abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2022 @ 04:49:32 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204083832
Je hebt geen kapitale villa maar het is voor de gewone man niet te betalen :?

En er is ook nog zoiets als stille verkoop…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204083998
Ik heb de meest maffe, afgeleefde huizen voor de meeste maffe prijzen weg zien gaan. Is jouw huis in zo'n slechte staat of ligt het zo enorm afgelegen dat het zo slecht verkoopbaar is? En wat voor prijscategorie hebben we het?

Maar goed, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen. Ik zal je niet dwingen om te verhuizen :D :P
pi_204084816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 04:49 schreef kanovinnie het volgende:

Als dat het professionele advies was... Een makelaar verkoopt natuurlijk liever voor ¤ 50k te weinig dan helemaal niet. Dus om dat advies dan helemaal terzijde te schuiven...
pi_204084908
" Zoals het er nu uitziet worden koopwoningen volgens hun ramingen dit jaar gemiddeld 17,3% duurder, wat veel sterker is dan de voorspelling van dik 12% prijstoename die in december nog werd uitgesproken. "

https://www.telegraaf.nl/(...)-dit-jaar-oververhit
pi_204084928
Pff, ik vond m'n eigen nieuwbouwwoning al duur. Ze gaan binnenkort starten met fase 2. Precies dezelfde woningen, maar de voorlopige prijsindicatie is alweer 63.000 duurder. :') Wij kochten 3 maanden geleden...
pi_204084980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:28 schreef Myraela het volgende:
Pff, ik vond m'n eigen nieuwbouwwoning al duur. Ze gaan binnenkort starten met fase 2. Precies dezelfde woningen, maar de voorlopige prijsindicatie is alweer 63.000 duurder. :') Wij kochten 3 maanden geleden...
Wow. In ons project gaat het minder hard qua stijging, dit klinkt echt absurd.
We hebben de knoop doorgehakt, we gaan eerst verhuizen en daarna gaat de woning in de verkoop, het geeft echt rust dat we die beslissing hebben genomen.
pi_204085034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben de knoop doorgehakt, we gaan eerst verhuizen en daarna gaat de woning in de verkoop, het geeft echt rust dat we die beslissing hebben genomen.
Bij onze fase was de definitieve prijs ineens een flink stuk hoger dan de indicatieprijs, daar zijn toen best wat mensen boos over geworden. Misschien dat ze daarom deze keer juist iets hoger hebben ingeschat. Kan nog veranderen bij de definitieve prijzen.
pi_204085077
quote:
Maar één procentje extra :')
pi_204085225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:46 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Maar één procentje extra :')
Een procentpuntje :)

Volgens Hugo om buitensporige rendementen tegen te gaan. :') Alsof elke belegger nu buitensporige rendementen maakt.
pi_204085300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Met het moeilijkste beginnen is inderdaad een wijze keuze
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204085316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een procentpuntje :)

Volgens Hugo om buitensporige rendementen tegen te gaan. :') Alsof elke belegger nu buitensporige rendementen maakt.
Op de beurs staat er nu een minnetje voor maar het getal is ca hetzelfde als vorig jaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204085455
quote:
“Het verhuren van vastgoed in box 3 wordt zwaarder belast door de afschaffing van de leegwaarderatio in 2023 en de hervorming van box 3 richting werkelijk rendement in 2025.”
ofwel: huurders gaan meer huur betalen om dat te compenseren
pi_204085765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 04:49 schreef kanovinnie het volgende:

Dat klopt, er zit een gebied tussen die twee categorieën. Daar valt mijn huis in.

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb de meest maffe, afgeleefde huizen voor de meeste maffe prijzen weg zien gaan. Is jouw huis in zo'n slechte staat of ligt het zo enorm afgelegen dat het zo slecht verkoopbaar is? En wat voor prijscategorie hebben we het?

Maar goed, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen. Ik zal je niet dwingen om te verhuizen :D :P
Mijn woning is juist perfect onderhouden, geheel gerenoveerd. Ligt prima en als ik het bord in de tuin zet is hij morgen verkocht, alleen niet voor de benodigde taxatiewaarde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als dat het professionele advies was... Een makelaar verkoopt natuurlijk liever voor ¤ 50k te weinig dan helemaal niet. Dus om dat advies dan helemaal terzijde te schuiven...
En deze makelaar weer mijn wensen en heeft beleefd gezegd de klus niet te gaan klaren.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 10:57:46 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204085834
Waarom is er een 'benodigde taxatiewaarde' dan? Voor het (soort) huis dat je op het oog hebt? @investeerdertje
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204085882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
ofwel: huurders gaan meer huur betalen om dat te compenseren
Zolang al die extra woningen van Hugo niet zijn gebouwd, zal het daar wel op uit gaan draaien inderdaad.
pi_204085886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:28 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel was het toen? Bizar, maar zal misschien te maken hebben met materialen?
pi_204085942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom is er een 'benodigde taxatiewaarde' dan? Voor het (soort) huis dat je op het oog hebt? @:investeerdertje
Omdat ik dan naar het duurdere deel van Nederland wilde verkassen. Overigens is het de 'benodigde' taxatiewaarde. De woning is gewoon getaxeerd
  dinsdag 15 maart 2022 @ 11:50:56 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204086348
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
Nou, mijn verhuisplannen zijn definitief voorbij. Net eens een berekening gedaan met het gemiddelde inkomen (en dan 2x) van een stel hier. Ook met 1.5 keer gemiddeld. Ze kunnen het gewoon niet betalen.

De koopmarkt zal hier flinterdun zijn voor mijn woning of er moet een Randstedelijk persoon willen emigreren.
Laten wij nou in die categorie vallen :7 Welke regio zit jij? :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204086369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat ik dan naar het duurdere deel van Nederland wilde verkassen. Overigens is het de 'benodigde' taxatiewaarde. De woning is gewoon getaxeerd
Maar dan is het dus niet zozeer je woning waar geen markt voor zou zijn het probleem, maar de prijs die jij ervoor wil om zelf een duurder huis te kunnen kopen wél.

Ja ok, dan zou ik het ook niet in de verkoop zetten nee. Maar zo las ik je bericht eerst niet :D
pi_204086388
Bouwkundige keuring gehad. Was informatief en leuk. Gelukkig niet al teveel gekke dingen tegengekomen*, of in elk geval niet zozeer onverwacht. Een aantal fijne meevallers, kleine tegenvaller bij de badkamer (maar die wilden we toch al op termijn goed aan gaan pakken) en al met al een zeer degelijk gebouwd huis.

*Hoewel de inspecteur zelf ook wel even opkeek toen hij ontdekte dat we nog elektra met jute mantel hebben :D
pi_204086500
Voor wie nog een optrekje zoekt met wat ruimte. Er wordt er eentje geveild :)

https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-88087354-gemaalweg-19/

Voorheen een bordeel geweest. Laatste tijd een feestlocatie.

pi_204086579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:02 schreef Eikenbomen het volgende:
Hoeveel was het toen? Bizar, maar zal misschien te maken hebben met materialen?
Bij ons was de voorlopige prijsindicatie vanaf 575, dat werd 627. Nu zit de voorlopige prijsindicatie op vanaf 690. Ik heb geen idee wat voor die hogere prijs zorgt. Bij ons dachten we ook materiaal. Maar als je vervolgens de verdeling van de kosten ziet, dan is de aannaamsom maar 250, het veel grotere deel gaat naar de grond.

Als dit echt is hoe het gaat, dan laat het mij alleen maar zien dat het goed is geweest dat we niet hebben gewacht. :') Daar kunnen we echt niet tegenop sparen.
pi_204086622
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar dan is het dus niet zozeer je woning waar geen markt voor zou zijn het probleem, maar de prijs die jij ervoor wil om zelf een duurder huis te kunnen kopen wél.

Ja ok, dan zou ik het ook niet in de verkoop zetten nee. Maar zo las ik je bericht eerst niet :D
Hehe en hetzelfde als voor buren die ook graag hun getaxeerde woning prijs willen. Ik gok dat de markt wat gaat afkoelen.

[ Bericht 45% gewijzigd door investeerdertje op 15-03-2022 12:16:48 ]
pi_204086682
Binnenkort het huis van mijn vriendin in de verkoop. Benieuwd hoe snel dat verkocht gaat worden en tegen welke prijs :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')