Das vlug verhuizenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
Ons huis (1,5 jaar geleden gekocht) is nu al 50K meer waard (dorpje). Nu ingeschreven voor een nieuwbouwhuis hier vlakbij. Dit is het ENIGE nieuwbouwproject die NIET kaal zal worden opgeleverd. Dat wil zeggen; inclusief zonnepanelen, warmtepop, badkamer, keuken etc. Meestal koop je nieuwbouw toch kaal zeg maar en komt er nog 50-100K bij.
Bij ons zit alleen de keuken er niet in. En warmtepomp (en een paar zonnepanelen) zal wel moeten, want er zal geen gasaansluiting meer in zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
Ons huis (1,5 jaar geleden gekocht) is nu al 50K meer waard (dorpje). Nu ingeschreven voor een nieuwbouwhuis hier vlakbij. Dit is het ENIGE nieuwbouwproject die NIET kaal zal worden opgeleverd. Dat wil zeggen; inclusief zonnepanelen, warmtepop, badkamer, keuken etc. Meestal koop je nieuwbouw toch kaal zeg maar en komt er nog 50-100K bij.
Damn, de gemeente of ontwikkelaar wil dus nog meer geld voor de grond. Onze grond heeft ruim een ton gekost voor bijna 400m2quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij ons was de voorlopige prijsindicatie vanaf 575, dat werd 627. Nu zit de voorlopige prijsindicatie op vanaf 690. Ik heb geen idee wat voor die hogere prijs zorgt. Bij ons dachten we ook materiaal. Maar als je vervolgens de verdeling van de kosten ziet, dan is de aannaamsom maar 250, het veel grotere deel gaat naar de grond.
Als dit echt is hoe het gaat, dan laat het mij alleen maar zien dat het goed is geweest dat we niet hebben gewacht.Daar kunnen we echt niet tegenop sparen.
En jij dacht dat die badkamer en keuken niet zo armoedig zijn dat je wilt upgraden en er nog steeds geld tegenaan moet? Het gaat nooit 100% zijn zoals jij wilt. Meerwerk is waar de aannemer op verdient.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
Dat is duur wonen...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
Keuken, badkamer etc die info heb ik al. Is gewoon redelijk standaard allemaal en dat is prima. Meerwerk laten wij zeker niet door de aannemer doen. Dat is bekend verhaal dat dat veel duurder is. Je kan er beter zelf iemand op zetten inderdaad. Er zit wel een warmtepomp bij van 20K dat is niet misselijk. Wel weinig panelen (natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:52 schreef laziness het volgende:
[..]
En jij dacht dat die badkamer en keuken niet zo armoedig zijn dat je wilt upgraden en er nog steeds geld tegenaan moet? Het gaat nooit 100% zijn zoals jij wilt. Meerwerk is waar de aannemer op verdient.
De eindprijs zal tov casco niet veel verschillen is mijn ervaring. En je zit ook nog vast aan een verplichte keukenboer of ze rekenen weer kosten als je niet met die zaak in zee gaat. Die zag ik laatst ook. Wat verplaatsen was gratis als je met de keukenboer in zee ging, zo niet dan kost het geld.
Tegenwoordig hebben ze overal een pomp en een aantal panelen. Die badkamer en keuken kosten geen 100k. De wanden, vloeren, tuin etc zal ook in jouw project nog steeds moeten en daar lopen de kosten van op.
Mijn ervaring is trouwens dat alle projecten wel een (al dan niet schamele) badkamer hebben. Keuken verschilt. De rest van het huis is nog steeds kaal bij elk project![]()
Die 50k is geen winst, want als de prijzen niet waren gestegen was je nieuwe huis ook goedkoper geweest.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Keuken, badkamer etc die info heb ik al. Is gewoon redelijk standaard allemaal en dat is prima. Meerwerk laten wij zeker niet door de aannemer doen. Dat is bekend verhaal dat dat veel duurder is. Je kan er beter zelf iemand op zetten inderdaad. Er zit wel een warmtepomp bij van 20K dat is niet misselijk. Wel weinig panelen (natuurlijk) maar die kunnen we uitbreiden.
Loting is denk ik volgende maand ongeveer.
@:sjorsie1982 Hoe bedoel je duur wonen? Die 50K zet ik in voor het nieuwbouwhuis en dan hou ik nog geld over ook, aangezien ik niet de volledige 50K hoef te gebruiken. Dit nieuwbouwproject zit ook rond de 3 ton en mijn huis inmiddels al daaroverheen.
Natuurlijk is het op dit moment WEL winst. Als als als daar koop ik niks voor, dat is nu niet van toepassing.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die 50k is geen winst, want als de prijzen niet waren gestegen was je nieuwe huis ook goedkoper geweest.
Net duur wonen bedoel ik aanschafkosten gedeeld door jaren dat je er woont. Hoe eerder je verhuisd hoe hoger deze kosten per maand.
Ruwbouw opties heb je geen andere keus dan als meerwerk te doen. Maar ook een dichte trap naar zolder of kraan aan je buitengevel zijn 100x mooier als je het meteen door de bouwer laat doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Keuken, badkamer etc die info heb ik al. Is gewoon redelijk standaard allemaal en dat is prima. Meerwerk laten wij zeker niet door de aannemer doen. Dat is bekend verhaal dat dat veel duurder is. Je kan er beter zelf iemand op zetten inderdaad. Er zit wel een warmtepomp bij van 20K dat is niet misselijk. Wel weinig panelen (natuurlijk) maar die kunnen we uitbreiden.
Loting is denk ik volgende maand ongeveer.
@:sjorsie1982 Hoe bedoel je duur wonen? Die 50K zet ik in voor het nieuwbouwhuis en dan hou ik nog geld over ook, aangezien ik niet de volledige 50K hoef te gebruiken. Dit nieuwbouwproject zit ook rond de 3 ton en mijn huis inmiddels al daaroverheen.
Had je geen notariskosten, kadasterkosten, advieskosten hypotheek, overdrachtsbelasting toen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op dit moment WEL winst. Als als als daar koop ik niks voor, dat is nu niet van toepassing.
Kosten vallen mee. Hypotheek blijft ongeveer hetzelfde (misschien 10 euro meer of minder). Verf etc heb ik allemaal nog over van dit huis en het is hier 5 minuten vandaan. Enige kosten die we hebben is eventueel verhuisbedrijf (500 euro). Meubels etc allemaal pas nieuw gekocht. Als ik iets mis qua kosten hoor ik het graag.
Hoeveel heb je bovenop de v.o.n. prijs begroot voor alles wat nog kaal opgeleverd wordt? Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat je rechtstreeks op het beton kan verven.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op dit moment WEL winst. Als als als daar koop ik niks voor, dat is nu niet van toepassing.
Kosten vallen mee. Hypotheek blijft ongeveer hetzelfde (misschien 10 euro meer of minder). Verf etc heb ik allemaal nog over van dit huis en het is hier 5 minuten vandaan. Enige kosten die we hebben is eventueel verhuisbedrijf (500 euro). Meubels etc allemaal pas nieuw gekocht. Als ik iets mis qua kosten hoor ik het graag.
Toen wel ja, maar nu natuurlijk niet. Verhuizen kost altijd geld, maar dat verdien je met die achterlijke prijzen binnen enkele maanden wel terug.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Had je geen notariskosten, kadasterkosten, advieskosten hypotheek, overdrachtsbelasting toen?
Wanden worden verfklaar opgeleverd. Die spullen heb ik allemaal nog (klein gelukje). Denk dat we 2K nodig hebben max.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoeveel heb je bovenop de v.o.n. prijs begroot voor alles wat nog kaal opgeleverd wordt? Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat je rechtstreeks op het beton kan verven.
Dat terug verdienen hangt ervanaf waar je de overwaarde aan uit geeft. Geef je dat uit aan de gestegen prijs van je nieuwe woning dan is het een sigaar uit eigen doosquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Toen wel ja, maar nu natuurlijk niet. Verhuizen kost altijd geld, maar dat verdien je met die achterlijke prijzen binnen enkele maanden wel terug.
@:laziness Heb net de makelaar gesproken. Er is geen verplichting om met de aannemer te werken voor meerwerk. Dat moet je zelf weten. Trap etc zitten er gelukkig wel inKeuken kun je ook later aanpassen natuurlijk.
Flexverhuizers.nl. Kwamen met 3 man sterk vanuit Breda. 2,5 uur later alles gemonteerd op de nieuwe locatiequote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik wil ook een verhuizer die ¤500 kost. Alhoewel….
Dat klopt deels, maar die nieuwe woning stijgt natuurlijk ook weer enzovoortsquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat terug verdienen hangt ervanaf waar je de overwaarde aan uit geeft. Geef je dat uit aan de gestegen prijs van je nieuwe woning dan is het een sigaar uit eigen doos
EDIT: Flexverhuizingen.nlquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Flexverhuizers.nl. Kwamen met 3 man sterk vanuit Breda. 2,5 uur later alles gemonteerd op de nieuwe locatie
Wat gaat er op de vloer dat je in totaal met 2k klaar denkt te zijn?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wanden worden verfklaar opgeleverd. Die spullen heb ik allemaal nog (klein gelukje). Denk dat we 2K nodig hebben max.
Ik zei een dichte trap naar zolder ipv open trap.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Toen wel ja, maar nu natuurlijk niet. Verhuizen kost altijd geld, maar dat verdien je met die achterlijke prijzen binnen enkele maanden wel terug.
@:laziness Heb net de makelaar gesproken. Er is geen verplichting om met de aannemer te werken voor meerwerk. Dat moet je zelf weten. Trap etc zitten er gelukkig wel inKeuken kun je ook later aanpassen natuurlijk.
Huis is 130m2 ongeveer (iets groter als dit huis met 125m2). Ik heb nog voor 2 kamers vloeren nieuw in doosquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wat gaat er op de vloer dat je in totaal met 2k klaar denkt te zijn?
Incl meerwerk zitten wij op een begroot bedrag van ruim 1 ton, maar dat ligt misschien aan de afmetingen
Waar je dan weer niks aan hebt... Alleen je erfgenamen wrijven in hun handjes want die hoeven bij verkoop die overwaarde niet weer te steken in een gestegen prijs.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat klopt deels, maar die nieuwe woning stijgt natuurlijk ook weer enzovoorts
Dat vind ik dan weer erg veel en dat heeft niet met de afmeting te maken want ik heb laatst voor een project gerekend maar kwam wel op minder uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wat gaat er op de vloer dat je in totaal met 2k klaar denkt te zijn?
Incl meerwerk zitten wij op een begroot bedrag van ruim 1 ton, maar dat ligt misschien aan de afmetingen
Uhm niet elke vloer is geschikt hè voor als jij naar een huis met warmtepomp gaat. Dat moet aan bepaalde waarden voldoen om die vloerverwarming zijn werk te kunnen laten doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Huis is 130m2 ongeveer (iets groter als dit huis met 125m2). Ik heb nog voor 2 kamers vloeren nieuw in doosWeten we nog niet, misschien wordt het 5K of 7K, kan ook, alsnog geen geld. Beetje geluk gehad dat we nog zoveel nieuwe spullen hebben staan om te verven etc etc.,
Er zit een dichte trap in. Het is namelijk een eensgezinswoning en zo zal die ook worden opgeleverd. Keuken ''zou'' je later aan kunnen passen. Geen idee of we dat gaan doen. Stof zitten? Ja dat heb je bij bestaande bouw natuurlijk ook als je een keer wat anders zou willen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zei een dichte trap naar zolder ipv open trap.
En waarom zou je die keuken later aanpassen als je nu een nieuwbouw woning hebt waarbij alles vooraf mogelijk is om netjes weg te werken en je zelf niet in het stof zit? Ik snap weinig van jullie beweegredenen.
En 2k bovenop de v.o.n. prijs en dat is het denk je??Dat kost je vloer voor 3 verdiepingen alleen al om van je kale tuinvlakte maar niet te spreken.
Ik zou me meer zorgen maken over levertijden dan de prijsquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Voor de vloeren had ik ¤10.000 begroot en ik krijg alleen maar offertes die daar ver boven zitten
Ja klopt. Schoonvader legt die vloeren met verwarming etc dus die heeft daar verstand vanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Uhm niet elke vloer is geschikt hè voor als jij naar een huis met warmtepomp gaat. Dat moet aan bepaalde waarden voldoen om die vloerverwarming zijn werk te kunnen laten doen.
0 kosten voor arbeid bedoel ik uiteraard.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja klopt. Schoonvader legt die vloeren met verwarming etc dus die heeft daar verstand vanOok daar 0 kosten voor ons. Beste kameraad is hovenier en die doet de tuin
Ligt er maar net aan wat je zoekt etc. Kan mij voorstellen dat je voor een opberghok gewoon wat planken van de Gamma neemt en geen vloer van 200 euro de meter.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken over levertijden dan de prijs
Nieuwbouw, oplevering pas eind dit jaar, dus dat zit wel goedquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken over levertijden dan de prijs
Klopt maar dat kost geen 10k zoals de user schreef waar ik op reageerdequote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je zoekt etc. Kan mij voorstellen dat je voor een opberghok gewoon wat planken van de Gamma neemt en geen vloer van 200 euro de meter.
Ik hoop het voor je.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nieuwbouw, oplevering pas eind dit jaar, dus dat zit wel goed
Ze gaan Q3 bouwen begreep ik. We gaan het zien. Kan nog best zijn dat we zeggen nee toch niet etc etc. Gevoel moet ook goed zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nieuwbouw, oplevering pas eind dit jaar, dus dat zit wel goed
Hier hebben ze pas 20 huizen gezet. Denk dat dat nog geen 6 maanden in beslag heeft genomen. Ze doen veel prefab hequote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.
Ik zou het even navragen
Dat het een eensgezinswoning is wil niet zeggen dat het standaard een dichte trap isquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er zit een dichte trap in. Het is namelijk een eensgezinswoning en zo zal die ook worden opgeleverd. Keuken ''zou'' je later aan kunnen passen. Geen idee of we dat gaan doen. Stof zitten? Ja dat heb je bij bestaande bouw natuurlijk ook als je een keer wat anders zou willen.
Wij denken inderdaad 2 tot 5K maximaal. Hebben nog vloeren liggen en verf etc etc. Komt omdat we hier nog niet lang wonen natuurlijk. Normaliter had ik dat overschot allang verkocht, geen idee eigenlijk waarom niet dit keer
Oja dat geld is er wel, sowieso uit die overwaarde. We gaan niet extreem gek doen, maar het moet wel netjes zijn natuurlijk. Ik wacht even op de definitieve tekeningen, denk binnen 1-2 weken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat het een eensgezinswoning is wil niet zeggen dat het standaard een dichte trap isHet was een voorbeeld van zaken die mooier zijn om meteen te laten doen.
Mijn punt is dat je de kans krijgt om het direct goed te doen en het vrij zonde is om later die heisa op je hals te halen als het nu meteen kan.
Ik hoop voor je dat je geld hebt om onvoorziene zaken op te vangen want ik vind 2 tot 7k niet geheel realistisch.
Haal het in Belgie, dat scheelt zoveel geld waanzinnig.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:
110 m2 pvc in visgraat laten leggen, incl egaliseren en 7 cm hoge plinten plus zo’n 45 m2 laminaat met ondervloer en plakplintjes en ik heb alleen nog maar offertes gezien van ruim ¤12.000
Bij vloerenzaken wordt nu de planning voor juli gemaakt, komt goed, ik wil alleen nu een zaak waar het niet zo ver over mijn budget heen gaatquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.
Ik zou het even navragen
Beste tip die ik ooit heb gekregen: Haal NOOIT je vloeren bij zaken, maar bij de groothandel waar die zaken hun spullen kopen. Scheelt je zo 30% op de prijs van de vloeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij vloerenzaken wordt nu de planning voor juli gemaakt, komt goed, ik wil alleen nu een zaak waar het niet zo ver over mijn budget heen gaat
Komt een vloerenzaak uit België mijn vloeren in de kop van Noord-Holland leggen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Haal het in Belgie, dat scheelt zoveel geld waanzinnig.
Dat moet goedkoper kunnen. Ik hoorde iemand laatst zeggen dat het ¤60 per m2 was voor het pvc dat wij 6 jaar geleden hebben laten leggen voor ¤50.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:
110 m2 pvc in visgraat laten leggen, incl egaliseren en 7 cm hoge plinten plus zo’n 45 m2 laminaat met ondervloer en plakplintjes en ik heb alleen nog maar offertes gezien van ruim ¤12.000
Dat hoeft de zaak toch niet te doen? Eventueel zelf doen OF je schakelt een vloerenman in die de vloer legt? Je bent niet verplicht om het door de vloerenzaak te laten doen zeg maar. Hebben wij ook niet gedaan. Dat was achterlijk duur.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Komt een vloerenzaak uit België mijn vloeren in de kop van Noord-Holland leggen?
Dan zoek je in de kop van Noord-Holland iemand die vloeren kan leggen. Als het laminaat is, dan kan iedere halve gare dat wel. Da's geen hogere wiskunde.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Komt een vloerenzaak uit België mijn vloeren in de kop van Noord-Holland leggen?
Ik vind al niet eens iemand die mijn huidige huis kan/wil komen schilderen of verbouwen, dus waar haal ik dan opeens ‘mannetjes’ vandaan?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zoek je in de kop van Noord-Holland iemand die vloeren kan leggen. Als het laminaat is, dan kan iedere halve gare dat wel. Da's geen hogere wiskunde.
Marmeren tegels of zo, dan beter wel een geschikte vakman.
Stuccen hoeft niet in dit specifieke geval. Tuin kost mij 0,0. Dat is natuurlijk een beetje geluk, daarom ook dat we interesse hebben in het project. Anders hadden we het niet gedaan en natuurlijk werk je een woning naar eigen smaak af en in. Dat spreekt voor zich.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:31 schreef Myraela het volgende:
Ach, ieder z'n ding. Ik zou het knap vinden als het je inderdaad voor zo weinig zou lukken. Tegelijkertijd zou ik zelf nooit kiezen voor het basisaanbod van zo'n woning. Ik vind het juist de charme van een nieuwbouwwoning dat je gemakkelijk invloed kunt hebben op de opties die erin gaan.
Ik zou sowieso toch voor een beetje afwerking kiezen. En dat is toch ook stucwerk, goede vloer en tuin.
Verbouwen is wel wat anders dan 'n laminaatvloer leggen. Laminaatvloer leggen kan elke handige Harry.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind al niet eens iemand die mijn huidige huis kan/wil komen schilderen of verbouwen, dus waar haal ik dan opeens ‘mannetjes’ vandaan?
Zelf doen is geen optie helaas. En ja, het moet goedkoper kunnen, maar ik kan het tot nu toe niet vindenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat moet goedkoper kunnen. Ik hoorde iemand laatst zeggen dat het ¤60 per m2 was voor het pvc dat wij 6 jaar geleden hebben laten leggen voor ¤50.
Laminaat zou ik overwegen zelf te doen. Heb je in een middagje af.
Waarom is zelf doen geen optie? Met alle respect en dat bedoel ik niet naar, maar mijn schoonpa krijgt toch steeds meer gelijk; De jongeren/30ers kunnen niks en hebben 2 linkerklauwen over het algemeenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zelf doen is geen optie helaas. En ja, het moet goedkoper kunnen, maar ik kan het tot nu toe niet vinden
Vrienden en familiequote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar halen mensen toch die ‘mannetjes’ of handige Harry’s vandaan? Zelfs een schilder die in de familie al meerdere klussen heeft gedaan heeft nooit meer iets laten horen na het opnemen van de werkzaamheden, ook niet toen we een paar keer navroegen waar de offerte bleef.
Uit de wijk hier. Wonen genoeg mensen met kleine bedrijfjes. Via via is wel waar je iemand met tijd momenteel vandaan haalt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar halen mensen toch die ‘mannetjes’ of handige Harry’s vandaan? Zelfs een schilder die in de familie al meerdere klussen heeft gedaan heeft nooit meer iets laten horen na het opnemen van de werkzaamheden, ook niet toen we een paar keer navroegen waar de offerte bleef.
Hier in UK zit vrijwel alles erin bij nieuwbouw. Wat er bijkomt zijn extra's, maar je kunt voor standaard keuken, badkamer, vloeren gaan (en ook daarin heb je keuzes). Helaas vaak geen opties voor zonnepanelen (doen ze alleen als de gemeente het verplicht), warmtepompen of charging point voor auto (boden ze tot een paar jaar geleden wel aan maar was te weinig vraag naar). Normaliter worden nieuwbouw woningen hier pas te koop aangeboven als de fundering ligt (weinig tot geen keuze in indeling dus ook), maar nu met de stijgende prijzen van bouwmaterialen komen er veel pas te koop als het dak er al op zit (dan zijn grote kosten bouwmaterialen meestal gedaan, maar is het ook het moment dat je de 'finishes' kunt kiezen voorbij, dus dan geen keuze meer in keuken, badkamer, tegels, vloeren etc).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:19 schreef Poepz0r het volgende:
Ik ben geen jongere (of dertiger) en heb een kapot lijfquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom is zelf doen geen optie? Met alle respect en dat bedoel ik niet naar, maar mijn schoonpa krijgt toch steeds meer gelijk; De jongeren/30ers kunnen niks en hebben 2 linkerklauwen over het algemeenDat is zonde, want zo wordt het leven heel duur, omdat je steeds mensen moet inschakelen en die kunnen vragen wat ze willen. Die ouwe heeft zelf 2 huizen gebouwd en ik vindt het zelf ook jammer dat ik daar het type niet voor ben, maar probeer het wel altijd zeg maar.
Een manager zou zeggen: maak je maar geen zorgen, die vind ik wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vind al niet eens iemand die mijn huidige huis kan/wil komen schilderen of verbouwen, dus waar haal ik dan opeens ‘mannetjes’ vandaan?
Dat zijn stoere praatjes...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Ah sorry. Geen partner ook niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben geen jongere (of dertiger) en heb een kapot lijf
Scheuren hou je altijd hoor ik van iedereen die nieuwbouw woont of ermee werkt. Is ook logisch, want zo'n half afgebouwd huis staat vol in de regen bijvoorbeeld etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:45 schreef laziness het volgende:
Bij prefab onderdelen in de bouw van het huis zou ik trouwens niet direct laten stuccen. Dat is precies waar er bij ons overal scheuren zijn ontstaan.
Iemand die een laminaatvloer kan leggen, heb ik zo gevonden. Dat is echt niet heel ingewikkeld. En binnen schilderen is binnen de familie ook zo wel geregeld.quote:
Ik heb morgen een tegelzetter nodig. Dm me mmaar, ik betaal je ervoor als je er 1 weet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Uit de wijk hier. Wonen genoeg mensen met kleine bedrijfjes. Via via is wel waar je iemand met tijd momenteel vandaan haalt.
Morgen is veel te kort dag. Logisch dat je dan niemand gaat vindenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb morgen een tegelzetter nodig. Dm me mmaar, ik betaal je ervoor als je er 1 weet.
Niemand in mijn omgeving heeft meer tijd tegenwoordig. Vroeger lukte me dat wel in mijn sociale kring. Nu lukt niks meerquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die een laminaatvloer kan leggen, heb ik zo gevonden. Dat is echt niet heel ingewikkeld. En binnen schilderen is binnen de familie ook zo wel geregeld.
Als tip: Doe het zelf met een YouTube instructievideo. Duurt lang, maar uiteindelijk lukt het wel, zo lastig is het namelijk niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb morgen een tegelzetter nodig. Dm me mmaar, ik betaal je ervoor als je er 1 weet.
Wat wil je betalen? 100 euro per uur, wedden dat je volgende week iemand hebt?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niemand in mijn omgeving heeft meer tijd tegenwoordig. Vroeger lukte me dat wel in mijn sociale kring. Nu lukt niks meer
Wat is dan wel acceptabel? Na 9 maanden heb ik er 1 gevonden die 11 maanden later tijd had. De vlag ging uit bij mij!! In de zomer komt hij als het goed is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Morgen is veel te kort dag. Logisch dat je dan niemand gaat vinden
Dat is in mijn sociale kring anders. Daar helpen we elkaar nog. Als er iemand moet verhuizen, dan staat er zo 10 man klaar om te helpen. Idem dito met schilderen, simpele werkzaamheden zoals een laminaatvloer leggen, etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niemand in mijn omgeving heeft meer tijd tegenwoordig. Vroeger lukte me dat wel in mijn sociale kring. Nu lukt niks meer
Dat kan ik zelfsquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die een laminaatvloer kan leggen, heb ik zo gevonden. Dat is echt niet heel ingewikkeld. En binnen schilderen is binnen de familie ook zo wel geregeld.
Zelf doen? Tegelzetten of vloertje leggen is niet lastig. YouTube aan, 3 x zo'n video kijken en je snapt het. Duurt alleen wat langer, maar de mensheid is tegenwoordig liever lui dan moe.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is dan wel acceptabel? Na 9 maanden heb ik er 1 gevonden die 11 maanden later tijd had. De vlag ging uit bij mij!! In de zomer komt hij als het goed is.
Dat heb ik geboden en als antwoord kreeg ik dat geld een dag niet langer maakt dan 24 uur.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat wil je betalen? 100 euro per uur, wedden dat je volgende week iemand hebt?
Mijn gezondheid laat dat niet meer toequote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zelf doen? Tegelzetten of vloertje leggen is niet lastig. YouTube aan, 3 x zo'n video kijken en je snapt het. Duurt alleen wat langer, maar de mensheid is tegenwoordig liever lui dan moe.
Hier idem dito. Ik merk het vaak aan mensen uit de grote stad (kom er zelf vandaan) dat het allemaal te lastig is en te duur etc etc, maar zelf de klauwen uitsteken ohnee liever nietquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is in mijn sociale kring anders. Daar helpen we elkaar nog. Als er iemand moet verhuizen, dan staat er zo 10 man klaar om te helpen. Idem dito met schilderen, simpele werkzaamheden zoals een laminaatvloer leggen, etc.
Vroeger lukte mij dit ook. Tegenwoordig niet meer. Door de extreme extreme drukte bij alle werkgevers wil men thuis rust hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is in mijn sociale kring anders. Daar helpen we elkaar nog. Als er iemand moet verhuizen, dan staat er zo 10 man klaar om te helpen. Idem dito met schilderen, simpele werkzaamheden zoals een laminaatvloer leggen, etc.
Laminaatvloeren leggen kunnen echt heel veel mensen ja. Onzin om daar de volle mep voor te gaan betalen en dan ook nog eens maanden te wachten tot zo'n vloerenbedrijf tijd heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat kan ik zelfs
Als ik wat maten optrommel in ieder geval. In je eentje kan je sowieso bijna niks
In de huidige tijd is vaklui vinden precies op het moment dat jij ze nodig hebt best lastig. Via de aannemer is het af als je de sleutel krijgt en die gemoedsrust kan ook wat waard zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:40 schreef zijle het volgende:
Wij zitten een beetje in dezelfde situatie met nieuwbouw, een hoop zit al in het project en loopt via de aannemer. Nu zijn er ook zeker zaken die we zelf kunnen dus het is een beetje welles-nietes verhaal aan het worden. Zo laten we de badkamer opleveren zonder wastafel omdat we daar zelf als iets voor hebben wat de aannemer niet kan leveren. Qua prijs vraag ik me voor bepaalde zaken af wat gunstiger is, of ik nu een offerte krijg of dat ik het over 1,5 jaar zelf nog regel.
Het werkt twee kanten op natuurlijk. Als je zelf iedere keer past als mensen vragen om te helpen, dan zullen ze ook niet meer staan te springen als je zelf 'n keer vraagt oft ze willen helpen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hier idem dito. Ik merk het vaak aan mensen uit de grote stad (kom er zelf vandaan) dat het allemaal te lastig is en te duur etc etc, maar zelf de klauwen uitsteken ohnee liever nietMaar wel kankeren dat ze niemand kunnen vinden, tja....
Ik niet, want die aannemer vraagt gerust 25K meer dan een vakman. Wil best wat meer betalen voor snelheid, maar die aannemers werken tegenwoordig als criminelen. Nee dankje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:53 schreef laziness het volgende:
[..]
In de huidige tijd is vaklui vinden precies op het moment dat jij ze nodig hebt best lastig. Via de aannemer is het af als je de sleutel krijgt en die gemoedsrust kan ook wat waard zijn.
Wij hebben 6 jaar geleden nieuwbouw gekocht en alles casco laten opleveren en nadien extern laten plaatsen.
Badkamer, keuken, vloer egaliseren en leggen, wanden spuiten. Je wilt het in een bepaalde volgorde en dat was een strakke planning in een tijd dat vakmannen te over waren en dan nog liepen er zaken uit en gaf dat stress terwijl we niet eens een bepaalde datum hadden om te verhuizen want we zaten bij mijn schoonouders dus geen hoge kosten.
Ik zou er deze keer voor kiezen om zoveel mogelijk via de aannemer te laten lopen.
Ik had dit 6 jaar geleden al niet gedaan met de schaarste die er toen al was. Nu denk ik er niet eens meer over. Ik ben ook gestopt met mijn verbouwing.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:53 schreef laziness het volgende:
[..]
In de huidige tijd is vaklui vinden precies op het moment dat jij ze nodig hebt best lastig. Via de aannemer is het af als je de sleutel krijgt en die gemoedsrust kan ook wat waard zijn.
Wij hebben 6 jaar geleden nieuwbouw gekocht en alles casco laten opleveren en nadien extern laten plaatsen.
Badkamer, keuken, vloer egaliseren en leggen, wanden spuiten. Je wilt het in een bepaalde volgorde en dat was een strakke planning in een tijd dat vakmannen te over waren en dan nog liepen er zaken uit en gaf dat stress terwijl we niet eens een bepaalde datum hadden om te verhuizen want we zaten bij mijn schoonouders dus geen hoge kosten.
Ik zou er deze keer voor kiezen om zoveel mogelijk via de aannemer te laten lopen.
Dat scheelt je zelf wel heel erg veel regelen en mensen achter de veren aan zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik niet, want die aannemer vraagt gerust 25K meer dan een vakman. Wil best wat meer betalen voor snelheid, maar die aannemers werken tegenwoordig als criminelen. Nee dankje.
Zeker, maar wel binnen de perken. Gewoon 300% meer vragen is gewoon crimineel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat scheelt je zelf wel heel erg veel regelen en mensen achter de veren aan zitten.
Mijn schoonpa wordt echt boos als ik niet zelf eerst probeer. Dan zegt hij altijd; Opstaan luie donder en meekijken dan laat ik het je zien. Daar heb je ''later'' nog wat aan en hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het werkt twee kanten op natuurlijk. Als je zelf iedere keer past als mensen vragen om te helpen, dan zullen ze ook niet meer staan te springen als je zelf 'n keer vraagt oft ze willen helpen.
Maar, mentaliteitskwestie inderdaad.
Fijn voor jou maar dat jij anders keuzes maakt dan het gros van ons is duidelijk. En heb je de meerwerk lijsten al ingezien en heb je een echte vakman een offerte gevraagd en niet je vriendje of schoonvader?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik niet, want die aannemer vraagt gerust 25K meer dan een vakman. Wil best wat meer betalen voor snelheid, maar die aannemers werken tegenwoordig als criminelen. Nee dankje.
Ik proef jaloezie, dat kanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Fijn voor jou maar dat jij anders keuzes maakt dan het gros van ons is duidelijk. En heb je de meerwerk lijsten al ingezien en heb je een echte vakman een offerte gevraagd en niet je vriendje of schoonvader?
Je lijkt het allemaal wel erg goed te weten terwijl je nog niet eens in het definitieve traject zit. En alles over één kam scheren ben je meester in.
Ik hou het voor gezien met jouw toontje.
Nee joh, dat was nog de staart van de crisis. Alles was makkelijk te verkrijgen. Ons huis stond ook in 6 maanden. Een paar jaar later stonden de huizen hier tegenover wortel te schieten bij gebrek aan metselaars.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik had dit 6 jaar geleden al niet gedaan met de schaarste die er toen al was. Nu denk ik er niet eens meer over. Ik ben ook gestopt met mijn verbouwing.
Die prijzen voor vergunningen is echtquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:58 schreef Leandra het volgende:
Hier waren alle kosten (keuken, schilder, vloeren, tegels badkamers, meewerknota aannemer) zo'n 80K
Volgens mijn lijstje 88K maar daar zat ook ruim 6K leges omgevingsvergunning in en in de meerwerknota van de aannemer zit 2.100 woningborggarantie.
In de meerwerknota zaten ook de stelposten, dus al met al viel dat nog mee, maar vooral omdat het gros van de keuzes al in de gewone nota zat.
En dan hebben we het bestraten van de oprit en het terras via de aannemer laten doen, dus dat zat al in de offerte van de aannemer.
Selekthuis zet prefab op zo'n grote vrachtwagen. Die huizen staan zo fucking snel dat is bizar. Volgens mij regelmatig met muren en alquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee joh, dat was nog de staart van de crisis. Alles was makkelijk te verkrijgen. Ons huis stond ook in 6 maanden. Een paar jaar later stonden de huizen hier tegenover wortel te schieten bij gebrek aan metselaars.
Werkspot.nl ?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en mijn echtgenoot heeft echt talloze mensen geholpen met verhuizen, maar niet dat er ook maar 1 daarvan hem/ons kan komen helpen hoor, er was bij het gros ervan een reden dat ze zijn hulp nodig hadden zullen we maar zeggen. De familie die kon schilderen en behangen is inmiddels allemaal overleden of bejaard. Dan houdt het toch echt op en ik betaal met liefde (van mijn overwaarde)vaklui, maar waar tover ik die vandaan?
Ik proef doordrammen, dat ís. Laat dat gewoon achterwege.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik proef jaloezie, dat kanNiet nodig overigens. Wat is een echte vakman? Schoonvader heeft 2 huizen gebouwd vanaf scratch, is dat geen vakman? Die huizen staan er nog btw
![]()
Was de omgevingsvergunning voor een vrijstaande nieuwbouw woning, een heel huis dus, en dan valt deze gemeente nog mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die prijzen voor vergunningen is echtGaat toch nergens meer over.
Ik heb hier nog geen Selekthuis gebouwd zien worden, wel Groothuis, daar was het idd een kwestie van de binnenwanden en betonnen binnenblad van de buitenwanden op een vrachtwagen en dan het bouwpakketje in elkaar zetten, en daarna werden de buitenmuren gemetseld.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Selekthuis zet prefab op zo'n grote vrachtwagen. Die huizen staan zo fucking snel dat is bizar. Volgens mij regelmatig met muren en al
Mijn vader kan ook metselen dat is blijkbaar niet zo moeilijk als het lijkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb hier nog geen Selekthuis gebouwd zien worden, wel Groothuis, daar was het idd een kwestie van de binnenwanden en betonnen binnenblad van de buitenwanden op een vrachtwagen en dan het bouwpakketje in elkaar zetten, en daarna werden de buitenmuren gemetseld.
Dus dan heb je nog steeds metselaars nodig.
Metselen niet, maar de voorbereidingen, het uitzetten en stellen van de profielen..... plus het voegwerk....quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mijn vader kan ook metselen dat is blijkbaar niet zo moeilijk als het lijkt.
Dus je taxatie klopt niet als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat ik dan naar het duurdere deel van Nederland wilde verkassen. Overigens is het de 'benodigde' taxatiewaarde. De woning is gewoon getaxeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |