abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 maart 2022 @ 18:21:27 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204066591
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:



Euhm, nieuw deel geklikt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204066634
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, het heeft niets met "met eigen middelen aflossen" te maken, je moet als na 2012 starter de aflosstand bij verkoop fiscaal meenemen naar de volgende hypotheek en in de resterende looptijd aflossen.
Je mag een hypotheek gewoon aflossen en je mag een nieuwe hypotheek gewoon aangaan op de overwaarde van je huis.

Dit hoeft niet "bij verkoop".

Met eigen middelen gaat het gewoon. Maar die positie hebben niet zoveel mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204066657
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mag een hypotheek gewoon aflossen en je mag een nieuwe hypotheek gewoon aangaan op de overwaarde van je huis.

Dit hoeft niet "bij verkoop".

Met eigen middelen gaat het gewoon. Maar die positie hebben niet zoveel mensen.
Het heft niets met aflossen te maken
Het heeft niets met eigen middelen te maken

Zoek even het linkje wat Leandra in het vorige topic poste op, ga die lezen. Misschien ga je dan snappen wat ze bedoelde.
pi_204066675
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het probleem is niet dat de HRA er niet is, het probleem is dat een hypotheekbank moet rekenen met de resterende looptijd. Dat drukt nogal op je leencapaciteit.
Die loopt bij je reguliere aflosvrije ook af in 30 jaar. Maar die mag je wel aflossen met een nieuwe financiering van 30 jaar?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 maart 2022 @ 18:26:47 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204066709
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je mag een hypotheek gewoon aflossen en je mag een nieuwe hypotheek gewoon aangaan op de overwaarde van je huis.

Dit hoeft niet "bij verkoop".

Met eigen middelen gaat het gewoon. Maar die positie hebben niet zoveel mensen.
Ik ga niet voor de zoveelste keer uitleggen hoe het zit met starters van na 2013 en annuïtaire (of lineaire) hypotheken, ik heb een link gegeven, je kunt woorden als "aflosstand" ook opzoeken.
Het boeit niet dat je je huis bij verkoop aflost het boeit ook niet dat je bij verkoop met een schenking van tante Annie een deel aflost, maar als tante Annie toch gaat schenken dan kun je dat deel waarschijnlijk beter voor je verkoopt op je annuïtaire hypotheek aflossen, dat maakt je resterende aflosstand lager.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204066712
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:24 schreef ludovico het volgende:

Die loopt bij je reguliere aflosvrije ook af in 30 jaar. Maar die mag je wel aflossen met een nieuwe financiering van 30 jaar?
Het hele verhaal heeft niets met een nieuwe financiering van 30 jaar te maken. Het gaat om het fiscale aspect, niet om het feit of je HRA na 30 jaar stopt.

Neem de moeite om even in het vorige topic dit linkje te zoeken.
pi_204066779
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het heft niets met aflossen te maken
Het heeft niets met eigen middelen te maken

Zoek even het linkje wat Leandra in het vorige topic poste op, ga die lezen. Misschien ga je dan snappen wat ze bedoelde.
quote:
Hierbij is van belang dat de looptijd van de hypotheek niet verlengd mag worden. Indien dit wel wordt gedaan, dan mag de huizenbezitter over dit hypotheekbedrag niet meer gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek
.

Linkje Leandra impliceert dat je een nieuwe hypotheek kan fixen met weer 30 jaar aflosperiode.

quote:
Nee, het heeft niets met "met eigen middelen aflossen" te maken, je moet als na 2012 starter de aflosstand bij verkoop fiscaal meenemen naar de volgende hypotheek en in de resterende looptijd aflossen.
Spreekt dit direct tegen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204066810
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:29 schreef ludovico het volgende:

Linkje Leandra impliceert dat je een nieuwe hypotheek kan fixen met weer 30 jaar aflosperiode.
Nee, ze zou willen dat je hem weer kan verlengen met 30 jaar, maar met een HRA voor de periode dat nog van toepassing als voor het eerste hypotheekdeel. Dan los je het probleem op uit het eerder genoemde linkje.
pi_204066832
Maar goed dat HRA (stapsgewijs) wordt afgeschaft.
pi_204066837
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga niet voor de zoveelste keer uitleggen hoe het zit met starters van na 2013 en annuïtaire (of lineaire) hypotheken, ik heb een link gegeven, je kunt woorden als "aflosstand" ook opzoeken.
Het boeit niet dat je je huis bij verkoop aflost het boeit ook niet dat je bij verkoop met een schenking van tante Annie een deel aflost, maar als tante Annie toch gaat schenken dan kun je dat deel waarschijnlijk beter voor je verkoopt op je annuïtaire hypotheek aflossen, dat maakt je resterende aflosstand lager.
Dat zeg ik. Eigen middelen aflossen heeft dus effect op die aflosstand.

En niks laat je om een nieuwe hypotheek op overwaarde af te sluiten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204066861
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:31 schreef Slumlord. het volgende:
Maar goed dat HRA (stapsgewijs) wordt afgeschaft.
Meh, we zijn gewoon toe aan een volledige belastingherziening.
pi_204066869
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het hele verhaal heeft niets met een nieuwe financiering van 30 jaar te maken. Het gaat om het fiscale aspect, niet om het feit of je HRA na 30 jaar stopt.

Neem de moeite om even in het vorige topic dit linkje te zoeken.
Dit heeft te maken met het feit dat er in deze situatie bij de maximale hypotheek berekening niet uitgegaan mag worden van een looptijd van de hypotheek van 30 jaar (wat standaard gebruikt wordt). D

Het gaat om de looptijd in dat artikel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204066890
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit heeft te maken met het feit dat er in deze situatie bij de maximale hypotheek berekening niet uitgegaan mag worden van een looptijd van de hypotheek van 30 jaar (wat standaard gebruikt wordt). D

Het gaat om de looptijd in dat artikel.
Wow, echt? Zou het daarom zijn dat Leandra voorstelde om het leningdeel weer voor 30 jaar af te mogen sluiten terwijl je geen 30 jaar HRA hebt? Joh, nee.

Ben er klaar mee :)
  zondag 13 maart 2022 @ 18:36:06 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204066926
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Eigen middelen aflossen heeft dus effect op die aflosstand.

En niks laat je om een nieuwe hypotheek op overwaarde af te sluiten.
Alleen indien je het daarvoor OP VOORHAND gebruikt hebt.

Dus als je de schenking van tante Annie gebruikt om je lopende hypotheek te verlagen dan werkt het wel, als je hem gebruikt om je hypotheek bij verkoop af te lossen werkt het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204067690
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wow, echt? Zou het daarom zijn dat Leandra voorstelde om het leningdeel weer voor 30 jaar af te mogen sluiten terwijl je geen 30 jaar HRA hebt? Joh, nee.

Ben er klaar mee :)
Ajoe.

Ze zegt dat je beter aflossingsvrij kan nemen initieel vanwege HRA. Dat klopt niet.

Punt 2,dan moet je die aflossingsvrije wel de looptijd kunnen "verlengen" lijkt me een legitieme vraag.

Als dat niet kan is er geen enkel voordeel qua maximale leenruimte tussen aflosvrij of annuitair danwel lineair.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204067707
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 18:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alleen indien je het daarvoor OP VOORHAND gebruikt hebt.

Dus als je de schenking van tante Annie gebruikt om je lopende hypotheek te verlagen dan werkt het wel, als je hem gebruikt om je hypotheek bij verkoop af te lossen werkt het niet.
Exactement.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 maart 2022 @ 19:30:46 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204067806
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 19:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ajoe.

Ze zegt dat je beter aflossingsvrij kan nemen initieel vanwege HRA. Dat klopt niet.

Punt 2,dan moet je die aflossingsvrije wel de looptijd kunnen "verlengen" lijkt me een legitieme vraag.

Als dat niet kan is er geen enkel voordeel qua maximale leenruimte tussen aflosvrij of annuitair danwel lineair.
Nee, ik zei niet beter aflossingsvrij, want helemaal aflossingsvrij is helemaal geen optie voor een starter, ongeacht wat ze willen, max 50% kan aflossingsvrij.

Dat je het niet snapt of niet wilt snappen is al beroerd genoeg, maar als je dan stelt dat ik iets gezegd/gepost heb, gebruik dan wel de juiste stelling en maak er geen bullshitverhaal van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204067845
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, ik zei niet beter aflossingsvrij, want helemaal aflossingsvrij is helemaal geen optie voor een starter, ongeacht wat ze willen, max 50% kan aflossingsvrij.

Dat je het niet snapt of niet wilt snappen is al beroerd genoeg, maar als je dan stelt dat ik iets gezegd/gepost heb, gebruik dan wel de juiste stelling en maak er geen bullshitverhaal van.
Concreet de vraag dan: kan je dan die aflossingsvrije hypotheek de looptijd verlengen bij verkoop / financiering van een nieuwe woning.

Want als die looptijd perikelen evenzeer gelden voor aflosvrij zou het niet moeten uitmaken voor je Max hypotheek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 maart 2022 @ 19:36:27 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204067877
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 19:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Concreet de vraag dan: kan je dan die aflossingsvrije hypotheek de looptijd verlengen bij verkoop / financiering van een nieuwe woning.

Want als die looptijd perikelen evenzeer gelden voor aflosvrij zou het niet moeten uitmaken voor je Max hypotheek.
Het gaat niet om dat aflossingsvrije deel, het gaat om het annuïtaire deel voor starters.
Wat is dit toch voor gezeik godverdomme?! Hou toch op met je gejank over dat aflossingsvrije deel, dat is het probleem niet voor starters van na 2013.

De tering zeg.
Ik hou nou ook gewoon op met op je eeuwige getroll te reageren, ga maar met een hypotheekadviseur praten als het hier nog niet Jip en Janneke genoeg voor je is uitgelegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 19:38:46 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204067912
Dit gedoe heeft nu lang genoeg gelopen. Klaar nu. Iemand die het nu nog niet snapt moet maar met een daadwerkelijke adviseur praten maar dit het laatste woord willen hebben is klaar nu.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204067930
- ik zei dus klaar nu -

[ Bericht 97% gewijzigd door CoolGuy op 13-03-2022 19:42:38 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204068299
Nou, mijn verhuisplannen zijn definitief voorbij. Net eens een berekening gedaan met het gemiddelde inkomen (en dan 2x) van een stel hier. Ook met 1.5 keer gemiddeld. Ze kunnen het gewoon niet betalen.

De koopmarkt zal hier flinterdun zijn voor mijn woning of er moet een Randstedelijk persoon willen emigreren.
pi_204068499
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
Nou, mijn verhuisplannen zijn definitief voorbij. Net eens een berekening gedaan met het gemiddelde inkomen (en dan 2x) van een stel hier. Ook met 1.5 keer gemiddeld. Ze kunnen het gewoon niet betalen.

De koopmarkt zal hier flinterdun zijn voor mijn woning of er moet een Randstedelijk persoon willen emigreren.
Ik snap hem even niet. Je verhuisplannen zijn voorbij, want ... een stel dat mogelijk interesse heeft/had, kan het niet betalen?
Maar maak je je eigen doelgroep dan niet wat te klein, door het enkel tot hen te beperken? Wie weet wie er in de Randstad toch al een tijdje op zoek is in een huis in jouw omgeving, en het kan en wil betalen?
pi_204068550
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik snap hem even niet. Je verhuisplannen zijn voorbij, want ... een stel dat mogelijk interesse heeft/had, kan het niet betalen?
Maar maak je je eigen doelgroep dan niet wat te klein, door het enkel tot hen te beperken? Wie weet wie er in de Randstad toch al een tijdje op zoek is in een huis in jouw omgeving, en het kan en wil betalen?
Ik zal eerst een nieuwe woning moeten kopen, daar heb ik mijn overwaarde voor nodig. Ik zal het dan van zuidassers moeten hebben (ov aansluitingen). Alles hier in de omgeving kan het gewoon niet betalen. Ik ga niet gokken op potentiële kopers als ik eerst iets anders zal moeten kopen, daar is de lokale markt al te klein voor.

Ik blijf wel zitten waar ik zit en als het niet meer bevalt verander ik wel van werk (dichterbij). Zie ik dan wel weer.
pi_204069064
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zal eerst een nieuwe woning moeten kopen, daar heb ik mijn overwaarde voor nodig. Ik zal het dan van zuidassers moeten hebben (ov aansluitingen). Alles hier in de omgeving kan het gewoon niet betalen. Ik ga niet gokken op potentiële kopers als ik eerst iets anders zal moeten kopen, daar is de lokale markt al te klein voor.

Ik blijf wel zitten waar ik zit en als het niet meer bevalt verander ik wel van werk (dichterbij). Zie ik dan wel weer.
Gewoon met korting verkopen dan :+
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 21:03:28 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204069205
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zal eerst een nieuwe woning moeten kopen, daar heb ik mijn overwaarde voor nodig. Ik zal het dan van zuidassers moeten hebben (ov aansluitingen). Alles hier in de omgeving kan het gewoon niet betalen. Ik ga niet gokken op potentiële kopers als ik eerst iets anders zal moeten kopen, daar is de lokale markt al te klein voor.

Ik blijf wel zitten waar ik zit en als het niet meer bevalt verander ik wel van werk (dichterbij). Zie ik dan wel weer.
Vind ik kort door de bocht. De gemiddelde universitair geschoolde bij de overheid / gemeente kan ook in schalen 11 of 12 bivakkeren. Dat is dan snel 2x 5000 bruto. Wanneer deze ook een huis verkopen ben je al een heel end toch zeker?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204069328
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:55 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Gewoon met korting verkopen dan :+
Haha hell nope. Dan eerst mijn investeringen terug verdienen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:03 schreef Rene het volgende:

[..]
Vind ik kort door de bocht. De gemiddelde universitair geschoolde bij de overheid / gemeente kan ook in schalen 11 of 12 bivakkeren. Dat is dan snel 2x 5000 bruto. Wanneer deze ook een huis verkopen ben je al een heel end toch zeker?
Je weet hoeveel universitair geschoolden er vermoedelijk in mijn regio zijn ;) maar die mensen hier, hebben al dikkere woningen dan ik heb. zelfs C level is hier geen 11/12. De markt is hier vrij verzadigd tbh op dat niveau.

En als ze 2x 5k hebben, zijn er leukere woningen ;)
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 21:25:57 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204069632
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Haha hell nope. Dan eerst mijn investeringen terug verdienen.
[..]
Je weet hoeveel universitair geschoolden er vermoedelijk in mijn regio zijn ;) maar die mensen hier, hebben al dikkere woningen dan ik heb. zelfs C level is hier geen 11/12. De markt is hier vrij verzadigd tbh op dat niveau.

En als ze 2x 5k hebben, zijn er leukere woningen ;)
Je weet het niet he.
Maar, in jouw omgeving zijn er toch best wel wat te vinden hoor. Zonder je woonplaats te verklappen zijn er best opties.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204069698
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:25 schreef Rene het volgende:

[..]
Je weet het niet he.
Maar, in jouw omgeving zijn er toch best wel wat te vinden hoor. Zonder je woonplaats te verklappen zijn er best opties.
Alleen mijn woning zit net niet in de categorie 2x5k het hoofdje. Ik zit op het scheidingsvlak en heb echt geen bijzondere woning.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 21:30:42 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204069722
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Alleen mijn woning zit net niet in de categorie 2x5k het hoofdje. Ik zit op het scheidingsvlak en heb echt geen bijzondere woning.
Tja.
Waarom zou de 2x500k een top-hypotheek nemen? Misschien moeten er nog kinderen komen en werkt deze parttime.
Je kan je huis in een stille verkoop zetten met flexibele aanvaardingstermijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204069741
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:30 schreef Rene het volgende:

[..]
Tja.
Waarom zou de 2x500k een top-hypotheek nemen? Misschien moeten er nog kinderen komen en werkt deze parttime.
Je kan je huis in een stille verkoop zetten met flexibele aanvaardingstermijn.
M'n makelaar had dezelfde mening als ik had. Maar ja, kan altijd het op de lange baan gooien daar heb je gelijk in
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 maart 2022 @ 22:26:49 #32
414785 sirdanilot
pi_204070557
Ik zat net naar een woning te kijken die netaan binnen mijn maximale hypotheek past.

En ik vond me toch een pareltje :D

Als je daar in de woonkamer zit boven die boog, dan kan je er donder op zeggen dat er een keer een idioot met een net iets te hoog busje je huis ramt :D

Het ligt wel een beetje in een achterbuurt anders zou ik het wel willen kopen.

https://www.daft.ie/for-s(...)wn-dublin-15/3629528
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204070597
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zat net naar een woning te kijken die netaan binnen mijn maximale hypotheek past.

En ik vond me toch een pareltje :D

Als je daar in de woonkamer zit boven die boog, dan kan je er donder op zeggen dat er een keer een idioot met een net iets te hoog busje je huis ramt :D

Het ligt wel een beetje in een achterbuurt anders zou ik het wel willen kopen.

https://www.daft.ie/for-s(...)wn-dublin-15/3629528
Met jouw loon en 10% eigen vermogen kan je 50k meer lenen. Geeft prima woonkansen, even daargelaten dat deze ook prima is en de schade aan je woning op de autoverzekering te verhalen is.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 maart 2022 @ 22:43:44 #34
414785 sirdanilot
pi_204070777
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Met jouw loon en 10% eigen vermogen kan je 50k meer lenen.
De wet is in Ierland anders dan in NL. En zo een woning in de hoofdstad zou je in NL nooit voor die lage prijs vinden.

Ik kan 182 duizend lenen met mijn inkomen en meer niet. Stel ik zou dit inkomen in Nederland hebben dan ga je richting de 250 duizend wat je kan lenen alleen zijn Nederlandse huizen dus duurder dan die in Ierland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204070859
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De wet is in Ierland anders dan in NL. En zo een woning in de hoofdstad zou je in NL nooit voor die lage prijs vinden.

Ik kan 182 duizend lenen met mijn inkomen en meer niet. Stel ik zou dit inkomen in Nederland hebben dan ga je richting de 250 duizend wat je kan lenen alleen zijn Nederlandse huizen dus duurder dan die in Ierland.
In Zeeland kun je voor dat geld toch wel iets kopen?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 maart 2022 @ 22:51:19 #36
414785 sirdanilot
pi_204070876
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
In Zeeland kun je voor dat geld toch wel iets kopen?
Is niet mijn zoekgebied.

En de reden daarvoor is

1. Slecht ov

2. Mijn naaste familie is er allemaal weggetrokken. Mijn vader was de laatste. Uiteraard zit er nog wel veel verre familie maar alle ooms, tantes, neven nichten etc. zijn er weg.

3. Bekrompen mensen. Al is het zeker geen Urk of wat dan ook het is toch nogal bekrompen, zelfs de seculiere mensen.

4. Weinig werkgelegenheid
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 maart 2022 @ 22:53:09 #37
414785 sirdanilot
pi_204070900
Ik moet nou dus ongeveere 20 duizend euro bij mekaar sparen.

Dus daar ben ik nog minstens een jaar mee bezig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204070923
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:53 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moet nou dus ongeveere 20 duizend euro bij mekaar sparen.

Dus daar ben ik nog minstens een jaar mee bezig.
Misschien maar weer stoppen met roken dan :+
pi_204070943
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De wet is in Ierland anders dan in NL. En zo een woning in de hoofdstad zou je in NL nooit voor die lage prijs vinden.

Ik kan 182 duizend lenen met mijn inkomen en meer niet. Stel ik zou dit inkomen in Nederland hebben dan ga je richting de 250 duizend wat je kan lenen alleen zijn Nederlandse huizen dus duurder dan die in Ierland.
Ik heb je inkomen online ingevuld, in Ierland.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 22:57:04 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204070950
Succes. Goede conclusie. Met een jaar verder kijken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 maart 2022 @ 23:02:39 #41
414785 sirdanilot
pi_204071034
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik heb je inkomen online ingevuld, in Ierland.
Ik keek bij de bank of ireland en daar kreeg ik 182 duizend en meer niet.

Nou ja ik heb nou een formulier ingevuld op een andere website en die gaan me binnenkort bellen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204071911
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:26 schreef sirdanilot het volgende:
Het ligt wel een beetje in een achterbuurt anders zou ik het wel willen kopen.

Zo te zien aan de foto's valt dat best mee. Dus wat houdt je tegen?
pi_204072095
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 07:29 schreef appreciate het volgende:

[..]
Zo te zien aan de foto's valt dat best mee. Dus wat houdt je tegen?
Als het niet in het historische centrum van een stad is, is het een achterbuurt volgens sirdanilot.
pi_204072300
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 23:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik keek bij de bank of ireland en daar kreeg ik 182 duizend en meer niet.

Nou ja ik heb nou een formulier ingevuld op een andere website en die gaan me binnenkort bellen.


Je bonus telt mee als je die drie jaar op rij hebt
pi_204072316
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 22:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zat net naar een woning te kijken die netaan binnen mijn maximale hypotheek past.

En ik vond me toch een pareltje :D

Als je daar in de woonkamer zit boven die boog, dan kan je er donder op zeggen dat er een keer een idioot met een net iets te hoog busje je huis ramt :D

Het ligt wel een beetje in een achterbuurt anders zou ik het wel willen kopen.

https://www.daft.ie/for-s(...)wn-dublin-15/3629528
Fraai vormgegeven, maar dat verkeer dat onder je huis door raast.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 08:54:30 #46
414785 sirdanilot
pi_204072455
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 07:29 schreef appreciate het volgende:

[..]
Zo te zien aan de foto's valt dat best mee. Dus wat houdt je tegen?
Ik moet nog wat meer sparen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204072927
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:07 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Als het niet in het historische centrum van een stad is, is het een achterbuurt volgens sirdanilot.
Wou al zeggen. Als dat 'n achterbuurt is, dan zijn er in Nederland heel wat achterbuurten. :')

Dan geef ik @Toine51 achteraf nog gelijk dat de Donderberg en de Kemp achterbuurten zijn.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 14:45:57 #48
414785 sirdanilot
pi_204076419
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wou al zeggen. Als dat 'n achterbuurt is, dan zijn er in Nederland heel wat achterbuurten. :')

Dan geef ik @:Toine51 achteraf nog gelijk dat de Donderberg en de Kemp achterbuurten zijn.
Je bent hier toch nog nooit geweest hoe kan je dan weten wat wel en geen achterbuurten zijn.

Bovendie verschilt het ook echt heel sterk lokaal. Zo is Ballymun een beruchte achterbuurt. Maar als je aan de Ballymun Road woont dan valt het echt reuze mee en daar kan je prima wonen. Verschilt soms per straat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 14:48:08 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204076440
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wou al zeggen. Als dat 'n achterbuurt is, dan zijn er in Nederland heel wat achterbuurten. :')

Dan geef ik @:Toine51 achteraf nog gelijk dat de Donderberg en de Kemp achterbuurten zijn.
Of het een achterbuurt is of niet kan ik niets over zeggen, maar gebaseerd op de paar foto's die voorhanden zijn krijg ik wel de indruk dat de woning zelf meuk is.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 14:55:29 #50
414785 sirdanilot
pi_204076522
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 14:48 schreef CoolGuy het volgende:
iet kan ik niets over zeggen, maar gebaseerd op de paar foto's die voorhanden zijn krijg ik wel de indruk dat de woning zelf meuk is.
Er was hier laatst een schandaal dat er pyriet in het beton zat en dat daardoor de muren van duizenden huizen langzaam afbrokkelen en dat repareren kost een paar ton :')

Ik neem aan dat je dat wel kan zien bij een bouwkundige keuring? Al heb je in zo'n land als hier nog het risico dat degene die die keuring uitvoert is omgekocht door een lokale criminele bende dus dat zegt ook nog niet perse iets.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 15:08:43 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204076630
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 14:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er was hier laatst een schandaal dat er pyriet in het beton zat en dat daardoor de muren van duizenden huizen langzaam afbrokkelen en dat repareren kost een paar ton :')

Ik neem aan dat je dat wel kan zien bij een bouwkundige keuring? Al heb je in zo'n land als hier nog het risico dat degene die die keuring uitvoert is omgekocht door een lokale criminele bende dus dat zegt ook nog niet perse iets.
Geen idee, maar misschien is het beter om (daar) geen huis te kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 15:10:08 #52
414785 sirdanilot
pi_204076642
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee, maar misschien is het beter om (daar) geen huis te kopen.
Je moet via via gewoon rondvragen in welke wijken er huizen met pyriet in het beton zijn gebouwd.

Of bijvoorbeeld juist een ouder huis kopen dat van voor die tijd stamt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 15:11:09 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204076655
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je moet via via gewoon rondvragen in welke wijken er huizen met pyriet in het beton zijn gebouwd.

Of bijvoorbeeld juist een ouder huis kopen dat van voor die tijd stamt.
Ja, en dan heb je dan weer de mogelijkheid op asbest, en dat in een markt waar jij, afgaande op je eigen woorden, aan de onderkant van de markt zit te vissen. Daarom zeg ik; misschien is het beter als jij geen huis (daar) koopt.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 15:15:23 #54
414785 sirdanilot
pi_204076717
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en dan heb je dan weer de mogelijkheid op asbest, en dat in een markt waar jij, afgaande op je eigen woorden, aan de onderkant van de markt zit te vissen. Daarom zeg ik; misschien is het beter als jij geen huis (daar) koopt.
Ik wilde eerst in Nederland gaan kopen maar ik ben te bang dat Poetin een kernbom op Nederland afvoert en dan is je huis al helemaal niks meer waard.

Ik voel me hier veiliger tegen Poetin omdat er nog een zee tussen zit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 15:16:38 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204076746
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik wilde eerst in Nederland gaan kopen maar ik ben te bang dat Poetin een kernbom op Nederland afvoert en dan is je huis al helemaal niks meer waard.

Ik voel me hier veiliger tegen Poetin omdat er nog een zee tussen zit.
Ja, dat zal met ICBMs echt 0,0 verschil maken want ze kunnen ook Amerika bereiken. Dus al helemaal Engeland en Ierland.

Lijkt me sterk dat jij eerst in Nederland wilde gaan kopen want hier moet je je studieschuld afbetalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 15:17:55 #56
414785 sirdanilot
pi_204076765
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat zal met ICBMs echt 0,0 verschil maken want ze kunnen ook Amerika bereiken. Dus al helemaal Engeland en Ierland.

Lijkt me sterk dat jij eerst in Nederland wilde gaan kopen want hier moet je je studieschuld afbetalen.
Dat maakt onder de streep niet uit, omdat ik in NL bij gelijk inkomen een veel hoger bedrag kan lenen met mijn hypotheek dan in Ierland.

Pak maar eens een bedrag voor inkomen en vul de calculator in voor Bank of Ireland en ABN AMRO. Dat verschil is echt enorm.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204076776
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat maakt onder de streep niet uit, omdat ik in NL bij gelijk inkomen een veel hoger bedrag kan lenen met mijn hypotheek dan in Ierland.

Pak maar eens een bedrag voor inkomen en vul de calculator in voor Bank of Ireland en ABN AMRO. Dat verschil is echt enorm.
Maar het bedrag in inkomen is ook anders.

Die nuke komt ook op Ierland.

Zelfs bosbeetle heeft gekocht, nu is het jouw beurt hoor.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 15:22:13 #58
414785 sirdanilot
pi_204076807
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar het bedrag in inkomen is ook anders.

Die nuke komt ook op Ierland.

Zelfs bosbeetle heeft gekocht, nu is het jouw beurt hoor.
Inkomen ligt gemiddeld iets lager in NL maar ik kan op zich wel genoeg erbij lullen dat ik er niet meer op achteruit hoef te gaan als ik naar NL zou willen gaan.

Maximale hypotheek voor zelfde niveau inkomen ligt een stuk hoger.

Huizenprijzen liggen in NL hoger dan in Ierland (behalve in de duurste wijken van Dublin maar daar hoef ik niet te wonen).

Studieschuld haalt wat van mijn maximale NL hypotheek af.

Downpayment ligt in NL lager dan in Ierland

Je kan extra lenen om een verduurzaming te doen in NL en in Ierland zijn die mogelijkheden beperkter

Onder de streep komt het ongeveer gelijk uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 15:23:45 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204076834
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Inkomen ligt gemiddeld iets lager in NL maar ik kan op zich wel genoeg erbij lullen dat ik er niet meer op achteruit hoef te gaan als ik naar NL zou willen gaan.

Maximale hypotheek voor zelfde niveau inkomen ligt een stuk hoger.

Huizenprijzen liggen in NL hoger dan in Ierland (behalve in de duurste wijken van Dublin maar daar hoef ik niet te wonen).

Studieschuld haalt wat van mijn maximale NL hypotheek af.

Downpayment ligt in NL lager dan in Ierland

Je kan extra lenen om een verduurzaming te doen in NL en in Ierland zijn die mogelijkheden beperkter

Onder de streep komt het ongeveer gelijk uit.
Nou, dan zou ik zeggen, koop hier in NL een huis want die nukes komen over de hele wereld, dus dat boeit verder niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 17:37:58 #60
414785 sirdanilot
pi_204078347
Ik heb met de hypotheekadviseur gesproken en die zegt dat je naast de 10 procent deposit nog zo'n 5 tot 7 duizend euro eztra moet hebben voor alle bijkomende kosten.

Dus dan praat je toch al gauw over om en nabij de 30 duizend euro.

Tegen de tijd dat ik dat bij mekaar heb zijn de prijzen alweer verdubbeld.

Maar goed ik zal het wel proberen te sparen ook als het met dat huis niet lukt kan ik er wel wat anders mee doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204078400
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb met de hypotheekadviseur gesproken en die zegt dat je naast de 10 procent deposit nog zo'n 5 tot 7 duizend euro eztra moet hebben voor alle bijkomende kosten.

Dus dan praat je toch al gauw over om en nabij de 30 duizend euro.

Tegen de tijd dat ik dat bij mekaar heb zijn de prijzen alweer verdubbeld.

Maar goed ik zal het wel proberen te sparen ook als het met dat huis niet lukt kan ik er wel wat anders mee doen.
Ik Google'de even op "prijzen sigaretten Ierland" en zag dit: "Een pakje Marlboro met 20 sigaretten kost in Ierland ¤13,60".

Je spaart sneller als je stopt.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 maart 2022 @ 17:42:32 #62
414785 sirdanilot
pi_204078409
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:41 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ik Google'de even op "prijzen sigaretten Ierland" en zag dit: "Een pakje Marlboro met 20 sigaretten kost in Ierland ¤13,60".

Je spaart sneller als je stopt.
Ik rook sjek

Maar ik ben nou al weer 2 dagen gestopt

Daarvoor was ik ook gestopt maar ik werd zo bang van de kernkoppen van poetin dat ik paar pakjes sjek heb gerookt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204079091
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Maar goed ik zal het wel proberen te sparen ook als het met dat huis niet lukt kan ik er wel wat anders mee doen.
Voor het volgende huis er na idd.
pi_204079134
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb met de hypotheekadviseur gesproken en die zegt dat je naast de 10 procent deposit nog zo'n 5 tot 7 duizend euro eztra moet hebben voor alle bijkomende kosten.

Dus dan praat je toch al gauw over om en nabij de 30 duizend euro.

Tegen de tijd dat ik dat bij mekaar heb zijn de prijzen alweer verdubbeld.

Maar goed ik zal het wel proberen te sparen ook als het met dat huis niet lukt kan ik er wel wat anders mee doen.
Studieschuld afbetalen? :)
pi_204079586
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar het bedrag in inkomen is ook anders.

Die nuke komt ook op Ierland.

Zelfs bosbeetle heeft gekocht, nu is het jouw beurt hoor.
:D

Oh jongens, morgen bouwkundige keuring. Ik heb er enerzijds enorm zin in (want ik heb dus slechts een uur rondgelopen in een huis dat we gekocht hebben. Als ik een stel schoenen koop doe ik daar nog langer over :') ) maar ik hoop dat we met de belangrijkste zaken wel rekening gehouden hebben, en er niet nog eens 3 gore skeletten uit de kast komen :P
  maandag 14 maart 2022 @ 20:16:30 #66
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204080438
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Oh jongens, morgen bouwkundige keuring. Ik heb er enerzijds enorm zin in (want ik heb dus slechts een uur rondgelopen in een huis dat we gekocht hebben. Als ik een stel schoenen koop doe ik daar nog langer over :') ) maar ik hoop dat we met de belangrijkste zaken wel rekening gehouden hebben, en er niet nog eens 3 gore skeletten uit de kast komen :P
Als je het winnende bod heb mag je zo vaak kijken als je wilt (tot de makelaar/verkopende partij je zat wordt :)) hoor.

Belangrijkste is je te realiseren dat de kans dat er echt een skelet uit de kast komt met die keuring niet zo heel groot is, maar je ook in te stellen op de leeftijd van de toko en de te verwachte zooi. NIet alles hoeft direct opgelost/aangepakt.
Dum de dum
pi_204080522
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:16 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als je het winnende bod heb mag je zo vaak kijken als je wilt (tot de makelaar/verkopende partij je zat wordt :)) hoor.

Belangrijkste is je te realiseren dat de kans dat er echt een skelet uit de kast komt met die keuring niet zo heel groot is, maar je ook in te stellen op de leeftijd van de toko en de te verwachte zooi. NIet alles hoeft direct opgelost/aangepakt.
Kan dat zelf kijken niet pas na bouwkundige keuring en/of tekenen koopcontract? Zijn ze dan niet bang dat je in de tussentijd nog wat sloopt/beschadigd (al dan niet per ongeluk)? Of bedoel je met makelaar aanwezig?

Nouja, in elk geval dus morgen weer. Taxateur is vandaag langs geweest. En het voorlopig koopcontract zat ook al in onze mail. ^O^
  maandag 14 maart 2022 @ 20:25:01 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204080546
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zal eerst een nieuwe woning moeten kopen, daar heb ik mijn overwaarde voor nodig. Ik zal het dan van zuidassers moeten hebben (ov aansluitingen). Alles hier in de omgeving kan het gewoon niet betalen. Ik ga niet gokken op potentiële kopers als ik eerst iets anders zal moeten kopen, daar is de lokale markt al te klein voor.

Ik blijf wel zitten waar ik zit en als het niet meer bevalt verander ik wel van werk (dichterbij). Zie ik dan wel weer.
Hele bijzondere gedachtegang. Je kan het toch gewoon te koop zetten en kijken wat er gebeurd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204080735
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hele bijzondere gedachtegang. Je kan het toch gewoon te koop zetten en kijken wat er gebeurd?
Eerst kopen, dan verkopen.
pi_204081050
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:38 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Eerst kopen, dan verkopen.
Ik had net een prachtige brug uitgezocht om onder te gaan wonen, vooral omdat de lokale makelaardij m'n gedachtegang ondersteund.
  maandag 14 maart 2022 @ 21:02:33 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204081145
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:38 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Eerst kopen, dan verkopen.
Waarom zou dat niet kunnen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204081154
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Ja joh, goeie vraag, waarom zou dat niet kunnen?
pi_204081168
Omdat je in het ergste geval maar moet gaan huren en dus moet interen in je verkoopopbrengst, of inderdaad onder de brug moet slapen?

Joh, waarom niet?
  maandag 14 maart 2022 @ 21:29:08 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204081553
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:03 schreef Slumlord. het volgende:
Omdat je in het ergste geval maar moet gaan huren en dus moet interen in je verkoopopbrengst, of inderdaad onder de brug moet slapen?

Joh, waarom niet?
Doe niet zo bijdehand joh. In het geval van mijn ouders is het huis verkocht aan vrienden van me die er interesse in hadden. Dat hebben ze tegen mij nooit uitgesproken. Toen ik eenmaal wist dat m'n ouders gingen verhuizen noemde ik het terloops in het gesprek en van het 1 kwam het ander. Wellicht is er ook wel iemand die nu al interesse heeft in het huis en daar kom je pas achter als je het te koop zet. En misschien is er wel niemand die het wilt. Maar dan ben je niet slechter geworden toch? Als voorwaarde kan je ook neerzetten dat je het pas echt verkoopt als je zelf wat anders hebt.

Ik vind de redenatie van investeerdertje met er zal wel niemand mijn huis willen kopen dus ik zet het maar niet te koop nogal bijzonder.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204082582
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Doe niet zo bijdehand joh. In het geval van mijn ouders is het huis verkocht aan vrienden van me die er interesse in hadden. Dat hebben ze tegen mij nooit uitgesproken. Toen ik eenmaal wist dat m'n ouders gingen verhuizen noemde ik het terloops in het gesprek en van het 1 kwam het ander. Wellicht is er ook wel iemand die nu al interesse heeft in het huis en daar kom je pas achter als je het te koop zet. En misschien is er wel niemand die het wilt. Maar dan ben je niet slechter geworden toch? Als voorwaarde kan je ook neerzetten dat je het pas echt verkoopt als je zelf wat anders hebt.
ja lachen, lekker je huis te koop zetten met een ik wacht wel af verhaal. Ik heb geen kapitale villa of iets.

Overigens is je huis al eens te koop gezet hebben niet perse gunstig als het nu niet lukt. Dat zal een aankoopmakelaar ook weten. Die voorwaarde die je stelt (enkel passeren als ik iets nieuws heb) doet ook de woningwaarde dalen.
quote:
Ik vind de redenatie van investeerdertje met er zal wel niemand mijn huis willen kopen dus ik zet het maar niet te koop nogal bijzonder.
Nou, als zelfs het professionele advies is dat de doelgroep die geïnteresseerd is in de woning de woning niet zal kunnen betalen (een rare enkeling daargelaten) dan hoeft hij van mij inderdaad niet met de foto's van mijn woning op Funda. Ook omdat iemand die 50k onder taxatie waarde zal bieden voor mij gewoon ronduit niet interessant is.

De opmerking mensen met 2x5k inkomen, ja, die kopen inderdaad woningen, maar niet de mijne, dan staan er prachtigere parels te koop.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 04:49:32 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204083832
Je hebt geen kapitale villa maar het is voor de gewone man niet te betalen :?

En er is ook nog zoiets als stille verkoop…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204083998
Ik heb de meest maffe, afgeleefde huizen voor de meeste maffe prijzen weg zien gaan. Is jouw huis in zo'n slechte staat of ligt het zo enorm afgelegen dat het zo slecht verkoopbaar is? En wat voor prijscategorie hebben we het?

Maar goed, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen. Ik zal je niet dwingen om te verhuizen :D :P
pi_204084816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 04:49 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt geen kapitale villa maar het is voor de gewone man niet te betalen :?

En er is ook nog zoiets als stille verkoop…
Als dat het professionele advies was... Een makelaar verkoopt natuurlijk liever voor ¤ 50k te weinig dan helemaal niet. Dus om dat advies dan helemaal terzijde te schuiven...
pi_204084908
" Zoals het er nu uitziet worden koopwoningen volgens hun ramingen dit jaar gemiddeld 17,3% duurder, wat veel sterker is dan de voorspelling van dik 12% prijstoename die in december nog werd uitgesproken. "

https://www.telegraaf.nl/(...)-dit-jaar-oververhit
pi_204084928
Pff, ik vond m'n eigen nieuwbouwwoning al duur. Ze gaan binnenkort starten met fase 2. Precies dezelfde woningen, maar de voorlopige prijsindicatie is alweer 63.000 duurder. :') Wij kochten 3 maanden geleden...
pi_204084980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:28 schreef Myraela het volgende:
Pff, ik vond m'n eigen nieuwbouwwoning al duur. Ze gaan binnenkort starten met fase 2. Precies dezelfde woningen, maar de voorlopige prijsindicatie is alweer 63.000 duurder. :') Wij kochten 3 maanden geleden...
Wow. In ons project gaat het minder hard qua stijging, dit klinkt echt absurd.
We hebben de knoop doorgehakt, we gaan eerst verhuizen en daarna gaat de woning in de verkoop, het geeft echt rust dat we die beslissing hebben genomen.
pi_204085034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow. In ons project gaat het minder hard qua stijging, dit klinkt echt absurd.
We hebben de knoop doorgehakt, we gaan eerst verhuizen en daarna gaat de woning in de verkoop, het geeft echt rust dat we die beslissing hebben genomen.
Bij onze fase was de definitieve prijs ineens een flink stuk hoger dan de indicatieprijs, daar zijn toen best wat mensen boos over geworden. Misschien dat ze daarom deze keer juist iets hoger hebben ingeschat. Kan nog veranderen bij de definitieve prijzen.
pi_204085077
quote:
Maar één procentje extra :')
pi_204085225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:46 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Maar één procentje extra :')
Een procentpuntje :)

Volgens Hugo om buitensporige rendementen tegen te gaan. :') Alsof elke belegger nu buitensporige rendementen maakt.
pi_204085300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Wow. In ons project gaat het minder hard qua stijging, dit klinkt echt absurd.
We hebben de knoop doorgehakt, we gaan eerst verhuizen en daarna gaat de woning in de verkoop, het geeft echt rust dat we die beslissing hebben genomen.
Met het moeilijkste beginnen is inderdaad een wijze keuze
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204085316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een procentpuntje :)

Volgens Hugo om buitensporige rendementen tegen te gaan. :') Alsof elke belegger nu buitensporige rendementen maakt.
Op de beurs staat er nu een minnetje voor maar het getal is ca hetzelfde als vorig jaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204085455
quote:
“Het verhuren van vastgoed in box 3 wordt zwaarder belast door de afschaffing van de leegwaarderatio in 2023 en de hervorming van box 3 richting werkelijk rendement in 2025.”
ofwel: huurders gaan meer huur betalen om dat te compenseren
pi_204085765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 04:49 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt geen kapitale villa maar het is voor de gewone man niet te betalen :?

En er is ook nog zoiets als stille verkoop…
Dat klopt, er zit een gebied tussen die twee categorieën. Daar valt mijn huis in.

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:11 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb de meest maffe, afgeleefde huizen voor de meeste maffe prijzen weg zien gaan. Is jouw huis in zo'n slechte staat of ligt het zo enorm afgelegen dat het zo slecht verkoopbaar is? En wat voor prijscategorie hebben we het?

Maar goed, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen. Ik zal je niet dwingen om te verhuizen :D :P
Mijn woning is juist perfect onderhouden, geheel gerenoveerd. Ligt prima en als ik het bord in de tuin zet is hij morgen verkocht, alleen niet voor de benodigde taxatiewaarde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als dat het professionele advies was... Een makelaar verkoopt natuurlijk liever voor ¤ 50k te weinig dan helemaal niet. Dus om dat advies dan helemaal terzijde te schuiven...
En deze makelaar weer mijn wensen en heeft beleefd gezegd de klus niet te gaan klaren.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 10:57:46 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204085834
Waarom is er een 'benodigde taxatiewaarde' dan? Voor het (soort) huis dat je op het oog hebt? @investeerdertje
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204085882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
ofwel: huurders gaan meer huur betalen om dat te compenseren
Zolang al die extra woningen van Hugo niet zijn gebouwd, zal het daar wel op uit gaan draaien inderdaad.
pi_204085886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:28 schreef Myraela het volgende:
Pff, ik vond m'n eigen nieuwbouwwoning al duur. Ze gaan binnenkort starten met fase 2. Precies dezelfde woningen, maar de voorlopige prijsindicatie is alweer 63.000 duurder. :') Wij kochten 3 maanden geleden...
Hoeveel was het toen? Bizar, maar zal misschien te maken hebben met materialen?
pi_204085942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom is er een 'benodigde taxatiewaarde' dan? Voor het (soort) huis dat je op het oog hebt? @:investeerdertje
Omdat ik dan naar het duurdere deel van Nederland wilde verkassen. Overigens is het de 'benodigde' taxatiewaarde. De woning is gewoon getaxeerd
  dinsdag 15 maart 2022 @ 11:50:56 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204086348
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
Nou, mijn verhuisplannen zijn definitief voorbij. Net eens een berekening gedaan met het gemiddelde inkomen (en dan 2x) van een stel hier. Ook met 1.5 keer gemiddeld. Ze kunnen het gewoon niet betalen.

De koopmarkt zal hier flinterdun zijn voor mijn woning of er moet een Randstedelijk persoon willen emigreren.
Laten wij nou in die categorie vallen :7 Welke regio zit jij? :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204086369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:08 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat ik dan naar het duurdere deel van Nederland wilde verkassen. Overigens is het de 'benodigde' taxatiewaarde. De woning is gewoon getaxeerd
Maar dan is het dus niet zozeer je woning waar geen markt voor zou zijn het probleem, maar de prijs die jij ervoor wil om zelf een duurder huis te kunnen kopen wél.

Ja ok, dan zou ik het ook niet in de verkoop zetten nee. Maar zo las ik je bericht eerst niet :D
pi_204086388
Bouwkundige keuring gehad. Was informatief en leuk. Gelukkig niet al teveel gekke dingen tegengekomen*, of in elk geval niet zozeer onverwacht. Een aantal fijne meevallers, kleine tegenvaller bij de badkamer (maar die wilden we toch al op termijn goed aan gaan pakken) en al met al een zeer degelijk gebouwd huis.

*Hoewel de inspecteur zelf ook wel even opkeek toen hij ontdekte dat we nog elektra met jute mantel hebben :D
pi_204086500
Voor wie nog een optrekje zoekt met wat ruimte. Er wordt er eentje geveild :)

https://www.funda.nl/koop/den-bosch/huis-88087354-gemaalweg-19/

Voorheen een bordeel geweest. Laatste tijd een feestlocatie.

pi_204086579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:02 schreef Eikenbomen het volgende:
Hoeveel was het toen? Bizar, maar zal misschien te maken hebben met materialen?
Bij ons was de voorlopige prijsindicatie vanaf 575, dat werd 627. Nu zit de voorlopige prijsindicatie op vanaf 690. Ik heb geen idee wat voor die hogere prijs zorgt. Bij ons dachten we ook materiaal. Maar als je vervolgens de verdeling van de kosten ziet, dan is de aannaamsom maar 250, het veel grotere deel gaat naar de grond.

Als dit echt is hoe het gaat, dan laat het mij alleen maar zien dat het goed is geweest dat we niet hebben gewacht. :') Daar kunnen we echt niet tegenop sparen.
pi_204086622
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar dan is het dus niet zozeer je woning waar geen markt voor zou zijn het probleem, maar de prijs die jij ervoor wil om zelf een duurder huis te kunnen kopen wél.

Ja ok, dan zou ik het ook niet in de verkoop zetten nee. Maar zo las ik je bericht eerst niet :D
Hehe en hetzelfde als voor buren die ook graag hun getaxeerde woning prijs willen. Ik gok dat de markt wat gaat afkoelen.

[ Bericht 45% gewijzigd door investeerdertje op 15-03-2022 12:16:48 ]
pi_204086682
Binnenkort het huis van mijn vriendin in de verkoop. Benieuwd hoe snel dat verkocht gaat worden en tegen welke prijs :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')