Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategien platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Er staat niet bij waar die materile waarde 'm dan in zit.
Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
[..] Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
Ja, kan vanalles zijn. Tonnen overwaarde op 'n huis, maar ook een papieren overwaarde op basis van 'n gunstige taxatie. Of 50k die nog over is op een rekening waar meer af gaat dan er bij komt.
Bedrag is wel te overzien, ja. De termijn ook. En in principe moet er geld te verdienen zijn met die webshop. Ik twijfel nog. Heb wel vertrouwen in die webshop, maar als CCF rept over materile waarde van een borgstelling, dan moeten ze wel uitleggen waar dat op is gebaseeerd.
Deensestraat 39 C te Rotterdam LIVE 17 maart om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een investeerder stopt er net 120k in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een investeerder die er 300k in stopt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 15-03-2022 15:28:21 (Aanvulling) ]
[..] Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Mee eens. Het is duidelijk geen risicoloos project maar daar staat ook een bruto rente van 8% tegenover. Je gaat hier, ook als het onverhoopt fout gaat altijd het overgrote deel van je inleg terug krijgen.
Het ziet er uit als een mooi onderpand, landelijk maar toch midden in de randstad/groeikern van Den Haag.
quote:
Een echtpaar uit het netwerk van de ondernemer geeft een gezamenlijke persoonlijke borgstelling af voor 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materile waarde.
Wel jammer dat we geen idee hebben waar deze materiele waarde uit bestaat.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wasn't me!
[..] dat valt ook wel weer mee, die 0,125%. En bovendien 9 van de 10 projecten halen de eindstreep niet eens bij SIG door vervroegde aflossing.
Vergelijking met een project van twee jaar is het verschil natuurlijk groter. De rente is bij 1,5 jaar lager en de kosten zijn hoger. Als het goed is gaan ze wat doen met de kosten en gaan ze naar een maandelijkse kostenstructuur ipv een jaarlijkse.
[..] Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Ik ben het met je eens. Uiteraard zijn er risico's, maar ook behoorlijke zekerheden. Dat alles tegen 8% rente vind ik een mooie investering.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik niet zo blij mee.
Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart. Afgelost op 10 maart. En bedankt.
De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald. Maar even mailen met ze allen dus?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik niet zo blij mee.
Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart. Afgelost op 10 maart. En bedankt.
De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald. Maar even mailen met ze allen dus?
SIG was als het goed is in elk geval (conform voorwaarden) al enkele weken op de hoogte dat die aflossing onderweg was. Alhoewel het naar ik verwacht wel volgens de voorwaarden is, is het wel erg onredelijk dat ze zo handelen. Als we zeuren ofer een dag rente te weinig dan is de wereld te klein en moeten we maar ergens anders gaan investeren en dan doen ze zelf dit, ik zou in elk geval een beroep doen op het fatsoen en de redelijkheid van de heren als ik in dit project zat.
Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.
Voor de liefhebbers: 105 garageboxen in Erfurt bij CRE binnenkort (5%, 18 maanden).
Even een technisch vraagje: moet je bij CCF om 40% korting te krijgen bij 100 investeringen (of 30% bij 30) echt altijd 100 actieve investeringen hebben uitstaan of behoud je deze status als je het eenmaal bereikt hebt?
Op dinsdag 15 maart 2022 20:55 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Even een technisch vraagje: moet je bij CCF om 40% korting te krijgen bij 100 investeringen (of 30% bij 30) echt altijd 100 actieve investeringen hebben uitstaan of behoud je deze status als je het eenmaal bereikt hebt?
Op de site van Collin staat: "Heeft u de bronzen, zilveren, gouden of diamanten status bereikt? Dan ontvangt u vanaf dat moment op al uw volgende investeringen de bijbehorende korting over de beheervergoeding."
Heb je de status bereikt dan blijft deze behouden ook als je door aflossingen weer onder de grens komt.
Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.
Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.
Is dit voor mensen hier ook een reden om Collin Direct geheel over te slaan? Niet alleen om een kortingstatus te bereiken misschien, maar ook vooral dat voor veteranen hier het verschil tussen Direct (1,2% p/jr fees) vs regulier (0,72%) best wel heel groot is.
Ik neem het afgelopen half jaar inderdaad geen direct leningen meer mee en kies hiervoor in de plaats voor enkele maatwerk projecten om zo eerder de maximale korting te bereiken.
Ik zit nu op 70+ maatwerk projecten en dus nog even te gaan tot de 100
[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 15-03-2022 23:24:48 ]
[..] Ik neem het afgelopen half jaar inderdaad geen direct leningen meer mee en kies hiervoor in de plaats voor enkele maatwerk projecten om zo eerder de maximale korting te bereiken.
Over t algemeen neem ik alleen Maatwerk mee. Direct lening alleen vanaf 7.5 %, dan neem ik de extra fee voor lief. Het zijn soms gewoon leuke projectjes om toch mee te nemen.
[..] Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.
Inderdaad, hier had ik met Direct lening ook ingestapt met gunfactor. Heb getwijfeld ivm de leuke incentive maar die 5% vind ik echt te laag, ben verder niet zo van in bootjes stappen.
Voor de liefhebbers: 105 garageboxen in Erfurt bij CRE binnenkort (5%, 18 maanden).
[ Bericht 0% gewijzigd door Michael91984 op 15-03-2022 22:14:28 (dubbel) ]
Op dinsdag 15 maart 2022 21:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende: Ja h, zo las ik het ook, dus het is een eenmalig doel en best wel haalbaar. Althans ik ben hard op weg naar de 30.
Ik probeer bij ieder project (niet alleen bij Collin) mijn eigen (netto) rendement/risico afweging te maken. Ook direct lening neem ik dus mee. De maximale korting heb ik overigens al enige tijd geleden behaald.
Op dit heb ik 29 actieve en 1 afgeloste lening met loyaliteit korting. En heb de status goud
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
[..] Op de site van Collin staat: "Heeft u de bronzen, zilveren, gouden of diamanten status bereikt? Dan ontvangt u vanaf dat moment op al uw volgende investeringen de bijbehorende korting over de beheervergoeding."
Heb je de status bereikt dan blijft deze behouden ook als je door aflossingen weer onder de grens komt.
Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan. Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
[..] Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan. Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
Met je geheugen is niks mee. Het was tot voor kort inderdaad 1000.000 euro.
[..] Ik vraag me even af of mijn geheugen mij in de steek laat, maar ik meen me te herinneren dat de bedragen om een status te bereiken eerst lager waren: was voorheen dacht ik 100.000 euro om diamant te bereiken, nu zie ik 200.000 euro op de site staan. Klopt het dat dit aangepast is, of zit ik ernaast?
[..] Ik ook. Ben nooit zo happig op direct leningen, maar in dit geval had ik best met een klein bedragje mee willen doen omdat ik het wel een leuk project vind (gunfactor). Helaas vanaf 500 en hoger ga ik niet gokken, dan wil ik toch iets meer vaste grond onder de voeten houden.
Gezien de korte looptijd en lineaire aflossing durf ik hem wel mee te nemen. Ook vanwege de genoemde gunfactor en loyaliteitskorting.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
[..] Nee. de verkoper van de boot verstrekt ook nog een lening van 170.000 (om er van af te zijn?). Dubbel raar verhaal. Ik heb om toelichting gevraagd.
In bootjesland worden een hoop schimmige deals gedaan. Als het mis gaat blijf je meestal zitten met de schrootwaarde (zoals het rondvaartschip bij KOM).
[..] Nee. de verkoper van de boot verstrekt ook nog een lening van 170.000 (om er van af te zijn?). Dubbel raar verhaal. Ik heb om toelichting gevraagd.
Ze kopen de "Silverwind" aan en je krijgt een hypotheek op de "Boschwad". Zou anders ook wel raar zijn. Voor 220k een boot kopen met een waarde van 100k. En dan ook nog voor 55k er aan moeten verspijkeren,
[..] Ze kopen de "Silverwind" aan en je krijgt een hypotheek op de "Boschwad". Zou anders ook wel raar zijn. Voor 220k een boot kopen met een waarde van 100k. En dan ook nog voor 55k er aan moeten verspijkeren,
je hebt gelijk verkeerd gelezen. desalniettemin blijf ik er vanaf gezien mijn ervaringen met bootjes, o.a. bij KOM
Bij HCN / De Gouden Wok de helft van mijn automatisch investeren bedrag toegekend, nog wel ruimte om te verhogen. Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat op 77%
[ Bericht 1% gewijzigd door Soulfreak op 16-03-2022 11:30:03 ]
Op woensdag 16 maart 2022 11:23 schreef Soulfreak het volgende: Bij HCN / De Gouden Wok de helft van mijn automatisch investeren bedrag toegekend, nog wel ruimte om te verhogen. Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat op 77%
Tnx een dubbele inleg vond ik wat veel van het goede, ik had op de eerste al automatisch meegedaan, heb nu nog wat opgehoogd.
[..] Tnx een dubbele inleg vond ik wat veel van het goede, ik had op de eerste al automatisch meegedaan, heb nu nog wat opgehoogd.
Ik had bij de eerste geen automatisch investeren aanstaan, omdat ik gewoon nog niet mijn gebruikelijke inlegbedrag terug had van mijn andere investeringen, maar vond het wel mooi project om mee te doen. Nu dus 2e kans.
[..] Fijn dat we in juni 2021 ons geld terug hebben gekregen! Met dank aan de hypotheek toch?
Weer eens een bevestiging hoe belangrijk een hypotheek is. Dit was toch dat nogal bijzonder ingerichte onderpand wat nog wel een tijdje te koop heeft gestaan?
[..] Weer eens een bevestiging hoe belangrijk een hypotheek is. Dit was toch dat nogal bijzonder ingerichte onderpand wat nog wel een tijdje te koop heeft gestaan?
Geachte investeerder in het project 30ML Hart van Zuid Rotterdam,
In onze email van 04-01-2022 hebben we u gevraagd om een uitstel van aflossing voor 6 maanden voor dit project en verkregen voor de ondernemers.
We hebben u toen ook beloofd om u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen bij 30ML Hart van Zuid-Rotterdam. Wij hebben gisteren de cijfers over de maand februari mogen ontvangen van de boekhouder.
Uit de cijfers blijkt dat het na het loslaten van de coronamaatregelen weer erg goed gaat met het bedrijf. Het resultaat na belasting voor februari 2022 is 5 keer hoger dan het resultaat van februari 2021!
Volgens de afspraken betalen ondernemers nog tot en met mei 2022 alleen de rente om zo ook een reserve te kunnen opbouwen om daarna de termijnen met rente en aflossing te hervatten.
Uiteraard volgen we de ontwikkelingen van 30ML Hart van Zuid Rotterdam en zullen we u blijven informeren.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Voor mij is het een reden om Collin Direct geheel over te slaan. 0,5% (ik heb Diamant korting) verschil met de reguliere Colin vind ik enorm.
Ook zonder Collin Direct zie ik genoeg (Crowdfunding) investeringsmogelijkheden. Komt misschien mede doordat ik in minder projecten investeer dan vele anderen op dit forum. Overigens zonder spreiding over projecten uit het oog te verliezen.
Naast onze wekelijkse update, die afgelopen maandag gepubliceerd is, willen wij je graag informeren over het volgende: Software onderhoud Het is je misschien al opgevallen dat onze website momenteel in onderhoud is. Mogelijk heb je de afgelopen 3-6 maanden ook IT-problemen ervaren. Vanwege onvoldoende resultaten van ons vorige ontwikkelingsteam hebben we besloten om enkele wijzigingen aan te brengen. Het nieuwe team brengt momenteel de vereiste wijzigingen aan om ervoor te zorgen dat de problemen die we ondervonden toen nieuwe leningen live gingen, niet meer terugkeren. Het is de bedoeling dat ze ook de snelheid van de site zullen verbeteren en ervoor zullen zorgen dat deze meer verkeer aankan, aangezien we een ongekende groei doormaken en we voorbereid moeten zijn op de uitbreiding naar Europa. De site zal zo snel mogelijk weer live gaan en we zullen je uiteraard op de hoogte stellen zodra dit het geval is. Voor nu willen we onze excuses aanbieden voor het ongemak en willen we je bedanken voor je geduld.
Wellicht is het al eerder besproken, maar is het niet bijzonder dat de grond en opstallen zijn getaxeerd op 1.046.000, maar hij het voor 750.000 mag overnemen? Is het onderpand wel echt ruim 1 mln waard, als de de huidige eigenaar het voor een korting van bijna 300.000 van de hand doet?
Hij werkt sinds 1 januari 2022 op het bedrijf, dus de gunfactor die je soms ziet aan een werknemer die zich al jaren heeft ingezet voor het bedrijf lijkt hier ook niet van toepassing.
Ik denk dat dit soort projecten (net als bijvoorbeeld Collins De Leli*hoeve)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in de huidige onzekere markt bij dit soort projecten een rente percentage van 8% nodig hebben om vol te komen. En dan uiteraard wel gelijk vanaf de start van het project. De vraag is dan weer of het dan nog rendabel kan zijn voor de geldnemer.
[..] Wellicht is het al eerder besproken, maar is het niet bijzonder dat de grond en opstallen zijn getaxeerd op 1.046.000, maar hij het voor 750.000 mag overnemen? Is het onderpand wel echt ruim 1 mln waard, als de de huidige eigenaar het voor een korting van bijna 300.000 van de hand doet?
Hij werkt sinds 1 januari 2022 op het bedrijf, dus de gunfactor die je soms ziet aan een werknemer die zich al jaren heeft ingezet voor het bedrijf lijkt hier ook niet van toepassing.
ik zou me voor 1 miljoen snel laten uitkopen door de overheid......
Wie van jullie zit ook in project Expense Reduction Analysts Thijs Tullemans van Capital Circle. Als ik mijn admin goed op orde heb, en dat dacht ik te hebben, . Is er naar mijn idee een termijn overgeslagen. Zou iemand dat in zijn admin ook even kunnen verifiren?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat momenteel al op 30% voor opening
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat momenteel al op 30% voor opening
Inderdaad, en rentebetaling pas bij aflossing of juist per maand? De pitch spreek zich tegen. - Rentevergoeding bij aflossing - Vervolgens ontvangt u maandelijkse achteraf het vaste rentebedrag
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van P.E. Spijkers, met leningnummer 41182. De volgende passage is overeengekomen in de voorwaarden: Bij verkoop van het onroerend goed binnen zes maanden na verstrekking betaalt de ondernemer altijd in totaal zes maanden rente. Bij verkoop na zes maanden mag de ondernemer vergoedingsvrij aflossen. Wij zullen de rente van de periode 4 t/m 6 en de ontvangen algehele aflossing pro rato op uw rekening courant bijschrijven. Wij danken u mede namens de ondernemer voor het vertrouwen.
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van P.E. Spijkers, met leningnummer 41182. De volgende passage is overeengekomen in de voorwaarden: Bij verkoop van het onroerend goed binnen zes maanden na verstrekking betaalt de ondernemer altijd in totaal zes maanden rente. Bij verkoop na zes maanden mag de ondernemer vergoedingsvrij aflossen. Wij zullen de rente van de periode 4 t/m 6 en de ontvangen algehele aflossing pro rato op uw rekening courant bijschrijven. Wij danken u mede namens de ondernemer voor het vertrouwen.
Dat was met 3 maanden een zeer kort traject. Nu was het bij voorbaat al een project wat vooral interessant was voor het loyaliteitsprogramma, omdat de originele looptijd 9 maanden zou zijn. Ik ben niet ontevreden dat ik m'n inleg al terug heb. Zeker omdat over de boetetermijnen geen afdracht naar Collin gaat. Daardoor is het rendement op jaarbasis netto >10%.
Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende: Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.
Linkje
SPOILER
Met diamant een acceptabel rendement denk ik voor niet al teveel risico
Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Jaco078 het volgende: Pareltje (figuurlijk dan, niet letterlijk want daar zijn ze mee gestopt na de overval) met 40% LTV.
Linkje
SPOILER
wel een beetje raar verhaal van die 50.000 euro in depot die mee geleend wordt voor een rechtszaak, terwijl de vermogenpositie ruim is.? Hebben dus waarschijnlijk geen spaarrekening.
[..] wel een beetje raar verhaal van die 50.000 euro in depot die mee geleend wordt voor een rechtszaak, terwijl de vermogenpositie ruim is.? Hebben dus waarschijnlijk geen spaarrekening.
Linkje
SPOILER
Wie is de klant?
quote:
De klant heeft eerder een woonhuis gehuurd met een optie tot koop. Hiervan is geen gebruik gemaakt. De wederpartij is van mening dat dat wel was overeengekomen en heeft er een zaak van gemaakt. Het maximaal verschuldigde bedrag wordt bij de notaris in depot gezet in afwachting op de rechtelijke uitspraak. Indien dit positief uitpakt komen de middelen ter vrije besteding aan de klant.