Voor jou is dat ongeveer een half maandsalaris in cash dus. Vind ik verdomd weinig, wat als je bv een nieuwe auto oid gaat kopen? Haal je het dan van Meesman?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:05 schreef ex het volgende:
Ik heb 10k in cash, en de rest allemaal via Meesman belegd.
Wat ik mis het aan de armen geven of aan mijquote:Op zondag 13 maart 2022 10:00 schreef bananen-plukker het volgende:
Wat je kunt doen met vermogen heb ik op een rijtje gezet, mis ik hier nog iets in? Wat zijn voor jullie do's en dont's?
- Sparen / spaardeposito
- Beleggen (zelf aandelen kopen, kiezen voor een fonds of beheer)
- Pensioensparen of -beleggen
- Schulden aflossen (w.o. hypotheek)
- Verduurzamen
- Investeren in bitcoins
Dat is geen vermogen. Dat is spaargeld.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:08 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Een vermogen van 50-100k.
Zat ook al te kijken naar crowdfunding.
Mee eens. 10.000 is te weinig als buffer. De norm is 20.000, maar zelf zou ik zeggen: 30.000 tot 50.000 direct op te kunnen vragen, dan zit je safe.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Voor jou is dat ongeveer een half maandsalaris in cash dus. Vind ik verdomd weinig, wat als je bv een nieuwe auto oid gaat kopen? Haal je het dan van Meesman?
Het punt is als je plotseling tegenslag hebt, en een nieuwe tweedehands auto is al snel 20.000 euro en een familielid kan in de problemen komen. Ik zou zelfs nooit beleggen in deze zware tijden en de huizen gaan binnenkort dalen.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:12 schreef potjecreme het volgende:
¤10.000 is prima als snelle buffer. Krijgen we weer het ver plassen met buffers van 3x jaar salaris.
Welke "norm" heb je het over?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Mee eens. 10.000 is te weinig als buffer. De norm is 20.000, maar zelf zou ik zeggen: 30.000 tot 50.000 direct op te kunnen vragen, dan zit je safe.
20k voor een tweedehands auto? No way 🤣 verder buffers bijhouden voor familie, dat is hun eigen taak.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het punt is als je plotseling tegenslag hebt, en een nieuwe tweedehands auto is al snel 20.000 euro en een familielid kan in de problemen komen. Ik zou zelfs nooit beleggen in deze zware tijden en de huizen gaan binnenkort dalen.
Die is nogal afhankelijk van je situatie he, als je bijv geen auto hebt, huurhuis hebt en alleen woont heb je echt geen 20k buffer nodig.quote:
zelfs als je dat wel hebt, dan nog is 20k overdreven veel. Ik heb bv 10k, echter als mijn wasmachine stukgaat en mijn droger tegelijkertijd dan koop ik 2 nieuwe van de lopende maandelijkse rekening en beleg ik minder.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die is nogal afhankelijk van je situatie he, als je bijv geen auto hebt, huurhuis hebt en alleen woont heb je echt geen 20k buffer nodig.
Hier kan ik mij in vinden.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:48 schreef Slumlord. het volgende:
Pandje kopen met 80% verhuurhypotheek, 20%+k.k. eigen middelen.
Waarom met een hypotheek? Is het niet voordeliger om het compleet zelf te financieren, als je het geld ervoor hebt?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:48 schreef Slumlord. het volgende:
Pandje kopen met 80% verhuurhypotheek, 20%+k.k. eigen middelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |