Als je het geld er niet voor hebt en geen verhuurhypotheek doet, houdt het gauw snel op hè.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom met een hypotheek? Is het niet voordeliger om het compleet zelf te financieren, als je het geld ervoor hebt?
En is dit niet de verkeerde tijd nu om nog een pand te kopen met deze extreem hoge prijzen?
Via Meesman zit je dan in wereldwijde aandelen?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:05 schreef ex het volgende:
Ik heb 10k in cash, en de rest allemaal via Meesman belegd.
Klopt, maar als je het geld wel hebt dan is een hypotheek nemen niet zinvol.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:34 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Als je het geld er niet voor hebt en geen verhuurhypotheek doet, houdt het gauw snel op hè.
Met een hypotheek kan je meerdere panden kopen.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, maar als je het geld wel hebt dan is een hypotheek nemen niet zinvol.
De titel is wat te doen met je vermogen, niet 'wat te doen met geleend geld'.
En met geleend geld kan je nog meer aandelen/crypto kopen. Maar dat valt niet onder vermogen.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Met een hypotheek kan je meerdere panden kopen.
Pandjes zijn op lange termijn prima investeringen.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En met geleend geld kan je nog meer aandelen/crypto kopen. Maar dat valt niet onder vermogen.
Een auto kun je gemakkelijk kopen met een persoonlijke lening, zolang je werk hebt. Daar hoef je niet voor te sparen. Mijn spaarrekening is meer dan voldoende om de lening van mijn pas aangeschafte auto af te betalen, maar de 2% rente over die lening is wat mij betreft een kleine prijs voor de flexibiliteit.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het punt is als je plotseling tegenslag hebt, en een nieuwe tweedehands auto is al snel 20.000 euro en een familielid kan in de problemen komen. Ik zou zelfs nooit beleggen in deze zware tijden en de huizen gaan binnenkort dalen.
Heb je nog een project tip voor me? Een betaalbare?quote:Op zondag 13 maart 2022 15:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Een auto kun je gemakkelijk kopen met een persoonlijke lening, zolang je werk hebt. Daar hoef je niet voor te sparen. Mijn spaarrekening is meer dan voldoende om de lening van mijn pas aangeschafte auto af te betalen, maar de 2% rente over die lening is wat mij betreft een kleine prijs voor de flexibiliteit.
On topic: in een NFT stoppen en niet meer over nadenken. Crypto is extreem milieuvervuilend, niet aan beginnen.
Hangt een NFT niet nauw samen met crypto?quote:Op zondag 13 maart 2022 15:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Een auto kun je gemakkelijk kopen met een persoonlijke lening, zolang je werk hebt. Daar hoef je niet voor te sparen. Mijn spaarrekening is meer dan voldoende om de lening van mijn pas aangeschafte auto af te betalen, maar de 2% rente over die lening is wat mij betreft een kleine prijs voor de flexibiliteit.
On topic: in een NFT stoppen en niet meer over nadenken. Crypto is extreem milieuvervuilend, niet aan beginnen.
Jaquote:Op zondag 13 maart 2022 14:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Via Meesman zit je dan in wereldwijde aandelen?
De reden dat ik nu 10k in cash heb is omdat ik 2 weken geleden een nieuwe auto heb gekochtquote:Op zondag 13 maart 2022 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Voor jou is dat ongeveer een half maandsalaris in cash dus. Vind ik verdomd weinig, wat als je bv een nieuwe auto oid gaat kopen? Haal je het dan van Meesman?
Goeie.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef Drekkoning het volgende:
Als je lange horizon hebt zou ik gewoon beleggen.
Gewoon elke maand bijkopen in een wereld ETF oid. Naar mate je dichterbij je horizon komt wellicht wat defensiever gaan, obligaties of stabiele dividend ETF’s.
Lekker laagdrempelig, weinig kosten en met de juiste ETF’s hartstikke goede diversificatie.
Voor jou, wellicht. Projectie.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het punt is als je plotseling tegenslag hebt, en een nieuwe tweedehands auto is al snel 20.000 euro en een familielid kan in de problemen komen. Ik zou zelfs nooit beleggen in deze zware tijden en de huizen gaan binnenkort dalen.
Nou, daar hou ik niet speciaal een buffer voor aan. Maar ik heb wel een keer een auto voor een familielid gekocht die geen geld had en toch naar haar werk moest en een gezin had. Ik help vaker familieleden vooruit. Ze kunnen ook (renteloos) lenen bij mij. Daarvoor ben ik mens op aarde.quote:Op zondag 13 maart 2022 16:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Voor jou, wellicht. Projectie.
Een buffer aanhouden voor als derden in de problemen komen. Not sure if serious
Waar krijg je een PL voor 2% rentequote:Op zondag 13 maart 2022 15:14 schreef Shivo het volgende:
Mijn spaarrekening is meer dan voldoende om de lening van mijn pas aangeschafte auto af te betalen, maar de 2% rente over die lening is wat mij betreft een kleine prijs voor de flexibiliteit.
quote:Op zondag 13 maart 2022 15:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hangt een NFT niet nauw samen met crypto?
My bad, te snel gepost. Ik bedoelde ETF.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je nog een project tip voor me? Een betaalbare?
Mijn credit unionquote:Op zondag 13 maart 2022 17:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waar krijg je een PL voor 2% rente
Ah ja, dat vermoedde ik al.quote:Op zondag 13 maart 2022 18:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
[..]
My bad, te snel gepost. Ik bedoelde ETF.
Praatje over max ¤300pm en moet je ¤10.000 investerenquote:Op zondag 13 maart 2022 15:03 schreef Leandra het volgende:
Huis verduurzamen zodat je van het gas af kunt, dan is je energierekening geen instabiele factor meer.
Heb je een linkje naar de aannemer die jij gebruikt hebt?quote:Op zondag 13 maart 2022 19:26 schreef halfway het volgende:
[..]
Praatje over max ¤300pm en moet je ¤10.000 investeren
Nou dat klinkt als een prima dealquote:Op zondag 13 maart 2022 19:26 schreef halfway het volgende:
[..]
Praatje over max ¤300pm en moet je ¤10.000 investeren
Een rendement van 36% per jaar is one hell of an investmentquote:Op zondag 13 maart 2022 19:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou dat klinkt als een prima dealkan je zo financieren dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |