Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Er staat niet bij waar die materiële waarde 'm dan in zit.
Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
[..] Klopt dus dat is een risico als het puntje bij paaltje komt as het mis is gegaan kan er niets in de pot zitten. Echter we weten wel dat nu in ieder geval het geen kale kip is. Daarnaast is het leen bedrag dat te overzien is en 7% plus 2 maal HA en geen start-up.
Ja, kan vanalles zijn. Tonnen overwaarde op 'n huis, maar ook een papieren overwaarde op basis van 'n gunstige taxatie. Of 50k die nog over is op een rekening waar meer af gaat dan er bij komt.
Bedrag is wel te overzien, ja. De termijn ook. En in principe moet er geld te verdienen zijn met die webshop. Ik twijfel nog. Heb wel vertrouwen in die webshop, maar als CCF rept over materiële waarde van een borgstelling, dan moeten ze wel uitleggen waar dat op is gebaseeerd.
Deensestraat 39 C te Rotterdam LIVE 17 maart om 12.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Deensestraat 39 C te Rotterdam. Je kunt vanaf 17 maart 2022 om 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een benedenwoning met tuin en vrijstaande houten berging. Gelegen in de wijk Oud-Mathenesse.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een investeerder stopt er net 120k in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een investeerder die er 300k in stopt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 15-03-2022 15:28:21 (Aanvulling) ]
[..] Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Mee eens. Het is duidelijk geen risicoloos project maar daar staat ook een bruto rente van 8% tegenover. Je gaat hier, ook als het onverhoopt fout gaat altijd het overgrote deel van je inleg terug krijgen.
Het ziet er uit als een mooi onderpand, landelijk maar toch midden in de randstad/groeikern van Den Haag.
quote:
Een echtpaar uit het netwerk van de ondernemer geeft een gezamenlijke persoonlijke borgstelling af voor ¤ 250.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde.
Wel jammer dat we geen idee hebben waar deze materiele waarde uit bestaat.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wasn't me!
[..] dat valt ook wel weer mee, die 0,125%. En bovendien 9 van de 10 projecten halen de eindstreep niet eens bij SIG door vervroegde aflossing.
Vergelijking met een project van twee jaar is het verschil natuurlijk groter. De rente is bij 1,5 jaar lager en de kosten zijn hoger. Als het goed is gaan ze wat doen met de kosten en gaan ze naar een maandelijkse kostenstructuur ipv een jaarlijkse.
[..] Aan de andere kant 8% rente. 100k eigen geld. 250 K materiele borg ven derden. en 200K aflossing bij verkoop huidige huis dus lagere LTV van zo'n 8% na aflossing. Durf het in ieder geval wel aan voor mijn basisbedrag daar ik hier altijd wel zo'n 75% terug zie als het het echt mis gaat naar mijn idee. Of zie ik iets over het hoofd dan wel ben ik te optimistisch?
Ik ben het met je eens. Uiteraard zijn er risico's, maar ook behoorlijke zekerheden. Dat alles tegen 8% rente vind ik een mooie investering.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik niet zo blij mee.
Jaarlijkse kosten geincasseerd op 1 maart. Afgelost op 10 maart. En bedankt.
De vorige keer dat dit gebeurde heeft SiG onder druk deze kosten terug betaald. Maar even mailen met ze allen dus?