.
Ik denk dat ik voor m’n basis inleg mee doe, rente/risico verhouding is wel ok maar mijn inzien.
pi_204165822
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Opeens hebben ze 200k minder nodig? Lening was al bijna aflossingsvrij.

Enfin, ik liet 'm al lopen en laat 'm lopen.
Je nam hem toch minimaal mee? Althans dat las ik net terug bij het bespreken van de eerste pitch
Wat heeft je van gedachten laten veranderen?
pi_204166217
Comfort Projectontwikkeling II op GVE staat open, nog 30% te gaan
pi_204166289
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende:
Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had nog wat vragen gesteld over dit pareltje. Bijgaand de antwoorden van CCF

Bijgaand de antwoorden op uw vragen.
• Is 60k huurinkomsten van het gehele pand of alleen van het zakelijk gedeelte ?
Dat is voor het gehele pand.
• Wie is de huurder van het appartement? Dezelfde huurder als 'beneden' of gaat de eigenaar daar zelf in wonen of een ander?
Er is sprake van 1 huurder die ook het bovendeel huurt. De eigenaar gaat er niet zelf in wonen
• In de pitch staat dat een 1e hypotheek wordt ingeschreven voor het bedrijfsmatig onroerend goed ? Dus niet het appartement ?
Dat moet inderdaad zijn het bedrijfsmatig onroerend goed plus het woondeel. We zullen dat aanpassen in de pitch.
  maandag 21 maart 2022 @ 10:34:00 #165
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_204166337
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:29 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik had nog wat vragen gesteld over dit pareltje. Bijgaand de antwoorden van CCF

Bijgaand de antwoorden op uw vragen.
• Is 60k huurinkomsten van het gehele pand of alleen van het zakelijk gedeelte ?
Dat is voor het gehele pand.
• Wie is de huurder van het appartement? Dezelfde huurder als 'beneden' of gaat de eigenaar daar zelf in wonen of een ander?
Er is sprake van 1 huurder die ook het bovendeel huurt. De eigenaar gaat er niet zelf in wonen
• In de pitch staat dat een 1e hypotheek wordt ingeschreven voor het bedrijfsmatig onroerend goed ? Dus niet het appartement ?
Dat moet inderdaad zijn het bedrijfsmatig onroerend goed plus het woondeel. We zullen dat aanpassen in de pitch.
Goed dat je navraag hebt gedaan. Deze antwoorden geven meer duidelijkheid.
Ik laat mijn investering alsnog staan.
  maandag 21 maart 2022 @ 10:34:35 #166
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_204166348
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:23 schreef zeeland6 het volgende:
Comfort Projectontwikkeling II op GVE staat open, nog 30% te gaan
Deze heb ik meegepakt.
Was druk in de wachtkamer...
pi_204166350
over pareltjes gesproken, dit pareltje spreeks mij dan meer aan.

https://www.collincrowdfund.nl/maaike-wolfs/

1e hyp bedrijfsmatig en 2e hyp prive.
pi_204166356
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:34 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]
Deze heb ik meegepakt.
Was druk in de wachtkamer...
Ja, ze hadden ook goede koffie in de wachtkamer.
  maandag 21 maart 2022 @ 10:47:50 #169
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204166480
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:34 schreef zeeland6 het volgende:
over pareltjes gesproken, dit pareltje spreeks mij dan meer aan.

https://www.collincrowdfund.nl/maaike-wolfs/

1e hyp bedrijfsmatig en 2e hyp prive.
Bedoel je de foto? :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204167042
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:34 schreef zeeland6 het volgende:
over pareltjes gesproken, dit pareltje spreeks mij dan meer aan.

https://www.collincrowdfund.nl/maaike-wolfs/

1e hyp bedrijfsmatig en 2e hyp prive.
https://www.funda.nl/koop(...)619-goedentijd-25-a/
pi_204167165
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:42 schreef jsuijker het volgende:

[..]
Je nam hem toch minimaal mee? Althans dat las ik net terug bij het bespreken van de eerste pitch
Wat heeft je van gedachten laten veranderen?
Dat het opeens met 200k minder blijkt te kunnen. Raar verhaal.

Leliehoeve gaat nog niet supersnel. Daar doe ik niet aan mee. Bij de toekomstige investeringskansen helaas ook weinig wat interessant is.
pi_204168591
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat het opeens met 200k minder blijkt te kunnen. Raar verhaal.

Leliehoeve gaat nog niet supersnel. Daar doe ik niet aan mee. Bij de toekomstige investeringskansen helaas ook weinig wat interessant is.
Met je vorige opmerking (ik liet hem al lopen en laat hem lopen) leek het alsof je al van gedachte veranderd was voordat er 200k minder nodig blijkt. Was benieuwd waar dat op gebaseerd was
pi_204170251
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:34 schreef zeeland6 het volgende:
over pareltjes gesproken, dit pareltje spreeks mij dan meer aan.

https://www.collincrowdfund.nl/maaike-wolfs/

1e hyp bedrijfsmatig en 2e hyp prive.
Dit is een project wat ik wel mee wil nemen :9

De totale zekerheden zouden ruim voldoende moeten zijn als er onverhoopt iets fout zou lopen.
pi_204170628
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:42 schreef Horsemen het volgende:
De totale zekerheden zouden ruim voldoende moeten zijn als er onverhoopt iets fout zou lopen.
Ja de man is ook captain bij Trans, verdient best heel prima als ie op 100% zit. Maar goed, uit priv staan ze voor 150k garant. Iig genoeg om evt waardeverlies van het aan te kopen pand af te vangen lijk me.
pi_204170702
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:14 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ja de man is ook captain bij Trans, verdient best heel prima als ie op 100% zit. Maar goed, uit priv staan ze voor 150k garant. Iig genoeg om evt waardeverlies van het aan te kopen pand af te vangen lijk me.
Tenzij de hypotheek op het woonhuis in priv onverhoopt wordt geroyeerd door Collin. Wil ook nog wel eens gebeuren 🤔
pi_204171809
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:21 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Tenzij de hypotheek op het woonhuis in priv onverhoopt wordt geroyeerd door Collin. Wil ook nog wel eens gebeuren 🤔
Dit snap ok niet wat jij suggereert.

Gaarne uitleg/ voorbeeld waarbdit is gebeurd.
pi_204172726
Inzake K*mpl*yt: ik vroeg Collin naar de gerealiseerde omzet 2021 en naar de huidige maandelijkse run-rate, om in te kunnen schatten hoe het werkelijk met de zaken gaat (de pitch bevat alleen maar begrotingen en prognoses).

Het antwoord van de ondernemer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas geen directe antwoorden op mijn vraag, maar met bezettingsgraden boven budget lijkt het goed te lopen. De overname is wel nieuwe informatie, enigszins verontrustend, en ik heb gevraagd hoe ze die gaan financieren en welke impact dat zal hebben op solvabiliteit en aflossingscapaciteit.
pi_204173098
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit snap ok niet wat jij suggereert.

Gaarne uitleg/ voorbeeld waarbdit is gebeurd.
Hans Lo vastgoed
pi_204173145
Nieuw project cre tegen 4,5%
quote:
U investeert middels deze propositie in de tweede fase van een nieuwbouwontwikkeling voor circa 35 appartementen in Capelle aan den IJssel. De beoogde looptijd is 48 - 60 maanden en de vaste rente bedraagt 4,5% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid het eerste recht van hypotheek en een verpanding van de huidige​ huuropbrengsten.

Morgen om 16:00 uur wordt de nieuwe propositie gepubliceerd. U kunt dan geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren. Binnen enkele weken​ wordt het mogelijk om uw investering af te ronden.​

Wij houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Crowd Real Estate B.V.


[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 22-03-2022 00:54:24 ]
pi_204175525
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project cre tegen 3?4,5%
[..]

Ik verwacht deze, al lijkt de pitch nog niet helemaal klaar/foutloos (o.a. risicowaardering)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204176237
Op basis van residuele grondwaarde (1500 m2) en nog zonder vergunning.
Als het niet doorgaat over 4 jaar, dan hangen de investeerders. Mij niet gezien voor zo'n lage rente.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_204176852
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hans Lo vastgoed
Klopt, hier zijn we als investeerder echt genaaid. Dit maakt ook dat ik dit soort projecten niet meer meepak.
Prive OG wordt straks weer onttrokken aan de zekerheden met een schimmige stemming en wij zitten met incourant vastgoed tegen dezelfde rente.

[ Bericht 0% gewijzigd door impact9 op 22-03-2022 09:15:49 ]
pi_204177365
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:08 schreef impact9 het volgende:

[..]
Klopt, hier zijn we als investeerder echt genaaid. Dit maakt ook dat ik dit soort projecten niet meer meepak.
Prive OG wordt straks weer onttrokken aan de zekerheden met een schimmige stemming en wij zitten met incourant vastgoed tegen dezelfde rente.
Ik ben sinds Hans Lo aanpassing veel minder bij Collin gaan doen. Nieuwe lening Ahdema 2 bewijst dat Collin maar n belang heeft en dat is dat van Collin> Ze doet allrs wat de debiteur vraagt om maar zaken te kunnen doen e n dit gaat steeds meer ten koste van de beleggers. Zowel rente, zekerheden als boeterente worden steeds verder uitgekleed .
Ahdema 2: Daarnaast bestaat de mogelijkheid om de lening algeheel vervoegd af te lossen zonder vergoedingsrente indien de lening via Collin Crowdfund wordt geherfinancierd. De investeerders van deze financiering zullen een eerste investeringskans geboden worden in de herfinanciering.

Voordeel debiteur alle keuzevrijheid, voordeel Collin alleen als er nieuwe zaak wordt gedaan en de belegger zoekt het maar uit en mag investeren. En bij herinvesteren krijg je een eerste kans maar wel tegen een fors lagere rente natuurlijk: Voordeel debiteur, voordeel Collin maar echt niet voor de belegger natuurlijk.
Als men hiermee doorgaat dan investeer ik bij Collin niets meer
pi_204180454
Project van GvE "on hold". Hoogstwaarschijnlijk omdat het project niet vol kwam.

quote:
Recent heeft u ingeschreven op het project 25649 – Overname zeugenbedrijf Cast*nray. Namens ondernemer Bart De*kx danken wij u, en de overige 258 investeerders die hebben ingeschreven, voor het vertrouwen.

Op dit moment staat het project tijdelijk on hold aangezien ondernemer de inrichting van de financiering opnieuw aan het uitwerken is, teneinde de overname van het bedrijf te kunnen realiseren. Wij verwachten hier op korte termijn op terug te kunnen komen en zullen u dan direct informeren.
Iemand enig idee hoever dit project gevorderd was?
pi_204180490
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:27 schreef Horsemen het volgende:
Project van GvE "on hold". Hoogstwaarschijnlijk omdat het project niet vol kwam.
[..]
Iemand enig idee hoever dit project gevorderd was?
Rond de 20%
pi_204180686
Echte belhamels (KoM)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zijn ook meerdere zaken waar een pandrecht op was gevestigd niet meer aangetroffen (o.a. een auto).

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 22-03-2022 15:18:27 ]
pi_204180744
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:27 schreef Horsemen het volgende:
Project van GvE "on hold". Hoogstwaarschijnlijk omdat het project niet vol kwam.
[..]
Iemand enig idee hoever dit project gevorderd was?
Project was bijna 25%
Ik kreeg het bericht ook, zal waarschijnlijk dus met betere voorwaarden terugkeren.
pi_204181302
Van twee projecten in problemen is het onderpand bijna verkocht en kunnen we aflossing verwachten.

Klappe (gve) en zwaan (Collin)
pi_204182195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Van twee projecten in problemen is het onderpand bijna verkocht en kunnen we aflossing verwachten.

Klappe (gve) en zwaan (Collin)
En dan er maar weer op toezien dat Collin de achterstallige rentetermijnen tot datum aflossing, aflossing van uitstaand bedrag vermeerderd met 6 maanden rente aan de investeerders gaat vergoeden.
pi_204185017
In de voetsporen van Jaco kan ik ook een keer een linkje delen, voor Maaike Wolfs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204185394
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:48 schreef Incitatus3 het volgende:
In de voetsporen van Jaco kan ik ook een keer een linkje delen, voor Maaike Wolfs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel, meegenomen 🤗
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_204185981
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:48 schreef Incitatus3 het volgende:
In de voetsporen van Jaco kan ik ook een keer een linkje delen, voor Maaike Wolfs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!
pi_204186346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 21:50 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Thanks!
Gooit er net een 100k in! Die heeft er wel vertrouwen in denk ik zo!
pi_204186400
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 22:25 schreef Slijker het volgende:
Gooit er net een 100k in! Die heeft er wel vertrouwen in denk ik zo!
Ja, ik doe natuurlijk ook zelf mee :Y
pi_204186491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:48 schreef Incitatus3 het volgende:
In de voetsporen van Jaco kan ik ook een keer een linkje delen, voor Maaike Wolfs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's mooi, dan kan ik met pensioen ;-).
Bedankt voor 't linkje. Had 'm zelf nog niet, maar was naarstig op zoek.
pi_204186831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 22:40 schreef Jaco078 het volgende:
was naarstig op zoek.
E-mailtje naar de onderneemster deed wonderen in dit geval ;)
pi_204188580
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:09 schreef Atlas_ het volgende:
[...] en ik heb gevraagd hoe ze die gaan financieren en welke impact dat zal hebben op solvabiliteit en aflossingscapaciteit.
Antwoord Collin/ondernemer:

"De overname wordt gefinancierd met een lening van de verkoper. Deze is in de budgetten opgenomen, evenals de aflossing ervan. De aankoopsom van de onderneming is laag (incl. Provisie makelaar 95.000) en wordt conform budget uit de resultaten van de desbetreffende vestiging afgelost."

De eerste twee vestigingen waren al een turnaround-situatie en zo te zien kopen ze er nog zo een bij. Kan interessant zijn nu de belastingbetaler binnenkort 95% van de kinderopvang mag betalen. Wel een verhoogd risico.
pi_204188844
Nieuwe 9% direct lening https://www.collincrowdfund.nl/for-you-gifts-b-v/

De zekerheden zijn niet super. Naast deels materiele borgstellers Verpanding van de fruit voorraad. :) ;)
pi_204188924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe 9% direct lening https://www.collincrowdfund.nl/for-you-gifts-b-v/

De zekerheden zijn niet super. Naast deels materiele borgstellers Verpanding van de fruit voorraad. :) ;)
Je zou denken dat deze business zich goed leent voor een leuke incentive voor de investeerders c_/
pi_204189084
quote:
Dat was er eentje uit de slechte tijd 4.3% in 1A en maar 1% boeterente.
pi_204189236
quote:
Eventueel een nieuw project om het vrijgevallen bedrag weer in te investeren:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de President Rooseveltlaan 181 A te Maastricht. Je kunt vanaf 25 maart 2022 om 11.00 uur investeren in dit project. Het betreft een recentelijk gerenoveerd appartement met terras, berging en parkeerplaats, gelegen aan de "Groene Loper" op loopafstand van diverse voorzieningen.

https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-a
pi_204189378
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eventueel een nieuw project om het vrijgevallen bedrag weer in te investeren:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de President Rooseveltlaan 181 A te Maastricht. Je kunt vanaf 25 maart 2022 om 11.00 uur investeren in dit project. Het betreft een recentelijk gerenoveerd appartement met terras, berging en parkeerplaats, gelegen aan de "Groene Loper" op loopafstand van diverse voorzieningen.

https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-a
Ook dit project van Hendrik Simon is weer niet dekkend om de rentelasten te betalen. In een tijd van stijgende rentes gaat hij het nog moeilijk hebben te herfinancieren na 3 jaar ? De marktrentes zijn in drie maanden al bijna met 1% gestegen.....
pi_204189430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ook dit project van Hendrik Simon is weer niet dekkend om de rentelasten te betalen. In een tijd van stijgende rentes gaat hij het nog moeilijk hebben te herfinancieren na 3 jaar ? De marktrentes zijn in drie maanden al bijna met 1% gestegen.....
Altijd lastige afweging of je in zoiets investeert. Aan de ene kant is 1A ruim binnen de WOZ waarde dus relatief veilig voor ons. Aan de andere kant is de businesscase in de basis wankel te noemen en wordt er dus vooral gespeculeerd op waardestijging. En hoe lang dat nog goed kan gaan?
  woensdag 23 maart 2022 @ 11:25:13 #205
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204189432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:20 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ook dit project van Hendrik Simon is weer niet dekkend om de rentelasten te betalen. In een tijd van stijgende rentes gaat hij het nog moeilijk hebben te herfinancieren na 3 jaar ? De marktrentes zijn in drie maanden al bijna met 1% gestegen.....
Hij kan ook verkopen. De prijzen stijgen momenteel nog ca. 20%/jaar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204189511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:25 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hij kan ook verkopen. De prijzen stijgen momenteel nog ca. 20%/jaar.
Dat lijkt me de enige mogelijkheid nog voor hem, ik denk dat ook zijn hele strategie op verkopen binnen 3 jaar gebaseerd is voor zijn laatste projecten. Maar starters kunnen dit niet betalen, zeker nu de rentes ongehoord stijgen.
Ik heb bijvoorbeeld afgelopen december een aflossingsvrije hypotheek genomen op mijn vrije huis voor 1,55% 20 jaar. Dat is nu 3 maanden later 2,45%. Nu zou het al niet meer interessant zijn.
pi_204189534
Herfinanciering bedrijfspand
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25470
100% ltv

Met springkussens als incentive:
• 300,- springkussen naar keuze 10% korting op n dag huren.
• 500,- springkussen naar keuze 20% korting op n dag huren.
• Vanaf 1.500,- springkussen naar keuze voor n dag gratis huren.
pi_204189541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:25 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hij kan ook verkopen. De prijzen stijgen momenteel nog ca. 20%/jaar.
Ik denk dat dit binnenkort wel afgelopen is. Als het nu al niet afgelopen is. Consumentenvertrouwen op het laagste punt sinds heel lang geleden. Ga je nog groots investeren in een woning, met stijgende hypotheekrente en de onzekerheid over de uitholling van de koopkracht? Denk dat we de top gehad hebben, en kan het ook wel eens hard naar beneden gaan.
Pecunia non olet
pi_204189565
quote:
88s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:27 schreef Inductor het volgende:

[..]
Je zou denken dat deze business zich goed leent voor een leuke incentive voor de investeerders c_/
Dat wel ja :)

Vindt niemand het apart dat een bedrijf 200K voor 9% gaat lenen (wat voor Collin zeer hoog is) terwijl ze zelf 3 maanden geleden nog 180K aan cash op de balans hadden staan?
Pecunia non olet
pi_204189622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat dit binnenkort wel afgelopen is. Als het nu al niet afgelopen is. Consumentenvertrouwen op het laagste punt sinds heel lang geleden. Ga je nog groots investeren in een woning, met stijgende hypotheekrente en de onzekerheid over de uitholling van de koopkracht? Denk dat we de top gehad hebben, en kan het ook wel eens hard naar beneden gaan.
Ik verwacht ook dat het bij SiG op gaat drogen. De rentes zullen omhoog moeten als de kapitaalmarktrente door blijft stijgen en SiG zit dan al op de top van de markt. De businesscases drijven dan nog meer op de waardestijging en lange termijn huurstijging. Wat over blijft zijn vooral core vastgoedinvesteringen bij een grootbank.
pi_204189650
Nette actie van MAX ^O^


Zoals je misschien hebt gemerkt is lening #658554 Pad**iham Burn*ley terugbetaald binnen 3 maanden in plaats van de vooraf vastgestelde 6 maanden.

De reden voor de vervroegde terugbetaling is, omdat er problemen waren met de huurder van de woning. De huurder wilde namelijk niet uit het pand, waardoor de projectontwikkelaar niet kon beginnen aan het project. Het opgehaalde bedrag voor deze lening is altijd bij ons in beheer gebleven, omdat wij niet het geld naar de notaris van de projectontwikkelaar overmaken als het project niet door kan gaan. Wij hebben de situatie drie maanden aangekeken en daarbij de rente voor drie maanden uitgekeerd. Uiteindelijk zijn wij samen met de projectontwikkelaar tot het besluit gekomen om de stekker uit de lening te trekken.

Het is natuurlijk een vervelende situatie en wij willen dan ook onze excuses aanbieden voor het ongemak.
Pecunia non olet
pi_204189683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik verwacht ook dat het bij SiG op gaat drogen. De rentes zullen omhoog moeten als de kapitaalmarktrente door blijft stijgen en SiG zit dan al op de top van de markt. De businesscases drijven dan nog meer op de waardestijging en lange termijn huurstijging. Wat over blijft zijn vooral core vastgoedinvesteringen bij een grootbank.
Ik heb dit kort gelden aan Luuck gevraagd toevallig. Ze hebben nog geen plannen, maar houden de ECB in de gaten (??) Ze zouden beter de kapitaalmarktrente in de gaten houden....
pi_204189718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:25 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hij kan ook verkopen. De prijzen stijgen momenteel nog ca. 20%/jaar.
De markthuur is maar 1195,--
https://www.funda.nl/huur(...)rooseveltlaan-173-a/


https://www.funda.nl/huur(...)rooseveltlaan-175-a/

[ Bericht 15% gewijzigd door zeeland6 op 23-03-2022 16:08:07 ]
pi_204189882
CCF Kinderwagens van Maaike nog 6k te gaan
pi_204189929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat dit binnenkort wel afgelopen is. Als het nu al niet afgelopen is. Consumentenvertrouwen op het laagste punt sinds heel lang geleden. Ga je nog groots investeren in een woning, met stijgende hypotheekrente en de onzekerheid over de uitholling van de koopkracht? Denk dat we de top gehad hebben, en kan het ook wel eens hard naar beneden gaan.
Ik maak mij niet zo druk over het mogelijk dalen van de woningprijzen. De meeste vastgoedbeleggers zitten er toch in voor de lange termijn. Een daling komt niet al te vaak voor en na een paar jaar zijn de prijzen tot nu toe altijd weer op niveau gekomen.
Gemiddeld gezien is vastgoed een zeer goede investering die de inflatie volgt.

Leningnemers bij crowdfunding projecten die moeten herfinancieren krijgen mogelijk wel een uitdaging, waarbij er minder financiering opgehaald kan worden. Wat dat betreft is het wel aandacht houden voor de ondernemers die tot over hun oren in de schulden zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 23-03-2022 17:21:00 ]
pi_204189949
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:58 schreef dyna18 het volgende:
Ook vervroegd afgelost bij SIG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ben ik niet zo blij mee.

Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart.
Afgelost op 10 maart.
En bedankt.

De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald.
Maar even mailen met ze allen dus?
Nog geen reactie ontvangen van SiG, dus nog maar eens een reminder gestuurd.
Daarop de volgende reactie ontvangen.

quote:
Ik zal intern ernaar kijken en verwacht dat we de geinde kosten zullen terugbetalen aan de investeerders.
Luuck
pi_204189952
Mailspam van SIG

Ook het B, C en De adres aangemeld voor financiering
https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-b

https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-c

https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-d

[ Bericht 46% gewijzigd door KrekelJapie op 23-03-2022 13:33:54 ]
pi_204189976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Mailspam van SIG

Ook het B en C adres aangemeld voor financiering
Wel mooi dat ze even een half uurtje tussen de live gang zetten om zo drukte te spreiden.
pi_204190011
Collin is ontevreden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 24-03-2022 11:59:23 ]
pi_204190213
Linkje starter

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25504

2e hypotheek, 8%.
pi_204190554
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje starter

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25504

2e hypotheek, 8%.
Ik las het project gisteravond door.
Aantrekkelijke rente en een 2e hypotheek die op het moment voor de helft gedekt lijkt.
Het zijn wel startende ondernemers, wat toch een flink hoger risico is.
Ook al lijkt covid nu weer ver weg (voorjaar gecombineerd met oorlog) heb ik nog te weinig vertrouwen voor de nabije toekomst om hierin te stappen.
En dat gebrek aan vertrouwen komt uit zowel de business, als uit de toestand op de huizenmarkt.
  woensdag 23 maart 2022 @ 13:16:09 #222
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204190656
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik las het project gisteravond door.
Aantrekkelijke rente en een 2e hypotheek die op het moment voor de helft gedekt lijkt.
Het zijn wel startende ondernemers, wat toch een flink hoger risico is.
Ook al lijkt covid nu weer ver weg (voorjaar gecombineerd met oorlog) heb ik nog te weinig vertrouwen voor de nabije toekomst om hierin te stappen.
En dat gebrek aan vertrouwen komt uit zowel de business, als uit de toestand op de huizenmarkt.
G-PD 1,74% dan is het niets voor mij.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204191039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Van twee projecten in problemen is het onderpand bijna verkocht en kunnen we aflossing verwachten.

Klappe (gve) en zwaan (Collin)
Heb je hierin zelf het een en ander gevolgd?
Ik heb geen bericht gehad nog (zwaan) maar je hebt dus ergens gezien dat onderpand bijna verkocht is?
pi_204191058
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Met springkussens
Meneer draagt al met al behoorlijk wat schulden met zich mee. Negatief eigen vermogen, hoge kortlopende verplichtingen, flink gedaalde omzet, stevige restschuld op de hypotheek met een nog hogere inschrijving, BKR - zeer hoog risico. En dan een LTV van 100% op een bedrijfspand, en niet meer dan een negatieve hypotheekverklaring.

Dan kan GVE wel van HA met materile waarde spreken, maar blijf ik ver uit de buurt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 23-03-2022 14:55:50 ]
pi_204191133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:42 schreef jsuijker het volgende:

[..]
Heb je hierin zelf het een en ander gevolgd?
Ik heb geen bericht gehad nog (zwaan) maar je hebt dus ergens gezien dat onderpand bijna verkocht is?
Bij Funda staat dat het woonhuis onder bod is: dus eerst moet men de prijs overeenkomen en daarna eventuele ontbindende voorwaarden voorbij zijn en dan volgt pas transport. Collin informeert je pas als het transport is geweest en wij worden afgelost: dus dat zal nog wel een poosje duren.
pi_204191138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:42 schreef jsuijker het volgende:

[..]
Heb je hierin zelf het een en ander gevolgd?
Ik heb geen bericht gehad nog (zwaan) maar je hebt dus ergens gezien dat onderpand bijna verkocht is?
Gaat dit over de Zwaan vastgoed? Kan namelijk geen andere zwaan vinden via de zoekfunctie van collin. Ik wist niet dat dat de zwaan vastgoed in de problemen zat, termijnen worden ook normaal voldaan.
  woensdag 23 maart 2022 @ 13:51:13 #227
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204191145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:45 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Meneer draagt al met al behoorlijk wat schulden met zich mee. Negatief eigen vermogen, hoge kortlopende verplichtingen, flink gedaalde omzet, stevige restschuld op de hypotheek met een nog hogere inschrijving, BKR - zeer hoog risico. En dan een LTV van 100% op een bedrijfspand, en niet niet meer dan een negatieve hypotheekverklaring.

Dan kan GVE wel van HA met materile waarde spreken, maar blijf ik ver uit de buurt...
BKR score L.
Geen luchtkastelen van mijn poen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204191164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Gaat dit over de Zwaan vastgoed? Kan namelijk geen andere zwaan vinden via de zoekfunctie van collin. Ik wist niet dat dat de zwaan vastgoed in de problemen zat, termijnen worden ook normaal voldaan.
Betreft Hotel brasserie de Zwaan Venray
pi_204191174
En over (gedwongen) verkopen gesproken: Iemand al iets gehoord hoe het met Torenzich Kaatsheuvel staat?
pi_204191187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:52 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Betreft Hotel brasserie de Zwaan Venray
Dank je, dacht al dat ik iets gemist had. Apart dat die niet naar boven komen via de zoekfunctie op de website van Collin als je op zwaan zoekt.
pi_204191220
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:53 schreef Faraday01 het volgende:
En over (gedwongen) verkopen gesproken: Iemand al iets gehoord hoe het met Torenzich Kaatsheuvel staat?
Niets van gehoord. Alleen probeerde ik net de horecasite terug te vinden waar het toen te koop stond maar die kan ik niet meer vinden. Iemand anders meer succes of meer informatie?
pi_204191321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:58 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Niets van gehoord. Alleen probeerde ik net de horecasite terug te vinden waar het toen te koop stond maar die kan ik niet meer vinden. Iemand anders meer succes of meer informatie?
Na berichten hier over Zwaan Venray
Heb ik de link uit de mail van Collin aangaande het te koop zetten van torenzicht aangetikt. De zaak stond toennog steeds te koop bij de makelaar. Dat was dacht ik afgelopen maandag of zondag.
pi_204191326
Marc van den Eerenbeemt 22 maart 2022, 15:53 Volkskrant
Wat betekent de stijgende hypotheekrente voor de huizenmarkt?
De hypotheekrente is de laatste weken snel gestegen. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een sterk oplopende inflatie. Wat doet dat met de huizenmarkt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204191502
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:17 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ik maak mij niet zo druk over het mogelijk dalen van de woningprijzen. De meeste vastgoedbeleggers zitten er toch in voor de lange termijn. Een daling komt niet al te vaak voor en na een paar jaar zijn de prijzen tot nu toe altijd weer op niveau gekomen.
Gemiddeld gezien is vastgoed een zeer goede investering die de inflatie volgt.

Leningnemers bij crowdfunding projecten die moeten herfinancieren krijgen mogelijk wel een uitdaging, waarbij er minder financiering opgehaald kan worden. Wat dat betreft is het wel aandacht houden voor de ondernemers die tot over hun horen in de schulden zitten.
Ik zelf ben minder optimistisch.
De vastgoedbeleggers die financieren via crowdfunding zijn veelal financieel minder sterk is mijn indruk en kunnen een tegenslag dan ook minder aan. De lange termijn is bij velen de termijn van de lening en wanneer de lening her-gefinancierd moet worden zal dat in mijn optiek problemen kunnen geven. Dat een daling niet vaak voorkomt betekent dat ze dus wel voorkomt en gezien de forse stijgingen de afgelopen jaren is een ( forse) daling niet onmogelijk. Bij een prijscorrectie van minus 25% zullen bij SIG de schijven 2 en 3 en deels ook 1b in de problemen komen. Wanneer de vastgoedbeleggers in een markt moet herfinancieren waar de rentepercentages hoger zijn, er minder vraag is en de mogelijkheden voor verhuur ingeperkt worden verdampen hun buffers snel.
PS mijn pessimisme is ingegeven door de, niet zelf, ervaringen van drie forse prijsdalingen in de woningmarkt.
pi_204191590
Er wordt wel eens gedacht, ten onrechte, dat als iets schaars is, het niet in waarde kan dalen.
Maar dat is natuurlijk onzin. De huidige vastgoedmarkt is een zeepbel van ongekende omvang, vooral gedreven door bijna gratis geld. Een al dan niet tijdelijke terugval van de vraag kan daar heel snel de lucht uit doen lopen.

Bestaande koopwoningen; verkoopprijzen prijsindex 2015=100 Perioden Prijsindex bestaande koopwoningen (2015=100) Aantal verkochte woningen (aantal)
Feb 2021 151.4 16871
Jan 2022 181.3 14053
Feb 2022 182.1 14037
Pecunia non olet
pi_204192132
Al wekenlang bijna geen bezoekers vanwege te weinig projecten dan klagen over veel bezoekers O~)
quote:
Op dit moment vindt er een zogenaamde ddos aanval plaats op de server, waar ons platform op draait. Vanuit diverse landen wordt met grote aantallen tegelijk contact gezocht met deze server, waardoor deze overbelast raakt. Daardoor is ook ons platform op dit moment moeilijk tot niet bereikbaar.

Voor de helderheid, uw gegevens worden niet gehackt bij zo'n aanval. Dus daar hoeft u niet ongerust over te zijn. Het is alleen lastig om nu gebruik te kunnen maken van de website, waaronder nu ook het betalen van een investering. Wacht u geduldig af. Als de zaak is opgelost, laten wij dat weer weten via eenzelfde bericht als deze.
pi_204192175
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Al wekenlang bijna geen bezoekers vanwege te weinig projecten dan klagen over veel bezoekers
[..]

Bij welk platform speelt dit dan?

Ik zie het al WvjG.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 23-03-2022 15:51:55 (Eerst zelf kijken en dan pas vragen) ]
  woensdag 23 maart 2022 @ 16:00:08 #238
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204192287
quote:
Heb al 10 projecten ven Hendrik Simon. Geef nu andere een kans.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204192833
Linkje Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204192867
Voor de liefhebber linkje naar CCF AHDEMA 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204193050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:51 schreef fok321 het volgende:
Voor de liefhebber linkje naar CCF AHDEMA 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mij niet gezien, grote verbouwing: de kosten kunnen nog gigantisch uit de klauwen lopen.
pi_204193146
Matching capital

https://matchingcapital.com/product/pla/

amsterdam woning 6 ton, taxatie 7 ton.

6,5%

[ Bericht 3% gewijzigd door zeeland6 op 23-03-2022 17:24:36 ]
pi_204193192
Dubbel.
pi_204193251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:42 schreef obligataire het volgende:
Er wordt wel eens gedacht, ten onrechte, dat als iets schaars is, het niet in waarde kan dalen.
Maar dat is natuurlijk onzin. De huidige vastgoedmarkt is een zeepbel van ongekende omvang, vooral gedreven door bijna gratis geld. Een al dan niet tijdelijke terugval van de vraag kan daar heel snel de lucht uit doen lopen.

Bestaande koopwoningen; verkoopprijzen prijsindex 2015=100 Perioden Prijsindex bestaande koopwoningen (2015=100) Aantal verkochte woningen (aantal)
Feb 2021 151.4 16871
Jan 2022 181.3 14053
Feb 2022 182.1 14037
Er is heel veel over te zeggen wat de toekomst van de woningmarkt is. En omdat hij ook zo van heel veel factoren afhankelijk is, is een simpele voorspelling onmogelijk.

Wat ik op dit moment zie gebeuren is dat door inflatie, stijging grondsstoffen, schaarste van personeel en steeds meer en hogere duurzaamheidsnormen van de overheid, de nieuwbouw woningen steeds duurder worden om te bouwen.
Daarnaast is er een enorm tekort aan woningen wat nog jaren aanhoudt voordat dat tekort is weggewerkt.
Daarom ben ik niet bang dat er snel een daling komt.

Mogelijk is de (extreme) stijging nu voorbij, omdat de mensen niet meer kunnen betalen en zal de betaalbaarheid ook nog verder afnemen als de rente omhoog gaat. Echter verwacht ik dan eerder een pas op de plaatst dan dalingen. Te veel mensen staan nog in de rij om maar wat graag een woning te bemachtigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 23-03-2022 17:34:14 ]
pi_204193282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:28 schreef dyna18 het volgende:
Er is heel veel over te zeggen wat de toekomst van de woningmarkt is. En omdat hij ook zo van heel veel factoren afhankelijk is, is een simpele voorspelling onmogelijk.
“Prediction is very difficult, especially if it's about the future.”, Niels Bohr.
pi_204193362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 14:30 schreef ML45 het volgende:

[..]
Ik zelf ben minder optimistisch.
De vastgoedbeleggers die financieren via crowdfunding zijn veelal financieel minder sterk is mijn indruk en kunnen een tegenslag dan ook minder aan. De lange termijn is bij velen de termijn van de lening en wanneer de lening her-gefinancierd moet worden zal dat in mijn optiek problemen kunnen geven.
[...] Wanneer de vastgoedbeleggers in een markt moet herfinancieren waar de rentepercentages hoger zijn, er minder vraag is en de mogelijkheden voor verhuur ingeperkt worden verdampen hun buffers snel.
Mee eens dat het risico van crowdfunding vastgoed projecten ook grotendeels bepaald wordt door de ondernemers. Zij die zich tot diep in de schulden steken en weinig buffer hebben voor tegenslag lopen inderdaad al snel een risico bij stijgende rentes.
En je hebt gelijk dat zij daarbij mogelijk schijf 2 en 3 investeerders mee onderuit trekken.

Het blijkt maar weer eens dat een hoge rente zonder risico niet bestaat. (7% schijf 3).
Blijf dus spreiden en pas op met ondernemers die te veel schulden op zich nemen.

Wel ervaar ik vastgoed beleggingen nog steeds een stuk beter dan een project met startkapitaal van een onderneming. Bij vastgoed blijft er vaak een maandelijkse inkomstenstroom binnenkomen, waarbij de maandelijkse termijn makkelijker voldaan kan worden dan bij reguliere projecten waar een bedrijf ineens helemaal geen omzet meer heeft. Dat in samenhang met de goede zekerheden laat zien dat er tot nu toe maar weinig problemen zijn bij vastgoed CF.
pi_204193886
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:49 schreef Buurman_ het volgende:
Linkje Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
eerste hypothecaire inschrijving
*O*
quote:
2e in rang
-O-
gr gr
pi_204194708
SIG
Beek Irenestraat 52 geherfinancierd, oude project staat nu in de wallet .
pi_204195076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:51 schreef fok321 het volgende:
Voor de liefhebber linkje naar CCF AHDEMA 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik durf deze wel aan, er zijn genoeg mindere projecten.
pi_204196146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:18 schreef zeeland6 het volgende:
Matching capital

https://matchingcapital.com/product/pla/

amsterdam woning 6 ton, taxatie 7 ton.

6,5%
Heel even naar gekeken, maar ik vind de taxatie onrealistisch hoog. Voor mij is het risico deze keer te groot.

https://www.funda.nl/koop(...)-lindengracht-165-a/
-
pi_204199167
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:00 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Heb al 10 projecten ven Hendrik Simon. Geef nu andere een kans.
Het complex is verdeeld over 4 woonlagen met 2 appartementen per verdieping.
Via de entree op de begane grond zijn de appartementen middels het trappenhuis bereikbaar, er is geen lift aanwezig in dit gebouw.
pi_204199258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 00:08 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
er is geen lift aanwezig in dit gebouw.
Komt hier in de buurt (randstad) zeer regelmatig voor.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204199640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 00:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Komt hier in de buurt (randstad) zeer regelmatig voor.
Ook voor VvE kosten een stuk interessanter
pi_204200850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 00:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Komt hier in de buurt (randstad) zeer regelmatig voor.
Ook buiten de Randstad wel.
pi_204200938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
mij niet gezien, grote verbouwing: de kosten kunnen nog gigantisch uit de klauwen lopen.
Dat soort verhalen hoor ik ook steeds meer. Ook over aannemers die in de problemen gaan komen omdat ze maanden terug al een prijs hebben afgesproken voor in de toekomst uit te voeren projecten. Die kunnen zomaar omvallen.....
Pecunia non olet
pi_204201117
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 20:41 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Heel even naar gekeken, maar ik vind de taxatie onrealistisch hoog. Voor mij is het risico deze keer te groot.

https://www.funda.nl/koop(...)-lindengracht-165-a/
Dat is die partij die op TV was.. Bij half holland dakloos.
De rentelast moet ook nog even opgebracht worden van bijna 3.200 euro per maand!

Edit: Funda prijs 495k en taxatiewaarde leeg 732k gaat er bij mij ook niet in (14.000 per m2!!)

[ Bericht 3% gewijzigd door impact9 op 24-03-2022 09:53:29 ]
pi_204201305
1Box Helmond op NLI staat open...........
Pecunia non olet
pi_204201310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 00:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Komt hier in de buurt (randstad) zeer regelmatig voor.
Je blijft wel fit met je kratjes bier 8 trappen op.
Ik begrijp ook ineens de naam 'de groene loper'.
pi_204201771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 20:41 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Heel even naar gekeken, maar ik vind de taxatie onrealistisch hoog. Voor mij is het risico deze keer te groot.

https://www.funda.nl/koop(...)-lindengracht-165-a/
Beter een keer te kritisch dan straks te moeten inschrijven in een stichting voor gedupeerde beleggers....
Pecunia non olet
pi_204202186
Groentezaak van geldvoorelkaar in de problemen vanwege overlijden van een van de ondernemers:
https://www.facebook.com/Uwgroentemanerwin/
De zaak lijkt permanent gesloten. Deze maand komt er nog een betaling uit depot. Verder geen actieve informatie vanuit geldvoorelkaar.

Was een gunfactorproject in combinatie met een 2e hypotheek op het woonhuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 24-03-2022 12:14:42 ]
pi_204202318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Beter een keer te kritisch dan straks te moeten inschrijven in een stichting voor gedupeerde beleggers....
MC Project is volgeschreven.
pi_204202320
-

[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 24-03-2022 11:51:31 ]
pi_204202346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat soort verhalen hoor ik ook steeds meer. Ook over aannemers die in de problemen gaan komen omdat ze maanden terug al een prijs hebben afgesproken voor in de toekomst uit te voeren projecten. Die kunnen zomaar omvallen.....
komt idd steeds vaker voor, vriend van mij had een offerte maar ze kwamen niet voordat hij 30% extra betaalde, en dat was 6 mnd gelden het is nu alweer erger. Staat tegenwoordig in de offerte dat het niet bindend is.
pi_204202841
project met een fors bouwdepot:
https://investeren.sameni(...)esterbeekstraat-10-a

o.a. nodig om op een normale manier je tuin te bereiken (8>
pi_204202889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:53 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
komt idd steeds vaker voor, vriend van mij had een offerte maar ze kwamen niet voordat hij 30% extra betaalde, en dat was 6 mnd gelden het is nu alweer erger. Staat tegenwoordig in de offerte dat het niet bindend is.
Zelf alleen gehad bij een kraanverhuurder. Die wilden een brandstoftoeslag. Verder veel gedoe met materialen die niet leverbaar zijn.
pi_204203092
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Groentezaak van geldvoorelkaar in de problemen vanwege overlijden van een van de ondernemers:
https://www.facebook.com/Uwgroentemanerwin/
De zaak lijkt permanent gesloten. Deze maand komt er nog een betaling uit depot. Verder geen actieve informatie vanuit geldvoorelkaar.

Was een gunfactorproject in combinatie met een 2e hypotheek op het woonhuis.
Triest verhaal maar anderzijds ben ik ook wat verbaasd dat hij na de rouwperiode de zaak niet voortzet met evt. een personeelslid erbij. Ooit moet je toch weer verder, geldt voor iedereen die een dierbare ziet wegvallen.

Nu raakt hij zijn woning kwijt vrees ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_204204566
Ik lees hier al enkele maanden (wellicht al meer dan een jaar) mee. Naast mijn aandelenportfolio, wil ik ook elke maand met een vastbedrag (uiteraard mits er mooie kansen zijn) investeren via crowdfunding. Ben zelf al 5 jaar ondernemer, dus ook een gunfactor speelt zeker een rol.

Vandaag mijn eerste investering meegenomen bij Collin.

Iedereen bedankt voor hun inbreng altijd. Veel van geleerd al.
pi_204204610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 15:24 schreef Zlatan51 het volgende:
Ik lees hier al enkele maanden (wellicht al meer dan een jaar) mee. Naast mijn aandelenportfolio, wil ik ook elke maand met een vastbedrag (uiteraard mits er mooie kansen zijn) investeren via crowdfunding. Ben zelf al 5 jaar ondernemer, dus ook een gunfactor speelt zeker een rol.

Vandaag mijn eerste investering meegenomen bij Collin.

Iedereen bedankt voor hun inbreng altijd. Veel van geleerd al.
Welkom ^O^
pi_204204771
Collin heeft deze ondernemer met succes achter de broek gezeten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204205614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:36 schreef KrekelJapie het volgende:
project met een fors bouwdepot:
https://investeren.sameni(...)esterbeekstraat-10-a

o.a. nodig om op een normale manier je tuin te bereiken (8>
[ afbeelding ]
Prima plek voor de trampoline van de kinderen, 2 vliegen in 1 klap.
pi_204205665
We kunnen nu CRE/Transformatie Nieuwegein II laten converteren naar fase 2 - of laten uitbetalen.

Hebben we hier inderdaad bericht over gehad? Wat is de reden van de langere looptijd?
Pecunia non olet
pi_204205748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:36 schreef KrekelJapie het volgende:
project met een fors bouwdepot:
https://investeren.sameni(...)esterbeekstraat-10-a

o.a. nodig om op een normale manier je tuin te bereiken (8>
[ afbeelding ]
Deze sla ik over, vind de taxatiewaarde en dus de LTV nogal hoog. Als ik in de buurt kijk zie ik b.v. deze nette gerenoveerde woning met vrij uitzicht aan de voorzijde voor 3000/m2: https://www.funda.nl/koop(...)rkenoordseweg-209-b/
Daar zal nog wel overboden worden, maar de SIG taxatie komt op bijna 5500/m2.
pi_204205755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:20 schreef obligataire het volgende:
We kunnen nu CRE/Transformatie Nieuwegein II laten converteren naar fase 2 - of laten uitbetalen.

Hebben we hier inderdaad bericht over gehad? Wat is de reden van de langere looptijd?
Info van 25-2
quote:
Dinsdag 1 september 2020 zijn de gelden van de propositie 'Transformatie Nieuwegein' vrijgegeven. De beoogde looptijd van 18 maanden (met een uitloop van 3 maanden) van deze Crowdrealestate Lening is binnenkort​ verstreken. Wij berichten u middels deze nieuwsbrief dan ook graag over de stand van zaken, aankomende aflossing en de mogelijkheid tot conversie.​

Sinds het vrijgeven van de gelden heeft de initiatiefnemer​ Estea Woudenberg VOI B.V. het transformatieplan verder ontwikkeld en klaargemaakt voor de aanvraag van de omgevingsvergunning. De omgevingsvergunning is op dit moment echter nog niet aangevraagd. Tegen de verwachtingen in, is de bezettingsgraad van het bestaande kantoorgebouw namelijk gestegen en zijn de bestaande huurcontracten verlengd.​

Het voorgaande in combinatie met de inmiddels gestegen bouwkosten heeft de initiatiefnemer doen besluiten om de gemeentelijke procedure de afgelopen periode geen prioriteit te geven. Het voornemen van de initiatiefnemer is nu om eind dit jaar de omgevingsvergunning aan te vragen en het bestaande kantoorgebouw voorafgaand aan de transformatie te verkopen.​

Begin maart 2022 krijgt u de mogelijkheid om vrij van bemiddelingskosten uw inleg te converteren naar de tweede fase van het project.​ De maximale looptijd van de nieuwe fase is 24 maanden en de overige leningscondities blijven ongewijzigd. Indien u niet wenst te converteren hoeft u geen actie te ondernemen en wordt u op of omstreeks​ 31 maart 2022​ automatisch afgelost.
pi_204211447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:20 schreef obligataire het volgende:
We kunnen nu CRE/Transformatie Nieuwegein II laten converteren naar fase 2 - of laten uitbetalen.

Hebben we hier inderdaad bericht over gehad? Wat is de reden van de langere looptijd?
Hoe kunnen we deze laten converteren naar fase 2 of laten uitbetalen ?
pi_204211744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 00:51 schreef fok321 het volgende:

[..]
Hoe kunnen we deze laten converteren naar fase 2 of laten uitbetalen ?
Als je wil laten uitbetalen hoef je niets te doen. Wil je converteren dan schrijf je je opnieuw in via deze link
https://www.crowdrealesta(...)rmatie-nieuwegein-ii

De link kan ook gebruikt worden door fokkers die niet in fase 1 van dit project zaten
pi_204212089
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Al wekenlang bijna geen bezoekers vanwege te weinig projecten dan klagen over veel bezoekers O~)
[..]

Als de zaak is opgelost, laten wij dat weer weten via eenzelfde bericht als deze. --> heb ik de update gemist? Gisterochtend kon ik volgens mij gewoon op de site en nu lijkt er ook niet iets aan de hand te zijn.
pi_204212340
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 07:39 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Als de zaak is opgelost, laten wij dat weer weten via eenzelfde bericht als deze. --> heb ik de update gemist? Gisterochtend kon ik volgens mij gewoon op de site en nu lijkt er ook niet iets aan de hand te zijn.
Dezelfde middag leek het alweer rustig. Misschien willen ze even afwachten of het rustig blijft. Ik denk dat de Russische aanvallers zich in platform hebben vergist. Maakt totaal geen impact zo'n DDos op een platform zonder actieve projecten.
pi_204212510
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 05:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als je wil laten uitbetalen hoef je niets te doen. Wil je converteren dan schrijf je je opnieuw in via deze link
https://www.crowdrealesta(...)rmatie-nieuwegein-ii

De link kan ook gebruikt worden door fokkers die niet in fase 1 van dit project zaten
Bedankt !
pi_204213824
SiG President Rooseveltlaan 181 A staat open:
https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-a

Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
pi_204213956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:00 schreef TisIk het volgende:
SiG President Rooseveltlaan 181 A staat open:
https://investeren.sameni(...)-rooseveltlaan-181-a

Ik heb hem meegenomen in schijf 1A.
Ik heb deze ook meegenomen in 1A , de andere 3 sla ik over. Ik heb nu 8 projecten van hem en dat vind ik voorlopig meer dan voldoende.
pi_204214002
Idem. Hij loopt maar langzaam vol vind ik, nog 30% open na een kwartier. Dat voorspelt niet veel goeds voor de andere drie.
pi_204214032
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Idem. Hij loopt maar langzaam vol vind ik, nog 30% open na een kwartier. Dat voorspelt niet veel goeds voor de andere drie.
Vooral de kentering in schijven 2 en 3 is de laatste weken zichtbaar. Met de stijgende inflatie en kapitaalmarktrente beseffen mensen dat een flinke correctie in de huizenmarkt niet meer zo onwaarschijnlijk is.
pi_204214142
De tweede gaat zo open met nog 90k ruimte in de eerste...
pi_204214328
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dezelfde middag leek het alweer rustig. Misschien willen ze even afwachten of het rustig blijft. Ik denk dat de Russische aanvallers zich in platform hebben vergist. Maakt totaal geen impact zo'n DDos op een platform zonder actieve projecten.
Zojuist de update gehad je zou haast denken dat ze hier meelezen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tjalala op 25-03-2022 11:54:01 ]
pi_204214786
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik heb deze ook meegenomen in 1A , de andere 3 sla ik over. Ik heb nu 8 projecten van hem en dat vind ik voorlopig meer dan voldoende.
Ik sla de andere 3 ook over.
Ik heb er nu vier van hem en dat vind ik eigenlijk al erg veel.

Spreiden, spreiden, spreiden :)
pi_204215000
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
pi_204215145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Atlas_ het volgende:
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
Ik sloeg hem al over, maar wat een warrig verhaal weer. En dan nog: "Het onroerend goed kent een marktwaarde van 500.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peildatum 12-04-2021. Indien het onderpand verkocht wordt, zal er door Collin royement verleend worden onder voorwaarde dat er een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van 200.000,- gevestigd zal worden op het woonhuis aan de Meerpolder 29, 2717 PB te Zoetermeer, kadastraal bekend als sectie A nummer 376 te Zoetermeer." terwijl ze nergens vermelden hoe hoog de eerste hypotheek op Meerpolder 29 dan is. 8)7
pi_204215195
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik sloeg hem al over, maar wat een warrig verhaal weer. En dan nog: "Het onroerend goed kent een marktwaarde van 500.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peildatum 12-04-2021. Indien het onderpand verkocht wordt, zal er door Collin royement verleend worden onder voorwaarde dat er een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van 200.000,- gevestigd zal worden op het woonhuis aan de Meerpolder 29, 2717 PB te Zoetermeer, kadastraal bekend als sectie A nummer 376 te Zoetermeer." terwijl ze nergens vermelden hoe hoog de eerste hypotheek op Meerpolder 29 dan is. 8)7
Ik zat er wel, maar net inschrijving ingetrokken. Vind dit vanuit Colin echt niet kunnen. In mijn ogen veranderd er nu zoveel in de pitcher dat ze het project hadden moeten terugtrekken. Dit kan gewoon echt niet aangemerkt worden als hetzelfde project.
pi_204215200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Atlas_ het volgende:
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
inschrijving verwijderd.
pi_204215216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:19 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik sla de andere 3 ook over.
Ik heb er nu vier van hem en dat vind ik eigenlijk al erg veel.

Spreiden, spreiden, spreiden :)
Begane grond meegenomen eendachtig het trappenhuis en de bierkratten. Andere sla ik over.
pi_204215444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:01 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
inschrijving verwijderd.
Nu ben ik benieuwd of men iedereen die al eerder had ingeschreven een mail stuurt over de wijziging. Ik had al niet meegedaan aan dit project en sowieso al heel veel minder meegedaan de laatste tijd vanwege de steeds te lage rente en dubieuze aanpassingen. Als ik te horen zou krijgen hier dat men diegenen die al hadden ingeschreven niet op de hoogte brengt van deze wijziging en verslechtering dan is het voorlopig gedaan met nieuwe leningen bij Collin voor mij.
Al met al is Collin totaal verkeerd bezig momenteel voor wat betreft de belangen van investeerders. en ik ben blijkbaar niet de enige die hier zo over denkt. Leningen die eerder snel vol kwamen doet men nu dagenlang over. Hopelijk gaan de ogen bij Collin eens open.

[ Bericht 1% gewijzigd door crowder07 op 25-03-2022 13:35:41 ]
pi_204215566
Voor het eerst een terugboeking in mijn bescheiden portefeuille:

quote:
Beste investeerder,

Wij hebben de volledige termijn van de maand februari van Bakkerij Klok met leningnummer 37793 nog niet ontvangen.

De betaling van februari wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.

Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.

De ondernemer heeft verzocht om de aflossing van zijn lening tijdelijk op te schorten in verband met liquiditeitsspanningen. Dit verzoek ligt ter beoordeling bij onze IB-adviseur.

Meer weten? Lees onze nieuwsbrief van mei 2020: https://www.collincrowdfund.nl/investeerdersnieuws/.

Wij informeren u zodra er nieuwe relevante informatie beschikbaar is.
pi_204215632
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Atlas_ het volgende:
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
Inschrijving ook verwijderd. Toen de mail binnen kwam was er voor 1.515.000 ingeschreven in dit project.
Nu is de totale inschrijving net onder de 1.5mio. Eens zien hoe ver het gaat dalen.
pi_204215718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Atlas_ het volgende:
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
Collin kijkt alleen naar de cijfertjes en niet naar de courantheid van het onderpand (en dus het belang van de investeerder) is mij wel gebleken. Onderstaand een deel van de reactie die ik van Collin kreeg nav dat Hans Lo schandaal. Gelukkig hebben investeerders nu nog wel de kans om hun inschrijving te wijzigen of verwijderen in plaats van dat ze er na 8 maanden looptijd mee komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204215892
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:26 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Nu ben ik benieuwd of men iedereen die al eerder had ingeschreven een mail stuurt over de wijziging. Ik had al niet meegedaan aan dit project en sowieso al heel veel minder meegedaan de laatste tijd vanwege de steeds te lage rente en dubieuze aanpassingen. Als ik te horen zou krijgen hier dat men diegenen die al hadden ingeschreven niet op de hoogte brengt van deze wijziging en verslechtering dan is het voorlopig gedaan met nieuwe leningen bij Collin voor mij.
Al met al is Collin totaal verkeerd bezig momenteel voor wat betreft de belangen van investeerders. en ik ben blijkbaar niet de enige die hier zo over denkt. Leningen die eerder snel vol kwamen doet men nu dagenlang over. Hopelijk gaan de ogen bij Collin eens open.
Ik had ingeschreven en heb een mail gehad, dus dat zal wel voor alle inschrijvers gelden.
Inmiddels heb ik wel mijn inschrijving verwijderd (voor al de hier genoemde redenen),
pi_204215952
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Atlas_ het volgende:
Je zou hopen dat Collin iets geleerd heeft van de episode met Hans Lo, maar ze doen nu precies hetzelfde met een lopende pitch: https://www.collincrowdfund.nl/de-leliehoeve/.

De woning halen ze uit het onderpand, het zakelijke vastgoed blijft achter en de rente blijft hetzelfde. En dan hopen dat veel investeerders zitten te slapen en hun toezegging laten staan.

Ben benieuwd wat de rente is op de nieuwe financiering van de woning. Als die lager ligt dan 8% (bij gelijke andere condities), is dat feitelijk een erkenning dat de rente op het resterende zakelijke vastgoed omhoog zou moeten.
Let op mijn woorden, dit gaat een probleem project worden.
Heb ook mijn investering teruggetrokken.
pi_204215970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:17 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Let op mijn woorden, dit gaat een probleem project worden.
Heb ook mijn investering teruggetrokken.
Ik had 'm al niet. Na de wijzigingen al helemaal niet meer.

Dit is echt 'n beetje hopen dat er veel mensen niet opletten en dat 'ie dan vol blijft.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 14:38:38 #298
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204216114
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:17 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Let op mijn woorden, dit gaat een probleem project worden.
Heb ook mijn investering teruggetrokken.
Ook ingetrokken. Benieuwd of ze bij Collin wat leren.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204216121
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:38 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ook ingetrokken. Benieuwd of ze bij Collin wat leren.
Als ie 'vol komt, zullen ze het wel prima vinden. En dat komt 'ie waarschijnlijk wel.
pi_204216351
https://www.collincrowdfund.nl/a-majed-en-m-nuaimy-box-3/

1e hypotheek
huurcontract voor 5 jaar
7 %

zo op het 1e gezicht niet slecht
pi_204216409
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:12 schreef zeeland6 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/a-majed-en-m-nuaimy-box-3/

1e hypotheek
huurcontract voor 5 jaar
7 %

zo op het 1e gezicht niet slecht
Marktwaarde van 740k, maar stond voor 495k te koop? Zie: https://www.fundainbusine(...)lagtwedderstraat-10/ En die waardestijging wordt dan bereikt door er voor 40k aan te verbouwen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')